Acquedoto (Viale XX Settembre)

de Trieste, cenni storici, immagini vece e nove, ricordi..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

sempre Mario:


Nel 1845 Rossetti decidi de affittar la casa con giardin ad un oste perché verzessi una trattoria, "Trattoria al Giardino Rossetti" che offriva "latte appena munto, acque minerali attemperanti gasose, cibarie fredde, prosciutti e formaggi", col sottofondo de "piccole compagnie di violinisti vagabondi".

Nel 1881 vien ristrutturada e i slarga el giardin, diventando "Trattoria al Giardinetto" con annesso l'albero del Rossetti. Sul picio podio dove se esibiva seralmente l'orchestra, se esibirà anche la banda militare diretta dall'allora giovane e non ancora famoso maestro Lehar, che eseguiva brani dalla "Vedova allegra".

La trattoria ga serado nel 1901 con la demolizion dello stabile e la costruzione dell'attuale palazzo in stile "liberty", al suo posto vien verto el caffè Secesion e l’albero del Rossetti xe rimasto isolato in mezzo al viale.



Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

chi se ricorda in che anno i ga butado zo el platano de Rossetti e con quala motivazion? :(


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e questa xe la casa del cafè Secession, per i amanti del liberty: la casa
Immagine
el particolar del pergolo
Immagine
e questo dovessi esser el porton, sula via lateral, che forsi go messo za in "portoni"
Immagine


Avatar utente
Golfoblu
ixolan
ixolan
Messaggi: 502
Iscritto il: sab 1 apr 2006, 1:28
Località: Tropico di Capricorno

Messaggio da Golfoblu »

Solo una corezion su quanto go scrito del cafè Secesion.
Al comincio dei anni venti el xe stado comprado dal fradel de mio bisnono. Me ricordo ben de lui quando iero muleto, per abitudine lo ciamavo zio Paolo.

Per i cine, oltre al Nazional e l'Excelsior, andando in su, dopo via Rossetti, xe l'Eden antico cine Impero.


Ogni luogo è Patria mia, perchè da ogni luogo posso vedere il cielo - Seneca.

Alla scienza unisci la carità, e la scienza ti sarà utile, non da sola, ma a motivo della carità.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:chi se ricorda in che anno i ga butado zo el platano de Rossetti e con quala motivazion? :(

Se te parli de quel centenario, me par che no xe tanti anni, sempre che no me sbaglio, me ricordo le polemiche che xe stade. No so se iera durante la prima volta del'atuale aministrazion o poco più indrìo.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Golfoblu ha scritto:
Per i cine, oltre al Nazional e l'Excelsior, andando in su, dopo via Rossetti, xe l'Eden antico cine Impero.
me par che te sia un poco lontan de troppo tempo.. el Eden ex Supercinema, Principe xe prima de vi a Rossetti ( varditelo nela sezion sul Liberty) el xe al canton con via Brunner. Ma me par che el cinema Impero iera quel de Barriera...
In Viale iera el Novo cine , che xe ancora, e el Viale che inveze no xe più,che iera quel con do schermi, e iera anca un là vizin de Zampolli, dove che iera la cartoleria che no xe gnanca più.
Ma no i me portava ssai al cinema co iero picia, al massimo andavo con mama ale mattine de domenica al excelsior che i fazeva i cartoni animati.


Avatar utente
Golfoblu
ixolan
ixolan
Messaggi: 502
Iscritto il: sab 1 apr 2006, 1:28
Località: Tropico di Capricorno

Messaggio da Golfoblu »

babatriestina ha scritto:.....me par che te sia un poco lontan de troppo tempo.. el Eden ex Supercinema, Principe xe prima de vi a Rossetti ( varditelo nela sezion sul Liberty) el xe al canton con via Brunner. Ma me par che el cinema Impero iera quel de Barriera.......
Grazie per le precisazioni. :-D :-D :-D :-D :-D :-D
La prosima volta anderò a veder savendo qualcossa in più.

A dirte el vero, l'ultima volta nel 2005 e altre volte prima, no me go preocupà a vardar cossa iera o no iera cambià. Per questo trovo sempre interesante vardar i argomenti storici e la sezion fotografica con le particolarità che no tuti conossi. :wink: :wink: :wink:


Ogni luogo è Patria mia, perchè da ogni luogo posso vedere il cielo - Seneca.

Alla scienza unisci la carità, e la scienza ti sarà utile, non da sola, ma a motivo della carità.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:
Golfoblu ha scritto:
Per i cine, oltre al Nazional e l'Excelsior, andando in su, dopo via Rossetti, xe l'Eden antico cine Impero.
me par che te sia un poco lontan de troppo tempo.. el Eden ex Supercinema, Principe xe prima de vi a Rossetti ( varditelo nela sezion sul Liberty) el xe al canton con via Brunner. Ma me par che el cinema Impero iera quel de Barriera..
El cine Impero, quel che go visto mi, iera al posto del negozio de giogatoli Centercasa.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:
El cine Impero, quel che go visto mi, iera al posto del negozio de giogatoli Centercasa.
giusto ben che te me ricordi, che per chi che no se ricorda saria in via Battisti alta, ma alora quel in Barriera come se ciamava?


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Uno Alabarda e l'altro se no sbaglio Massimo


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Kissovitz
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 18
Iscritto il: sab 18 mar 2017, 15:19

Re: Acquedoto (Viale XX Settembre)

Messaggio da Kissovitz »

Buongiorno, i miei bisnonni hanno abitato a lungo a via Dell'Aquedotto, che non si trova più sulle carte stradali di Trieste, credo quindi sia questa via XX settembre. Vorrei chiedervi un aiuto per le mie ricerche genealogiche: a vostro avviso una coppia che viveva in questa via nel 1865, a quale parrocchia apparteneva: Sant Antonio Taumaturgo o San Giusto?
E poi se sapete rispondermi (e' difficile scusatemi le strane domande ma sto cercando di capire che tipo di famiglia fosse): a quei tempi era una strada dove vivevano tipicamente famiglie povere? Ora vedo dalle foto che è' molto elegante e bella. Non so se a Trieste ci fosse la distinzione tra rioni popolari e rioni diciamo borghesi come in altre città.

Grazie in anticipo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Acquedoto (Viale XX Settembre)

Messaggio da babatriestina »

Acquedotto, nome ancora in uso per qualcuno per Viale XX Settembre, perchè ci passava sotto l'acquedotto teresiano. Faceva parte del Borgo Franceschino perchè sviluppatosi nella prima metà dell'ottocento ai tempi di Francesco I. Sicuramente parrocchia di s Antonio taumaturgo, come quella dei miei nonni e bisnonni. Fino all'ottocento c'erano poche parrocchie, san Giusto, s Antonio, poi aggiunsero le altre nella seconda metà dell'ottocento. sarebbe da fare un elenco delle date in cui le chiese vennero elevate a parrocchie, per dire due chiese abbastanza antiche come s Maria Maggiore e il Rosario credo che diventarono parrocchie abbastanza più tardi.
Il borgo franceschino aveva una popolazione mista, più borghese nella zona Corsia Stadion via Battisti) e Acquedotto (Viale XX Settembre - la zona dove nacque e crebbe Italo Svevo alias Ettore Schmitz- e più popolare fra Barriera vecchia e l'ospedale, come lo è tuttora..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Kissovitz
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 18
Iscritto il: sab 18 mar 2017, 15:19

Re: Acquedoto (Viale XX Settembre)

Messaggio da Kissovitz »

Grazie mille baba, cercherò nei registri di Sant Antonio allora.
loro erano al civico 16 di via dell'acquedotto, forse i civici saranno cambiati..vedrò su gogle Maps se si riesce a trovare il palazzo di questo civico. Spero di tornare presto a Trieste e portare anche mio papà che ci tiene tanto , stavolta per vedere in modo mirato i posti della mia famiglia.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Acquedoto (Viale XX Settembre)

Messaggio da babatriestina »

fa conto che mia nonna che abitava in Corsia Stadion attuale via Battisti subito parallela aveva il certificato d i nozze di s Antonio nuovo ( nome con cui a Trieste si indica la chiesa di s Antonio taumaturgo, per distinguerla da S Antonio vecchio che in realtà sarebbe la Beata Vergine del Soccorso)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: Acquedoto (Viale XX Settembre)

Messaggio da Bilbo »

babatriestina ha scritto:Acquedotto, nome ancora in uso per qualcuno per Viale XX Settembre, perchè ci passava sotto l'acquedotto teresiano. Faceva parte del Borgo Franceschino perchè sviluppatosi nella prima metà dell'ottocento ai tempi di Francesco I. Sicuramente parrocchia di s Antonio taumaturgo, come quella dei miei nonni e bisnonni. Fino all'ottocento c'erano poche parrocchie, san Giusto, s Antonio, poi aggiunsero le altre nella seconda metà dell'ottocento. sarebbe da fare un elenco delle date in cui le chiese vennero elevate a parrocchie, per dire due chiese abbastanza antiche come s Maria Maggiore e il Rosario credo che diventarono parrocchie abbastanza più tardi.
Il borgo franceschino aveva una popolazione mista, più borghese nella zona Corsia Stadion (via Battisti) e Acquedotto (Viale XX Settembre - la zona dove nacque e crebbe Italo Svevo alias Ettore Schmitz- e più popolare fra Barriera vecchia e l'ospedale, come lo è tuttora..
[OT]... ma come te ga scrito sta roba? se te ndavi a scola credo che un 2 saria stado anche alto.... :arf2_140:

credo che go coreto almeno un 12 erori se no de più....


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Acquedoto (Viale XX Settembre)

Messaggio da babatriestina »

no go mai fatto datilografia e soffro de una disfunzion per cui go le due man scoordinade a tastiera


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Acquedoto (Viale XX Settembre)

Messaggio da babatriestina »

Preché reisci a lggeere quetso tetso?
Che blelo qeusto fneomneo!
Che blelo qeusto fneomneo!
“Non imorpta in che oridne apapaino le letetre in una paolra, l’uinca csoa imnorptate è che la pimra e la ulimta letetra sinao nel ptoso gituso. Il riustlato può serbmare mloto cnofuso e noonstatne ttuto si può legerge sezna mloti prleobmi. Qesuto si dvee al ftato che la mtene uanma non lgege ongi letetra una ad una, ma la paolra nel suo isineme. cuorsio, no?”




Navigando tra forum e social network, è possibile trovare questo o altri link contenenti tale interessante curiosità di carattere scientifico. La velocità di lettura sembra rimanere sostanzialmente invariata e ogni parola viene letta senza problemi nonostante il cambiamento nell’ordine delle lettere.

Questo aneddoto ha incuriosito importanti personalità nel settore della neuroscienza e della psicologia cognitiva, ispirando lavori e ricerche su questo fenomeno e più in generale sulle modalità di lettura.

Come è possibile leggere un testo del genere? Più in generale, com’è possibile leggere?
ovviamente, per i lettori veloci che leggono " tutto assieme " e non sillabando lettera per lettera


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: Acquedoto (Viale XX Settembre)

Messaggio da Bilbo »

babatriestina ha scritto:no go mai fatto datilografia e soffro de una disfunzion per cui go le due man scoordinade a tastiera
intendevo che no me spetavo de ti una roba del genere.... po se te pensi che un uficio in una mail inveze de ship (spedito) ghe go scrito shit :clapping_213: per fortuna iera tuti che rideva....


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41271
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Acquedoto (Viale XX Settembre)

Messaggio da babatriestina »

se te guardi la magior parte dei mii errori xe scambio de due tasti... mi son negada per la precision manuale. Negada per el disegno sopratutto geometrico, negada per el lavor a maia o uncinetto ( a ago me rangio meio)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Acquedoto (Viale XX Settembre)

Messaggio da Piereto »

Me gà dito un mio amico dotor, che ciapar un tasto per l'altro (do tasti vizini e messi non in ordine a formar per esempio un nasillaba , anche a mi me xe scampado un asillaba) xe comune co se bati a macchina svelto senza guardar la tastiera e peggiora con.....l'età. Coraggio.


Torna a “Quartieri e rioni”