Le navi dei Cosulich e l'Austroamericana
Inviato: mer 30 mar 2011, 8:36
Tra le companie de navigazion triestine merita menzion quela dei Cosulich fondada a Lusinpicolo da Antonio Cosulich (1816-1884) nel 1857, e che la se gà trasferì armi e bagagli a Trieste nel 1889. Xe anche una bela storia de una dinastia familiare e de come che le robe marciava soto la defonta. A Trieste la direzion de la compania “Società Cosulich” passa a Callisto nel 1890. Tuto però comincia quando che l’Inghiltera ,cioè el Regno Unito decidi de molar le bariere doganali,e i embarghi dopo la caduta de Napoleon,e questo sprona el comercio nel mediteraneo. I Lusignani che fazeva de sempre barche nei loro squeri,e avendo pochi schei per poder girar coi velieri i se asociava ne la proprietà,e cusì Antonio Cosulich gaveva eredità 2 carati de proprieta de un brigantin Marco,e e sposandose con una Premuda el gaveva oteniù altri 6 carati del brigantin Gloria.Quindi ricomincia i trafici. L’Austria ne la guera de Crimea iera rimasta neutrale,e alora i lusignani ghe gà nolegià a Francesi e Inglesi le navi per poder portar armi e proviste nel mar nero. Marco,el fradel de Antonio ,sposa una Cattarinich,e la sorela de Antonio ,Paola ,sposa un Tarabocchia,e la eredita el brigantin Plot..Con ste unioni familiari aumenta el numero de carati de proprietà e i Bark ,cioè un tipo de nave a tre alberi,a disposizion. I Cosulich fa soldi e i investi ne la costruzion de un bark in comproprietà familiare ,el Fides de 509 ton. Nel 1855 a Lusin se verzi la scola nautica statal,e nei ani 70 nasi anche una societa mutua de socorso e asicurazion in caso de naufragio o perdita dei velieri. Nel 1875 vien varà nel cantier Martinolich a Lusin el veliero Elisabeta de ben 1623 ton.a la presenza de Francesco Giusepe ,de proprieta de un Tarabochia ma con al comando Callissto Cosulich. La Elena Cattarinich vedova Cosulich xe andada a viver a Venezia ,e la ghe xe anche ogi un ramo dei Cosulich. In quei ani se costruisi velieri sempre più grandi, e comincia una crisi dei noli,anche perché i clipper de fero iera preferidi perché più veloci, e l’era del vapor ciapa el sopravento.Cusì Lusin diventa co la fiaca un porto de navi in disarmo.
Callisto nasi nel 1847 e quando che el se sposa nel 1872 con una Zar ,ste due familie forma un tutuno. I Zar meti el bark Iperion e la nave Armida de 1098 ton. I Cosulich i bark Tigri,Phison; Gehon. La crisi obliga i armatori lusignani a far rota su Trieste e a sostituir le barche a vela. Cusì Giovani Premuda acuista un vecio piroscafo in inghiltera :el Grazia. Gerolimich compra de seconda man dal Lloyd un vapor ribatezà Bolivar. Anche Calisto coi fradei e parenti,anche quei veneziani,el meti su un capital e el compra un vapor novo la Elena Cosulich de 1197 ton. ,e nel 1889 el se trasferisi a Trieste insieme ai suoi diese fioi. Calisto trova anche aiuto e colaborazion nel amico Clodoveo Budinich fondator dela Agenzia maritima Tarabochia.che esisti ancora ogi. Tuti lavora in fameia: fioi,nipoti,zii, parenti acquisidi,sia comandanti che personale viagiante,che agenti e aministratori maritimi. Nel 1891 i fa un consorzio per l’aquisto de un novo piroscafo, el Antonio Felice Cosulich, al comando de un Nicolich ,anche lu caratista. Una nova legge imperiale a favore de la marina mercantile vien a sovenzionar per 15 ani la costruzion de novo naviglio ,e i Cosulich ne aprofita .Cusì i ordina ben 14 bastimenti tra cui el piroscafo Anna che fazeva rota su Vladivostock.Nel 1895 i ciol due pici piroscafi de seconda man. Ma anche le navi de fero che iera più sicure podeva far naufragio,e cusì sucedi anche per i Cosulich che i perdi el Milizza,el Grignano Le guere coloniali ofri bone possibilità de far afari per le nazioni che no partecipa in armi, e cusì i Cosulich trasporta nela guera anglo egiziana per el Sudan,ne la guera ispano americana a Cuba,ne la guera dei boxer in Cina e nele Filipine, e poi ne la guera dei Boeri. Aumenta le entrate,e le vien subito reinvestide in novi aquisti.
Callisto nasi nel 1847 e quando che el se sposa nel 1872 con una Zar ,ste due familie forma un tutuno. I Zar meti el bark Iperion e la nave Armida de 1098 ton. I Cosulich i bark Tigri,Phison; Gehon. La crisi obliga i armatori lusignani a far rota su Trieste e a sostituir le barche a vela. Cusì Giovani Premuda acuista un vecio piroscafo in inghiltera :el Grazia. Gerolimich compra de seconda man dal Lloyd un vapor ribatezà Bolivar. Anche Calisto coi fradei e parenti,anche quei veneziani,el meti su un capital e el compra un vapor novo la Elena Cosulich de 1197 ton. ,e nel 1889 el se trasferisi a Trieste insieme ai suoi diese fioi. Calisto trova anche aiuto e colaborazion nel amico Clodoveo Budinich fondator dela Agenzia maritima Tarabochia.che esisti ancora ogi. Tuti lavora in fameia: fioi,nipoti,zii, parenti acquisidi,sia comandanti che personale viagiante,che agenti e aministratori maritimi. Nel 1891 i fa un consorzio per l’aquisto de un novo piroscafo, el Antonio Felice Cosulich, al comando de un Nicolich ,anche lu caratista. Una nova legge imperiale a favore de la marina mercantile vien a sovenzionar per 15 ani la costruzion de novo naviglio ,e i Cosulich ne aprofita .Cusì i ordina ben 14 bastimenti tra cui el piroscafo Anna che fazeva rota su Vladivostock.Nel 1895 i ciol due pici piroscafi de seconda man. Ma anche le navi de fero che iera più sicure podeva far naufragio,e cusì sucedi anche per i Cosulich che i perdi el Milizza,el Grignano Le guere coloniali ofri bone possibilità de far afari per le nazioni che no partecipa in armi, e cusì i Cosulich trasporta nela guera anglo egiziana per el Sudan,ne la guera ispano americana a Cuba,ne la guera dei boxer in Cina e nele Filipine, e poi ne la guera dei Boeri. Aumenta le entrate,e le vien subito reinvestide in novi aquisti.