l'Excelsior

Gavemo scritto cussì per no impressionar i non triestini, ma i triestini "va al bagno"
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
refolo

l'Excelsior

Messaggio da refolo »

Grazie alla mia amica Bianca , mia fia me ga' porta' un futio de foto dal 900 fin el 1974.

Quella che me ga' attratto xe el Ristorante al bagno Excelsior, senza contar la Birreria Dreher e Modiano.

Foto de Piazza Grande del 1848- stabilimento bagno Nettuno, col suo reclam della famosa Crema Marsala DEPAUL! robe che mi' go' sempre inteso dai mii veci! Chei zigava Viva I Francesi-Furlani!

Che sia sta' Francese o Cinese, poco importa, el fatto sta' che gavevimo tutto e tutti che contribuiva col commercio Triestin.

El Caffe'""NUOVA YORK"" (1914) che mio nonno se ga'sofferma' a bever
un caffetin prima de partir per la Prima Guerra Mondial.
Ricordi alquanto memorabili!

Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Za che te disi el Excelsior, la foto del ristorante del excelsior, che iera la sala de ingresso, iera una cartolina che gaveva dado el Piccolo anni fa, distribuindo ristampe de vece cartoline, dovessi gaverla anche mi de qualche parte.
Qua gavè una foto del Excelsior de circa 100 anni fa, in mezo dovessi esser nona con papà picio, in quela zona anche mi go imparado a nudar, anche se in aqua fonda go dopo imparado meo al Ausonia.
Immagine
e el sior de sotto, in sedia de vimini, che dovessi esser o un zio o un amico dei nonni, el xe anche al Excelsior, se riconossi dei archi ( gavevo postado za ste foto sul tergesteo, ma penso che ve possi piaser ancora..)
Immagine
Adesso el Excelsior xe deventado case de abitazion private. I ga cominciado col dir che i privatizzava solo un toco, che saria restado una zona per el publico... po i se ga fato tuto lori. Aprofittando de una vecia norma ereditada ancora del l'Austria Ungheria per cui el frontemar no xe pubblico come per le legi italiane ma in certe zone el pol restar privato.. se qualchedun xe più esperto de mi in diritto me sa spiegar meo? cussì gavevo letto sul Piccolo a suo tempo
Xe de notar, per chi che no ga fato mai bagno al Excelsior, che el fondal là xe de sabbia, no so se natural o riportada.


refolo

l' excelsior

Messaggio da refolo »

Betta,
La storia spiegada anni annorum dal zio de mio mari' (Palombaro) le 3 dighe che xe fora nel vallon de Muja, iera piene de saline, importade da Grado e messa la sabbia sia che all'Excelsior e anche alla Diga dove andavo mi'.

Ma, dopo i pescadori gaveva protesta' perche' in queste 3 dighe i palombari cioleva i datteri de mar che iera i unici in quella zona. El commercio e la richiesta xe arriva' a dimezzar sia che per lori che per
l'esportazion. (come tutte le robe).

Mio mari' de muletto lo spettava dentro ste casette dove una volta ghe iera sta sabbia. Cerca se te trovi la storia la doveria esser scritta su qualche posto dove ghe xe i archivi , parzialmente go' del Politecnico Milanese. Spiega solo la costruzion delle dighe e i sui vantaggi!

Maria aka Refolo


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Bela cartolina

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

la xe anterior ai anni 50, perchè nei primi anni 50, nela zona in primo pian, no iera più quei alberetti, ma una specie de vasca grande de sabbia. là go imparado a costruir i mii primi castei de sabbia.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: l'Excelsior

Messaggio da babatriestina »

Oggi sul Corriere della sera una pagina dedicata ad una villa sul mare " a Miramare" di un imprenditore, ma dalle foto si capisce che è l'ex Excelsior.
Spiegazione sua della privatizzazione: apparteneva all'imperatore Massimiliano che la regalò ad amici privati, per cui non appartiene al demanio e la possono appunto usare privati come lui. Si vedono cabine rifatte, non una parola sul fatto che per decennie decenni si sia trattato di uno stabilimento balneare aperto al pubblico. Un solo proprietario? io credevo condomini! :shock:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: l'Excelsior

Messaggio da Nini Naridola »

Non ho letto l'articolo del Corriere; e non ho neppure il volume dello Zubini su Barcola. Però ho trovato nell'Archivio di TS un'istanza del 1902: "Istanza dell'ing. J.Tobell, di Alessandro Cesare proprietario dell'hotel Excelsior, del capitano di cavalleria Fedor de Zubovitz e del prof. Giuseppe Loblsohn-Breitner perchè sia prevista dalla ferrovia meridionale una fermata a Barcola.
Alessandro Cesare, imprenditore navale -aveva una flotta di navigli per l'Istria - si era fatto costruire la villa neogotica all'angolo v.e Miramare - largo Grilz.
Dalle parti dell'hotel Excelsior, nella villa in via Bonafata si era ritirato a vita privata l'ing. (?) barone Giulio de Macchio la zia del quale era stata dama di compagnia dell'arciduchessa Carlotta.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: l'Excelsior

Messaggio da babatriestina »

Fulvio Moro ha scritto: Alessandro Cesare, imprenditore navale -aveva una flotta di navigli per l'Istria - si era fatto costruire la villa neogotica all'angolo v.e Miramare - largo Grilz.
Io ho lo Zubini su Barcola.
La villa neogotica è il castelletto di Barcola, ovviamente, che ospitava i principi di Windischgraetz, mentre i Cesare che erano anche presenti vivevano nella casetta rossa più piccola.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: l'Excelsior

Messaggio da Nini Naridola »

Le notizie intorno al sig. Alessandro Cesare le avevo trovate a questo link:
http://www.gazzettinogiuliano.it/triest ... rcola.html
di cui riporto le notizie date sull'Excelsior e la villa neogotica
Ma verso appunto il penul-timo ed ultimo decennio dell'Ottocento, mentre si sviluppano queste ed altre attività industriali attorno alle vie del Cerreto e Bonafata, sul lungomare prendeva corpo l'altra iniziativa, quella tendente a trasformare la zona in località residenziale e climatica Nel 1886 sorge il bagno Excelsior che, dotato nel 1909 di un teatrino, è completato nel 1895 con l'omonimo albergo dall'altra parte della strada, cui nel 1910 si aggiunge la pista di pattinaggio, mentre nel 1904 le attrezzature si arricchiscono della sede dei canottieri "Nettuno". Risale al 1890 il palazzetto neogotico di viale Miramare 58, costruito da Edoardo Tureck per il padrone di tutto questo complesso, Alessandro Cesare. Questo dinamico imprenditore, che trasformò Barcola da villaggio agricolo in stazione di soggiorno, possedeva nel 1881 una flotta di 8 navi con le quali faceva concorrenza ali' "Istria-Trieste". Direttore della Società Filarmonico-Drammatica, fu anche consigliere comunale. Nato ad Alessandria d'Egitto il 13.12.1847,» morì a Trieste il 1.3.1921.Nel 1902 Federico Martellanz costruì la villa di via Bonafata 14 per il barone Giulio de Macchio, imperialregio ingegnere navale, che si era ritirato nella nostra città due anni prima. Il suo primo cugino Carlo la cui madre era dama di corte dell'arciduchessa Carlotta, fu l'ultimo ambasciatore d'Austria-Ungheria a Roma.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: l'Excelsior

Messaggio da babatriestina »

Grazie ovviamente parliamo di epoche diverse, perchè io mi riferisco sgli anni 50-60 del Novecento, ed ho anche un vago ricordo della signora Amalia Cesare, che sarà stata la nuora del Cesare di sopra.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: l'Excelsior

Messaggio da VetRitter »

bagno Excelsior dal mare.
Allegati
GOPR00057.jpg
GOPR00057.jpg (28.5 KiB) Visto 4355 volte


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: l'Excelsior

Messaggio da babatriestina »

Excelsior nelle foto Modiano inizio secolo s corso, lastre , ingrandimento e cartolina
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “I stabilimenti balneari”