Slavko Avsenik

dele canzoni triestine ai spettacoli de musica leggera che se tegniva e se tien a Trieste
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Slavko Avsenik

Messaggio da babatriestina »

Conossè le musiche de Slavko Avsenik?
http://en.wikipedia.org/wiki/Slavko_Avsenik
el xe sloven, ma la sua fama va oltre i confini dela Slovenia, le sue deliziose musichette xe molto conossude anche in Austria. Mi me tegnivo sempre un per de cassette per scoltar in machina in viagio, co viaggiavo!


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

folk ?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:folk ?
a dir poco . El Johann Strauss del XX secolo, i ghe disi, polkette deliziose, mai sentido? scolta e te me dirà! te trovi qualcossa forsi anca in rede in mp3


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Go visto che andando sul loro sito uficial
http://www.avsenik.com/
za entrando e senza far niente se pol scoltar subito dei boni esempi dei loro tochi (me par anche completi). Qualche toco me par de chiara derivazion austro-ungarica. :wink:
E dopo Babatriestina dixi che a ela quei tempi no ghe piaseva (o più o meno qualcosa del genere). :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:Qualche toco me par de chiara derivazion austro-ungarica. :wink:
E dopo Babatriestina dixi che a ela quei tempi no ghe piaseva (o più o meno qualcosa del genere). :wink:
mah, podemo discuter se xe austroungarico o se al contrario l'Austria ungheria ga ciapado del folklore local, soprattutto stirian ( stajerca no dovessi vegnir de Steyer?). El Laendler , danza popolare, xe el pare del walzer.
Mi ai tempi de l'Austriaungheria no iero nata, quindi no posso dir se me piaseva o meno viverghe; de quel che me ga contado chi dei mii che ghe ga vissudo, no iera sempre tanto paradiso come che qualchedun conta adesso. Ma no go mai giudicado un periodo storico solo che dela sua musica folkloristica :-D :-D :-D


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

De quel poco che go sentì dela musica, me pareva de esser denovo a Graz con mia zia e mia cugina che andemo a veder qualche festa locale! :36_1_22: :36_1_24:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
ernesto93
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 185
Iscritto il: mer 2 dic 2009, 19:08

Messaggio da ernesto93 »

podemo discuter se xe austroungarico o se al contrario l'Austria ungheria ga ciapado del folklore local
solo chi che ghe vol mal al Austria pol pensàr una roba comagna, che qualsiasi persona che sia andada a sciar in Sud Tirolo, in Baviera, in Austria o in Slovenia, sa benissimo come che xe diffusa 'sta musica.

No se tratta semplicemente do folk ma de "oberkrainer" come che i disi lori, o de "staierze" come che disemo noi e anche in Friùl.

Certe musiche coverzi tutto l'arco alpino partindo dalla Svizzera ("me piasi i bigoli co le luganighe..:"), altre le xe più limitade (dal Tirolo fin a noi) ma l'oberkrainer vero e proprio, el va dalla Carinzia fin in Boemia, vignindo zo per la slovenia e rivando fin de noi (qualcossa anche in certe parti dela Croazia che gaveva a che far co' la Carniola).

Che sia in Austria, che sia in Slovenia o in Boemia, no cambia niente. I Sloveni xe i unici che canta in un'altra lingua, quei altri, tutti in tedesco.

Oltre ai sloveni ierimo anche noi una volta, a cantar staierze in Triestìn, e sembra che "ron pon pon" sia nata proprio sul nostro Carso.

Ma xe ancòra qualcossa, Dennis Novacco sembra che el vivi più in Austria che a Trieste, sonando staierze, che el xe uno dei tanti nostri campioni mondiali de fisarmonica.

Avsenik xe noto in quasi tuto el mondo per "Auf der Autobahn", meglio nota come "Autocesta", scritta per l'inauguraziòn del autostrada de Lubiana nei anni '70 e che xe la staierza probabilmente più popolare de tutte: http://www.youtube.com/watch?v=FoMbu0Ppcp8

Sempre Avsenik, come divertirse con poco: http://www.youtube.com/watch?v=zxdvyflkr4A

Altro mito del "oberkrainer" ma no solo, xe Lojze Slack. Vardè che numeri che el fa in 'sto filmato quando che el rompi la fisa:

http://www.technodisco.it/video/zYn3rt0 ... aka-Show-/

E l'oberkrainer no xe morto, adesso i muleti i scolta le versioni "techno" e "rock", che xe pien de grupi e grupeti che i ga sempre el bombardin e el clarin, ma i ga anche le chitare eletriche.


Canada
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 142
Iscritto il: ven 30 ott 2009, 11:12

Avsenik

Messaggio da Canada »

Mi è capitato di partecipare ad una serata proprio nel loro locale a Begunje. Oltre alla musica, il museo è molto interessante e meglio di tutto il ristorante - cucina ottima.


Rawa Ruska
ixolan
ixolan
Messaggi: 292
Iscritto il: gio 11 dic 2008, 18:55

Messaggio da Rawa Ruska »

Io ho partecipato a Caresana/Mackolje ai festeggiamenti per i 50 anni di attività. Hanno festeggiato qui perchè a Bagnoli hanno fatto la prima esibizione in Italia. Sono eccezionali... Ora qui c'è un ragazzo giovane che ha imparato da loro e suona meravigliosamente la fisa Marko e poi non ricordo.

Rawa Ruska


Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

ernesto93 ha scritto:No se tratta semplicemente do folk ma de "oberkrainer" come che i disi lori, o de "staierze" come che disemo noi e anche in Friùl.
Forsi xe superfluo dirlo, ma per chi che no sa, el termine "Oberkrainer", vol dir dell'alta Carniola, o al maschile, no più usado, dell'alto Cragno, ovvero la region de Lubiana, che ghe ga anche dado el nome ale famose luganighe.


Avatar utente
Maximilian
ixolan
ixolan
Messaggi: 230
Iscritto il: mar 3 gen 2006, 13:20

Re: Slavko Avsenik

Messaggio da Maximilian »

Per esempio, questo è un motivetto che ho sempre sentito tra le musiche folk della tradizione tirolese-bavarese (più tirolese che bavarese, direi)



Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Slavko Avsenik

Messaggio da Ciancele »

Legendo avanti i interventi su Slakvo Arsenic se vedi che altri i lo conosi ben. Mi lo go visto e sentì de persona nel 1973 co’l xe vignù in Germania. Adeso xe i sui sucesori che fa musica. El sonava un tipo de musica che ghe piaseva tanto a mio papà: la staierska, come che el la ciamava. In Germania sento poco de lu. Ma quasi paralelamente iera un dela Boemia, Ernst Mosch, che gaveva una orchestrina ciamada i Oberkrainer e el faceva una musica quale uguale. El xe morto, ma anca lu ga sucesori. Se vardè el post de Ernesto93 del 27.01.2010 in Böhmerwald (foresta boema) gavè la possibilità de sentir Slavk su youtube.


Canada
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 142
Iscritto il: ven 30 ott 2009, 11:12

Re: Slavko Avsenik

Messaggio da Canada »

Se a qualcuno interessa, il complesso Saso Avsenik (figlio, nipote ?) si esibisce domenica 4 novembre p.v. alle 18.00 al Centro Sportivo-Culturale di Sgonico, assieme a Denis Novato (famoso fisarmonicista triestino) ed altri due o tre complessi che fanno musica di questo genere. Biglietti in prevendita un ora prima dello spettacolo. Il Centro è un piccolo palazzetto dello sport ed è abbastanza capiente.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Slavko Avsenik

Messaggio da Piereto »

Se te ga postà el 28 novembre,forsi i se esibisi el 4 dicembre ?.


Canada
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 142
Iscritto il: ven 30 ott 2009, 11:12

Re: Slavko Avsenik

Messaggio da Canada »

Giusto. Il concerto si terrà il 4 dicembre (scusate, sapete come è, lunedì mattina !)


Torna a “Musica legera”