Porton

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Porton

Messaggio da babatriestina »

beh, porton è l'italiano portone, cioè la porta d'ingresso che dà sulla strada, ma a Trieste c'è pure l'uso di chiamare portòn anche l'atrio.
Spetime in porton, son zo in porton...
E non dimentichiamo il gioco porton, che giocavamo in Giardin pubblico, ma..

( mode triestino ON)
come se zogava?? iera un disegno come de una casa con reparti numerai che se fazeva col gesso e se saltava, o se butava prima un sassetto e po se lo raggiungeva? ma.. iera chi che vinzeva?o bastava aver concluso el percorso?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

L'altro giorno passo in Piazza Puecher e sui novi pavimenti me ritrovo una griglia de porton!
Immagine


granzo

Messaggio da granzo »

Le casele del porton iera numerade in ordine progressivo.
Dove iera una casela se saltava con un pie solo, dove iera una casela a sinistra e una a destra, se saltava con tuti due i pie (un a sinistra e un a destra).
Se cominciava butando un sasseto nela casela numero 1 e co' se saltava, bisognava cuciarse o e ingrumarlo stando su un pie solo. Se el sasso tocava la riga fra una casela e l'altra, alora no iera valido el tiro e se saltava el turno. Se ingrumando el sasso se perdeva l'equilibrio e se pozava quel altro pie pertera no se completava el giro del porton e ghe tocava al prossimo giogador.
Se saltando se pestava le righe idem.
Dopo gaver buta' e ingrumado el sasso dala prima casela, se butava nela seconda e no se se fermava fin che no se sbagliava e se passava el turno. E cussi` via fin a butar el sasso nel ultima casela.
Vinzeva chi per primo completava tuti i giri del porton. :-D

Quanto che go gioga' a porton :-D .


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

C'o zogavo mi iera un "porton" diverso ... ve fazo al pupolo ...no son sicuro che 'l fusi exatamente cusi` e podesi darse che le caxele indove che se podeva ripoxar no fusi la 3 e la 8 (oltra che la parte tonda) ... pero` no son sai distante de 'l vero :-)

Anche mi go zogado sai ... iera un zogo de abilita` perche` iera de far el percorso in tanti modi diversi ... un de sti cua prevedeva anche de tignir in acuilibrio su 'l pie un saso senza farlo cascar.

Eh ... xe pasado un poco de tempo, ah ;-D ;-D ;-D ;-D

Ciau


Franco
Allegati
porton.jpg
porton.jpg (11.42 KiB) Visto 2157 volte


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Mi pare che la pavientazione col gioco "incorportao" sia davvero suggestiva, oltre che bella :-O

Da noi, se non mi sbaglio, si chiama "Campanone" quel gioco lì... e l'ho visto giocare con ambedue le "griglie"... io lo giocavo in giardino sui mattoni... con quella di Franco, più semplice :P :)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]

Torna a “El nostro dialeto”