Modi de dir triestini

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Piereto ala vose Idrovolanti scrivi
Piereto ha scritto: sab 19 mag 2018, 21:20 Ve meto per curiosità un do foto: una de un idrovolante che gira ancora oggi e che xe el american catalina della II guerra mondiale, e un moderno idrovolante Beriev Be200 (societa russo americana) aviogetto da 20 posti nella foto con le rode.
Me par interessante el suo modo de dir "un do foto" che me par bastanza tipico; secondo mi lo dopremo solo per numeri pici "un do", come Piereto, forsi "un tre" o per numeri grandi aprossimai: un cento de lori.

La domanda che ve fazo xe: in italian come lo tradusessi: un cento de lori, lo traduria "circa un centinaio" e anche coi numeri pici "se semo visti un do ore fa", "ci siamo visti circa due ore fa". Nel caso de Piereto no diiria "circa" perché le foto se giuste due, ma che el numero in sè no ga importanza, le gaveria podudo eser anche de più.

Ve domando ancora: sto "un" no me par che sia un articolo indeterminativo, no me par un pronome o un numero cardinal, cosa xe? un avverbio, una preposizion, ,,,?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Nona Picia »

Xe una domanda che no me son mai fata....mi me pareria quasi un articolo indeterminativo.....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Te sa che te ga ragion: "un do" sta per "un paio" "un cento" un centinaio... La particolarità, in sto caso, no saria nel "un", come pensavo mi, ma nel "do" doprà per "paio": "un do de lori" un paio di persone.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

pensavo anche mi cussì. in fondo disemo anche " un per de lori"


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Piereto »

Credo che che sia de intender tutto el termine "un do" non tanto come preposizion circa , quanto come aggettivo nel senso de qualche. Se go dito un do manade , coregeme. Guarda caso nel post ga coinciso el generico un do foto proprio con due foto de numero.
Fora tema ve segnalo che quando do dei forumisti quasi contemporaneamente posta un scritto come mi adesso, quel che riva per primo impedisi al secondo de esser postado. Cusì me ga tocà adeso riscriver el post. (Xe rivadoprima el post de BT)


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Piereto »

No so se gavemo za incontrado el modo de dir " un cava e meti" che saria quel che femo continuamente sul forum . Cioè cavemo quel che gavesimo podudo scriver perchè altri ne ga precedudo e metemo qualcosa de novo. Quindi cava e meti nel senso de rifar continuamente.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto: dom 20 mag 2018, 9:21
Fora tema ve segnalo che quando do dei forumisti quasi contemporaneamente posta un scritto come mi adesso, quel che riva per primo impedisi al secondo de esser postado. Cusì me ga tocà adeso riscriver el post. (Xe rivadoprima el post de BT)
se no xe cambiado, vegniva fora un aviso " ara che qualchedun ga messo un post" ma se pol continuar senza dover ricominciar, che mi sapio


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4753
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia ha scritto: dom 20 mag 2018, 8:09 Xe una domanda che no me son mai fata....mi me pareria quasi un articolo indeterminativo.....
Ma podaria eser anca un agetivo o averbio numerale. Quanti de lori? Un do = un paio o circa. Se voio eser preciso digo do. Se digo un do no son preciso.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

un do e un paio no xe dubi ch e el un sia un articolo indeterminativo. Perchè no credo che un do voli dir uno due


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

SIccome in italian lo traduria con circa mi ancora saria per avverbio;

Ierimo un diese de lori

Poderia eser un articolo se tradusemo diese con decina, cioè se ghe demo un significato singolare, coletivo, a diese, ciè se diese no xe più un numero, altrimenti poderia eser un avverbio come circa.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4753
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: dom 20 mag 2018, 16:30 SIcome che in italian lo traduria con circa mi ancora saria per averbio;

Ierimo un diese de lori

Poderia eser un articolo se tradusemo diese con decina, cioè se ghe demo un significato singolare, coletivo, a diese, ciè se diese no xe più un numero, altrimenti poderia eser un averbio come circa.
Ogi xe lunedì de Pentecoste e gavemo festa. Cichè. E cichè anca doman, parchè xe qua, ma solo qua, xe una festa citadina in bosco.
Ma par tornar a robe meno serie. Mi no son bravo de talian, ma go studià la gramatica. E diria anca mi averbio, parchè no xe declinabile.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4753
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Gavemo fato una spanzada. No go trovà sul vocabolarieto. Ci siamo fatti una mangiata.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto: ven 1 giu 2018, 20:24 Gavemo fato una spanzada. No go trovà sul vocabolarieto. Ci siamo fatti una mangiata.
abbuffata, diria


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

Trovo Musina salvadanaio, non la locuzione " far musina" nel senso di risparmiare, mettere da parte.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2947
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Piereto »

Non son andà a veder tra le robe vece , e per queesto me scuso in anticipo, ma gavemo za menzionado el " far un sancasan" nel senso de un grosso remitur, de butar tuto per aria ?


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Nona Picia »

Mai sentido a dir el vero...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

Corteggiare: Tirar sardoni lo go scoperto del recente. Per i mii veci " se ghe fa la tira" e questo gavemo e anche " se ghe fa le bele" e questo no trovo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4753
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: gio 5 lug 2018, 9:11 Corteggiare: Tirar sardoni lo go scoperto del recente. Per i mii veci " se ghe fa la tira" e questo gavemo e anche " se ghe fa le bele" e questo no trovo.
Par mi far le bele xe cortegiar, ma in senso lato. El me ga fato le bele: par gaver qualcosa. In senso lato.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto: gio 5 lug 2018, 9:11 Corteggiare: Tirar sardoni lo go scoperto del recente. Per i mii veci " se ghe fa la tira" e questo gavemo e anche " se ghe fa le bele" e questo no trovo
Tirar sardoni la conosso ben, avendo avudo due fioi e perdepiù mas'ci con tanti amici che vigniva per casa e 5 nipoti no podevo no saver cos che voleva dir.. :lol: :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4753
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia ha scritto: ven 6 lug 2018, 11:52
babatriestina ha scritto: gio 5 lug 2018, 9:11 Corteggiare: Tirar sardoni lo go scoperto del recente. Per i mii veci " se ghe fa la tira" e questo gavemo e anche " se ghe fa le bele" e questo no trovo
Tirar sardoni la conosso ben, avendo avudo due fioi e perdepiù mas'ci con tanti amici che vigniva per casa e 5 nipoti no podevo no saver cos che voleva dir.. :lol: :lol:
Tirar sardoni no go mai sentì. Ti te gavevi do fioi, mia mama gaveva albergo: do fii sui, do fii de altri (nipoti), un fradel picio e un un poco piú grando. E no go mai sentì che la gaveva sentì. Noi diseimo star drio, co' ierimo fioi, e, più tardi, far oci de peso lesso.


Torna a “El nostro dialeto”