Far i pulisi

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
de Jenner
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 9
Iscritto il: gio 21 feb 2008, 19:32

Far i pulisi

Messaggio da de Jenner »

Cara Baba Triestina,
se si vuole scrivere in dialetto, bisogna innanzitutto conoscerlo bene, e non spacciare per dialetto triestino un grottesco miscuglio italo-triestino. Mi riferisco alla sua recensione di "Trieste nascosta". Innanzitutto l'uso delle doppie, che Mario Doria esclude per il dialetto triestino scritto. e poi:
1) apparso per vignù fora 2) scorsi per pasai 3) consultado per visto 4) due molti e un parecchio per asai 5) le pulci per i pulisi (e questa è grossa !) 6) bravissimi per sai bravi 7) rizerche personali per zercar de persona...


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Re: Trieste nascosta

Messaggio da macondo »

Pecatuzi veniaj (se disi cusí?) :doh_143:

Sempre mejo che: "Indirizatti le tiracche' o "Attento al plocchio!" :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Trieste nascosta

Messaggio da babatriestina »

in effetti, non sono per nulla una cultrice del purismo dialettale, ritengo conveniente usare le doppie, alla faccia delle raccomandazioni del Doria, mentre invece Carpinteri e Faraguna in "cosa dirà la Debegnac", che a me sembra un ottimo modello di dialetto in uso, le scrivono spesso, ho spesso anch'io ironizzato su italianismi nel dialetto, dei quali nessuno si preoccupa, e la mia preoccupazione non è assolutamente scrivere in dialetto ( o lingua?) triestino DOC, ma anzi il mio obiettivo è farmi capire anche dai non triestini-doc.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Re: Trieste nascosta

Messaggio da macondo »

D'acordo de no usar le dopie, ma xe casi dove al scriver zerte robe podesi eser adiritura imbarazante, tipo: "La mula Jole la ga venti ani" o el clasico "Rose rosse (it)" scrito in triestin "Rose rose"


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Trieste nascosta

Messaggio da babatriestina »

de Jenner ha scritto: 6) bravissimi per sai bravi .
io comunque non scriverei mai sai bravi ma piuttosto 'ssai bravi
e nemmeno userei vignù ma vegnudo
Si vede che usiamo dialetti di rioni diversi..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Trieste nascosta

Messaggio da Nona Picia »

Io non riuscirò mai a scrivere in puro dialetto......e de jenner dovrà riprendermi più volte.....Immagine Immagine


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Trieste nascosta

Messaggio da babatriestina »

ghe pensavo suso.. in italian se disi "fare le pulci" nel senso de andar a discuter fin nei particolari, ma se traduso parola per parola in "farghe i pulisi" , se dopra sta locuzion con sto significato in triestin? mi no me par de gaverla mai sentida.. ghe vol consultar el Doria, immagino , o anche el Rosamani , el Kosovitz o el Pinguentini.. ma mi no go nissun de lori a casa! ( qualchedun suggerissi anche el professor Dialetich del Accademia del Kruskovac)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Trieste nascosta

Messaggio da Nona Picia »

Mi go sentido tra i miei amici più volte dir "farghe i pulisi" a qualchedun quando se parlava de qualche persona e se criticava qualcossa....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Trieste nascosta

Messaggio da babatriestina »

mi in triestin me vien de più "meter el pulise in un'orecia".
Che po no go mai capido perchè i pulisi sia le pulci ma i pulisini sia i pulcini..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Trieste nascosta

Messaggio da Nona Picia »

Questo no lo go capido mai gnanche mi.....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Far i pulisi

Messaggio da babatriestina »

Leggio su un sito triestin un che scrivi "la gabieta del canarin.". Sì, senza le doppie, ma la "gabieta".. quela del canerin xe la cheba! i chebeta, se volemo le diminutivo..
a questo proposito, me vien un ricordo, una canzoncina che i me vantava de picia:

Siora Marieta
dela chebeta
E la gaveva un useleto
Quando el cantava
'l verzeva el beco
E l'useleto ghe xe scampà.


e mi ghe domandavo a mama de contarme la storia dele aventure del useleto libero.. e povera mama che poca fantasia gaveva, doveva inventarsele .


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Far i pulisi

Messaggio da sum culex »

babatriestina ha scritto: Siora Marieta
dela chebeta
E la gaveva un useleto
Quando el cantava
'l verzeva el beco
E l'useleto ghe xe scampà.


e mi ghe domandavo a mama de contarme la storia dele aventure del useleto libero.. e povera mama che poca fantasia gaveva, doveva inventarsele .
E per finir in rima:
e in boca al gato el xè rivà!

Bona digestion, micio.

Purtropo sti useleti 'prigionieri' dala nascita no i sa difenderse dal mondo esterno nè procurarse de magnar e la fine in un modo o nel'altro xè quasi sempre la stessa, :( :( :( a meno che qualchedun no rivi a ciaparli e rimeterli in cheba. Per lori saria meio o no ???
ciao
sum culex


Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Re: Far i pulisi

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Una decina de ai fa noi gavevimo un papagalin, de quei grigi col viso arancion e el ciufolo , una bestia che la gaveva un vocabolario de almeno un cento parole. Ogni volta che el nme vedeva, specialmente de matina el me saludava per nome e el me domandava come va. Ghe volevimo più ben che a tante persone.

Bon, un bel giorno el gava fato quel che tuti i useleti che i sa folar i fa. El me xe partido dala spala, fora per la porta verta e via lui de volo per le sue.

Lo gavemo visto sui alberi dei nostri pini drio la casa (quei che i xe oramai storia) e lo gavemo seguido de un albero al'altro verso el nostro vizin e più avanti, zercà de ciamarlo zo, ma lui el jera evidentemente ancora perso.

Mi go pensà che la roba più normale saria stado de meter la sua "residenza", la sua cheba con tuti i sui zogatoli, useleti de plastica e specieti fora sul solario. sperando che el vedi qualche roba familiare e che el torni.

Idea perfeta! Infati, durante la note o probabilmente de bonora, perchè qua in estate fa za ciaro ale tre e meza de matina, el jera tornado. Quel che no go mai gnanche pensà de far jera de serar el gato in casa, perchè el gato per ani el jera sempre in giro mentre el papagalin el volava per la casa e mai no jera suceso niente, gnanche una minacia.

Al suo ritorno picolo "Picio" (el suo nome) el xe stado saludado da Houston (el nostro gato) che lo ga invità a colazion.

Una de quele volte in vita mia che gavaria pagado oro se qualchedun me gavesi oferto una machina che me podaria dar piade intel cul, perchè solo no rivo farlo.

Arnie :oops: :oops: :oops:


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.

Torna a “El nostro dialeto”