Nonzolo

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Nonzolo

Messaggio da babatriestina »

Nonzolo: oggi legio sul Piccolo de un novo libro sul dialetto e i tradusi nonzolo con sacrestano. Mi come nonzolo go sempre pensado al chierichetto ( me ricordo una cugina che gaveva definido un mulo "el me par un nonzoleto de campagna").
Insomma, el nonzolo xe grande o picio? per mi i nonzoli iera quei che serviva messa preconciliare, i ordini minori, po.


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Anche mi go sempre tignudo nonzolo per sagrestan ... per el Rosamani el nome deriva de 'l fato che 'l anunciava i orari de le messe e cuindi el iera el nunzio.

Per el Pianigiani, che gavevo citado su TriesteMia ma che tornero` a descriver anche cua, Nunzio deriva de la forma piu` antica NONTIUS ... e cuindi el nostro nonzolo el fusi etimologicamente piu` vecio adiritura de nunzio.

Per el fato de dirghe nonzolo a un, e de cosa che se posi intender, riporto cuel che i me ga sempre spiegado a mi fin de muleto: si`, el nonzolo el xe persona degna de rispeto come tute le persone de sta tera, ma va a far nonzolo chi che no trova gnente altro cosa far e che 'l ghe fa peca` anche a 'l prete ;-D ... insoma ... no proprio un complimento ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D

In senso figurado mi lo go sempre sentido doprar per sprovedu`, imbranado, lole oltre de ogni mixura ... insoma ... cuel genere la`, eco ;-D

Mi go sempre preferi' doprar i sinonimi ;-D ;-D ;-D ;-D

Ciau


Franco


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Sagrestano, scaccino, chierichetto.
Dal latino nuntius

Mario Doria, grande vocabolario del dialetto triestino, storico, etimologico e fraseologico


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Nonzolo

Messaggio da Ciancele »

Mi vegno de una familia di nonzoli. Mio papà iera nonzolo, mio fradel iera nonzolo e mi iero nonzolo, addirittura del prete dove che ga servì papà. Me considero alora persona del mestier. Ai mii tempi iera el sagrestan e i nonzoli. In lingua se diria che noi ierimo el personale paraecclesiastico. Gavemo dovù studiar la mesa in latin, anca el Confiteor che xe un bon alenamento per saver ben i casi. No go mai sentì dir chiericheto al sagrestan. El se gavaria ofeso e el gavaria dito: Ofesa di re!


Torna a “El nostro dialeto”