Tarieste

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
gigi
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 22
Iscritto il: ven 16 giu 2006, 1:40
Località: monfalcone

Tarieste

Messaggio da gigi »

Confesso in questo tutta la mia ignoranza, dovuta sia al fatto che sono giovane, sia al fatto che le mie origini non sono triestine.

Ho letto da più parti che un tempo Trieste veniva chiamata in dialetto "Tarieste". E' vero? Tutte le mie fonti orali (si tratta di triestini, ovviamente) hanno smentito questa notizia. I più non avevano mai nemmeno sentito nominare la parola, e non parlo solo di giovani.

Allora mi chiedo se la cosa sia vera, se magari "Tarieste" è "Trieste" nel famoso dialetto ladino di cui stiamo discutendo nell'altra topic, se ancora (e anche questa l'ho letta da più parti) "Tarieste" è il modo in cui i contadini sloveni del Carso pronuciavano il nome della città.

Qualcuno sa dirmi di più? Grazie


refolo

tarieste

Messaggio da refolo »

Mi me da' assai de pronuncie Friulane, basade su quel chei fioluzzi diseva come inizio de parlar, mia mama sempre la diseva TARIESTE, scerzosamente, quando che sbagliavo de dir una parola.
Per esempio, mia fia= Nome Emanuela=Manuela...
picia come te se ciami? ""ELA"" non la saveva dir tutto el suo nome.
E cussi' credo che xe vegnudo fora sta parola.

Maria aka refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

A Trieste, mai sentito il termine e mai sentito dire e men che emnoi sscrivere dai triestini, comunque potrebbe suonare come una pronuncia storpiata del tipo Mi xe vegnù a Tarieste!


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Sbaglieró, ma Tarieste lo giá sentito anche se non mi ricordo in quale contesto. Comunque, e qui concordo con Babatriestina, dovrebbe essere una presa in giro sul tipo di dialetto parlato sull' altipiano dall'etnia slovena.

"Mi xe vegnù a Tarieste" é un tipico esempio...Roba da Mirko Drek, insomma. :P


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Sicuro al 100% de aver visto un libro co sto titolo: indagherò !


gigi
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 22
Iscritto il: ven 16 giu 2006, 1:40
Località: monfalcone

Messaggio da gigi »

Esatto, è "Iera 'na volta Tarieste" di Lino Monaco, io ce l'ho, ma riporta foto di Cittavecchia... purtroppo non dà nessuna spiegazione a riguardo...


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

gigi ha scritto:Esatto, è "Iera 'na volta Tarieste" di Lino Monaco[...]
Lo gavevo visto e no lo go ciolto perche` 'l me pareva poco acurado storicamente .. le foto xe foto, ma el ricordo che go xe che le robe che 'l ghe scriveva per de soto el gavesi anca podesto sparagnarsele ;-)

Comuncue "tarieste" me sa de negron e per cuei che no i conosi el termine per sto giro basta definirlo come un "gergo". (caxo mai verzeremo un topic a posta ;-))

No esendo mai stado codificado in foma scrita, el triestin se lo pol storpiar a piacimento, come che ne testimonia anche Cecchelin co' 'l cantava "rena vecia croxada e 'l gheto ga inventado un novo dialeto".

Ciau

Franco


gigi
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 22
Iscritto il: ven 16 giu 2006, 1:40
Località: monfalcone

Messaggio da gigi »

ffdt ha scritto: le foto xe foto, ma el ricordo che go xe che le robe che 'l ghe scriveva per de soto el gavesi anca podesto sparagnarsele ;-)
è vero.. ma in fondo è un tranquillo anziano che evoca i suoi ricordi in cittavecchia...le foto sono molto belle


Torna a “El nostro dialeto”