"L'eccidio Tellini"

Libri de autori triestini o dintorni o su Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

"L'eccidio Tellini"

Messaggio da AdlerTS »

Navigando, me son trovado a legger de 'sto "L'eccidio Tellini" di Andrea Giannasi.

Nella recension scrivi che

Nell’ottica di sistemare i confini balcanici fra i tre stati citati la Conferenza degli Ambasciatori (espressione della Società delle Nazioni) incaricò il generale Tellini di tracciare confini chiari e rispettosi delle identità locali. Durante uno dei numerosi sopralluoghi fra Grecia e Albania, cui partecipavano anche rappresentanti dei due paesi, in una zona di brigantaggio atavico, si consumò l’efferato crimine. Tutta la squadra italiana, quattro membri e l’interprete, venne bloccata e uccisa a colpi d’arma da fuoco.
Quanto seguì fu un precipitato di illazioni: i greci accusavano gli albanesi della responsabilità del delitto e viceversa, altri ritennero l’eccidio un incidente di brigantaggio e non una esecuzione di stampo politico, oppure il tentativo dei briganti di far permanere l’area in uno stato di anarchia. L’Italia, dopo il rifiuto della Grecia a considerarsi “responsabile oggettivo” almeno per una culpa in vigilando, ed a pagare un forte indennizzo in denaro, occupò Corfù per circa un mese, fino a che la Grecia non accettò le rivendicazioni italiane.


Xe un toco de storia che conosso poco e saria bel approfondir :-)


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

al de là che no riguarda per gnente Trieste, ( se no come storia d'Italia :twisted: ), te ga dimenticado de metter la data: 1923.
Po no te ga riportado el sito de dove che te ga trovado la recension:
te ga messo i dati de l'autor, ma la recension riportada mi la trovo in
http://www.agenziaradicale.com/index.ph ... &Itemid=58
agenzia radicale che comincia con "Un evento drammatico e inaspettato diede il via, nel 1923, al primo atto di guerra del regime fascista."
Mi suggeriria, per aver un quadro completo del periodo, de no cominciar ( come sempre soprattutto in Italia) la storia col fascismo, ma de leger la storia dele guerra balcaniche ai inizi del 1900 e per sta povera Grecia, che perfin i ghe ga cavado via Corfù, sti cattivoni de fascisti, de leger la storia dela Megali Idea che saria l'Idea Grandiosa:
in inglese
http://en.wikipedia.org/wiki/Megali_Idea
in italian xe purtroppo poche parole
http://it.wikipedia.org/wiki/Megali_Idea
per capirse, lori suggeriva che la Grecia fussi questa:
Immagine del sito wiki
in genere, dopo la prima guerra mondial ( e za un poco prima) tutta la penisola balcanica iera un mismas de gente che zercava - col appoggio magari drio le spalle da altre grandi potenze europee, guardar le origini dei re del logo- de taiarse stati, più o meno sulla base de nazionalità contrastanti fra de lori, aprofitando del declino e della caduta dei due imperi, el turco e el asburgico.
l'episodio che te riporti me par che se inserissi nel filon e quanti altri sarà che i ghe dedicherà libri, magari nei loro paesi e altre lingue..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:al de là che no riguarda per gnente Trieste, ( se no come storia d'Italia :twisted: ),
Lo go messo sotto "libri", come libro potenzialmente interesante :wink:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto:al de là che no riguarda per gnente Trieste, ( se no come storia d'Italia :twisted: ),
Lo go messo sotto "libri", come libro potenzialmente interesante :wink:
mi gavevo sempre credudo che nel nostro forum i Libri se riferissi a libri che ga a che far direttamento o indirettamente con Trieste, no l'elenco dei libri che leggemo. :shock:
te vol alora un resoconto de un libro de un inglese in India, la Guardia Bianca de Bulgakov, la storia del Impero ottomano e la storia dela Magna Grecia?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:mi gavevo sempre credudo che nel nostro forum i Libri se riferissi a libri che ga a che far direttamento o indirettamente con Trieste, no l'elenco dei libri che leggemo.
Forse non gavemo mai definido corretamente lo spazio de questa sezion: mia interpretazion personale jera quela proprio de poder parlar anche de libri non necessariamente ligadi a Trieste.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto:mi gavevo sempre credudo che nel nostro forum i Libri se riferissi a libri che ga a che far direttamento o indirettamente con Trieste, no l'elenco dei libri che leggemo.
Forse non gavemo mai definido corretamente lo spazio de questa sezion: mia interpretazion personale jera quela proprio de poder parlar anche de libri non necessariamente ligadi a Trieste.
go riletto sora:
el cappel de questa xe Libri ,a la sezion xe letteratura a e su Trieste
e finora xe quel che gavemo fatto, me meravigliavo difatti quando che te gavevi messo el post su Maria Antonietta, va ben che la iera fia de Maria Teresa la nostra Imperatrice..
finora xe quasi tutto libri colegai a Trieste, come che xe l'indirizzo de base del nostro forum, mi no missiassi cole letture generiche.

mi tendessi a separar i libri su e a Trieste con un generico " le nostre letture", che magari podemo metter a parte. Go visto un forum su funghie botanica che dopo ga la sezion discussioni libere: coi sottogruppi:
Benvenuti nel forum
Comunicate con il gruppo
Messaggi di auguri
Ti piace scrivere?
ti piace leggere?
ti piace il cinema?
ti piace viaggiare?
hai un hobby?
la mia professione


ciaschedun corredado de una esplicazion sottotitolo.

Ecco, la struttura del forum xe cussì: in principio el circolo ricreativo del forum, e dopo solo che roba su Trieste.
Volemo verzer altre sezioni in circolo ricreativo per no intasar el salotin? mi ghe stago..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Libri”