la via Petronio

Libri de autori triestini o dintorni o su Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

la via Petronio

Messaggio da molighe el fil »

In questi giorni i me ga porta a casa el Tuttocittà insieme a le pagine giale.
Mi go sempre savù che la via Petronio se ciama cussì dal nome de un dotor de Capodistria del mileseicento, che anche se su le tabele in strada no xe scrito, el se ciamava Prospero.
La via ga quel nome za da la metà del otocento, ma per la chi che ga fato el tutozità, el Petronio xe diventà Oliviero.
Sto Oliviero no lo go mai sentì in più de sesanta ani che legio libri de storia de Trieste.
Qualchedun pol dirme chi che el iera e se el iera za morto nel ottocento


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: la via Petronio

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Fin a magio scorso gaveria anche mi giurà che la via xe dedicada a Prospero Petronio, medico del XVII, autor de "memorie sacre e profane de l'Istria", libro in parte scopiazzà da una corografia de Giacomo Filippo Tommasini, vescovo de Cittanova e visù qualche anno prima.

Go notà anche mi el nome Oliviero su tuttocittà de sto anno. Son andà a vardar e el nome Oliviero iera za nel 2009-10. Prima xe solo Petronio. Anche un stradario del 1977 ga solo el cognome, Petronio e, son andà a vardar, sule targhe dela via xe solo Petronio. Su quela in marmo xe scrito VIA PETRONIO / STORICO DI TRIESTE DEL XVII SECOLO

Allora el periodo me bati, XVII secolo, ma me pareria strano che vegni definì "storico di Trieste" un dotor visù a Capodistria e che ga scrito "memorie sacre e profane dell'Istria". Però fin a qualche anno fa el iera senza nome.

Anche a Muggia ghe xe una via Oliviero Petronio.

Mi de più no so.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: la via Petronio

Messaggio da Nini Naridola »

Riporto dal Ravasini: “Toponomastica stradale di Trieste” 1929.
Petronio (via), da via Settefontane a via Rossetti deriva da uno scomparto dei fondi Cosolo e consorti, fatto dopo il 1880, ed il nome si riferisce al Dottor Prospero Petroni, diligente raccoglitore di memorie patrie (che poi in parte si smarrirono) che visse nel XVII secolo.


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: la via Petronio

Messaggio da Bilbo »

e sciverghe a tuto cità in modo che i coregi ?

se te va su e te zerchi trieste via pteronio, te vien fora oliviero petronio

se poi informarse anche col comun qual che xe vermente giusto.....

se te zerchi oliviero petronio con google vien fora solo link col nome dela via, e niente sul tipo....mentre con prospero petronio, vien fora tanta altra roba.-


Bye '73 de Roby.-
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: la via Petronio

Messaggio da molighe el fil »

Ghe go dimandà a un mio amico de Muia, che ga scrito tanti articoli e libri su Muia e Trieste, cossa che el me saveva dir su Oliviero Petronio.
El me ga dito che el iera un dirigente tecnico del cantier e che in sti giorni el gaveria dimandà altre notizie a una fia della sorela de Petronio che ga un local a Muia.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: la via Petronio

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Quindi dovemo restituir la memoria a sto povero diavolo de Prospero Petronio...

Sugeriria de cominciar con l'ufficio toponomastica del comun.

e-mail : toponomastica (at) comune.trieste.it
fax : 040 / 675 6201

Forsi el sindaco Dipiazza, che vegniva da Muggia, ga fato un colpo de man sula toponomastica triestina!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: la via Petronio

Messaggio da molighe el fil »

Ogi go 'vudo una risposta completa su Oliviero Petronio.
El iera nato a Trieste nel 9 e el xe morto a dicianove ani per un incidente sul lavoro in cantier san Marco.
Tuti i sui familiari xe visudi a Muia.
El mio informador me disi che ghe par che el circolo dele Acli de Muia, una volta gaveva el suo nome.


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: la via Petronio

Messaggio da Bilbo »

insoma uno come tanti de noi, cioè illustre sconosciuto, e che no ga fato niente de rilevante per la cità....


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: la via Petronio

Messaggio da mandi_ »

però me dà da pensar: intitolar na via a un letterato, come in origine, o a un uomo caduto giovane in un incidente sul lavoro, ma no proprio de Trieste? Fa un pò pena questo ragazzo....uno come noi, dise Bilbo. Giusto, uno come noi.Scusate...


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: la via Petronio

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Non mi dispiacerebbe che anche a Trieste ci fosse una via dedicata a questo giovane morto sul lavoro. Però sulla targa in marmo sulla via c'è scritto "Storico di Trieste del XVII secolo".

Storico che non mi è particolarmente simpatico, per l'opera sistematica di copiatura che fece di quanto aveva scritto un altro. Però mi dà fastidio l'ignoranza di chi ha commesso l'erroredi trasformarlo da Prospero in Oliviero. E vorrei che si correggesse.

Oppure che si cambiasse la targa sulla via e si decidesse di intitolare, sistematicamente, le strade non a nobili, scienziati od eroi, ma a tanta povera gente che, uscita la mattina da casa per guadagnarsi da vivere, non vi fece più ritorno. Giusto per ricordarli.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: la via Petronio

Messaggio da Bilbo »

sa, se si metterebbe la targa a questo, ce ne dovrebbe essere una anche per il ragazzo (visto che si parla di ragazzi) morto durante l'allestimento del palco per il concerto di jovanotti (tanto per fare un esempio).

Di morti sul lavoro, ce ne sono sempre troppi, giovani o vecchi poco cambia.-


@mandi fa un po' pena quel ragazzo, come tutti gli altri morti sul lavoro di cui nessuno parla o parla più....(nessuna polemica)


Bye '73 de Roby.-
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: la via Petronio

Messaggio da molighe el fil »

El iera un marangon


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: la via Petronio

Messaggio da mandi_ »

Scusatemi ancora, perchè questa me rendo conto xe proprio intromission da parte mia bela e bona.
La mia voleva solo esser na riflession en generale, che val per tute le zità: quante volte se passa per na via, se leze el nome sule targhe perchè ovvio, bisogna conoser le vie. Oltretutto ghe riva anca la posta. Ma chi conosse sempre el nome de chi xe scrito? Per quel, xe ovunque tante via Verdi, via Puccini ecc. Una de pu, una de men, che cambia?
Per mi xe giusto che sta via Petronio torni col so nome originario, Prospero, anca se magari prima de lu la via se podeva ciamar en altro modo.
Me dispiase sol che a perder el nome su la via sia un mulo,en marangon qualsiasi, avrei preferito che quell'Oliviero fosse stato un antipatico politico.
E sì, son d'accordo su tuto il resto che disè, in particolar per el mulo del concerto. Zoveni, veci, :tropi da ricordar.
Perdoneme ancor...


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: la via Petronio

Messaggio da molighe el fil »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Fin a magio scorso gaveria anche mi giurà che la via xe dedicada a Prospero Petronio, medico del XVII, autor de "memorie sacre e profane de l'Istria", libro in parte scopiazzà da una corografia de Giacomo Filippo Tommasini, vescovo de Cittanova e visù qualche anno prima.

Go notà anche mi el nome Oliviero su tuttocittà de sto anno. Son andà a vardar e el nome Oliviero iera za nel 2009-10. Prima xe solo Petronio. Anche un stradario del 1977 ga solo el cognome, Petronio e, son andà a vardar, sule targhe dela via xe solo Petronio. Su quela in marmo xe scrito VIA PETRONIO / STORICO DI TRIESTE DEL XVII SECOLO

Allora el periodo me bati, XVII secolo, ma me pareria strano che vegni definì "storico di Trieste" un dotor visù a Capodistria e che ga scrito "memorie sacre e profane dell'Istria". Però fin a qualche anno fa el iera senza nome.

Anche a Muggia ghe xe una via Oliviero Petronio.

Mi de più no so.
Probabilmente i lo ga ciamà storico de Trieste, perchè nele sue memorie el parla de l'Istra e de Trieste.
Se xe per quel anche Attilio Tamaro, storico de Trieste iera piranese


Torna a “Libri”