Scola: fatti e misfatti.

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da babatriestina »

Mandi, ti te gaverà seguido la matura dei tui fioi, ma mi go fato tante volte el membro interno e go partecipado ala corezion de cantinaia de temi de ste mature, go anche sentido i comenti dei correttori " el solito tema da atualità" "oh finalente un tema storico.. ben, meio se nol fazeva.."


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da mandi_ »

e te credo...In effetti no rifarei mai l'esame mio , ma no vorrei mai esser tra quelli che devono correggere temi altrui. :arf2_140:


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da sum culex »

Per svariati motivi (che forsi go zà menzionà in qualche altro post), no rifaria de novo gnanche mi un simile esame!!
ciao
sum culex


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da Ciancele »

sum culex ha scritto:Per svariati motivi (che forsi go zà menzionà in qualche altro post), no rifaria de novo gnanche mi un simile esame!!
ciao
sum culex
Ma parchè te dovaria far. Se te lo ga pasà, no 'cori che te lo fazi de novo. Se no te lo ga pasà, no te lo ga pasà e 'lora bisogna farse qualche pensier. Mi go fato in Germania un esame de stato in tedesco. Lo go pasà, e anca 'bastanza ben. Ma se ocoreria lo faria de novo. A mali estremi ecc.


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da mandi_ »

Mi son divertita nel leggere questo testo:

http://www.lastampa.it/2013/09/15/socie ... agina.html

Una volta tanto fa bene anche ridere.
Leggevo il primo post di questo "Scola, fatti e misfatti", che è del 2006. Beh, son passati diversi anni da allora e anca Adler pol sorrider lezendo quel che scriveva.


Riflessione su quel che scrive Giacomo sulla Stampa: materiale scolastico del 2013, seconda elementare, Milano.
Portare carta igienica, usb, se usa anche a Trieste? E tuta sta roba...? Certo che una riflessione sullo spreco di carta si potrebbe anche fare...

...Due matite grafite a sezione triangolare, temperini con e senza serbatoio, penne rosse Pentel BK77 Superb (credo la stessa usata da Snowden e da tutte le spie occidentali), due quaderni piccoli di seconda, due quaderni a quadretti, due quadernoni ad anelli monocromo. E poi: pacco di 200 fogli a righe e 200 fogli a quadretti, cartellette rigide formato A3, confezione di cartelle trasparenti formato A4, porta listini con 30 fogli per informatica, porta listini rosso con 40 fogli per musica e porta listini grigio canna di fucile con 50 fogli per matematica, un quadernone a righe di seconda con margine. Credo che Dante non abbia mai utilizzato tanta carta in vita sua.
Dimenticavo i 10 pacchetti di fazzoletti di carta e una confezione formato famiglia di carta igienica. Quando sono passato in portineria, mi hanno chiesto se avevo problemi intestinali
Da noi in Trentino si usano in terza elementare questi libri: lettura, matematica e scienze, storia e geografia,inglese, tedesco, religione.(in seconda non si fa tedesco). Non si porta carta igienica(novità di questi ultimi anni) e a merenda vien data la frutta dalla scuola. Chiavetta usb no, quaderni variano da classe a classe.
Mah....


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da babatriestina »

distribuiscono immagino tante fotocopie...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da AdlerTS »

a scola (media) de mia fia non i ga proprio dove metterse le USB ... a meno de non esser volgari :oops:


Mal no far, paura no gaver.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da Ciancele »

AdlerTS ga scrito:
"... a scola (media) de mia fia non i ga proprio dove metterse le USB ... a meno de non esser volgari"
Adler, ti ti ga gvadagnà un quarto di madaia. Complimenti!!!


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da sum culex »



Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da Nona Picia »

Buongiorno! Quango legio ste notizie dela scola me vien in mente quel che ale elementari gavevo mi e i mii fioi:quaderno de conti quaderno de scritura quaderno de geometria, libro de letura sussidiario libro e quaderno de religion e album de disegno (no tuti i giorni)penaiolo con matita gomma e biro e matite colorate mi e anche i penarei i muli. Al massimo se agiungeva el quaderno per storia geografia e scienze, anche quel no tuti i giorni. Una bela diferenza col zaino de 7 kg dele mie nipoti....ne! :P


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da mandi_ »

nona Picia, ma ti za ale elementari te usavi la biro? Mi no, gavevo l'asticciola col pennino, la carta assorbente e 5 matite colorate. Stessi libri tuoi, però el me maestro, che gaveva la fissa della storia, me faseva scriver 3 quaderni grossi come libri solo che per la storia. Na volta, che no savevo le date delle guerre puniche, me ga fat ricopiar i tre quaderni per castigo. Odiavo la storia. Ah, però portaven na stela(toco de legno per el fogo).
Ale medie dovevem portar l'imparaticcio per el punto croce, i mas'ci me par el traforo. Ale medie usavo el lastico per unir i libri e quaderni, pochi.
Da noi adesso ghe na lavagna interattiva en ogni classe, fissa sul muro, che funziona col pc e nesun così va pu en castigo drio la lavagna. :-D


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da babatriestina »

vero, al mia maestra no solo ghe fazeva la guera ale biro, ma anche ale stilografiche! forsi perchè no tuti podeva permeterse una stilografica e alora per no far diferenza..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Anche mi go scrito con la penna a penin fin in quarta elementare. El maestro (bravo, i ghe ga intitolà de recente la scola elementare de Zindis) sostegniva che se imparava a scriver meio.

In quinta el ga ciamà cafè e el ne ga lasà scriver con quel che volevimo...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da Nona Picia »

mandi_ ha scritto:nona Picia, ma ti za ale elementari te usavi la biro? Mi no, gavevo l'asticciola col pennino, la carta assorbente e 5 matite colorate. Stessi libri tuoi, però el me maestro, che gaveva la fissa della storia, me faseva scriver 3 quaderni grossi come libri solo che per la storia. Na volta, che no savevo le date delle guerre puniche, me ga fat ricopiar i tre quaderni per castigo. Odiavo la storia. Ah, però portaven na stela(toco de legno per el fogo).
Ale medie dovevem portar l'imparaticcio per el punto croce, i mas'ci me par el traforo. Ale medie usavo el lastico per unir i libri e quaderni, pochi.
Da noi adesso ghe na lavagna interattiva en ogni classe, fissa sul muro, che funziona col pc e nesun così va pu en castigo drio la lavagna. :-D
No, anche mi gavevo la penna col penin fin in quinta, me iero dimenticada, xe passai tropi anni...ale medie pena stilografica che perdeva inchiostro e dopo pena biro usur e uncinetto due robe che no me piaseva...ma go fato lo stsso la camiseta in pele de ovo e le asur per el batesimo de mia cugina. Mio fradel me par che anche lui fazeva traforo
No me risulta che nele scole vizin de mi ghe sia una lavagna interativa....xe zà tanto che i ga a rotazion el computer...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da babatriestina »

legio adesso, tuti i proclami del ministero:
No ghe sarà più precari, assunti solo per concorsi i insegnanti.
La sento contar dei anni '70...

un altro: la scola devi insegnar a ragionar ( perchè finora no?) bisogna insegnar logica ( perchè in matematica cossa insegnavimo? va ben le tabelline ale elementari..) e za no se capissi se logica del computer o logica filosofica vistoc he i parla dei prof de filosofia, magari quei che no ga gnanche un computer a casa e me disi email? no go alba de cossa sia.. e po bisogna ragionar per problemi ( xe la scola anglosassone che i ne tontona più o meno de 40 anni a sta parte). Credo che ve go messo el cosiddetto "problema delle patate" che xe una parodia del insegnamento scolastico nel tempo..
de l'altra parte grandi novità: :? 8)
i voti no sarà più de 1 a 10 (ale elementari ma chissà forsi i estenderà a tuta la scola del obligo :?: ) ma sarà come nele scole anglosassoni A B C D
Ossia
A =8 (very good)
B =7 ( good)
C = 6 (pass)
D = ????? per i anglosassoni xe fail ma i disi che no, che qua passerà tuti, perchè poveri pici no se li pol deprimer disendoghe che no i ghe riva.. insoma sarà el 5 che deventa 6 rosso o 6 politico..
i anglosassoni ga anche un E ( ancora pezo, el nostro 4 ) che no xe previsto. Tuti bravi, tuti promossi, todos caballeros..
la sola diferenza xe che con le lettere no se pol far media.
media matematica, ghe diseva quei che no saveva che in matematica ghe xe tante medie, aritmetica, geometrica, armonica quadratica..e tute ponderate o meno.. :roll:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da babatriestina »

Lasciando da parte e polemiche sul nuovo decreto "la buona scuola", due notizie di questi giorni che assai poco mi piacciono, direi misfatti:
1 lo studente precipitato dal quinto piano e morto in gita scolastica. Scarterei subito il suicidio, da quel che sembra venir fuori si è trattato di una brutta fine di un tragico scherzo. Burle notturne, nessuno sa, nessuno ha visto.. eppure sulle braccia c'erano segni di chi lo ha trattenuto. Nelle stanze non dormono da soli, qualchuno deve aver visto. Ultimo anni, quindi buon aparte di maggiorenni. Respondabilità, sorveglianze? impossibile stare durante la notte aguardia di tutte le stanze.. e i ragazzi fanno quadrato in silenzio. Brutto, brutto, da far passare la voglia di viaggi di istruzione.
2 le prove Invalsi. Dei test standardizzati per tutta Europa ( non so se anche fuori) per confrontare i risultati degli alunni. Come tutti i test a crocette, hanno vantaggi e svantaggi, d'altronde per dire l'università d i Cambridge li usa da decenni nei suoi test all'estero, ne ho fatti tanti io per ottenere i certificati.. da noi vengono visti con diffidenza, gli alunni, e quel che è più grave con la connivenza degli insegnanti, si copiano a vicenda ( copiare è considerato un atto di furberia e di solidarietà nella nostra tradizione scolastica ) o addirittura rifutano di farli. Di oggi un blitz studentesco all'Oberdan per impedire le prove. Un tempo c'era la commissione di maturità tutta esterna, zitti e mosca!
e i professori li assecondano, perchè non vogliono render conto a nessuno del loro operato e temono anch'essi di venir giudicati.
Poi sarà la vita che selezionerà...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Leggo qua http://www.repubblica.it/scuola/2015/09 ... ef=HREC1-5
http://www.repubblica.it ha scritto:In Italia siamo quarti (su quaranta) nel rapporto tra condizioni economiche e performance educative: i poveri che usano troppo internet vanno davvero male a scuola.

Nelle nazioni in cui stare online in classe è abitudine si assiste a un declino della capacità di lettura, e così nell'esercizio della matematica (sedici paesi migliorano, venti peggiorano). L'Italia è settima in digital reading, alta in classifica quindi, e sulla matematica tra il 1993 e il 2012 ha guadagnato venti punti. Il risultato, secondo lo studio Ocse, è da attribuire al fatto che da noi la cultura di internet a scuola è recente e frammentaria: non facciamo parte dei paesi che hanno investito strutturalmente sull'online e quindi non avvertiamo ancora i peggioramenti scolastici che ne derivano. Ogni quindicenne italiano usa il computer in classe 19 minuti al giorno, contro una media Ocse di 25 minuti e picchi in Grecia (42 minuti) e Australia (52).
Da persona che si occupa da 45 anni di computer e da altrettanti svolge attività didattico educative (spesso ad allievi in condizioni economiche disagiate) avrei saputo dirlo all'OCSE senza spendere soldi in sondaggi. Il che non vuol dire che hanno ragione quegli insegnanti che si tengono alla larga dal computer, che ormai fa parte della nostra civiltà e della nostra cultura. Vuol dire che hanno torto quegli insegnanti che si credono bravi insegnanti solo perché lo usano, soprattutto, se lo usano in maniera acritica.

Resto, poi, dell'idea che l'avvicinamento al computer debba avvenire non troppo presto. Lasciamo che i bambini giochino con i Lego e, se fa bel tempo, giochino nei giardini. E, più grandi, facciamo studiare loro le tabelline e qualche poesia a memoria: se non lo sapessi a memoria, come potrei rendermi conto della grandezza sintetica di un verso come "poi più che il dolor potè il digiuno" che ho sentito ieri commentare per tv in maniera molto discutibile.

Anche per la patente di guida aspettiamo che compiano i 16/18 anni e prima insegniamo loro a camminare e correre (e tutt'al più ad andare in bicicletta).


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2948
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da Piereto »

Se leggi troppo spesso de disgrazie che coinvolgi i giovani, e me par che sta gioventù de oggi sia più stupida de quela de 50 anni fa. Oggi i ga i computer ,i telefonini inseparabili, i se fa i selfi , i vol in tutti i modi metterse in evidenza per far colpo sui coetanei, tranne dimostrarse più bravi a studiar. 50 anni fa se ga fatto strada due idee micidiali e cioè che el nozionismo xe sbaglià e che el merito xe una roba che va a discapito delle classi più povere. Guai dir povere , se disi deboli. Nozionismo e merito aiuta inveze a farse strada nella vita. Parallelamente anche i programmi scolastici xe cambiadi dilatando nel tempo le conoscenze delle materie. Dopo 13 anni te gavevi un toco de carta e la possibilità de trovar un lavor in campo tecnico e professionale. Oggi anche per le materie letterarie no basta 20 anni tra laurea dottorato e internato de ricerca, e no xe dito che po quel che i te ga insegnà corrisspondi a quel che vol un imprenditor. Oggi cosa ocori studiar e imparar a memoria tanto te trovi tutto su internet e wiki. Ma su internet xe scrite tante robe sbagliade e in malafede. Dai miei ricordi de scola le materie iera za stade tutte sviluppade in un libron e nel programma ministeriale. Oggi se fa grandi riunioni scolasitche sulla programmazion. Una disomogeneità voluta e generale, per cui ocio capitar soto insegnanti che no sa o no vol insegnar. Allora chi che ga soldi pol cambiar scola e per forza te caschi su le scole private. Una volta andar a scola statale no costava quasi niente ,(no parlemo dei libri) oggi te devi spender un mar de bori specialmente co te rivi all'università. Ai fioi oggi ghe manca quelle nozioni sempliciossime basilari de bona educazion. La maestra me gaveva dito : no butar le carte per tera, che no xe nisun drio de ti che scova; no sentarse per tera che xe sporco e te ciapi malattie. A casa i me ga insegnà che la prima roba de far entrando a casa xe de andarse a lavar le man e dopo i pasti lavarse col dentifricio. I genitori e anche i maestri e i genitori se ricordave de detti e motti utilissimi per comportarse e aver una etica e i te li contava . Tutta roba che oggi vien accantonada perchè sorpassada. Tipo Una cosa a suo tempo e un tempo per ogni cosa , non fare domani quello che potresti fare oggi. Saggezza popolare ma che xe attualissima. Co ierimo ancora in fasce i ne ga fato le vacinazioni che iera obligatorie e ale elementari i xe vignudi a farme un richiamo, me ricordo ancora oggi tutti in fila. Forsi le robe cambierà de novo perche la storia se ripeti. Ma oggi ghe rimeti i fioi.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da babatriestina »

sante parole!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Scola: fatti e misfatti.

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Anche mi son d'acrodo con Piereto.

Se ga confuso nozionismo con studio sistematico. El nozionismo fine a se steso pol eser anche inutile: i disi che el re Vitorio Emanuele III davanti ale piramidi ga sparà a rafica numeri su quanto che le iera alte, larghe, quanti anni che le gaveva. Eco questo probabilmente xe nozionismo inutile. El studio sistematico xe un'altra roba. El implica necessariamente un certo nozionismo, tanta memoria e tanta fadiga, ma ala fine el te dà una padronanza de una disciplina e el te permeti de eser creativo.

Vsto che el tema xe sta tirà fora da Piereto musicista, cito un per de battute da l'inizio de "The importance of being Earnest"
O. Wilde - The importance of being Earnest ha scritto:ALGERNON. Did you hear what I was playing, Lane?
LANE. I didn’t think it polite to listen, sir.
ALGERNON. I’m sorry for that, for your sake. I don’t play accurately—any one can play accurately—but I play with wonderful expression. As far as the piano is concerned, sentiment is my forte. I keep science for Life.
Lo traduso per chi che no sa l'inglese, ricordando che Algernon xe el bellimbusto protagonista e Lane xe el maggiordomo.
ALGERNON. Hai sentito quello che stavo suonando, Lane?
LANE. Non ho pensato fosse educato ascoltare, signore.
ALGERNON. Mi dispiace per te. Non suono accuratamente - tutti sanno suonare accuratamente - ma suono con una meravigliosa espressione. Per quanto riguarda il piano, il sentimento è il mio forte, Tengo la scienza per la Vita.
Eco, tuti ghe disi ai giovani che i devi eser creativi, 'ndarghe drio a quel che i se senti de eser portadi. Ma nisun ghe ricorda che MIchelangelo, che de creatività se ne intendeva, per far el sufito dela capela Sistina ga dovù imparar a tignir el penel in man studiando anni e anni, e po' el ga pasà ore e ore distirà su un tavolo de legno a piturar rovinandose la salute.

La creatività xe bela, ma la devi eser compagnada da metodo, conoscenze sistematiche, tanto esercizio, tante prove, tanto studio. E questo la società de ogi tendi a farlo dimenticar. E no tuti xe creativi, ma tuti vol eserlo, perché chi che no xe creativo xe un sfigà.

Newton ga scrito che se lui el xe sta cusì grande xe sta perché el ga savù montarghe in spala ai giganti che xe vignudi prima de lui. E per montarghe in spala el ga dovù far fadiga, zonto mi.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “El salotin”