Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Ieri matina son partì, insieme cola putela, con orgogliosa sicureza a crompar pese. Son tornà in disordine e sensa speransa con 70 deca de carne per brodo e do chili de osi. A mesogiorno (mesogiorno? iera le tre!) go magnà una roseta con parsuto e la sera una cosieta de galina con una fetina de pan. Le alete ogi a mezogiorno. Spero che la me lasi far almeno patate pirè (purea di patate). L’unica roba che ghe la go fata a far, parchè la xe restada in gripiza (macchina), xe sta de crompar vin. Bianco e nero, b/n, come le fotografie. Go leto che se mori prima de sede che de fame. Cusì son sicuro de poder viver almeno ancora tre giorni. Se no bevo più de tre botilie al giorno. Maledeta quela volta che go leto, me par ne l’Iliade, che Achile magnava osi e che par quel el iera cusì forte. Do chili de osi. Adeso savè de dove che vien la mia forsa. :cheezy_298: :cheezy_298:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

ma quanto tempo la cusina el brodo , sta tua putela? che no te ne conti de quando che te lo ga magnado/bevudo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: dom 20 gen 2019, 14:01 ma quanto tempo la cusina el brodo , sta tua putela? che no te ne conti de quando che te lo ga magnado/bevudo.
No ve conto parchè el brodo no lo go ancora magnà o bevù. Go magnà solo la metà dei osi. Insoma li go ciuciai, parchè i xe 'bastanza neti. Un poco de nerveti. La carne la la cusina circa do ore. Stavolta la carne la magnaremo scaldada, squasi frita, in padela con zivole: Wiener Rostbraten. Un piato semplice, ma tanto bon. La sta fazendo involtini di verza, anca boni, col ripieno de carne masinada. El sugo se magna con patate. Lesse o pirè (purea). Come i siori magnemo ale tre. :evil: :evil:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

Involtini de verza fazo anche mi qualche volta


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Giulia Furlan
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 33
Iscritto il: mer 5 dic 2018, 14:15

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Giulia Furlan »

Sembra buonissimaaa


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

Ogi go fato crafen, ma se ga za parlado.
Ma volevo sugerir una ricettina faciel facile, che fazevo per mama e che go fato per un'amica che sta vegnindo fora de un'influenza che la b ga butada zo: finta crem caramel. Sì la vera ricetta domanda quasi due ore de preparazion e 4 de frigo, po ghe xe quele pronte o con la polverina, mi go fato una via de mezo..

Una crema mettendo sul fuoco (basso) un tuorlo sbattuto con due cucchiai di zucchero, mezzo litro di latte e 2 deca e mezzo di farina . Si mescola e si cucina fin che si addensa e non ha sapore di farina cruda. A parte in un pentolino si mettono due tre cucchiai di zucchero con un po' d'acqua fin che caramella e prende colore, a quel punto si aggiunge ancor aun cucchiaiao di acqua e si fa fondere il tutto, per avere un caramel semiliquido. si mette questo in fondo di ciotoline individuali e si versa sopra l a crema. Crema con caramel,. insomma.
La malata l'ha divorata


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Fioi, un fine setimana marinaro: ieri sera spaghetti alle vongole (bigoli coi caparazoli). Li ga fati la putela e mi de bon marì la go lodada. Par fortuna no la me ga domandà se me ga piaso, parchè non so mentire. Ma no iera colpa sua, iera colpa dela riceta de una baba che disi de eser coga. No, purtropo no iera Maria Stelvio. La li ga fati con olive e tropo peveron (peperoncino). In television i cusina, ma no li go mai visti anca magnar. No i xe moni (non sono autolesionisti).
Ogi a mezogiorno cusino io: soliola e scampeti, do foie de salata. Vin bianco Riesling. Sicome che manca ancora qualche ora a mezogiorno, no so se ghe la fazo e se sarà bon. Speremo. Chi vivi sperando .....


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8685
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Visto che se parla de magnar, questo gavemo fato ogi su richiesta de mie nipoti

Immagine

8 per i veci con la marmelata de albicocche e i altri, purtropo, co la nutella.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

nipoti degeneri...
i miei, ma li ho fatti un po' in fretta perchè avevo appunto da visitare l'amica
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: dom 10 feb 2019, 14:07 nipoti degeneri...
i miei, ma li ho fatti un po' in fretta perchè avevo appunto da visitare l'amica
Immagine
Scusa se no capiso. Cosa te ga fato in furia? Nipoti degeneri?

Diese crafen: Xe anca la medicina più meio par un malà. :clapping_213: :clapping_213:


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Go magnà e vado a calarme (fare il pisolotto). Son più figon (più bravo) de quel che credevo. La putela iera contenta dela soliola e anca dei scampeti. Cole scorze (carapace) dei scampi go fato una salseta. Qua me devi gaver ciapà un asalto de monagine (una crisi acuta di fesserie) parchè go scominzià a far una poesia che fazeva rima con Cicilo Cacace. Me fazo nervoso mi steso. Penso che ripeterò (quel che go cusinà), stando più atento ala salseta. La soliola gaveva circa 50/60 deca e per un solo xe tropo. In due xe forsi un poco poco, bisognaria zontar qualcosa. Stavolta iera un poca de salata e sie scampeti a testa (ciascuno). Forsi do patatine saria po el giusto. Ma, come ben si sa, nobody is perfect. Qualcosa mancava. Studierò e forsi me vegnarà. Grato per consili.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

ma la "soliola" no saria la sfoia in triestin?

i nipoti degeneri xe per mi quei che magna i Buchtel cola Nutella. ma adesso i la meti dapertuto, nei crafen, vederè che far poco sarà strucoli a la nutella e pizza ala nutella.

Go fato in furia i crafen perchè gavevo de far una visita al amica che ghe go portado la crema col caramel ( che no xe creme caramel) e che ve go messo la rizeta sora ,, in lingua che cussì legi anche Nona Ivana


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: dom 10 feb 2019, 16:45 ma la "soliola" no saria la sfoia in triestin?

i nipoti degeneri xe per mi quei che magna i Buchtel cola Nutella. ma adesso i la meti dapertuto, nei crafen, vederè che far poco sarà strucoli a la nutella e pizza ala nutella.

Go fato in furia i crafen perchè gavevo de far una visita al amica che ghe go portado la crema col caramel ( che no xe creme caramel) e che ve go messo la rizeta sora ,, in lingua che cussì legi anche Nona Ivana
1. Te ga ragion. Ma me dovè scusar parchè xe presto sesantasie ani che no parlo triestin.

2. Noi crompemo Nutela solo pai nipoti. Par noi gavemo diverse marmelate e miel.

3. Te 'ndarà in paradiso: Visitare i amalati e dar da mangiare ai afamati. Due dei preceti dela chiesa.
Nona Ivana sa leger anca in dialeto, solo che no la capisi. ;--D ;--D


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Venerdi son sta a cior la boba, el cosideto „paco viveri“ per povari pensionai. Nel mio iera crodighe de parsuto. Lunedi gavemo fato pasta e fasoi, coi subiotini (paternoster?), un piato e mezo paromo (ciascuno). Ogi crodighe in sugo cola polenta, solo par mi, parchè la putela disi che xe tropo graso. Ieri son sta in palestra a far ginastica e solevar pesi. Te te ga ofeso? Soleva quel peso, si usava dire ai miei tempi. Cosa la me ga dà a pranzo? Omlet cola marmelata. Roba par fioi pici, no par gente che fa atletica pesante. Cosa ve par? Cusì ogi me go refà (rimesso) un poco. Domani altra sfachinada in palestra e go paura che me tocarà saltar el pranzo. Se sto mese ciapo de novo crodighe, le cusino coi fasoi, fazo un poco de disfrito e polenta. Come ai tempi de guera. Agureme bona fortuna. El piato no iera cusì bon come che me lo ricordo (1944/1945?), ma qua le crodighe xe anca de parsuto spagnol e francese, e solo quele del parsuto talian ga gusto. Ma meio che gnente.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

eh ma nel 44 45 sarà stado un altro condimento... fame!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: mer 13 feb 2019, 16:38 eh ma nel 44 45 sarà stado un altro condimento... fame!
Fame? No so. Pol darse. Ma xe un fato che una bona pasta e fasoi, fasoi in disfrito cola polenta e crodighe in ragù cola polenta no xe magnari (piatti) de ciapar una stela, ma sicuramente no de disprezar.
Sula fame te conto una de co' iero picio. Veramente picio. Mio papà se fazeva impachi de semenze de lin, che quela volta se usava contro i bruschi. El fazeva una specie de polpeta e se fazeva impachi sul brazo. Mio sio, quela volta el gavarà 'vudo un venti ani, el torna a casa dopo mezanote. El vedi la polpeta e la magna. La matina mio papà come mato a zercar el suo impaco. ;--D


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8685
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Le polpete de semenze de lin le go mese anche mi sui bruschi. Però no le gaveria mai magnade per polpete de carne.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: gio 14 feb 2019, 11:03 Le polpete de semenze de lin le go mese anche mi sui bruschi. Però no le gaveria mai magnade per polpete de carne.
A quela ora in cusina iera un poco scuro e el gavarà bestemà che mia mama (su sorela) no saveva cusinar polpete. Ma tropo tardi. ;--D

In guera, ala Tot (Todt), gavemo magnà in tre una minestra de cavolfior col zucaro, che el gnoco voleva butar via parchè inmangiabile. Cavolfiori xe boni, 'sai boni, ma no col zucaro. Ma co' te ga sbatola (fame) e magni qualunque roba. Mi go magnà anca more rosse, cucumeri (cetrioli) no lavai o condidi e rave sporche de tera.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da Ciancele »

Cari amici, un grido di gioia. La vecia me ga lasà. (Trad.: La mia dolce consorte mi ha concesso il suo alto plauso ch’io prepari una pietanza di mio gradimento.) Go fato gulas (spezzatino) de manzo cola polenta zala. E la me ga promeso che podarò far anca calandraca. Se vedi che no ghe piasi più quel che la cusina ela. E avanti la nova generazion. Domani ‘ndemo del barbier e dopo la vol ‘ndar in tun novo local a magnar piza. Mi ciogarò forsi solo un quarto de nero. E, tra qualche giorno, fine setimana, caramai friti, scampeti e sardoni. Tropo bel par eser vero. Matavilz coi fasoi o fasoi in salata con aio. Metarò vizin un cadin de aqua e me insognarò de eser a Muia o a Duin. :clapping_213:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cuciniamo? Oggi in Tavola!!!!!

Messaggio da babatriestina »

te ga anche lavado po tute le tece?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El salotin”