Canal Grande a Maria Teresa

Foto, anche strane, de cuel che se vedi in giro per Trieste e dintorni
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

El muro e un tocheto de le rive del canal xe proprietà portuale, per cui se i ga domanda' el permesso, el comun nol pol farghe niente.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

me par che i ga za cavado...
e inveze qua gavemo el fantasma de Ponterosso
Immagine

e za che semo in zona. le piture de palazzo Gopcevic rifatto no tanti anni fa se sta sfregolando de novo
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

Beh xe piture probabilmente a aqua e el sovrintendente de turno gaveva dito dopo l' enesimo restauro ( iera sparidi tuti i pupoli) che i ga rispetado i originali . Me sa che Gopcevic no gaveva i schei per meter piastrele e nianche ogi el comun , per cui de novo stuco e pitura quando che no se vederà più i pupoli.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Filmato integrale della lezione di Philippe Daverio su Maria Teresa, dal titolo piuttosto irriverente "Spaghetti versus Kartoffeln; la penisola teresiana Trieste Milano Modena Napoli Firenze e la nascita degli spaghetti in opposizione alle patate"

http://video.gelocal.it/ilpiccolo/local ... 1096/81513

Irriverente e simpatica lezione sul contributo di Maria Teresa e dei suoi figli all'evoluzione dei costumi e della vita in Italia. La conferenza inizia dopo circa 12 minuti di silenzio.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

Già dodise minuti de silenzio.....per scoragiar chi che scolta....per meditar e calmarse........per liberarse da le interpretazioni de oggi de la storia e per gustarse le idee semplici e logiche che inveze comanda el mondo. L'obietivo xe de aver el stomigo pien, e el compito de chi che comanda xe de render sta roba possibile. Pense che sia tropo ridutivo, mi credo de no.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

ben bon adesso i mostra anche la statua, el modelin: 5 metri più tre de piedestal. El tuto in Ponterosso, di fronte a dove ch eiera le venderigole: dele venderigole a Maria Teresa.. per mi i la onorassi se i metessi a posto le fontane del suo acqudeotto, presempio metendo in evidenza la scrita de quela dei Continenti che no xe nissun che gnanche se inacorzi cossa che la disi. ma za, xe latin!!

dal Piccolo: la statua dedicata alla sovrana d’Asburgo per eccellenza sarà edificata nel bel mezzo di piazza Ponterosso, cuore nevralgico del Borgo teresiano da lei voluto nel XVIII secolo, soluzione approvata anche dalla giunta comunale.
Sarà un’opera policroma in bronzo, per la costruzione della quale i cittadini di Trieste hanno già raccolto “dal basso” 20mila euro. Ha spiegato l’architetto Gianluca Paron, membro del comitato promotore: «Sarà una statua di stampo classico, alta oltre quattro metri e mezzo e di circa 1.800 chili di peso. Si troverà nel centro geometrico di Ponterosso, su una pianta ottagonale rivestita da marmi originari del territorio. Sarà accompagnata da otto formelle, di cui una reciterà la scritta “Maria Theresia imperatrix” mentre le altre sette descriveranno le riforme operate dalla regnante a Trieste».
me incuriosissi el centro geometrico, che per mi saria in mezo de via Roma :cheezy_298:
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

Altra festa per Maria Teresa: i ga indetto un concorso fra pasticceri per un dolce che doverà ciamarse Teresiano. Meno mal che per no farghe concorrenza ai Mozartkugeln e parer più viennesi dei viennesi no i ga proposto le Theresiakugeln :-D :-D :-D ;--D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

La béla de sta manifestazion xe che el pasticer che gaverà inventa la ricetta el dovera' renderla pubblica. E questa saria una operazion che porta Trieste a farse conoser. Questo xe el lancio de un nuovo prodotto!!!. El mozartkugel lo produci una sola ditta !a Salisburgo e el xe conosudo in tuta Europa. Se tutti sa farlo i lo pol produr , per dir un nome, anche a Crotone, e Crotone diventa celebre. Niente marchio registrato. Mah. :(


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: Altra festa per Maria Teresa: i ga indetto un concorso fra pasticceri per un dolce che doverà ciamarse Teresiano. Meno mal che per no farghe concorrenza ai Mozartkugeln e parer più viennesi dei viennesi no i ga proposto le Theresiakugeln :-D :-D :-D ;--D
Fazemo anca un concorso a premi pal nome. Par talian saria bel Dolcetto Teresiano. Più tecnico in francese: Tarte Thérésienne.
Cosa me dè? Ma no pache. :clapping_213:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Nona Picia »

Mi diria Theresianer per far contenti i austrofili triestini :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia ha scritto: Mi diria Theresianer per far contenti i austrofili triestini :lol:
Theresa Schnitte o Theresianer Kuchen.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

Theresianer no xe una bira?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Nona Picia »

Probabile...alra se pol far "Theresiana"


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Finalmente un monumento a Maria Teresa! E dopo tuto quel che la ga fato per la cità i ghe dedica un monumento ... al Tallero! Va ben che el nostro sindaco xe botegher e che el tallero xe diventado el dollaro, ma insomma!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Nona Picia »

I disi che de gustibus non est disputandum, però.....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Una forumista mi ha scritto privatamente:
Io associo Maria Teresa all'istruzione primaria e al catasto.
Se vuole assumersi la paternità, o maternità, della frase può farlo. A me sembra però una buona idea dedicare a Maria Teresa una scuola elementare, o il palazzo del tavolare...

Dico anche che, se è vero che il verso del tallero è stato spianato, perché, probabilmente a qualcuno dava fastidio fare un monumento con l'aquila bicipite, questa scelta mi trova molto critico.

Ci tengo a ribadire, a scanso di equivoci, che non sono un lodatore dei tempi dell'Austria e che le mie proposte vogliono essere solo modi per ricordare più degnamente questa donna, indubbiamente importante per la città e, forse, anche per l'Europa.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da babatriestina »

Maria Teresa è stata una grande regnante, dedita tutta la vita al suo lavoro, un po' come Elisabetta II. Per Trieste, direi che i suoi meriti vanno al Borgo teresiano, l’eliminazione delle mura per fondere le due città vecchia e nuova, le patenti alle comunità religiose diverse ( una specialità per Trieste, solo suo figlio la estese a tutto l'impero), non mi pronuncio su catasto e scuole perché non ne so abbastanza. Direi anche che lei fece costruire in città un grande ospedale moderno, che suo figlio trasformò in caserma!! ( attuale Piazza Oberdan).


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2935
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

FtRe: Canal Grande a Maria Teresa

Messaggio da Piereto »

Il fatto che una moneta presenti un lato liscio sta ad indicare molte cose. La mancanza di coraggio nello scolpire qualcosa, o la non volontà di farlo. Pochezza di idee oppure l'affermare che dopo Maria Teresa e' passata tutta la storia europea che però non ha lasciato nessun segno. Comunque avremo un nuovo spazio per......pubbliche pitturazioni ?


Torna a “Atualita` triestine”