San Giusto martire

dei omini preistorici, i castellieri, fin ala Tergeste romana, inclusa
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: San Giusto martire

Messaggio da sum culex »

Ogi go leto sul 'Piccolo' che el Crepaldi vescovo, ga rinegà San Giusto, cavando via dal stema dela diocesi el nostro santo protetor per sostituirlo con l'aquila bicipite.
No so se xè vero, comunque de lù se pol spetarse de tuto; ve ricordè, per esempio, le storie su Vita Nova'?
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto:Ogi go leto sul 'Piccolo' che el Crepaldi vescovo, ga rinegà San Giusto, cavando via dal stema dela diocesi el nostro santo protetor per sostituirlo con l'aquila bicipite.
se vedi che te leggi el Piccolo con più interesse del nostro forum, perchè ghe ne parlavimo za ieri e te pol veder anche el novo stemma, te lo ricopio:
Immagine
xe el link dela pagina dela Diocesi.
Per un confronto, vardemo el stemma del Vescovo Karlin, el ultimo vescovo asburgico, che ve gavevo postado a proposito dela cappella del Arcivescovado:
Immagine
mosn Karlin nel suo stemma gaveva messo el scudo con Trieste e Capodistria ( la Gorgone) co i ga fatto el trattato de Osimo i ga separado le due cariche e i ga fatto un stemma provvisorio con san Giusto. Che quindi no iera un stemma storico.. Notar comunque che in alto ghe xe due palme incrosade, che vol alluder a un martirio, anche se in mezzo me par de veder el monogramma de Cristo.
Me piaseria saver che stemma doprava Santin.. ancora quel de Karlin ?

che po sia el momento de preoccuparse de ciamar un ufficio de araldica per farse un stemma più bel, ognidun ga le sue idee.
Sul Piccolo Rumiz ghe va un poco pesantin..
Ps se xe completo el omelia dela Messa de san Giusto del Vescovo che go letto riportado su Bora.la, el ga parlado assai de un novo Sinodo per el prossimo anno, de Trieste, e propio do parole striminzide per nominar san Giusto... no so se i altri anni iera anche cussì.

Un sugerimento: legè le pagine nove del forum, no xe dito che le novità sia solo in Salotin o in eventi.. a volte anche una roba nova xe collegada a una vecia... :twisted:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: San Giusto martire

Messaggio da sum culex »

Per dir la verità guardo solo la prima pagina; proprio se xè qualcossa che me colpissi e/o interassa particolarmente vado a veder l'articolo.
Quel sul stema me ga colpì, in fondo per noi San Giusto xè sempre San Giusto e no per gnente xè el nostro protetor. Se vedi che per Crepaldi (come omo dovessi ciamarse Morildi: xè le bestie che crepa) no'l conta gran che o anche meno. Speremo che i lo trasferisi presto, come che sembra che volessi Lui, e che no i lo fazi col tempo 'San Crapaldi'.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

3 novembre, grande festa e pontificale a san Giusto, affollato, ecco le foto al termine della cerimonia
Immagine
i vescovo nell'abside sta impertendo la benedizione finale. A sinistra l'ex vescovo mons Ravignani

uscita solenne
Immagine
notare sul capitello la "Veronica" o Mandylium restaurato da poco

cerimonia cittadina, vessillo del Comune e sindaco presente
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

l'altare del Santo:
un quadro ( per me, questo era nuovo), una reliquia esposta e a sinistra l'alabarda di san Sergio che non è di san Giusto ma viene tradizionalmente tirata fuori dal tesoro e messa in evidenza
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

il dettaglio del san Giusto sulla facciata di S Antonio nuovo: a me sembra un po' tirato su alla buona
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

in questi giorni a san Giusto è esposto in acqua, il san Giusto sottomarino di

Immagine

http://ilpiccolo.gelocal.it/cronaca/201 ... -1.7998798
al fondo del mare alla Cattedrale di San Giusto. Sarà esposto da oggi pomeriggio, alle 15, e fino al 5 novembre, accanto all’altare della basilica, il San Giusto del Mare, la statuta di bronzo realizzata dallo scultore triestino Tristano Alberti (1915-1976) su iniziativa del Gruppo Cronisti, e che il 3 novembre 1984 fu calata in mare davanti al molo frangiflutti del porticciolo di Grignano con il pontone “Tirso” dal sub Fulvio Loperfido, con l’assistenza dei sommozzatori del Sub Sea Club e della Scuola Federale Fipsas. Recuperata e restaurata nel 2010 ad opera del Circolo Sommozzatori Trieste, adesso ogni anno il bronzo (riproduzione pantografata e ingrandita dell'originale utilizzato per il Premio San Giusto d'Oro) in occasione della festa del patrono emerge dal mare per essere pulito ed esposto al pubblico.
Per ridurre il rischio di possibili danni, oggi la statuta verrà esposta immersa nell'acqua in un cilindro di plexiglas fatto appositamente costruire dal Cst. «Abbiamo recuperato la statua di San Giusto sabato scorso - spiega Guido Merson del Circolo sommozzatori -, l'abbiamo ripulita parzialmente dalle incrostazioni e trasportata nella nostra sede di via Mascagni». «Per inciso - continua Merson -, grazie a queste operazioni di pulizia abbiamo potuto rilevare una serie di porosità nell'involucro bronzeo, che, a nostro avviso, andrebbero esaminate da persone esperte per consigliare eventuali operazioni di manutenzione conservativa straordinaria, in modo da evitare un progressivo inevitabile deterioramento dovuto alla permanenza sott'acqua».


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re:

Messaggio da molighe el fil »

AdlerTS ha scritto:Ricordemo pur che durante la persecuzion de Diocleziano e Massimiano, el prefeto Manazio lo ga messo in prigion e torturado perché el se iera rifiutado de brusar incenso in onor dei pagani. Visto che non i rivava a convinzerlo, dopo giorni de tortura i lo ga mazado: el 2 novembre de l'ano 290 (qualchidun disi 303), Giusto el xe sta portado in mar dalla parte de l'isoloto de Zuco, i ghe ga ligado pesi intorno alle man e ai pie e i lo ga negado.
De note el Santo ghe xe aparso al vescovo chiedendoghe de salvar la sua salma che jera vignuda a riva: el corpo el jera nel posto che lui el gaveva dito (dove che ogi xe la Lanterna vecia) e cussì el vescovo lo ga fato sepelir.

Col tempo se ga deciso de festegiarlo el 3 perché el 2 novembre jera za "pienotto" :wink:
Sta qua xe la stampa del martirio de san Giusto fora de Campomarzio, fata da Giuseppe Lorenzo Gatteri, tirada fora da la Storia del Scussa
Allegati
c san giusto 001.jpg
c san giusto 001.jpg (84.2 KiB) Visto 3872 volte


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

san Giusto sti giorni, in Cattedral quel de Alberti
Immagine
oggi el gran pontificale


Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

assisti anche i preti ortodossi
Immagine

el Crocifisso dei Battuti sull'altar
Immagine

el reliquiario. La base original xe andada rubada anni fa...
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

Immagine

l'alabarda di san Sergio
Immagine

il mitico don Cosulich, ultranovantenne, sempre presente
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

la processione d'ingresso alla presenza della autorità
Immagine

due vescovi,quello in carica e quello emerito
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re:

Messaggio da Ciancele »

AdlerTS ha scritto: ..... De note el Santo ghe xe aparso al vescovo chiedendoghe de salvar la sua salma che jera vignuda a riva: el corpo el jera nel posto che lui el gaveva dito (dove che ogi xe la Lanterna vecia) e cussì el vescovo lo ga fato sepelir. :wink:
San Giusto xe pasà e pensavo che sia giusto far i aguri a tuti i giusti, anzi ai Giusti. Aguri al mio amico Giusto, se el xe ‘ncora vivo, el gavarà presto zento ani. El iera più amico de mio fradel. Forsi Sum Culex ga sentì el suo nome.
De AdlerTs legio che Giusto, no’l iera ‘ncora santo, ga parlà col vescovo chiedendoghe una roba. El vescovo no iera de sicuro triestin. Altrimenti a lu se gavesi dovesto domandarghe. ;--D ;--D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: sab 4 nov 2006, 22:10
Col tempo se ga deciso de festegiarlo el 3 perché el 2 novembre jera za "pienotto" :wink:
una leggenda metropolitana dà una data imprecisa dello spostamento e l'attribuisce al dopo 1918 e spostamento italiano.
Mi giunge notizia invece che lo spostamento fu deciso dal vescovo Karlin nel 1915 in seguito alla bolla papale Incruentum altaris di benedetto XV che consentiva tre Messe in quel giorno. La data del 2 novembre per i defunti sembra sia dal XV secolo.
Fonte, affermazione e risposta https://triestesegreta.blogspot.com/201 ... embre.html


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

3 novembre, san Giusto. Quest'anno coincide con i 100 anni dallo sbarco italiano, per cui alla Messa c'erano anche associazioni patriottiche e bandiere. Non ho visto invece i rappresentanti delle altre Comunità, che però avevano fatto una riunione interconfessionale giorni fa
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

le reliquie esposte, e i vigili che si davano il cambio ogni mezzora
Immagine
i preti concelebrabti in paramenti rossi ( feste dei martiri) entrano
Immagine

mentre don Cosulich, che ha superato di recente i 98 anni, è già al suo posto nel coro
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

al termine della Messa, il saindaco si segna devotamente
Immagine


il Vescovo saluta le autorità
Immagine
il Vescovi emerito ravignani che aveva concelabrato aiuta don cosulich ad uscire - anche lui era a fianco de Vescovo sull'altar maggiore npe ril canone della messa
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

ancora un omaggio a san Giusto e l'alabarda di san sergio
Immagine

Immagine

anche le suorine fotografano

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Giulia Furlan
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 33
Iscritto il: mer 5 dic 2018, 14:15

Re: San Giusto martire

Messaggio da Giulia Furlan »

veramente interessante


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: San Giusto martire

Messaggio da babatriestina »

Oggi a san Giusto, 3 novembre la solenne celebrazione:
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “De la preistoria a la Trieste romana”