Pagina 1 di 1

Città vecchia: Via Sporcavilla

Inviato: dom 5 ago 2018, 14:11
da babatriestina
Via Sporcavilla è una via che.. c'è e non c'è.
O meglio c'era come possiamo vedere in questa cartina nemmeno poi tanto vecchia, di qualche decennio fa e che ho trovato nelle mie scatole di ricordi
Immagine
è il tratto comrpeso fra via Crosada e via del Bastione.
Solo che oggi, fra un crollo e l'altro... non c'è più la targa, non ci sono case con ingressi e le case hanno solo un numero legato a Cittavecchia!
eccola comunque oggi
Immagine

con qualche crollo si è formata una specie di slargo-piazzetta a senz anome
Immagine
ne parlava Ciencele in u post che particva dall'Argentina
Fioi, go paura che pretendè tropo. Devo ricordarme de robe de circa setanta ani fa.
Meteve in via Cavana, davanti via Capiteli. Me par che, in via Capiteli, xe un canton con una madona blu. Là continua la via Capiteli. A destra iera una strada che finiva in via dele Mura. Via dele Becherie Vechie?? A destra iera un casoto?? e un tunelin, ch'el xe sta fotografà, e ch'el porta de novo in via Cavana. A sinistra iera una strada che portava in via ?? Sporcavila?? E, naturalmente, via dele Mura. 'sta strada dovaria eser via Pozo de Crosada. Via Sporcavila iera quel toco de strada de via del Bastione a via Crosada. Quel famoso porton, che de sicuro no esisti più, iera sula destra vignindo de via del Bastione. Nela piazeta, via dela Corte???, tra via Sporcavila e via Crosada, iera una casa che fazeva canton con via Capiteli verso San Giusto e là iera un cabibo conzapignate de nome Ardito. Co' pasavo el iera praticamente fora dela botega sula strada con una pignata de aluminio in man. Le case sula parte soto i Gesuiti i devi 'verle butade zo verso el 1935.

Re: Città vecchia: Via Sporcavilla

Inviato: dom 5 ago 2018, 15:07
da babatriestina
Trovo vecchie foto e questa nota
Fine anni '20-inizio anni '30/ Pietro Opiglia/ Veduta dello slargo creatosi in via Sporcavilla a seguito di avvenute demolizioni, e della via omonima all'altezza dei nn. civici 3 e 5.

Immagine
( pagina Musei civici)

altra foto di un tempo
Immagine

Re: Città vecchia: Via Sporcavilla

Inviato: ven 10 ago 2018, 17:50
da Ciancele
Baba Triestina, qualche ora, qualche giorno fa, te ga postado fotografie de zitavecia e te ga dito giusto che un novo triestino no ga mai visto ‘sta roba e un vecio no conoseria la roba nova, ben piturada. Mi go el ricordo del 1953. Le altre volte che son sta a Trieste no andavo in via Sporcavila, parchè le case le iera butade zo e iera tuto serà. De via Cavazeni poco me ricordo. De mulo tiravo davanti, de giovine veceto i la gaveva ‘pena finida, o almeno un tocheto de Cavana in su, e no podevo pasar. Forsi par treso (per traverso) e tignindo el fià (in apnea). Derimpeto al negozio de scarpe iera el negozio Cian. Mi conosevo la fia, che vigniva a studiar tedesco e francese con mi. O solo tedesco. La gaveva più o meno la mia età. Una volta son ‘ndà drento a dirghe bongiorno. La volta prima che se gavevimo visti ierimo ‘ncora putei. In via Cavana due negozi se ga fato ben. L’orologeria, che vendi anca cadenele, e el porziter derimpeto via del Fortino. L’altro porziter in via Cavana, derimpeto el vescovo, xe o iera de prima dela guera. Una volta son ‘ndà drento e go domandà al mato se xe novi paroni. El ga dito che lu xe el fio del vecio. Ma i zinquanta li gaveva de sicuro. Ghe go contà che mia mama crompava de su papà e de l’oso de parsuto. El ga ridù. Mi conosevo el paron dela porziteria vizin la farmacia Seravalo, ma no so se go crompado una o do volte qualche roba, parchè la nostra iera quela derimpeto al vescovo.
Scusa se torno sempre con i mii ricordi, ma fa piazer veder i loghi, anca se i xe cambiai, o pintosto solo piturai. Un grazie a chi che publica foto. Nove o vece.

Re: Città vecchia: Via Sporcavilla

Inviato: ven 10 ago 2018, 18:30
da babatriestina
Alora doverò farte tuta Cavana, via e piazza. El orologeria xe sempre al suo posto anche se ga cambiado col tempo e la porziteria probabilmente xe quela che adesso xe Masè. Credo el ultimo Masè in funzion a Trieste. Circa dirimpeto del vescovado iera Sartori, che ga serado poco tempo fa... adesso i xe tuti vegani, altro che porziterie... go visto un che vendi pesse e piati de pesse. per chic he vol cusinar e che che vol solo c he magnar

Re: Città vecchia: Via Sporcavilla

Inviato: sab 11 ago 2018, 10:30
da Ciancele
babatriestina ha scritto: ven 10 ago 2018, 18:30 Alora doverò farte tuta Cavana, via e piazza. El orologeria xe sempre al suo posto anche se ga cambiado col tempo e la porziteria probabilmente xe quela che adesso xe Masè. Credo el ultimo Masè in funzion a Trieste. Circa dirimpeto del vescovado iera Sartori, che ga serado poco tempo fa... adesso i xe tuti vegani, altro che porziterie... go visto un che vendi pesse e piati de pesse. per chic he vol cusinar e che che vol solo che magnar.
Sì, iera Sartori. Me dispiasi. El negozio de orologeria devi eserse ingrandì col buso che (1933/35) vendeva bonboni. Grazie per le foto.

Re: Città vecchia: Via Sporcavilla

Inviato: sab 11 ago 2018, 11:21
da babatriestina
Ecote l'orologeria/oreficeria crevatin e vizin xe anche Avanzo de ani anorum. Serada perchè iera dopo le 8 de sera
Immagine