Trieste e la scienza

Cosa volemo per la cità  dei nostri fioi?
Proposte e discusioni su quel che i sta fazendo e quel che volesimo sia fato
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

No savevimo, go leto sul giornal l'altro giorno!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

mi savevo de 'l CRSTBS (Centro Ricerche e Studi Tecnologie Biomediche e Sanitarie) ... sto cua me sa tanto de cualcosa che ga a che far co' i stesi omini de cuel altro ;-)


Avatar utente
cenerentola82
ixolan
ixolan
Messaggi: 290
Iscritto il: mer 4 gen 2006, 13:14
Località: Quel che resta de TRieST(e)

Messaggio da cenerentola82 »

Ricerca Il ministro Mussi è stato ascoltato dalle Commissioni Ambiente e Cultura della Camera, dove ha esposto i progetti caratterizzanti l'attività scientifica nel nostro Paese. Un ruolo centrale spetterà alla sperimentazione e allo studio sui cambiamenti climatici, vera sfida del secolo

...

Forte delle potenzialità degli scienziati e dei ricercatori italiani, Mussi ha anche riferito di voler proporre la città di Trieste come sede dell'Istituto Europeo di Tecnologia, per cui è previsto un finanziamento economico di 329 milioni di euro.

da:
http://www.aprileonline.info/3284/mussi ... llambiente


[img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/friuli_vg/animate/b_trieste120an.gif[/img][img]http://www.bandieredeipopoli.com/images/altripopoli/animate/b_austriaimp.120an.gif[/img]
Ormai la mia Patria comincia a Muja e finissi a Duin
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Xe stado approvado (a favore ga votato Ds, Margherita, Cittadini, Prc-Sinistra europea; astenudi Fi, Ln, Udc e Intesa per la Regione. Nessun voto contrario) el disegno de legge dell’esecutivo sullo svolgimento dei referendum consultivi in materia di circoscrizioni comunali con il voto e lo scrutinio elettronico. El voto cioe’ con el “touch screen”, tocando con un dedo el schermo che riprodusi la scheda elettorale.
El progetto xe de render el voto elettronico l’unica modalita’ legale de voto in FVG


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

AdlerTS ha scritto:El progetto xe de render el voto elettronico l’unica modalita’ legale de voto in FVG
Poveri noi! Parola de programmator e credo che anche mio cognà, ingegner elettronico se assoceria, visto che el ga comprà fin che el ga podù auto senza eletronica dentro. Per fortuna penso che farà la fine delle tessere sanitarie. :twisted:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
El progetto xe de render el voto elettronico l’unica modalita’ legale de voto in FVG
sarà miga un modo per far sbrodighezi nele votazioni? come se controla?


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Domandeghe ai USA :lol:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Prima ho buttato là una risposta ed adesso, con calma faccio qualche riflessione.

Le votazioni su carta hanno avuto una storia lunga e tormentata. Dennis Mac Smith nella prima edizione della sua "Storia d'Italia dal 1860 al 1948" racconta che dopo l'unità diItalia si votava con la penna e qualcuno dava all'elettore la carta assorbente per asciugare l'inchiostro e poter verificare il voto all'uscita. Credo sia questo il motivo per cui si usano ancora le matite copiative. Ma la cosa più importante è la presenza nel seggio dei rappresentanti di lista che possono controllare il regolare svolgimento delle operazioni in ogni momento (abbiamo visto che in altre situazioni, come il voto all'estero, allargate le maglie, si sono avuti episodi di brogli).

Allora può andare bene l'introduzione dell'elettronica, ma bisogna consentire in ogni fase delle operazioni la stessa trasparenza e le stesse possibilità di controllo che i rappresentanti di lista hanno nelle elezioni cartacee. La macchina che raccoglie i voti deve essere aperta, controllabile e verificabile da chiunque, il software che gestisce la macchina deve essere controllabile da chi lo vuole e, secondo me, anche il procedimento di compilazione dei programmi deve avvenire con pesantissimi controlli. La mia sensazione, però, è che in Italia manca proprio questa cultura, del controllo e quindi temo che andremo incontro a tempi tristi.

Per consolarci, mi risulta che anche negli Stati Uniti la macchina sia una scatola nera non verificabile, ci sono stati dei guai e questo non va bene.

P.S. Per principio, sono favorevole al software open source.


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Per esperienza diretta di scontri cartaceo vs. computerizzato, in ambito di gestione dati anagrafici ed elettorali...Buona fortuna....(cose da mettersi le mani nei capelli, menomale c'era il cartaceo per controllare e correggere....anche senza volontà di brogli, senza un archivio cartaceo a tenere memoria dei dati è praticamente impossibile che non ci sia qualche errore)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

credo che 'l solo modo per risolver i problemi dadi de 'l voto eletronico sia el dopio sistema: la machina eletronica la devi stampar subito un foglio che riporta el voto e che fa fede ... 'l eletor el lo controla e 'l lo infila in te l'orna che in ultimo la vien xvodada (come adeso) e cuel che xe dentro vien archiviado senza verificarlo (cua fusi la novita` e 'l sparagnar tempo)

se conta i voti in modo eletronico ma per cualsiasi dubio se ciol fora i tochi de carta e se verifica cuei, che i xe i soli che se ghe da valor legal ... in sta maniera gavesimo i vantagi de tuti do i sistemi, a pato pero` che 'l software no 'l sia fufignado e no 'l permeti de abinar i voti e i eletori

a dirla tra de noi no fusi gnanca sai dificile de farselo, un programa compagno ... doprando 'l free software per mi xe roba de una giornada de lavor (intendo 8 ore) ... cualcosa de piu` se se ga de instalar tuta la machina ex-novo e no solo de far el software per le votazioni

p.s.: per chi che sa cos' che vol dir, el forum el gira su una machina slackware ;-)


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

ffdt ha scritto:p.s.: per chi che sa cos' che vol dir, el forum el gira su una machina slackware ;-)
Credo de aver fato la prima istalazion slackware intorno al 95, dopo go preferì soluzioni più amichevoli. Però che tristezza veder butar via soldi, anche quando no ghe ne xe (e penso per esempio alla publica amministrazion) per windows. Se poderia sparagnarli e doprarli meio per el futuro dei nostri fioi (cussì se riportemo in topic). E la roba che me fa più rabia xe che tedeschi e francesi lo ga capì e noi italiani no.

E la stessa roba val per word e excel.


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

sono piccolo ma crescero ha scritto:[...] la roba che me fa più rabia xe che tedeschi e francesi lo ga capì e noi italiani no[...]
no son d'acordo ... secondo mi xe proprio lori che , inveze, no i ga capido un efeto fondamental de l'economia :twisted: ... chi che pol se la dopra, indiferente che chi che xe che paga

mi credo che cuei che i compra per le grandi aministrazioni (sia publiche che private) i sa ben cos' che i sta fazendo e i sta atenti de farse dar "riconoscenza" in cambio ... iera ani fa in televixion una reclam che dixeva "l'economia gira con me", giusto? :twisted:

no xe etico ne' utile per la coletivita`, ma pe' 'l futuro de i singoli e de i sui fioi ... ... ... .. ... ... ... :twisted: ... anca pe' 'l suo prexente :twisted: :twisted: :twisted:


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Sti giorni dopo che xe vigniudo a trovarne el sior ministro se parla sai del'Asia. Tanto per ricordar cossa che sarà sta Asia (dal loro statuto):

E’ una Fondazione denominata “Agenzia per lo Sviluppo Internazionale
dell’Ambiente”, abbreviata “ASIA”, che persegue esclusivamente le finalità di promuovere e realizzare programmi di formazione di personale nei settori della tutela dell’ambiente.

In particolare la Fondazione, in accordo con il Ministero dell’Ambiente e della Tutela del Territorio e del Mare che finanzia le attività relative, si impegna ad anticipare e sostenere l’attività dell’ IPED (International Program for Environmental Development) da costituirsi con Accordo tra
la Repubblica Italiana e l’UNESCO (Organizzazione delle Nazioni Unite per l’Educazione, la Scienza e la Cultura).


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Notizia curiosa sentida sul TG locale:
Trieste ga el record per el numero de autopsie per numero de morti, pari ad oltre l'80%. Questo ghe daria alla nostra città un archivio de informazioni relative alle patologie de tutto rispetto a livello internazionale e sembreria che sia un retaggio dell'epoca ante 1918, quando pareria che le autopsie fussi obbligatorie per ogni decesso.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41310
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:ante 1918, quando pareria che le autopsie fussi obbligatorie per ogni decesso.
forsi sarà de agiunger qualcossa, perchè autopsia obligatoria per ogni decesso voleria dir che tuti i nostri morti ante 1918 xe stai sotoposti a autopsia, el che no xe possibile!!!
comunque adesso, per i decessi a Cattinara almeno, se no se se opponi me par che l'autopsia xe automatica. almeno cussì xe stado 10 anni fa per una mia parente, che iero su a assisterla.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La go scritta come la go sentida: ambasciator non porta pena :-D


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

L'Immaginario Scientifico de Trieste se sta ampliando, creando strutture anche fora città. La centrale idroelettrica "Antonio Pitter" de Malnisio, in servizio dal 1905 al 1988, xe uno splendido museo dove tocar con mano l'archeologia industriale e da qualche tempo el nostro Imaginario ga creado el suo canton, Fenomena, dove spiegar e meter in pratica esperimenti scientifici all'interno de una cornice storico-artistica notevole. Non copio le foto per ovvi motivi, ma xe molto afascinante.
sabati e domeniche 10.00-18.00
6 euro i grandi e 4 i fioi.

Per farve un idea eco 23 pagine da sfogliar:

http://www.centralemalnisio.it/book/malnisio.html


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

AdlerTS ha scritto:L'Immaginario Scientifico de Trieste[...]
i xe andadi a pordenon ... e no i podeva doprar la vecia central idroeletrica de via valmartinaga? o la funziona ancora?


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Dove ?


Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Trieste el futuro

Messaggio da Coce »

Adler disi tra l'altro:
Xe UNO splendido museo DOVE TOCAR CON MANO" l'archeologia......
Una volta te me ga dito che mi parlavo el bisiaco, pero' qua' de sora no me par Triestin e gnanche Italian. Ciao
Coce :roll:


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi

Torna a “Trieste, el futuro”