Modi de dir triestini

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Piereto ha scritto: gio 4 ott 2018, 16:32 Mi sta anta a ribalta la go intesa ciamar qualche volta vasisdas e no vasistas. Fa più dialeto. Ma vol sempre dir che cosa è questo?
Giusto, te ga ragion. Vasisdas vol dir proprio che cosa è questo: Vas is das = Was ist das?
Xe la stesa roba come col wasabi. Tuti credi che sia el famoso ravanello giapponese. Wasabi xe inveze gnoco, dialeto bavarese, e vol dir: Was ab i = Was habe ich? Che cosa ho io?


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Stamatina me xe vegnuda in testa sta frase:

DÀTOLI FA MANDÀTOLI

Datolo xe el dattero.
Mandatolo no so cosa che sia, ma forsi no vol dir gnente
Anche sul significato dela frase go seri dubbi. La trovo sul web in un vocabolario venezian,

La gavè mai sentida? La xe in triestin? Se la gavè sentida, cosa la vol dir?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Nona Picia »

Mai sentida bongiorno!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Piereto »

Idem, mai inteso.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

No. Me ricordo che Dàtolo iera un soranome de un amico de papà co i iera muli


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

Mama usava el espression " No stropa" per dir che qualcossa xe bon de magnar, che no farà mal..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: mar 30 ott 2018, 11:42 Mama usava el espression " No stropa" per dir che qualcossa xe bon de magnar, che no farà mal.
Sul tipo de: Quel che no sofiga ingrasa.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

ma anche co qualcossa no me ispirava e no volevo magnar la comentava No stropa, te sa?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

Lo abbiamo citato?
quando ci si mette un indumento alla rovescia, con l'interno verso l'esterno, il commento è " le strighe no te strigherà" Anti-malocchio?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Noi dicevamo "le streghe no te ciapa"


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

in sta stagion mia nona diseva "meio sudar che tòsser"
e papà zontava " De spuza no xe mai morto nissun, ma de giro de aria sì"


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: ven 9 nov 2018, 18:00 in sta stagion mia nona diseva "meio sudar che tòsser"
e papà zontava " De spuza no xe mai morto nissun, ma de giro de aria sì"
Modo de dir in Gnocheria: Viele sind erfroren, aber niemand ist erstunken. Par quel che vol sempre la traduzion, ecola in do lingue: Molti sono morti assiderati, ma nessuno è morto per la puzza = Tanti se morti iazai, ma nisun de spuza. :cheezy_298:


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

La cica iera el famoso mozziccone. Anca la mela. Cica e mela iera anca par la sigareta intiera. Vado a cior ciche. Te ga una mela? E po el famoso trinciato marciapie. Chi se ricorda?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

ma la cica iera anche altro, secondo mia nona. iera el rigonfiamento dela guancia co un dente se infiamava. la diseva sempre " me capitava de far foto de famiglia sempre co gavevo la cica". Adesso se sgonfia coi antibiotici. E po cicar inveza iera invidiare rodersi. Cica che go un auto meio del tuo..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: mar 5 feb 2019, 10:29 ma la cica iera anche altro, secondo mia nona. iera el rigonfiamento dela guancia co un dente se infiamava. la diseva sempre " me capitava de far foto de famiglia sempre co gavevo la cica". Adesso se sgonfia coi antibiotici. E po cicar inveza iera invidiare rodersi. Cica che go un auto meio del tuo..
Giusto. In dialeto basta una parola par far undiscorso. :cheezy_298:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Me me ricordo mal o se diseva "cicar tabaco" per masticare tabacco? E la cica no iera anche el rigonfiamento che gaveva in bocca chi stava mastigando tabaco?

Credo che cica gabi un significato più lrgo. Penso al italian CHICCA una caramela che co te la tien in boca te sgionfa la ganassa. Ma xe una mia idea senza prove.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

I me fa niotar che cica xe anche la goma americana in boca, spudada per tera o tacada soto el tavolo.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Elisa »

La cica iera el famoso mozzicone, racconta Ciancele. Così è (era?) anche in Trentino, altri tempi! La cica o cicca, quello scarto di sigaretta che era buttato per strada e che poi osservavo come qualcuno lo raccoglieva. ;--D Da questo ricordo è derivata una situazione da far sorridere. Al nostro arrivo in Argentina e presentata dal papà, ricevo un complimento di circostanza: "Qué linda chica"! Si pronuncia: Che linda cica...Che bella ragazza. Ilare ricordo.


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Elisa ha scritto: mar 5 feb 2019, 15:36 La cica iera el famoso mozzicone, racconta Ciancele. Così è (era?) anche in Trentino, altri tempi! La cica o cicca, quello scarto di sigaretta che era buttato per strada e che poi osservavo come qualcuno lo raccoglieva. ;--D Da questo ricordo è derivata una situazione da far sorridere. Al nostro arrivo in Argentina e presentata dal papà, ricevo un complimento di circostanza: "Qué linda chica"! Si pronuncia: Che linda cica...Che bella ragazza. Ilare ricordo.
Prima e durante la guera se diseva che el mato ingrumava ciche col jojo. Col mal de schiena no'l podeva cuciarse.

A proposito de chica. Co' no me vigniva la parola in spagnolo, la disevo in triestin. De solito 'ndava ben e i me capiva. Una volta no me vigniva la parola piccola par la fia e go dito la parola in triestin. 'sai dopo go savesto el significato.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Ciancele ha scritto: mar 5 feb 2019, 8:41 La cica iera el famoso mozziccone. Anca la mela. Cica e mela iera anca par la sigareta intiera. Vado a cior ciche. Te ga una mela? E po el famoso trinciato marciapie. Chi se ricorda?
Ciancele se vergogna de gaver scrito mozzicone con due c. :( :doh_143:


Torna a “El nostro dialeto”