Falsi amici

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Falsi amici

Messaggio da babatriestina »

co te ga una (camera de) ambulanza in casa per oltre mezo secolo...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2950
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Falsi amici

Messaggio da Piereto »

Una parola interessante xe " ara" ,che noi dopremo come imperativo del verbo guardare , italian guarda, dito anche varda, e quindi verbo vardar per guardare. Ma ara xe anche l'antico altar. Terza possibilità xe anche voce del verbo arare.


Avatar utente
Blues Briso
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 207
Iscritto il: sab 8 gen 2022, 19:31

Re: Falsi amici

Messaggio da Blues Briso »

Intrigo in italiano è una situazione confusa, intricata, magari ordita con sotterfugi, maneggi o raggiri. Intrigo in triestino è qualcosa che dà disturbo, impiccio.
Intrigare in italiano è farsi avvincere, essere attratti da qualcosa o qualcuno. In dialetto è dar disturbo, impiccio, oppure intromettersi, farsi gli affari di qualcun altro.


Vosi e lingue sconossude me bati sule orece nude. El posto xe 'l steso, ma mi no 'l me par, adeso. Tuta sta gente de ndo' la riva, ché no la va via? O inveze xe i mii che me schiva? E pur ara, che mi son casa mia!
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Falsi amici

Messaggio da Ciancele »

Blues Briso ha scritto: mer 2 ago 2023, 4:43 Intrigo in italiano è una situazione confusa, intricata, magari ordita con sotterfugi, maneggi o raggiri. Intrigo in triestino è qualcosa che dà disturbo, impiccio.
Intrigare in italiano è farsi avvincere, essere attratti da qualcosa o qualcuno. In dialetto è dar disturbo, impiccio, oppure intromettersi, farsi gli affari di qualcun altro.
Par cosa son qua? Par intrigo. :cheezy_298:


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Falsi amici

Messaggio da Ciancele »

Mi go scrito: Par cosa son qua. Me xe vignù inamente mio sio che contava che el andava in sala patata e che el ga domandà ala mula: Signorina, la dansa? E la mula ghe rispondi: E par cosa son qua.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Falsi amici

Messaggio da babatriestina »

Me la conosevo come : Signorina ,la dansa? - No, perché se balo sudo, se sudo spuso e se spuso nissun me vol.
No iera i tempi dei deodoranti


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Falsi amici

Messaggio da babatriestina »

Zercar: xe oviamente cercare, ma anche assaggiore. te vol zercar i mii crostoli?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Falsi amici

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: dom 11 feb 2024, 21:55 Zercar: xe oviamente cercare, ma anche assaggiore. te vol zercar i mii crostoli?
Sì.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Falsi amici

Messaggio da Ciancele »

Ciancele ha scritto: lun 12 feb 2024, 10:29
babatriestina ha scritto: dom 11 feb 2024, 21:55 Zercar: xe oviamente cercare, ma anche assaggiore. te vol zercar i mii crostoli?
Sì.
Volevo far fritole, ma no ghe la go fata. Ma go fato sardele impanade e alici distirade.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41331
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Falsi amici

Messaggio da babatriestina »

mi crafen ieri
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8711
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Falsi amici

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto: dom 11 feb 2024, 21:55 Zercar: xe oviamente cercare, ma anche assaggiore. te vol zercar i mii crostoli?
Zontada tra i falsi amici. Diseme se va ben,


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “El nostro dialeto”