the celtic world

dei omini preistorici, i castellieri, fin ala Tergeste romana, inclusa
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Stamattina go riletto el passo del De bello gallico, libro I cap I ( Gallia omnis divisa est in partes tres...) e Cesare disi che lori se fa ciamar Celti e che noi (= Romani) li ciamemo Galli. Quindi per Cesare Galli=Celti ( magari Pompeo la gaverà pensada diversamente... :-D ). Quindi se i Veneti de Bretagna xe Galli, allora no xe dubbi che i sia anca Celti :-D


WolfMacAjvar
Naufrago
Naufrago
Messaggi: 16
Iscritto il: gio 8 mar 2007, 22:54
Località: highlands carsiche

Messaggio da WolfMacAjvar »

volevo mettere in evidenza alcune cose...

in friuli ci sono un sacco di paesi il cui nome finisce per -acco... Ebbene, sono tutti di comprovata origine celtiche quei nomi.

in genere antropologi ed archeologi hanno la tendenza a considerare stanziale un popolo fino a quando con scavi e studi più approfonditi non scoprono che prima ancora c'era qualcun altro, quindi non è mai da prendere come oro colato ciò che i testi giuranoe spergiurano essere la verità assoluta, c'è un continuo working progress...

é venuta alla luce una definizione a proposito dei veneti vendui... Indoeuropei... ebbene sappiate che i celti sono una popolazione nomade di origine indoeuropea, quindi le radici mi s ache sono le medesime.


http://sc0.org/bosque/index.php
http://macajvar.clicksospadurea.com/
http://macajvar.un-clic-x-la-foresta.com
e viva là e po bon!
wolf
refolo

celtic world

Messaggio da refolo »

Wolf te batto le manine!............

El mio nome sotto Celtic World xe QUERCIA ! son nominada cussi' essendo nata per San Giovanni, L'halloween in friuli xe importante come el carneval de Muja.

Posso contarte tutto quel che go' visto e passado dal giorno del mio 6 compleanno, la data iera importante el rito anche. E co mio nipote xe anda' in Scozia, el ga' trova' fora el casato dei mii nonni!

Non un proprio casato ma una famiglia popolare ai tempi delle famose rituali serate chei fazeva a Pordenon.

Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

il mio amico Isidoro di Siviglia mi dice che un suo amico francese, a favore della tesi celtica, portava la somiglianza di nomi di paesi con corrispondenti francesi, quali Sussak-Soussac, Sovinjak-Sauvignac


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

A proposito..qualchedun xè andà al Triskell?


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Triskell xe de novo sti giorni..
ma volevo solo segnalar che me go ciolto un libro sui Celti: Alexander Demandt I celti, ed Il Mulino, universale Paperback. l'autor xe professor de storia antica al Università de Berlin, quindi el me par anche abbastanza qualificado. ve conterò se trovo robe speciali, ma intanti, chi iera de qualche parte in forum che me contava che i celti no gaveva schiavitù?
pag 60
Oltre ai soldati del seguito, nella società celtica è attestata anche la schiavitù, che ha origini economiche.
Più tardi, intorno al 400 d C i Galati iera noti come mercanti de schiavi (secondo Ammiano Marcellino e Claudiano)
L'ultimo capitolo del libro descrivi el "revival" dei Celti con la "mania celtica" ispirada a Tolkien, Marion Zimmer Bradley e Asterix.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Ben, me taco qua sui Celti per contarve de una mostra che go visto nei giorni scorsi. la xe a Berna e la se ciama L'arte dei Celti.
Immagine


Sia ben ciaro, no la vol contar tutta la storia dei celti, ma far solo un'analisi artistica. No iera proibido fotografar, ma parecchie delle immagini che ve mostrerò xe foto no solo dei oggetti, ma anche dele diapositive esplicative che iera nelle salette de passaggio. Le spiegazoni iera trilingui, tedesco, francese, inglese, quindi chi che ga studiado almeno una de ste lingue podeva capir.
La mostra cominciava con i pezzi de una sepoltura molto antica, celtica, scoperta nella seconda metà del secolo scorso, un tumulo de un principe, che mostra za la notevole qualità dei artifatti, soprattutto la lavorazion del metallo. Ghe xe un grande calderon de bronzo, con leoni , alcuni greci e uno invece fatto dei artisti locali, molto bel, e po un intiero carro de guerra
Immagine
I spiega che questi carri iera fatti con molta abilità, che i podeva montarli e smontarli facilmente
Ghe xe alcune statue antiche celte, come questo sior, che mi gavevo visto in tanti libri citatdo
[Immagine
e che no xe ben ciaro cossa che el rappresenti, mi lo ciamo "el guerrier cole orece de Topolino"


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

le spiegazioni con diapositive mostrava anche l'ubicazion dei Celti e dei popoli contemporanei, perchè la mostra cercava anche de spiegar i collegamenti fra l'arte dei Celti e quella dei popoli vicini, le influenze reciproche..
ecco la prima immagine
Immagine
questa cartina se riferissi a un'epoca più antica, Roma comincia a ppena a esser costruida, i Etruschi domina lì'Italia centrale, Atene e Sparta cressi e le colonie greche occupa la Magna Grecia e e l Mar Nero, in contatto coi Sciti.
Oltre le Alpi, in quelle che xe le attuali Francia centro orientale, Germania meridionale e Austria occidentale compari dei "popoli senza nome. i Celti?"
Più avanti, i Celti xe meio identificadi e più allargai
Immagine
e i suggerissi che, scendendo el rodano, i sia vegnui in contatto con la colonia greca de Massilia, cioè Marsiglia. In effetti, la mostra farà veder motivi simili nelle decorazioni celte, greche e etrusche
Immagine
la terxa tabella xe molto interessante, la fa riferimento al 279 a C, anni in cui i Celti attraversa la penisola balcanica, saccheggia el santuario de Delfi e raggiungi l'Anatolia: dal nome de Galli i prendi nome de Galati e nella mostra ghe iera la riproduzion della famosa statua del Galata morente, de epoca ellenistica, che in realtà noi conossemo de una copia romana.
In realtà me par che riguardo all'Italia, la cartina fazzi riferimento a un periodo anterior, vista ancora la piccolezza de Roma, che xe solo el Lazio, i Etruschi ancora in piena attività.. notar la presenza dei Cartaginesi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

per un confronto e per fissar le date, ogni tanto ghe iera un pezzo greco e una riproduzion in gesso de qualche università de opere greche contemporanee, messe drio de un schermo, come questo
Immagine
i vasi greci come i etruschi xe stai messi per confrontar la decorazion, la statua xe de un guerriero arcaico, se no me sbaglio xe el fregio del tempio de Afaia a Egina, che xe conservado a Monaco, Se no xe lu, el xe contemporaneo.
Le diapositive mostra come che i celti reinventava cola loro sensibilità artistica le decorazioni greghe o etrusche
Immagine
e sempre de una diapo, una placchetta in oro celta
Immagine
che mostra l'abilità dei orafi celti.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Non mancava le collane de oro, i torques celtici, ve mostro un solo
Immagine
anche de questo, ghe xe un confronto con un manigo de vaso in bronzo grego o etrusco..
oltre a bellissimi vasi de ceramica celta, che xe stadi scoperti nei ultimi anni, poco conossudi
Una rivelazion xe stada per mi i braccialetti de vetro celti, che no gavevo mai notado, anche per la loro curiosa e ben intivada presentazion illuminada del interno
El gruppo de quei color ambra
Immagine
e quei verdi e blu
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

l'arte celta ariva a un'espressività notevole, soprattutto me ga assai colpido questa tromba de guerra fatta a forma de dragon
Immagine
a un certo punto i Celti se scontra coi Romani, ma successivamente alla conquista della Gallia se forma un arte detto gallo-roman de cui alla mostra i ga dado diversi esempi, mi ve mostro solo una testa de donna de bronzo
Immagine
Le caratteristiche, spiega quei della mostra, de questi ritratti gallo-romani, xe la fronte bassa, i oci sporgenti, la bocca piccola e el collo tozzo.
Ma diseme: no ghe trovè qualcossa de familiar in questo ritratto? no, no che ghe somigli a zia Nina ... ma certe chimere de Mascherini??

ghe xe anche una statuetta de un bronzetto come danzante scoperto nel 1861 che per mi ga dado ispirazion ai pittori francesi alla fin del Ottocento ( Cézanne? Matisse?)

alla fine, la mostra ricorda che alla caduta del impero romano, i celti continentali vien assimiladi nelle nove popolazioni, resta invece i celti nelle Isole britanniche. E l'ultima parte mostra i motivi celti inseridi nelle miniature soprattutto dei monaci irlandesi.
Le miniature presentade no xe i originali, ma diapositive e facsimile, ma le diapo permetteva de isolar i diversi motivi ed ecco una de motivi celtici come i vegnerà ripresi nelle miniature irlandesi
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

per concluder, ecco un a pagina de testo sacro irlandese
Immagine
i spiegava appunto la presenza dei motivi celtici e invece i spiegava che la stricca de sotto, con quei intrecci, xe invece un motivo germanico che se ga zontado ala tradizion celtica. e per questo motivo, con una foto de un particolar, ve rinvio alla ciacolada che gavemo fatto sui plutei de Muggia Vecchia :-D

per completar la mostra, al esterno ghe iera una ricostruzion de una forgia celtica e alcuni dopopranzi i fazeva una creazion de un lavoro in bronzo. Purtroppo no gavevo occasion de passar in quel momento..
la mostra me ga soddisfatto per la qualità dei tochi ma soprattutto per la presentazion :-D :clapping_213: ai organizzatori


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Donau
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 33
Iscritto il: lun 24 ago 2009, 18:28

Messaggio da Donau »

Bele le somexe (foto) de la mostra de Berna, se go tenpo ghe farò on salto.


Me parmeto de dar on contrbutin sora i çelti, ke xe tra i nostri "havos" (in venetego); interesanti xe le pajine del gotologo Mario Alinei:

http://www.centrostudilaruna.it/forum/v ... .php?t=236

Ki rento ghe xe somexe sora el muxeo de Halstatt:

http://www.centrostudilaruna.it/forum/v ... .php?t=347


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Donau ha scritto:
Me parmeto de dar on contrbutin sora i çelti, ke xe tra i nostri "havos" (in venetego); interesanti xe le pajine del glotologo Mario Alinei:
me vergogno de dir, ma de glotologia no go alba, i mii amici che cominciava al università me contava che iera un dei pezo esami, e no me aventuro in materia per paura de dir castronerie :oops: anche la mia preparazion de studi xe molto lontana dela linguistica.

Però grazie per i link de sotto, quel su Hallstatt, xe tante situle e anche el Sior cole orece de Topolino che in realtà el xe la statua de Glauberg
http://it.wikipedia.org/wiki/Glauberg
Per inciso, alla mostra ghe iera anche el calderon de Gundesrup
http://it.wikipedia.org/wiki/Calderone_di_Gundestrup


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Donau
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 33
Iscritto il: lun 24 ago 2009, 18:28

Messaggio da Donau »

Immagine

I nostri Havos jermanego longobardi:

http://www.raixevenete.com/forum_raixe/ ... IC_ID=7728


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41321
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

beran, da Wikitionary:
Etymology

From Proto-Germanic *beran, from Proto-Indo-European *bʰer-. Cognate with Old High German beran, Old Saxon beran, Old Norse bera, Gothic 𐌱𐌰𐌹𐍂𐌰𐌽. The IE root was also the source of Old Irish biru, Ancient Greek φέρω, Latin ferre.
la stessa radice la troviamo nel greco Féro, e nel latino Fero, sempre col medesimo significato di portare. La labiale b iniziale è diventata aspirata ed è diventata una f..
C'è anche un bhar sanscrito, sempre nel senso di portare, secondo il dizionario etimologico .. Siamo tutti indoeuropei, vero?, in fondo.. :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: the celtic world

Messaggio da Ciancele »

El 3 febraio 2007 Ursus Canadiensis ga scrito:
„ Soto Kocijan?i? go trovado 72 pagine piene de links sui siti e soto Cociani, no so gnanca quante.“
Mi me intereseria saver come che te ga fato. Naturalmente mi zerco pal mio nome. Go tentà de farte un mesagio privato (anca soto el nome de adeso), ma no funzia. Vien sempre fora ERROR SQL. Go informà i aministratori. In un mesagio privato podaria scriverte qualche spiegazion de più. Un grazie in anticipo se te me pol ‘iutar.


Torna a “De la preistoria a la Trieste romana”