Scola: fatti e misfatti.

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Volemo zontar un'altra ?
Perché ogi el metodo didattico prevedi che i quaderni sia pieni de tochi e tochetini de carta incolladi ? D.
Xe per allenarli al metodo "copiaincolla" su internet :-D :-D :-D ???
Ben, co ierimo fioi no incollavimo le figurine sui album?


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

sui album, no sui quaderni de scola !


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

AdlerTS ha scritto:sui album, no sui quaderni de scola !
Rassegnite, ogi i lavora cussì! E i fioi sembra che se diverti! :-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Nevada
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 99
Iscritto il: mer 4 gen 2006, 16:35
Località: Barriera Vecchia

Messaggio da Nevada »

Nona Picia ha scritto:
Rassegnite, ogi i lavora cussì!
Invezze la de noi sto anno i lavora sai poco, manca una delle maestre da circa due mesi e semo fermi col programma. In gennaio co la rientrerà "se spera" i vegnerà tartassadi e nelle pagelle la gaverà el coraggio de meterghe voti bassi.


Ciaooo Caty.-
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Tignive agiornadi !

Non se ciama più "stampatello minuscolo": se ciama "script"

:doh_143:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Tignive agiornadi !

Non se ciama più "stampatello minuscolo": se ciama "script"

:doh_143:
cavime una curiosità: in stampatello, se pol distinguer un maiuscolo de un minuscolo?? :shock: :shock: :shock: :shock:
( sarà miga che te volevi dir corsivo?)


Avatar utente
Golfoblu
ixolan
ixolan
Messaggi: 502
Iscritto il: sab 1 apr 2006, 1:28
Località: Tropico di Capricorno

Messaggio da Golfoblu »

Cambiamenti sempre xe stadi e sempre sarà. Forsi, secondo el nostro punto de vista, no se dovessi modificar la strutura scolastica in sto modo come se vedi, ma l’umanità con la sua evoluzion, me par che sburta anche se no se vol. Personalmente, come conceto, son d’acordo con Beta. Insegnar le robe complicate in modo semplice. El metodo come se insegna xe importante, e me par che bisogna insegnar sempre gavendo come base el raziocinio logico. No voio giudicar el tipo de insegnamenti che xe ogi, ma me par che per imparar le discipline de base, tipo matematica, no ocori ‘ssai pupoli taiuzadi, i numeri xe sempre cuei. Nel’ambito del lavor, ogni tanto me ocori de spiegar o insegnar qualcossa, un tasto che sempre sono xe:
- Quando se da un novo ordine, o se stabilisi nove regole, o ancora se cambia qualcossa, zercar sempre de spiegar el perchè, col scopo de far raziocinar chi devi coinvolgerse col tema. No se fa le robe solo perchè xe stado comandado, o se xe abituadi a farlo.

Cossa pensè del svilupo dei fioi nele scole?


Ogni luogo è Patria mia, perchè da ogni luogo posso vedere il cielo - Seneca.

Alla scienza unisci la carità, e la scienza ti sarà utile, non da sola, ma a motivo della carità.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ve dirò: nei ultimi tempi, ma parlo de triennio superior, co fazevo logica, con riferimento anche ala teoria dei insiemi ( no voi sentir la parolazza insiemistica!), in principio mi parlavo de intersezion e de union, ma za che dovevo dopo doprar el computer in laboratorio (e ghe fazevo lavorar su excel) e per no parlar dela stessa roba con tanti nomi differenti , congiunzione, disgiunzione, a seconda del contesto e dela storia della disciplina, gavevo cominciado a dirghe de usar AND , OR e NOT. I ga capido benissimo e spero che adesso almeno i li sappi doprar per le ricerche su Google :-D


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:
AdlerTS ha scritto:Tignive agiornadi !

Non se ciama più "stampatello minuscolo": se ciama "script"

:doh_143:
cavime una curiosità: in stampatello, se pol distinguer un maiuscolo de un minuscolo?? :shock: :shock: :shock: :shock:
( sarà miga che te volevi dir corsivo?)

Stampatello= stampatello maiuscolo

Script= stampatello minuscolo

Corsivo resta "corsivo" . Questo me go imparà in ulteriori 4 anni de scola elementare.
La mia maestra Stefania ga dito che xe cussì :wink: :wink:

Anche le prof dovessi rifar le elementari :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

comincio a capir.... quel che tutto el mondo ciama stampatello, e che se dopra co in qualsiasi formulario xe scritto compilare in stampatello, dovessi esser el stampatello maiuscolo, e el stampatello minuscolo saria scriver a man, cole lettere staccade, i caratteri minuscoli dela machina de scriver.. qualchedun de voi ga mai scritto in sto modo???

sul mio dizionario, però, script xe : copione, sceneggiatura e nol xe doprado per caratteri de scriver.
( mi ale elementari fazevo asta filetto, altro che script!)


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:comincio a capir.... quel che tutto el mondo ciama stampatello, e che se dopra co in qualsiasi formulario xe scritto compilare in stampatello, dovessi esser el stampatello maiuscolo, e el stampatello minuscolo saria scriver a man, cole lettere staccade, i caratteri minuscoli dela machina de scriver.. qualchedun de voi ga mai scritto in sto modo???

sul mio dizionario, però, script xe : copione, sceneggiatura e nol xe doprado per caratteri de scriver.
( mi ale elementari fazevo asta filetto, altro che script!)

Una volta bilbo scriveva in sto modo per farse capir, perchè come che el scrivi lui xe de cavarse i oci, tanto picio che el scrivi.

Anche mi ale elementari fazevo asta e fileto, ma zà co andava i mii fioi no se usava più e adesso xe assai disegni e robe de colorar e leletere in stampatello maiuscolo che, se te pensi ben, cominciando con certe, xe come far asta e fileto


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Golfoblu
ixolan
ixolan
Messaggi: 502
Iscritto il: sab 1 apr 2006, 1:28
Località: Tropico di Capricorno

Messaggio da Golfoblu »

No voio esser de parte, ma la logica me disi:

Stampatello xe le letere come la stampa e corsivo ( scorevole ???) come se scrivi a man.
A sua volta el stampatelo pol esser maiuscolo, eventualmente se usa per compilar documenti a man, a parte che tuto ogi xe eletronico, e el stampatelo minuscolo xe usado in tipografia, per esempio.
Voler scriver in stampatelo minuscolo ???? te voio nina...........!!!! :roll: :roll: :roll: :roll:

Quanto al script........... sta parola pol significar el rumor che se fa quando se magna pop corn ( frumento che salta ?????) in cine !!!!!

:-D :-D :-D :-D :-D :-D


Ogni luogo è Patria mia, perchè da ogni luogo posso vedere il cielo - Seneca.

Alla scienza unisci la carità, e la scienza ti sarà utile, non da sola, ma a motivo della carità.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Golfoblu ha scritto:No voio esser de parte, ma la logica me disi:

Stampatello xe le letere come la stampa e corsivo ( scorevole ???) come se scrivi a man.
A sua volta el stampatelo pol esser maiuscolo, eventualmente se usa per compilar documenti a man, a parte che tuto ogi xe eletronico, e el stampatelo minuscolo xe usado in tipografia, per esempio.
Voler scriver in stampatelo minuscolo ???? te voio nina...........!!!! :roll: :roll: :roll: :roll:

Quanto al script........... sta parola pol significar el rumor che se fa quando se magna pop corn ( frumento che salta ?????) in cine !!!!!

:-D :-D :-D :-D :-D :-D
Ti te ga ragion, dal nostro punto de vista, però i fioi in prima elementare i impara prima el "Stampatello"( maiuscolo) e dopo el "Script" e te posso dir che le mie nipotine più grande, che le va in quarta, pena che le pol le scrivi nel famigerato script che pol voler dir quel che volè, ma per lore xe "Stampatello minuscolo" :lol: :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Per chi che ghe piasi leger e discuter sui diversi idiomi e tutto quel che se riferisi ala comunicazion scrita e verbal, ve racomando sto Forum:

http://forum.wordreference.com/index.ph ... 48d08202ef

Go trovado la una bastanza facile spiegazion:

Stampatello maiuscolo: ABCD
Stampatello minuscolo (script):abcd
Corsivo: lo posso far solamente a man
:wink:


refolo

scole elementari: fatti e misfatti

Messaggio da refolo »

Son d'accordo con Baba....anche co andavo mi a scola iera asta e filetto.
Le lettere maiuscole, se fazeva solo che le ""D""per nominar el Duce! E LA ""W"" Per viva. Ma esisteva anche un quaderno de bella scrittura, chi che fazeva bel vegniva premia'.

Mi non posso scriver in corsivo l'Inglese. La svoltada della ""W"" e certe consonanti non nostre, e non averle imparade a scola, me xe un pocheto scabroso. Scrivo tutto maiuscolo.

altri tempi altri maestri!
tutto xe cambia', i studenti , xe avanzadi anche per via de sta computer.

Maria aka refolo


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Questa xe diretta per chi scrivi e pubblica i libri de testo scolastici: DOPO UN PUNTO NON SE POL COMINCIAR UNA FRASE CON "MA". Chi ve ga insegnado a scriver? Pinocchio ? Povera lingua :?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

No so che testo che te gabi letto, ma mi no saria mai cussì apodittica. Legi come che scrivi i autori moderni, vedi Baricco, per esempio, e mi giurassi che se troverà frasi che dopo el punto comincia con un ma.
E magari forsi le trovemo anche nei Promessi Sposi, spulciando...
ecco qua:
cap XVI;
.. che più volte l'aveva invitato a andar là. Ma trovar la strada, lì stava il male.


.. che ispirasse confidenza. Ma anche qui c'era dell'imbroglio

xe come che co andavo a scola, i ne fazeva una testa cussì che no se pol MAI metter la virgola e el "e" congiunzion, e se mettevimo iera segnaz blu, e po me go trovado e studiado a memoria, " Addio monti sorgenti dall'acque, ed elevati al cielo".
Po sta cambiando la struttura del periodo: una volta, e parlo fin a una cinquantina de anni fa, el studio del latin e del periodo ciceronian fazeva scriver periodi con molta ipotassi (vulgo proposizioni subordinate), se andè a legger certi testi de Benedetto Croce el scriveva dei periodi simili a quei latini ( e immagin che fussi cussì anche in tedesco). Nei ultimi anni xe diminuidi i periodi complessi, e xe aumentadi i periodi con poche proposizioni, generalmente paratattiche. Forse per questo, i metti un punto dove noi gavessimo messo una virgola.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

... spero che te sarà d'accordo che xe una congiunzion.
Cossa te congiungi dopo un punto ? :roll:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Forsi no te congiungi niente, ma poderìa servir per enfatizar la frase che precedi. Spero de no aver scrito un stupidez.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Vocabolario de italian ( quel de Repubblica-1 ed 1987):
ma cong
1 però, bensì ( contrappone due elementi di una proposizione che hanno la stessa funzione sintattica o due proposizioni delle stessa specie, talora anche ellitticamente) [esempi]
2 in principio di periodo indica passaggio al altro argomento: ma parliamo d'altro, ma ammettiamo pure che.. ma tornando a quanto dicevo...
nel 2 caso sinonimo di D'altra parte, D'altro lato...
e Manzoni, te me lo bacchetti anca lu?? :-D


Torna a “El salotin”