Famiglie Triestine-Istriane

Muggia, Istria slovena ed Istria croata
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
refolo

Famiglie Triestine-Istriane

Messaggio da refolo »

Se a Betta ghe interessa un do' storie sia Istriane o Triestine, quelle che purtroppo xe stade omesse dai famosi casati, ve conto questo caso dei
"RISMONDO-BRADAMANTE".

I Rismondo (el vecio patriarca, iera el fradel de Francesco, la via de Trieste) e papa' de Sebastiano, nonno de mio mari'. Giudice a Pisin, e un mucio de nipoti quasi tutti avvocati. Paroni della fabbrica de Tabacco a Rovigno. Una sorella dei Rismondo ciamada Irene la diventera una Senegalia, una nipote, moglie de un Malatesta grande amico de Oberdan, la seconda nipote sposera' un Rocco de Rovigno signorotti. El pronipote emigra' a Melbourne con noi, grande amico de mio mari', morto un per de anni fa'. Stefano Rocco, me ga sempre parso d'esser oltre che amica anche una sorella.

Entra i Bradamante, (pirati veneziati, conossudi per tutta Cherso). I compra la ditta del tabacco dai Rismondo la fia Adriana (ciamada Nuccia, ma anche Nicoletta) sposa Sebastiano a 15 anni, la diventera' mamma de 8 fioi, e nonna de mio mari'. I sui fradei verzi el ristorante a Sistiana, richiesto per i minadori-lavoratori a Aurisina.
Sebastiano, porta la sposa a Trieste el finissi i esami per diventar Giudice.
I riparti per Rovigno, non la voleva star lontana dai fioi anche se ghe iera due governanti.

Entra la Prima guerra Mondiale:
A Sebastiano, ghe ven nega' el permesso de astenerse, anche perche' L'Austria becava tutti quei col nome Italian (anche nella seconda ga ripetu, quel della prima?) Noi ghe interessava sel iera Giudice dlata corte.
fatto prigioniero, el sparissi, la moglie lo spetta inutilmente, ma ghe riva la notizia della morte, con una cartolina l'ultima da lui scritta, la go' messa in sfasa....anche se giovanetti tutti e due el romanticismo esisteva e come.
le sue ultime parole: Nuccia te prego guarda i nostri fioi!

La Nicoletta lassa tutto e Rovigno per vegnir a Trieste, coi fioi e un bauletto (sua dote) pien de Corone Austriache. La perdera' tutto in meno de un anno, poca roba de magnar, niente farina, quella de polenta la iera a 68 centesimi al chilo.
I sui fioi cressi, mia futura suocera Georgina, unica femmina a quei tempi la voleva esser snella, poco la magnava e con la Spagnola la xe restada alquanto delicata con piccole complicazioni polmonari.. La trova un morosetto, e nel 1924 nassi ""Riccardo Arthuro Wolfango "".....ridicolo? desiderio della suocera Zanier ultra-innamorada delle opere. Messo in osservazion al consorzio anti-tubercolare, el picio cressi ben senza preoucupazion, guardado da due nonne, econtrolla' dal consorzio anti-tubercolare.

Una inconvenienza, mio suocero non voleva sposarse in Ciesa, la vecia Zanier la lo butta fora della porta con la promessa, niente matrimonio niente fio, baruffe in famiglia el picio vien tira' su' col cognome Rismondo
finche' i se sposera' nel 1929.
Nicoletta perdi el suo papa' ricco ma decaduto el se copa fora della ferramenta de Balis in p.zza dell'Ospedal, rovinado, giogo e babe.

La pro-nipote de Sebastiano una Rismondo sposa un Timeus, la se assorbira' i fioi Italiani, reduci della guerra e la diventera dotoressa del famoso ""ORFANI DI GUERRA in Via Manzoni.
La Nicoletta, za nonna, ma mamma de 8 a soli 37 anni, la ricevi una proposta de matrimonio dal negoziante de p.zza Goldoni, Galtrucco, la rifiuta, anche perche' i fioi iera clienti i se vestiva. camise, vestiti, stoffe ecc. la ga' preferi' tegnirse la vedovanza.

La mamma de mio mari', dimagrissi sempre de piu', la ricadi con complicazioni, la perdi parto gemellare, e a soli 26 anni la morira' al 13 settembre del 1929, l'anno piu' freddo, e temperature un poco critiche per una malada.

El fio de Nicoletta, el piu' vecio lavorera' al Piccolo dal 1924 fin all'eta' de pension, anche se durante la vendita tra Mayer-Alessi el iera stado pagado fora con un bon gruzzolo. El mettera' su' l'edicola in Barriera Vecia e continuera' a far El tesoriere e riscuoter le vendite dei giornai, anche sel gaveva rifiuta' de iscriverse al partito fascista, Mayer accademico lo ga' sempre protetto.
Ecco come certe famiglie xe rivade alla miseria. non tutto iera rose e fiori,
l'unica difficolta' come dito sora le famiglie iera Italiane.

Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41451
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Famiglie Triestine-Istriane

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto:
Entra la Prima guerra Mondiale:
A Sebastiano, ghe ven nega' el permesso de astenerse, anche perche' L'Austria becava tutti quei col nome Italian (anche nella seconda ga ripetu, quel della prima?) Noi ghe interessava sel iera Giudice dlata corte.
fatto prigioniero, el sparissi, la moglie lo spetta inutilmente, ma ghe riva la notizia della morte, con una cartolina l'ultima da lui scritta, la go' messa in sfasa....anche se giovanetti tutti e due el romanticismo esisteva e come.
le sue ultime parole: Nuccia te prego guarda i nostri fioi!

La Nicoletta lassa tutto e Rovigno per vegnir a Trieste, coi fioi e un bauletto (sua dote) pien de Corone Austriache. La perdera' tutto in meno de un anno, poca roba de magnar, niente farina, quella de polenta la iera a 68 centesimi al chilo.
comincio a capir.. ma Sebastiano, se iera in età de combater nela prima guera, oviamente i lo gaverà ciamado ale armi ( o se scampava volontari in Italia o no iera scelta- astegnirse in guera no iera miga permesso, miga come adesso che se pol eser obiettori de coscienza..). se po te me disi che iera question de nome italian, più che de nome che mi sapio i ga internado quei che i sospettava de esser filoitaliani. Purtroppo xe morti tanti, el gaverà ciapado el tifo come papà mio, che però xe sopravvissudo, o la spagnola...
per la farina xe esattamente quel che go trovado nela letera de mia bisnona, quela volta la iera oltre i 80, ve riporto el passo esatto:
18 luglio 1918
Mamma poi ha cosa ripassare, colla carestia di viveri in cui si trova la città, ed i prezzi enormi di tutti i generi, ti basti che la farina gialla è giunta a K 20, la bianca a 26 e così tutto il resto, la provvista che aveva finisce e sono giorni che proprio non sa cosa fare e tanta moneta che va.! tu puoi essere contento da questo lato che hai tanta abbondanza- questa maledetta guerra che non vuol finire, a cosa arriveremo Iddio solo lo sà! intanto è un'esistenza penosa per tutti, più o meno per i poveri
specialmenete, non so come reggono
papà doveva esser convalescente del tifo, imagino, militar comunque .


Torna a “Istria”