Poexie

Autori triestini famosi e no famosi, poesie, anche le vostre...
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Poexie

Messaggio da ffdt »

ve meto una mia de poco fa ... se vole` zontar le vostre fe pur :-)

Codice: Seleziona tutto

a le sincue xe za tarde
e mi cua son ingropesto
no so cosa prepararghe
e 'l mio amor za fame 'l ga     no se pol star piu` a pensarghe
                                toca solo de far presto
                                che cualcosa go de darghe
                                che se no xe sai peca`          in t'un logo sai distante
                                                                el mio amor vivi contento
                                                                el coltiva le sue piante
orpo no, xbalio de ano                                          'l xe seren e ripoxa'
cuesto iera fino a prima
dopo xe suceso 'l dano
e piu` gnente xe resta'         ghe xe morte le speranze
                                ghe xe morti i sui afeti
                                ghe xe morte anca le piante
                                solo mi ghe son resta'          e anca mi in cuesto momento
                                                                no ghe spupo de salute
                                                                no me resta che le pute
ardimento e bona lena                                           che bon cuor almen le ga
mi me auguro de solo
che se no gnanca la zena
la mia tola gavera`             perche` cua cuel che me ocori
                                xe chi zerca de rubarme
                                a remengo tuti lori
                                chi che i xe lori i lo sa       no xe che me manchi i loghi
                                                                anzi devo dir che i spupa
                                                                xe la testa che no cori
perche` go un poca de gente                                     el zervel 'l me xe senta'
che me magna anca 'l respiro
per campar senza far gnente
e no i ga gnanca pieta`         pero` in fondo no fa gnente
                                perche` 'l mio amor el me ama
                                e se la vita la xe un gnente
                                e che in t'un sufion la va      del mio amor bei figuroxi
                                                                i mustaci che 'l ga in vixo
                                                                mi me insogno, e de noi spoxi
ghe go dito "che bei oci"                                       ogni atimo che go
e respirando el suo respiro
go vardado in te i mii speci
e cuaxi 'l cuor se ga ferma'    e ghe go dito arivederci
                                e mi so che lu 'l me speta
                                chi son mi? Roberto o Beta?
                                cosa ocori che save'?           de che forma che ga 'l corpo
                                                                cua per mi no xe importante
                                                                se te son bel drito o storto
che xe altro cuel che conta                                     no me vien e no me va
che xe 'l cuor che 'l refa tuto
no se tien l'anima sconta
la ghe xe o pur no la xe        e cusi` voi che legendo
                                cari amici ste parole
                                ve ste tanto domandando
                                de cual senso che le ga         mi ve digo saludando
                                                                che ogni d'un ghe trovi un senso
                                                                el mio cuor el sta cantando
tuto 'l resto no 'l me ocori                                    la mia anima lu 'l ga
                tuto 'l resto xe detagli
                                mi ne voio a noi do soli
                                        e 'l creato 'l cantera`
ciau ciau


Franco


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Bela pesia, Franco. Complimenti!!

L'unica parte che me lassa perplesso xe:

del mio amor bei figuroxi
i mustaci che 'l ga in vixo


:P :P :P :P :P :P :P :P :P


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

arte xe arte mio caro ;-D ;-D ;-D e 'po se no te ga mustaci no te cori ris'ci ;-D ;-D ;-D

comuncue gavevo un misiot de robe che le me girava dentro e cuele xe le parole che le me xe vignude fora ... e cualcosa xe scrito per xbiego e no per drito ... :-) ... e per ultimo me toca dirte che isteso xe anca done che ga i mustaci, sa? ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D


Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Rime

Messaggio da Coce »

Bravissimo Franco, te ga fato un capolavoro! E anche abastansa complesso. Ciao Coce :-) :wink: El wink xe un saludo Australian.


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Me par che Pirnetti morindo te ga lassado in eredità el afflato poetico! propio cocola :-D


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

babatriestina ha scritto:Me par che Pirnetti morindo [...]
Betta ... scuxa se fazo gesti scaramantici, sa? ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Simpatica, Franco, ma dove te le trovi le idee ti! Bravo! :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

son contento che la piaxi :-) ma no son mi che trovo le idee :-) ...

le poexie, le canzoni e in genere tute le storie le existi in t'una dimension tuta sua e ogni tanto le vien fora e le vien a farne vixita ... a tuti ... :-) ... capita che ogni tanto cualchedun el rivi a fermarle un atimo e a copiarle ... a farghe un ritrato in furia prima che le scampi via de novo :-)

certe volte se no le scrivemo le vien a vixitarne piu` de una volta ... come a dir "son cua per farme contar a tuti ... scrivime ... ciolte nota ... ogi te toca a ti" ... se no semo pronti e no rivemo a far le torna in te 'l suo mondo ... o le va de cualchedun altro ... o le continua a girar in te 'l aria ancora per un poco ... :-) ...

se inveze rivemo a vederle e a regalarghe un poco de 'l nostro tempo alora una picia parte de lore la resta con noi ... :-) ... e come che l'idea original la continua a navigar in te 'l mondo de le storie e in te l'aria pronta a farse conoser anca de altri, cusi` cuela picia parte che la resta con noi la ne naviga dentro ... :-) ... la ne careza l'anima e la ne fa compagnia ... :-) ... e 'l momento che la contemo in giro la ne varda contenta, perche` xe cuel che vol le storie ... :-) ... tute le storie ... :-) ... le vivi per farse contar ... :-) ... per eser insieme co' le persone ... :-) ... per farghe bona compagnia a tuti cuanti ... :-)

a contarle no xe bravura ... :-) ... xe solo iutarle per come che ghe ocori a lore ... :-)

xe cusi` c'o le storie :-)

... ... ... mi ... ... ... mi go solo la fortuna che le vien a trovarme :-)


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

lontan

Messaggio da ffdt »

so che no xe el logo giusto ... dovesi scriverlo in arti figurative ... ma verzerme un topic a posta solo per mi me paresi un pel exagerado :-) ...

a propoxito de poexie ghe ne go fata una multimedial ... tecnicamente se dovesi dir che go fato un film, ma no xe un film co' una trama, e i personagi no se li vedi ... xe piu` che altro una sugestion ... e cuindi me par che sia piu` a rente de la poexia che no de 'l film

el senso el fusi cuel de vardarlo dopo de gaver leto la spiegazion ... e cusi` ve la meto cua:

Codice: Seleziona tutto

vardando oltra de la sola finestra che 'l amico che no xe piu` el gaveva a dispoxizion, el regista paragona 'l ritmo frenetico de 'l mondo esterno a cuel lento e senza tempo de una vita pasada no podendose mover

un modo per andarghe a rente a 'l mondo de cuei che no i pol, senza esersela zercada, de partecipar in piena a la vita de le persone sane ... e un tributo de afeto ricordando un'amicizia importante
la colona sonora xe "Summertime" de Gershwin, cantada de Ella Fitzgerald e Louis Armstrong ... el testo el dixi piu` o meno cusi`:

Codice: Seleziona tutto

estate, e la vita la xe facile, i pesi i salta e 'l coton el xe alto

tuo papa` el xe rico e tua mama la xe bela cuindi taxi picio, e no sta pianzer

una de ste matine te se alzera` cantando, te verzera` le ali e 'l cel el sara` tuo

ma fin che no riva cuela matina gnente pol farte mal, con papa` e mama che i te sta a rente

estate, e la vita la xe facile, i pesi i salta e 'l coton el xe alto

tuo papa` el xe rico e tua mama la xe bela cuindi taxi picio, e no sta pianzer
per cuei che no i legi 'l inglexe meto anca la traduzion de le scrite de coda ...
sto film el xe per un amico che ne ga dado tanto senza domandar gnente in cambio

no tuti rivera` a capirlo fin a in fondo ma tuti voi pode` lasar che le vostre emozioni le vadi libere

... ... grazie ... ...
grazie per bon

te ne manchi scoiatolin
el titolo el xe "lontan" ... e lo tove` cua che pero` no xe una pagina publicada in ciaro ... xe un link solo per voi de 'l forum ...

se lo vardere` gavesi piazer che me dixe` cos' che 'l ve par ... anca in privato va ben ... ricordeve che xe arte e no cronaca ... no steme domandar detagli de cuando e cosa che xe suceso ...


grazie :-)

Franco


refolo

poexie

Messaggio da refolo »

Xe una poesiola edizione Italo Svevo.....Giuro che non so' chi che la ga' scritta, la go' trovada fra i ordegni de mio papa (CALIGHER!)

Tra el 1946-50- el gaveva assai de far con sto suro, el iera specializza' in
sandali ortopedici.

EL SURO

"rente la pescheria
vardavo la mareta;
le barche de sacheta
che dondolava pian.

In mezo de le onde
balava un vecio suro:
quel pirulico scuro
spariva indrio man.

per po' tornar a gala
sempre co'l stesso muso;
el capitava suso
de boto, sempre la'.

omo che la mareta
lo buta sora e soto'
fin che no'l fa fagoto
verso l'eternita'.

Poesia dialettale Triestina.
ed. I.Svevo-Trieste


Maria aka Refolo


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Re: Poexie

Messaggio da rofizal »

ffdt ha scritto:ve meto una mia de poco fa...
Adeso, dopo regista, musicista e ator, te diventi anche poeta !
Bene ! bravo ! Complimenti ! :-D

(ma se no te metevi le tabulazioni iera meio, mi me vien diverse parole spostade a capo e in qualche caso no rivo a seguir el filo... sa che mi son duro, ordinado, ala tedesca.... :wink: )


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Caro Franco, me par, da ignorante, che el tuo filmeto gabi reso assai ben el senso dela vita de ogi: "Cori, cori, te devi far in furia, no te ga tempo de fermarte e guardarte intorno!"


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: Poexie

Messaggio da ffdt »

rofizal ha scritto:[...]se no te metevi le tabulazioni [...]
basta far piu`granda la finestra o piu` pici i carateri :-) e 'po anca la forma fa parte de l'opera ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D

prova a legerla con firefox ;-)

ciau

Franco


p.s.: grasie a tuti cuei che ga vardado :-)


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Re: Poexie

Messaggio da rofizal »

ffdt ha scritto:basta far piu`granda la finestra
Go verto la finestra, anche le persiane, ma no ga cambiado niente. Me seca spacar i muri perché fa sai sporco... proverò a meter el pc davanti ala finestra del pergolo che la xe più grande... :wink:


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

flag_ts sta cua la me xe vignuda in italian ... per ogi no la traduxo anca in triestin :-)

flag_it ogni giorno
come fossi l'unico sopravissuto
raccolgo frammenti del mio mondo
per costruirne uno nuovo
e meraviglioso
per l'indomani

flag_fr tous les jours
comme si j'étais le seul survivant
je recueille des fragments de mon monde
pour en construire un nouveau
et merveilleux
pour le lendemain

flag_uk every day
as I was the only survivor
I gather fragments of my world
to build a new
and wonderful one
for tomorrow


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ottimista ! Sperassi anche mi che i tochi de ieri se possi usar domani :?


Mal no far, paura no gaver.
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

flag_ts se se vol rivar de cualche parte basta caminar e prima o dopo se ghe riva :-) ... se ogi piovi o xe sol no xe importante, tanto cusi` cusi` doman cambia e, isteso, tuto cuel che te incontri fa parte de 'l viagio e val la pena de eser visto :-) ... ciapila in ben e te vedera` che anca se xe fadigoxo co' i tochi de ogi te se fa 'l doman ... e cusi` avanti :-)
flag_fr si on desire aller en quelque lieu il suffit de marcher et après ou avant on y arrive :-) ... si aujourd'hui il pleut ou il est de soleil ce n'est pas important parce que, dans tous les cas, demain cela va changer et, en quelque manière, tout ce que on rencontre fait partie du voyage et il vaut la peine d'être vu :-) ... si on la reprend bien on voit que, bien qu'il soit difficile, avec les pièces d'aujourd'hui on peut construire notre demain ... et ainsi en avant :-)
flag_uk if you want to go somewhere just walk and after or before you'll arrive :-) ... if today it rains or is sunny isn't important, because in any case tomorrow it will change and, in any way, all you meet is part of the journey and it's worth to be seen :-) ... take it well and you'll see that, although it is difficult, with the pieces of today we can build our tomorrow ... and so forward :-)


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Xe meio guardar al bicer mezo pien che a quel mezo svodo.......Nonnostante tuto...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Nona Picia ha scritto:[...] bicer mezo pien [...] mezo svodo [...]
flag_ts el bicer el xe sempre 100% pien ;-D ... cuel che no lo gavemo impinido noi lo impinisi l'aria :-) ... pol parer un sempiez, ma xe tante le robe che semo cusi` abituai de gaver intorno che gnanca no le vedemo :-)
flag_fr le verre est toujours plein au 100% ;-D l'air remplit la partie qui nous laissons vide :-) ... il peut sembler un non-sens, mais on a beaucoup de choses que nous sommes tellement habitués à avoir autour de nous que même ne les voyons plus :-)
flag_uk the glass is always 100% full ;-D air fills the part which we leave empty :-) ... it may seem a nonsense, but tey are a lot of things that we are so used to having around that we not even see them :-)


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

ffdt ha scritto:ma xe tante le robe che semo cusi` abituai de gaver intorno che gnanca no le vedemo :-)
Ieri mia fia me ga domandando se la terra gira in senso orario o antiorario: ghe go risposto che dipendi da che Polo te la guardi :-D


Mal no far, paura no gaver.

Torna a “Autori e poesie”