Kaiserschmarrn

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Kaiserschmarrn

Messaggio da babatriestina »

Ma per bon no lo gavevimo ancora messo?? :shock:
125 grammi de farina, 1/4 de litro de latte, due rossi de ovo, 30 grammi de zucchero, missiar insieme, sbattendo ( Bilbo disi che ghe volessi più zucchero! :wink: , per mi se pol sempre zontar). Bater le do ciare a neve e missiar tuto.
Cior una bela fersora larga, onzer con un poco de burro, versar l'impasto e spetar che cominci a ciapar: allora se zonta un per de pugni de zibibe, e co comincia solidificar per bon se ciol do pironi e se comincia a sbregar a tocheti, girando e voltando. Ocio ala incompatibilità fra pironi de metallo e fersore antiaderenti :-D .
Co no ga più gusto de farina e xe cotto, se metti su un piatto e se coverzi de zuchero, per mi a velo, ma altri lo dopra normal.
Se pol zontar, a piazer: frambua, vin dolce, marsala, conserva de mirtilli... mi no escludessi che qualche giovinastro moderno ghe metti su Nutella :-D :shock: !
Questa dose xe per 3 persone, circa!
Ultima modifica di babatriestina il ven 15 dic 2006, 7:51, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Praticamente giusto, con le variazioni de zibibe e pignoi in più. Inoltre se pol anche compagnar con la panna, oltre alle varie robete messe da babts. :gnammy4: :gnammy28:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Da una cartolina del 1970, Lukullische Gruesse aus Oesterreich! :-D

Kaiserschmarren

250 gr Mehl mit 1/4 l Milch zu einem dickfluessigen Teig anruehren. Etwas salzen. 4 Dotter und 50 gr zerlassene Butter dazugeben. 4 Eiweiss mit 30 gr Zucker ( in proporzion metà dela mia, ciapa, Bilbo! :-D )steifschlagen und einruehren. In einer Pfanne 100 gr Butter ( tanto!!!) erhitzen, den Teig 2-3 cm hoch eingliessen. 50 gr Rosinen darueberstreuen und in heissem Rohr backen. Mit zwei Gabeln zerreissen und ausduensten ( nicht zu lange, sonst wird es trocknen).
Mit Zucker bestreuen und mit Kompott servieren.

No sè abastanza miteleuropei per leger ricette tedesche? ben, ecove soto la version inglese:
:wink: :-D
Mix 250 flour and 1/4 litre milk to a thick paste. add a pinch of salt, 4 eggs yolk and 50 gr, melted butter. beat 4 egg whites with 30 gr sugar until stiff anx mix in with the batter. heat 100 gr butter in a baking dish, pour in the batter to a depht of 2-3 c m, scatter 50 gr sultanas over the top and bake in a hot oven. Chop up with two forks and allow to steam for a few moments ( not too long or it will dry out). Dust with sugar and serve with stewed fruit


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

...e ecove la version in Arabo....

250 مزيج الطحين و 1 / 4 لتر اللبن الى معجون سميك. اضافة مقدارا ضئيلا من الملح 4 مح البيض و 50 اكوادور تونس) بالنيابة عن المجموعة ، ذابت الزبده. فاز 4 بيض بيض مع السكر حتى اكوادور تونس) بالنيابة عن المجموعة 30 جثة انكس المزيج مع الخليط. حرارة 100 اكوادور تونس) بالنيابة عن المجموعة الزبده في صحن الخبز ، صب في الخليط الى ديفت من 2-3 ج م ، 50 التشرذم اكوادور تونس) بالنيابة عن المجموعة الكشمش فوق القمة وأخبز في الفرن الساخن. قطعة مع اثنين وتتفرع الى تمكين البخار لبضع لحظات (ليس طويلا او جافه والي). غبار السكر وتعمل مع مطبوخ الفاكهة

:-D :-D :-D :-D :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:...e ecove la version in Arabo....

250 مزيج الطحين و 1 / 4 لتر اللبن الى معجون سميك. اضافة مقدارا ضئيلا من الملح 4 مح البيض و 50 اكوادور تونس) بالنيابة عن المجموعة ، ذابت الزبده. فاز 4 بيض بيض مع السكر حتى اكوادور تونس) بالنيابة عن المجموعة 30 جثة انكس المزيج مع الخليط. حرارة 100 اكوادور تونس) بالنيابة عن المجموعة الزبده في صحن الخبز ، صب في الخليط الى ديفت من 2-3 ج م ، 50 التشرذم اكوادور تونس) بالنيابة عن المجموعة الكشمش فوق القمة وأخبز في الفرن الساخن. قطعة مع اثنين وتتفرع الى تمكين البخار لبضع لحظات (ليس طويلا او جافه والي). غبار السكر وتعمل مع مطبوخ الفاكهة

:-D :-D :-D :-D :-D
No me va ben... in bon Arabo se scrivi e se legi de destra a sinistra, vedi el 1/4 che deventa 4/1 , ma i 250 ( gr de farina, e po perchè no anca numeri in arabo?) dovessi esser ala estrema destra dela riga :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Ultima modifica di babatriestina il lun 18 dic 2006, 14:43, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Betta, ti che te sa tuto, te me sa dir cossa che xe el "DUNKLER SIRUP", che mi no go mai sentì nominar? Grazie :'-(


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:Betta, ti che te sa tuto, te me sa dir cossa che xe el "DUNKLER SIRUP", che mi no go mai sentì nominar? Grazie :'-(
quela che sa tedesco te son ti :-D , mai sentido, "sciroppo più scuro"?? :shock: :?:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Volè el Kaiserschmarren del Kochbuch?
4 gehauefte Essloeffel Mehl werden mit einem schwachem 1/4 Liter Milch, etwas salz und 4 Eidotter gut abgerueht, dann der feste Schnee von 4 Klar darunter gehoben.In einer Pfanne lesst man 70 Gramm Schmalz heiss werdem, giesst die Masse hineien, baeckt sie wie vorhergehenden Mehlschmarren und bibt ihn mit Vanille zucker bestreut su Tisch
Insoma, xe sempre istesso, se no che la farina xe 4 cuciari de tavola (pieni?) e no xe pesada, che xe 70 e no 100 grammi de strutto e no burro per onzer la padella e manca le Rosinen, cioè le zibibe.


muiesan
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 54
Iscritto il: mar 24 ott 2006, 1:11
Località: Muia

Messaggio da muiesan »

Ve prego, done, mi son un povero muiesan ignorante, scriveme per 'talian, o in dialeto.
Sevè che mi sto Kaisershmarrn go sempre sentì e mai magnà? Devi esser 'ssao bon, e anca facile de far.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

El primo post xe in triestin, e xe la rizeta che fazzo mi :-D
I altri girila voltila xe sempre istesso e el ultimo go messo el comento in triestin cole diferenze dei altri.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:perchè no anca numeri in arabo?
Adeso no volesi dar i numeri... :wink: :-D
...ma el nostro sistema de numerazion atuale no xe derivado da quel arabo?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

I nostri numeri se ciama arabi, ma in realtà xe cifre indiane. Mai viste le targhe dele machine nei paesi arabi? :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da babatriestina »

Lo go rifatto ieri per un'ospite e go fatto qualche variante personal.

1 le zibibe le go fate prima boir in vin dolze un per de minuti, le deventa più morbide e no ocor far la sera prima ( xe un truchetto che me gaveva insegnado un'amica da mama)
2 ala moderna, go frullado insieme col sbattidor elettrico i do ovi intieri fin che i xe montadi e go zontado el zuchero, po el latte sempre frullando e po la farina, sempre tuto col frullator, che in fondo xe una pasta come de palacinche cole ciare a neve. Una tecia de meno de lavar.

e gavemo cominciado el pranzo. Finida la verdura, son tornada in cusina e

3 go messo el buro in una larga fersora, go versado la pasta e go lassado infissirse un per de minuti, go zontado le zibibe, go sbassado la fiama e go lassado che se infississi ancora, co iera bastanza solido lo go girado con un covercio e solo dopo go cominciado a taiarlo, con una paletta de plastica e un piron. Go visto che ghe xe perfin zerti che lo presenta taiado a quadretti..
4 go zontado zuchero a velo.

5 in tre, no xe vanzado gnente.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da Bilbo »

no vanzava niente anca se iero solo......:D


Bye '73 de Roby.-
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4754
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da Ciancele »

Co’ semo in Baviera, almeno una volta a l’ano, magnemo qualche volta el Kaiserschmarrn. Là xe un piato normale, per una persona. No ocori eser Bilbo. E i lo dà come desser, ma per mi xe un pasto, un pranzo. Un desser xe anca el Salzburger Nockle, un dolze de Salisburgo, ma che i lo fa anche in Baviera, ma vizin el confin austriaco. Un ovo montà a neve, meso in forno, dove ch’el monta. Ma impignisi e alora se magna un in do. Sicome che xe lavor e no’l costa tanto, i te conta che i te lo fazesi volentieri, ma el spargher xe roto. Mentono sapendo di mentire. Che Dio ghe mandi un colpo. Pardon! Me xe scampà. :(


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da babatriestina »

Sto scoprendo che mentre la ricetta originale è quella che ho citato, adesso si sia diffusa una variante per cui verso la fine lo passano un po' in forno, già con lo zucchero in modo che si caramelli un po'. mai provato..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da Nona Picia »

neanche io...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da Nona Picia »

I Salzbugernockerl li gavemo magnai solo una volta, 51 anni fa a Salisburgo, no i iera niente mel...ma sai sostanziosi. I ne li gaveva offerti in omaggio perchè iera l'ultima volta che andavimo a magnar in quel local.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41334
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da babatriestina »

ecolo fato oggi

Immagine

e ovvio go trovado una nota de mama che ghe gaveva dado la coga: 2 uova, 2 dita latte, 4 cucchiai pieni farina, 2 cucchiai zucchero, 1 pugnetto zibibe, perché ela no pesava...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8711
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Kaiserschmarrn

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Illuminè un povero ignorante: perché gavè scrito Kaiserschmarrn quando su due vocabolari tedesco italian trovo Kaiserschmarren?

Xe vero che se cuco in giro trovo tute due le forme, ma più spesso con la e, e ripeto, due vocabolari, el Brockhaus e el Sansoni (edizione concisa), ghe meti la e.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “Ricete”