Provemo a parlar de scola

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

esatto, i decreti delegati xe del 1974, nele secondarie superiori iera composti de 8 prof, 2 non prof, el preside, 4 genitori e 4 alunni e el presidente doveva esser un genitor. gaveva poter su tuta l'aministrazion dela scola, el bilancio, le spese, le gite...
quanti anni son stada in Consiglio d'Istituto!!
ben bon, dopo un primo periodo che come disi Franco i se ga zogado a far politica a destra e sinistra, po i se ne ga fregado tuti e iera de suplicarli perchè i se candidi... quante volte la riunion cascava perchè mancava el numero legal.. adesso in nome dela managerialità no xe più tanto parlamentini e molte dele robe xe stade atribuide diretamente ai Presidi- manager che no se ciama più presidi ma Dirigenti Scolastici , e credo che più corsi, corsetti, trapolezzi i organizzi più bori i ciapa lori. Po el Segretario xe deventado Direttor Aministrativo, dirigente credo anca lu...
i rapresentanti dele autorità locali i xe anche, ma no al ivello de istituto ma a livello superior, se ben ricordo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

El progetto francese:
lo go trovado l'anno scorso a Parigi, in tutte le librerie xe in vendita sto volumetto, prefazione del Ministro, Ecole et collège ( scole primarie e secondarie) Tout ce que nos enfants doivent savoir
Tuto quel che i nostri fioi devi saver
xe un fascicoletto de 60 pagine, ciaro e preciso, la prima parte presenta i 7 pilastri dela scola, el cosiddetto zoccolo comun ( i gaveva tentado qualcossa anca de noi), comentado: Ecco quel che tuti i fioi doverà saver ala fin dela scola obbligatoria, ecco quel che la Nazion se impegna a insegnarghe:
1 padronanza dela lingua francese
2 pratica de una lingua viva straniera
3 conoscenza dei principali elementi de matematica e la padronanza della cultura scientifica
4 possesso de una cultura umanistica
( opere no solo francesi, ma europee e mondiali)
5 padronanza dlle tecniche de informazion e comunicazion
6 acquisizion de competenze sociali e civiche
( in particolar la nozion de responsabilità individuale)
7 accesso a autonomia e acquisizion de spirito de iniziativa

Dopo sto capel, ogni punto vien esaminado a fondo cole solite conoscenze, capacità e attitudini, ma molto ciaro e specifico, no el solito blabla ministerial che vedemo qua. In particolar, xe interessante che nel punto 6 fra le capacità xe elencado anche Ciascun allievo devi esser capace de rispettar le regole, in particolar el regolamento interno dela scola ( oltre che un attestato scolastico tipo patentin de guida). quindi la "condotta" no xe una roba a parte, ma un obiettivo de ottegnir come le altre materie.


angiolina

francesi

Messaggio da angiolina »

Non discuto la chiarezza e la sintesi, ma saranno poi realizzati questi obiettivi :? ? Certo che la loro brevità è apprezzabile in confronto ai nostri POF (io non li leggo neanche più).


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: francesi

Messaggio da babatriestina »

angiolina ha scritto:Non discuto la chiarezza e la sintesi, ma saranno poi realizzati questi obiettivi :? ? .
me lo son chiesta anch'io , o meglio mi sono chiesta con quali mezzi contano di realizzarli, ma penso che questo diventi un fatto interno alla scuola, mentre il "pamphlet" voleva rivolgersi alla pubblica opinione.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:El progetto francese: Ciascun allievo devi esser capace de rispettar le regole, in particolar el regolamento interno dela scola ( oltre che un attestato scolastico tipo patentin de guida). quindi la "condotta" no xe una roba a parte, ma un obiettivo de ottegnir come le altre materie.
Eco un "decreto" molto importante che dovessi esser imposto ai alunni dele ns scole!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
angiolina

Messaggio da angiolina »

Oggi, su Repubblica, Citati propone di raddoppiare gli stipendi dei prof.

http://www.repubblica.it/2007/05/sezion ... pendi.html


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

angiolina ha scritto:Oggi, su Repubblica, Citati propone di raddoppiare gli stipendi dei prof.
l'ho letto, e questo è il titolo volutamente provocatorio. Ma molte delle sue osservazioni sono vere. Per non parlare poi dei professori di una volta, che avevano collegamenti universitari ( diversi prof di matematica liceali avevano insegnato all'università) , mentre ora lo stacco è netto. Sia come carriera, che come stipendio, che come immagine. E, purtroppo , ora i soldi fanno l'immagine.


angiolina

Messaggio da angiolina »

Non so, l'articolo è provocatorio ma puerile: raddoppiare lo stipendio indiscriminatamente, senza dire niente sulla qualità dell'insegnamento, non mi sembra una buona idea. Non vorrei fare casi personali, ma all'insegnante di latino che mi dice : "I ragazzi, quando lo chiedo, non ESCONO il quaderno" decurterei lo stipendio :evil: (inutile dire che mio figlio ha cambiato liceo). Alla prof di matematica, che quando entra non fiata più nessuno, lo triplicherei.
L'università è quella che è, e stendiamo un velo pietoso sulle baronie, ecc.. Non so cosa voglia dire che " i soldi non fanno l'immagine" come dici tu. So solo che ricordo una mia prof. di italiano che c'illuminava parlando di letteratura. Arrivava a scuola, un liceo classico del centro, con la sua scassatissima mini, ma a noi non fregava nulla della sua auto e la rispettavamo. E i miei figli fanno lo stesso con i loro professori.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

angiolina ha scritto:Non so, l'articolo è provocatorio ma puerile: raddoppiare lo stipendio indiscriminatamente, senza dire niente sulla qualità dell'insegnamento, non mi sembra una buona idea.
riporto un passo: Ma ce n'erano alcuni straordinari. In primo luogo, meravigliosa conoscenza del greco e del latino, tanto che Giorgio Pasquali sosteneva che i migliori filologi classici provenivano dalle cattedre dei licei.
ecco, evidentemente quelli sono i prof a cui raddoppiare. Ma finchè fare il prof verrà considerato un ripiego da morti di fame, ci andaranno rari missionari e tanti tiraacampà. e tanti illusi di trovare un lavoro che gli lascerà tempo libero, e che scopriranno, con loro successiva frustrazione, che non è come speravano.
angiolina ha scritto:Non vorrei fare casi personali, ma all'insegnante di latino che mi dice : "I ragazzi, quando lo chiedo, non ESCONO il quaderno" decurterei lo stipendio :evil: (inutile dire che mio figlio ha cambiato liceo). Alla prof di matematica, che quando entra non fiata più nessuno, lo triplicherei.
prima di decurtare, vorrei sapere se il latino lo imparano, al di là dell'espressione scorretta, e per quella di matematica, al di là del silenzio, prima di triplicare, vorrei sapere se imparano bene la matematica.
angiolina ha scritto:.. Non so cosa voglia dire che " i soldi non fanno l'immagine" come dici tu.
hai aggiunto un non che stravolge il mio pensiero. nella nostra società, se non guadagni tanto sei un morto di fame, un fallito.


angiolina

Messaggio da angiolina »

.
prima di decurtare, vorrei sapere se il latino lo imparano, al di là dell'espressione scorretta, e per quella di matematica, al di là del silenzio, prima di triplicare, vorrei sapere se imparano bene la matematica.
Il latino non l'hanno imparato perché chi lo insegnava lo sapeva come l'italiano. La matematica, invece, l'hanno capita.
.
hai aggiunto un non che stravolge il mio pensiero. nella nostra società, se non guadagni tanto sei un morto di fame, un fallito.
Qui ho sbagliato io :oops: Lapsus freudiano :wink:


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:nella nostra società, se non guadagni tanto sei un morto di fame, un fallito.
Non condivido per nulla questa affermazione!
Che ci sia qualcuno che la pensi così, è vero, ma per favore non facciamone una regola!
Grazie

Voglio ricordare solo il caso di chi nella nostra città si era fatto i soldi nel periodo del grosso commercio d'oltre confine, oppure che tra i più ricchi in Italia ci siano certamente i capi della malavita. Sono solo degli esempi, ma un antico proverbio diceva "il lavoro nobilita l'uomo", mai sentito dire "il denaro". C'è chi per soldi si prostutuisce, nel vero senso della parola o in senso metaforico. Non sono esempi da prendere. Almeno per me.

Una volta, sul mio lavoro, ero andato dal nuovo capo per far presente che quello precedente si era impegnato per una promozione (poi mai arrivata). Mi fu risposto che la promozione non era possibile, ma potevo ricevere del denaro. La mia risposta fu che del denaro non mi interessava nulla! Lui tenne presente sempre questa mia affermazione e infatti non ne ricevetti mai di extra. Ma non me ne sono mai pentito, non sono uso a vendermi per denaro.


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

A mi me xè a suo tempo stada fata la stessa promessa, mai mantignuda. Co el capo xè andà in pension, me son rivolto al novo capo. Questa xè stada la risposta: La ga parlà prima col signor xy, la continui a parlar con lui. Me son ciolto però una picia rivincita: Dopo un pochi de giorni ghe go dito che sicome che savevo dove dove che sto sior abitava, lo go spetado in strada e co'l xè passado go parlà con lui. E la risposta? Lei a suo tempo la ga parlà col capo, la continui a parlar col capo. El xè rimasto senza parole, sopratuto anche perchè tuto questo se ga svolto davanti a tuti i coleghi che iera nela stanza.
ciao
sum culex


Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Integrita'

Messaggio da Coce »

Mi essendo pratico condivido pienamente con le parole de Betta anche se no aprovo certe atitudini. In sto' mondo no xe tanti che va a lavorar per gloria, e me devo domandar perche' te volevi la promozion? el ricompenso devi averte passa' per la mente de sicuro. Infati in tuto el mondo comerciale e industriale el merito de una persona xe sempre misura' nel suo guadagno e el primo modo che un superior ricompensa un dipendente apprezzado xe con i soldi. Xe tante persone che xe capaci
e da' un bon servizio e che i se senti umiliadi de no esser riconosudi come persone capaci e eficenti perche' no i vedi l'apprezzamento rifletu' nel salario. Te voio complimetar per la tua retta atitudine e son sicuro che te ga'costa' bastanza. Questo lo so anche mi per esperienza personal. Nel mondo industrial go sempre mantegnu' la mia indipendenza, infati me go sempre considera' "Freelance", me ga costa' tanti ,tanti soldi, ma go sempre pensa' "Cosa xe i soldi"? Ogi ala mia eta' i ga ancora meno importanza. Voio agiunger che per mi el lavor xe sta' sai importante, me go senti' contento e realiza' con la mia contribuzion ala societa' con le opere che go porta' in cantier atraverso i ani. Ciao Coce :-)


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Poso dirte che le magiori sodisfazioni sul lavoro le go avude nela prima società dove go lavorà (son stado là per 9 anni). La paga iera, pur fate le debite proporzioni con la svalutazion, inferiore a quela che gaveria ciapado dopo pasando ad un altro grupo, roba che indubiamente me ga servido per viver meio, ma quele sodisfazioni no le go più avude. Ierimo un dei più avanzadi CED (Centro Elaborazione Dati) d'Europa e el lavor che te fazevi gaveva un importanza basilare nela vita de l'azienda. Pur se el mio sogno saria stado quel de laurearme e lavorar nela ricerca (tipo CNR), iera pur sempre un piacere, te se sentivi a l'avanguardia. Poi xe vignuda la crisi e tuto ga cambiado (e infati son andado via). Ma quei anni resta i migliori e te asicuro che no te pesava anche se te dovevi lavorar a tute le ore. El lavoro steso iera gratificante.

Certo che se te se trovi a far un lavoro tipo statale, o comunque dove che quel che te fa no ghe interesa a nisun o quasi e dove te se senti non più a l'avanguardia, ma in ritardo rispeto ala tecnologia del momento... eco, le robe cambia, el lavor da solo no te gratifica più. Però da questo a dir che i soldi xe la roba più importante... no!
Einstein no credo fusi miliardario, ma se dovesi sceglier tra Einstein e, che ne so, Rockefeller, voi chi scegliesi? Mi no gavesi dubi a proposito.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto: a se dovesi sceglier tra Einstein e, che ne so, Rockefeller, voi chi scegliesi? Mi no gavesi dubi a proposito.
e se te dovessi sceglier fra Margherita Hack o la Levi Montalcini e Paris Hilton o qualche patatona simile ma batuda de bori? :-D :wink: :-D


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Ah, dimenticavo. Una dele più grandi sodisfazioni che go avudo nela vita lavorativa xe stada quando me son licenziado da quel primo posto de lavoro. In quel periodo stavo lavorando, sempre in ambito CED, per el servizio personale, su un sistema che gavevo proposto personalmente (e iero nela fase de progetto) e che credo fosi bastanza inovativo (poi nol saria stado più realizado). El capo del personale me ga saludado con queste parole :
"Io non posso trattenerla - l'obiettivo dell'azienda iera la riduzion del personale - ma mi dispiace molto che lei se ne vada"

Eco, queste poche parole me ga dado molta più sodisfazion de un aumento de paga. Iera un riconoscimento de un mio contributo, molto più sincero e sopratuto dito in un momento dove no ghe saria stado nisun secondo scopo, nisun ritorno. Xe robe che resta.

Un aumento dado tipo elemosina, o perché el staghi bon, ma privo o quasi de vera stima (speso chi lo da varda solo ai propri interesi, che no xe dito coincidi con quei de l'azienda). No, questo no me interesa.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:e se te dovessi sceglier fra Margherita Hack o la Levi Montalcini e Paris Hilton o qualche patatona simile ma batuda de bori? :-D :wink: :-D
Te la buti sul sesso? :wink: :-D :-D :-D
Ma cosa ghe entra?
Son andado a cercarme Paris Hilton... beh efetivamente no la xe niente mal! :lol:
Ma te asicuro che nianche in amor no go MAI vardado i soldi!

Amor xe amor!
E poi mi son de l'idea che xe meio un giorno da leoni che 100 da pecora. Un grande amore no ga bisogno de soldi. E poi farme mantignir de una donna? Dai, no scherzemo... Saria, credo, una dele più grose umiliazioni.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:
babatriestina ha scritto:e se te dovessi sceglier fra Margherita Hack o la Levi Montalcini e Paris Hilton o qualche patatona simile ma batuda de bori? :-D :wink: :-D
Te la buti sul sesso? :wink: :-D :-D :-D
.
sesso?? no se parlava de intelligenza? :shock: :shock: :shock:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Diria che la domanda iera un "pochetin" ambigua! :wink:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

rofizal ha scritto:
babatriestina ha scritto:e se te dovessi sceglier fra Margherita Hack o la Levi Montalcini e Paris Hilton o qualche patatona simile ma batuda de bori? :-D :wink: :-D
. Un grande amore no ga bisogno de soldi. E poi farme mantignir de una donna?.
ben, nel caso proposto se parlava de intelligenza ( e ovviamente de aspetto esterno), no de bori o de amor. Quanto a bori, la Hilton ghe ne gaverà tanti ma le due prof, una delle quali anca premio Nobel, no credo che sia propio delle poverette.. mi volevo solo veder se effettivamente te mettevi l'intelligenza al primo posto :-D
( se te me domandi a mi, mi no me gavessi dispiasso come modello la Levi Montalcini, salvo la troppa lacca nei cavei)


Torna a “El salotin”