corvi- in origine sotto i ippocastani

le bestie del Carso, ma anche quele cittadine..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5946
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Ghe volessi eliminar gran parte dele 'gracule', quela spece de cornacchie che ala matina te sveia con quel cacofonico CRA CRA CRA, che xè stade imesse qua de noi per eliminar i colombi diarroici (come che disi la babaTS) perchè i diseva che i porta zecche. Le magna nidiacei e ovi: i colombi no xè stai eliminei nè ridoti. Qua de mi xè sparide completamente le tortore, i pettirossi e altri useleti, anche rondini ghe ne xè assai de meno. I passeri xè stai ridimensionai, ma ghe ne xè ancora diversi e qualche cincia. Ste maledete 'gracule', mi le go viste tante volte, le camina sule gorne o sul'orlo dei teti e le controla soto ogni copo che no che sia qualche nido, in sti posti sopratuto de passeri, per cibarse dela prole.
Anche i cocai purtropo fa la sua parte.
Mi no go usà termini scientifici, ma go solo contà de profano quel che vedo fora dele mie finestre.
ciao
sum culex


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5946
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

babatriestina ha scritto:
ma te disi che se aumentassi i passeri, i podessi guarir i ippocastani?
Onestamente no credo
Gnache mi no credo che i podessi eliminar sta infestazion de inseti, ma iutar un poco penso de sì.

Quel che no go dito prima: anche i merli e qua ghe ne iera diversi, xè sparidi praticamente del tuto. Parlo sempre dela zona torno casa mia.

ciao
sum culex


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

sum culex ha scritto:Ghe volessi eliminar gran parte dele 'gracule', quela spece de cornacchie che ala matina te sveia con quel cacofonico CRA CRA CRA, che xè stade imesse qua de noi per eliminar i colombi diarroici
ciao
sum culex
Credo proprio che sum culex se gabi confuso: no xe gracule, che dovessi esser merli indiani, ma o cornacchie o taccole che poderia anche esser la stessa roba, Se qualchedun ga qualche foto me faria un favor, che mi no posso zercar perchè Alice me disi che go un danno de qualche parte e devo spetar che torni bilbo che el guardi cossa che xe nato.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Mi li ciamo corvi grigi, no go bele foto, ma i gira spesso de mi, li vedo becchettar per el pra, che credo che i cavi via insetti, a volte i magna crocchette de gati, se quei gatazzi viziai le lassa indrio.. nei ultimi tempi però li vedo de meno anche lori, go un per de foto, bruttine e vece, ma dà l'idea:
Immagine
Immagine


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8725
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ah cosa che me toca far: go trovà che i sta fazendo barufa sul nome de darghe (come per i passeri del resto); qualchedun disi che xe una sottospecie dei corvi e i li ciama Corvus corone cornix, altri disi che xe tuta un'altra roba e i li ciama Corvus cornix.

Gnanche el latin servi per identificarli ben. Xe per questo che babatriestina no ga messo el nome?

Comunque me par ben che parlemo de fauna soto la vose flora :lol: :lol:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: Gnanche el latin servi per identificarli ben. Xe per questo che babatriestina no ga messo el nome?

Comunque me par ben che parlemo de fauna soto la vose flora :lol: :lol:
in effetti, propio no savevo.

per le bestie soto i ippocastani, te gavevi za cominciado ti a aver el dubio de come meter...

adesso decidemo: podemo spostar soto fauna
1- za a partir del tuo post coi passeri,
2 -o taiar del post dove che Sumculex incomincia a parlar de sti corvus (?) cornix e spostar in fauna de quel toco là?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41448
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

MOD go spostado de dove che se parla de corvi in "fauna" /MOD


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8725
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mia moglie me ga passà questo articolo che iera sul Piccolo credo nel 98 o 99. Mi lo metto tutto; se dopo no va ben pubblicarlo per diritti de autor i moderatori lo tirerà via. Se ghe xe sbagli xe colpa del scanner e del OCR
ILCASO
II sempre piu massiccio inurbamento degli animali selvatici: la parola al conservatore del Museo di storia naturale
La vera storia delle cornacchie cittàdine

«Sterminio di colombi», «Epurazione di volatili»... Ultimamente abbondano le lamentele e le segnalazioni dei lettori a questo quotidiano e al Museo di storia naturale circa la presenza di non ben identificati «corvi» che fanno razzia di altri uccelli cittàdini. Testimonianza in realtà abbastanza precisa di ciò che sta accadendo tra tetti e giardini di Trieste.
Totalmente priva di fondamento è invece la teoria secondo la quale corvi e cornacchie sarebbero stati introdotti in città per eliminare i piccioni. I meccanismi della mente umana, che vorrebbe sempre attribuire all'errore altrui gli accadimenti negativi dell'esistenza, unitamenie alla proverbiale potenza della «vox populi», hanno creato in pochi anni una tenace «leggenda metropolitana» circa la famigerata liberazione dei corvidi. Ebbene, non solo nessun istituto, ente o associazione ha mai liberato qualsivoglia uccello in città, ma la presenza a Trieste delle cornacchie grigie o Corvus corone cornix (perché. di quest'uccello si tratta) e in realtà dovuta a un fenomeno preciso e ben conosciuto: l'inurbamento della spe¬cie.
Le nostre città sono delle distese di cemento e asfalto spesso inospitali anche per noi uomini, figuriamoci per gran parte degli animali selvatici. Per la gran parte delle specie selvatiche, però, non per tutte. In realtà, se una specie riesce ad adattarsi all’ambiente urbano, la città offre dei grossissimi vantaggi: una gran quantità di cibo (rifiuti o avanzi deliberatamente forniti), di nascondigli (cantine, controsoffitti, tetti) ma soprattutto la mancanza di nemici naturali. Fu così che già migliaia di anni fa i topi decisero di stabilirsi presso le dimore dell'uomo, presto seguiti da ratti, colombi, passeri e, più recentemente, da merli ed altri uccellini canori.
Ma anche le città, per quanto strano possa sembrare, non sfuggono alle leggi naturali, per le quali il progressivo moltiplicarsi di una specie richiama i possibili predatori ad approfittare dell'abbondante risorsa disponibile. Le cornacchie hanno risposto all'appello, colonizzando una città che offre loro rifugio dai predatori e un vero «supermarket» tra nidi, uccellini e avanzi di cibo. Cibo condiviso anche dall'altra specie che in pochi anni si e inurbata colonizzando i tetti di Trieste: il gabbiano reale, che aumenta (dati dM'Osservatorio faunistico provinciate) del 30% ogni anno.
II fenomeno non riguarda solo Trieste: a Londra le volpi sono oramai di casa, a Zagabria si sono inurbate le faine, mentre a Los Angeles gatti e cani d'appartamento finiscono spesso nella dieta dei coyote cittadini.
Merli e fringuelli non si sono estinti, sono tornati a essere forse più comuni nei boschi del Carso che nei giardini di periferia.
L'inurbamento delle specie selvatiche è un fenomeno sempre più diffuso (anche perché sono gli ambienti naturali che, per colpa nostra, continuano ad assottigliarsi) ma non tutti gli animali possono ovviamente essere i benvenuti in città.
Un approccio sereno e scientifico all'argomento, oltre a una precisa informazione su quanto sta accadendo intorno a noi, sono, nell'ottica del Museo civico di storia naturale di Trieste, un buon inizio per affrontare il problema.
Nicola Bressi
conservatore del Museo civico di storia naturale


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Chissà se riverò spedir sto messaggio... Go Alice in parte danegiada e sembreria proprio che sia una parte de sto forum.... Bon, me ricordo de quel'articolo, ma me ricordo anche che nei primi anni 80 i gaveva dito che i gaveva immesso le cornacchie per combater i colombi che fazeva un saco de problemi. Cosa che me iera stada anche confermada da un vigile urban che ne gaveva contà el stesso fatto. Adesso chi che gaveva ragion o torto no so dirve, ma so che quando sum culex gaveva scrito una segnalazion in proposito, a seguito del'articolo,qualchedun del'ambiente ghe gaveva telefonà per domandarghe altre informazioni e iera proprio in quei anni che disi piccolo.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Dela cornacia esisti due tipi, la nera e la grigia; questa ultima xe quela in ogeto. El corvo xe una specie completamente diversa.
La vivi distribuida in Europa e Asia; in Italia la xe presente tuto l'anno.
Quel che me fa impression xe che la xe considerada una specie caciabile... ma cossa i se ne fa una volta che i le ga copade? Cornacia arosto? :roll:
Mia personal opinion sula cacia: :evil: :twisted: :evil: :twisted:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8725
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Come sum culex, gnanche mi trovo simpatiche le cornacchie (fin el nome xe bruto), però questa la me pareva tropo cocola

Immagine

La me varda e par che la me cioghi in giro :D

Foto fata a vila Revoltella ala fine de settembre 2007.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Mia moglie me ga passà questo articolo che iera sul Piccolo credo nel 98 o 99. Mi lo metto tutto;
La vera storia delle cornacchie cittàdine

«Sterminio di colombi», «Epurazione di volatili»... Ultimamente abbondano le lamentele e le segnalazioni dei lettori a questo quotidiano e al Museo di storia naturale circa la presenza di non ben identificati «corvi» che fanno razzia di altri uccelli cittàdini. Testimonianza in realtà abbastanza precisa di ciò che sta accadendo tra tetti e giardini di Trieste.
Totalmente priva di fondamento è invece la teoria secondo la quale corvi e cornacchie sarebbero stati introdotti in città per eliminare i piccioni. I meccanismi della mente umana, che vorrebbe sempre attribuire all'errore altrui gli accadimenti negativi dell'esistenza, unitamenie alla proverbiale potenza della «vox populi», hanno creato in pochi anni una tenace «leggenda metropolitana» circa la famigerata liberazione dei corvidi.
[/quote]


L'altra setimana, per tele4, el sindaco ga confermà quanto dito de sum culex e forsi anche de mi: Le cornacchie xe stade portade in città dai "umani" per combatter i colombi che iera diventai tropi. Quel che i "umani" no ga pensà e previsto, xe stada la moltiplicazion dela specie che qua se ga trovà ben, col magnar facile, come del resto ga fato anche i gabbiani.
Questo go sentido l'altra setimana.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Scusa Nona, ma nel articolo me par che vien inveze ribadido che le cornacie non xe stade portade dal omo bensì le se ga inurbado per oportunismo, esatamente come i cocai.
Le cornacie vivi da sempre nele nostre campagne!
«Sterminio di colombi», «Epurazione di volatili»... Ultimamente abbondano le lamentele e le segnalazioni dei lettori a questo quotidiano e al Museo di storia naturale circa la presenza di non ben identificati «corvi» che fanno razzia di altri uccelli cittàdini. Testimonianza in realtà abbastanza precisa di ciò che sta accadendo tra tetti e giardini di Trieste.
Totalmente priva di fondamento è invece la teoria secondo la quale corvi e cornacchie sarebbero stati introdotti in città per eliminare i piccioni. I meccanismi della mente umana, che vorrebbe sempre attribuire all'errore altrui gli accadimenti negativi dell'esistenza, unitamenie alla proverbiale potenza della «vox populi», hanno creato in pochi anni una tenace «leggenda metropolitana» circa la famigerata liberazione dei corvidi.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Mi no saveria dirte se xe giusto o sbaglià quel che go scrito sora, fatto sta che all'epoca, circa 25 anni fa o poco meno, i gaveva dito cussì e l'altro giorno i lo ga ribadido per telvision. Probabilmente come al solito la verità nel mezzo: qualcossa gaverà fato el comun e el resto gaverà fato le cornacchie.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8725
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ieri, in via Lussinpiccolo (o Lussimpiccolo? boh!) go fotografà delle taccole (attenzion taccole e no caccole, no steve sbagliar). Le xe un poco più pice delle cornacchie e le ga parte della testa ciara. El nome scientifico xe corvus monedula, in inglese le se ciama Jackdaw, in francese Choucas des tours e in sloven kavka. Però Konrad Lorenz, el naturalista austriaco pare dell'etologia, le ciamava Dohle quando el parlava de lore nei sui libri. Se no lo gavè letto, pol esser bel legger "L'anello di re Salomone".

Se se superstiziosi, secondo quachedun veder una taccola porta malanni, secondo altri riva quachedun. Par che Kafka, el cognome del scrittor, derivi dal nome de sto useleto.

Ah sì, la foto; no la xe proprio bella, perché le iera lontane e la luce iera un poco falsa; go provà a spostarme dopo, ma le xe svolade via. La metto lo stesso per documentazion, per confermar che le go viste in città. Se mai dovessi farghene una meio la metterò de novo (doppia pegola :wink: ).

Immagine


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Anni fa un mulo me ga dito che nela parte alta de via Revoltella ghe ne iera parechie. Mio marì disi qualche volta de averle viste anche sora el ns giardin.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8725
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Secondo voi questo qua sotto xe un ménage à trois o xe dei pici (per modo de dir) che presto ciapa el volo?

Immagine


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Ti cossa te dirìa? :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1075
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Messaggio da Zigolo »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Secondo voi questo qua sotto xe un ménage à trois o xe dei pici (per modo de dir) che presto ciapa el volo?
In genere nei passeriformi co i pici lassa el nido i ga zà più o meno la taglia dei adulti.

E quei dela foto i me par zà bei pronti.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8725
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re:

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Ieri, in via Lussinpiccolo (o Lussimpiccolo? boh!) go fotografà delle taccole (attenzion taccole e no caccole, no steve sbagliar). Le xe un poco più pice delle cornacchie e le ga parte della testa ciara. El nome scientifico xe corvus monedula, in inglese le se ciama Jackdaw, in francese Choucas des tours e in sloven kavka. Però Konrad Lorenz, el naturalista austriaco pare dell'etologia, le ciamava Dohle quando el parlava de lore nei sui libri. Se no lo gavè letto, pol esser bel legger "L'anello di re Salomone".

Se se superstiziosi, secondo quachedun veder una taccola porta malanni, secondo altri riva quachedun. Par che Kafka, el cognome del scrittor, derivi dal nome de sto useleto.
Visto che le foto che gavevo messo, e che no iera granché, se le xe magnade el server dele foto, e visto che ieri ne go fate de meio al castel de Duin dove una colonia sta mettendo su casa, ecco le foto

Immagine

Immagine

E qua xe la coppietta che sta mettendo su casa

Immagine


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

Torna a “La fauna”