Cusina e utensili

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

pastafasoi ha scritto:mi ghe digo "pareci" a le robe de cusina ma forsi sbaglio.
se ricordè de la "moschiera"? una volta co' no se gavevo el frigo, de solito nelle case, i gaveva 'stà moschiera, che iera un mobileto con le porte rivestide de rede contro le mosche e altri insetti.
la tazadora - non i denti!!! :wink: el tagliere. Voi come lo ciamè??

A casa mia la moschiera iera la cosidetta "carta moschicida" che noi fioi ciamavimo in quel modo. E voi ve ricordè dela carta moschicida?
Ciao ciao


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

pastafasoi ha scritto: se ricordè de la "moschiera"? una volta co' no se gavevo el frigo, de solito nelle case, i gaveva 'stà moschiera, che iera un mobileto con le porte rivestide de rede contro le mosche e altri insetti.
ecove la moschiera del mio vecio apartamento, se la intravedi a destra piturada de bianco. Questo iera un dei camerini che dava sula cusina, la dispensa o spàis, in alto po vedè quele semicalotte per protegger dele mosche, che i mii ghe diseva moscarola
( no so cossa che vol ma imageshack no ghe va ben. posto direttamente) xe disordine perchè la foto xe fata in pieno trasloco e mentre che i paroni de casa piturava la corte e fazeva polvere e scovazze dapertutto, rompendome anche lastre :evil:
Allegati
spais.jpg.JPG


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto: no so cossa che vol ma imageshack no ghe va ben. posto direttamente)
Sarà la doppia estension :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto: no so cossa che vol ma imageshack no ghe va ben. posto direttamente)
Sarà la doppia estension :wink:
co go provado no la ghe iera, anzi go zontado un secondo jpg perchè pareva che nol capissi e el diseva che el formato no iera supportado :x


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Cusina e utensili

Messaggio da AdlerTS »

... ma voi usé l'espression "brodo s'ceto" per dir "solo brodo senza pastina" ? Per mi doveria esser comune, ma go trovado persone che non lo capissi :?:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cusina e utensili

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:... ma voi usé l'espression "brodo s'ceto" per dir "solo brodo senza pastina" ? Per mi doveria esser comune, ma go trovado persone che non lo capissi :?:
quanto tempo che no la sento! verissimo e me piaseva assai de picia per zena


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cusina e utensili

Messaggio da Nona Picia »

noi lo disemo abitualmente....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Cusina e utensili

Messaggio da Elisa »

babatriestina ha scritto:
AdlerTS ha scritto:... ma voi usé l'espression "brodo s'ceto" per dir "solo brodo senza pastina" ? Per mi doveria esser comune, ma go trovado persone che non lo capissi :?:
quanto tempo che no la sento! verissimo e me piaseva assai de picia per zena
vocabolo usato anche a TN! Ricordo quando (da piccoli) si mangiava di malavoglia, era familiare quell' espressione, piuttosto minacciante: "magnè ancòi, che magari doman dovè magnar polenta s-ceta!" , :( ossia.... senza companatico!


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cusina e utensili

Messaggio da sum culex »

Un'altra parola che riguarda ordegni de cusina e che no go trovà ancora menzionada: "FERSORA"
Dal Pinguentini, dal Rosamani, dal Doria a dal Kosovitz: Dal latin: "frixoria" - In italian = padella, anche tegame, teglia (per noi: tecia. che no me par però che sia proprio giusto).
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cusina e utensili

Messaggio da babatriestina »

fersora o farsora, ga el manigo longo.
"El prete fersora" iera el nomignolo de un coltissimo sacerdote triestin, ma che doveva esser piuttosto trasandado, visto el soprannome..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Cusina e utensili

Messaggio da nonna ivana »

.....moeléna è...anche bolognese!!!!!!!!!!! :lol: :lol:

la curdèla moschicida...esiste ancora....mio figlio, andato ad abitare in campagna da poco, ne ha appesa una al soffitto e...i bambini hanno contato 64 vittime!

broed s'cet'....solo brodo!

E adesso come facciamo? E' dialetto vostro...o nostro???? :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cusina e utensili

Messaggio da Nona Picia »

brodo s'ceto..... :lol: si assomigliano vero? :lol: :lol: :lol: :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8717
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cusina e utensili

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Dal Devoto Oli: schietto: integro, puro per assenza di mescolanze, modificazioni od artefazioni; vino schietto. Dal gotico slaiths, semplice, liscio

Siccome poi le cose di poco valore hanno pochi fronzoli aggiunti, ecco che "una roba s'ceta" diventa spesso una cosa di qualità scadente. In definitiva a Trieste "un vin s'ceto" è un vino da poco, contrariamente al vino del Devoto, che invece non è artefatto e quindi, forse, buono.

Per il brodo il significato è lo stesso e, comunque, stando al Pianigiani http://www.etimo.it/?term=schietto&find=Cerca parola simile si trova persino in Islanda. E adesso come la mettiamo veramente?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2875
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Cusina e utensili

Messaggio da mandi_ »

Da noi si usa spesso parlare , oltre che di " brodo s'ceto o polenta s'ceta come dis Elisa, anche di " pan s'ceto". A volte mangiamo pan s'ceto , che sarebbe come dire che ci piace mangiare il pane così com'è, magari fatto in casa, per la sua fragranza.
Invece è un bel complimento riferirsi a qualcuno come a "na persona s'ceta" , per me. Uso spesso questo termine : vuol dire persona di poche parole, ma sincera e retta nel rapportarsi con gli altri . Ce ne fossero tante persone s'cete!
Ciao Mandi


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Cusina e utensili

Messaggio da nonna ivana »

Da noi "s'cet' ", per il vino corrisponde a vino non annacquato, io lo bevo "s'cet', e l'acqua la bevo a parte!!! (moderatamente...il vino!) :wink: :lol: (Schietto!)


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cusina e utensili

Messaggio da Nona Picia »

le rare volte in cui bevo il vino, io lo prendo annacquato, ma non mi ricordo se c'è la parola in dialetto.... :roll:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Cusina e utensili

Messaggio da nonna ivana »

noi diciamo: vin ( pronuncia francese!) dàquè


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cusina e utensili

Messaggio da sum culex »

Nona Picia ha scritto:le rare volte in cui bevo il vino, io lo prendo annacquato, ma non mi ricordo se c'è la parola in dialetto.... :roll:
Slongà col'acqua; se xè acqua frizante (una volta 'sifon') poderia esser spriz. Mi lo bevo puro e no bevo acqua: l'acqua fà 'crote' in panza (crote = rane)!

A proposito de parole nove no ancora citade qua: la parola "CROTE" nissun la gaveva ancora messa.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cusina e utensili

Messaggio da babatriestina »

confermo: mi co iero picia, che bevevo sempre solo che acqua, sempre i me diseva che "te farà vegnir le crote in panza".
In realtà la parola crote la go sentida solo in questa locuzion.
Mi odio missiar acqua e vin, e se bevo tuti do me piasi gaver do biceri!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: Cusina e utensili

Messaggio da Zigolo »

Nona Picia ha scritto:le rare volte in cui bevo il vino, io lo prendo annacquato, ma non mi ricordo se c'è la parola in dialetto.... :roll:
Mio nono, che lo beveva co l'acqua de spina, ghe diseva bevanda.

Co l'acqua minerale naturalmente sarìa spriz, ma quela volta no iera, al massimo sifòn.


Torna a “El nostro dialeto”