Altri quiz sul dove xè'?

Conossè ben la nostra città ?
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

No, non Longera.

E rispeto a quela de BT, questo xe el fondo

Immagine

Pensè xe una mulattiera, un sentier, ma ogniduna de ste piere xe stada messa là a man, battuda per farla star ferma, messa con criterio in maniera che el lato longo sia de traverso in modo de no moverse con la pression dei pie e dei zocoli.

Me ga incuriosì proprio el lavor che xe sta fato per farla ben, segno che doveva eser una strada de una certa importanza. (Ogi no)


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da nonna ivana »

Sarà stata una via costruita per scopi precisi, per raggiungere una posizione di prestigio, a partire da un signorotto,a : un nobile, un centro religioso, una fortificazione, un castello...ma che si trova oggi al termine di questa via? E da dove inizia? A quale bivio o incrocio?
Io non conosco il vostro territorio, mi incuriosisce l'aspetto storico...

Grazie di queste interessanti chicche, che esposte così, come quiz, stimolano ancora di più e aiutano la memoria a trattenerne dati e notizie!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da Elisa »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Un altro passaggio della stessa strada, perché de una strada se tratta (dal latin strata via). O meiio, stradina, stradela...
Quella tua suggestiva citazione in latin ed in più quell'altra tua acuta descrizione :
" Un lavoro impegnativo che venne fatto bene, visto che non ci sono, nemmeno oggi, buchi o pietre mosse.... Evidentemente doveva essere una via di una certa importanza, percorsa, penso, da animali da soma oltre che da uomini.",
mi stimola la fantasia facendomi "intravvedere" e pensare ad una diramazione di una Via Romana.
Comunque se non è, meriterebbe di esserlo... :-) (?)


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da Nona Picia »

mi sparo...Monrupino la dela cesa? :-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da sum culex »

Dato che xè tuto de arenaria, anche se no me ricordo de gaverla mai vista, me vien de pensar ai dintorni dela villa De Rin, dove che in efeti iera a suo tempo la cava de arenaria o al limite in qualche zona del parco de villa Giulia. Me imagino de sbagliar, anzi son quasi sicuro, ma la go butada lostesso. Perdonime, no volevo esser invasivo con una risposta de fantasia.
ciao
sum culex


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Xe el sentiero natura che va da Contovel ala stazion de MIramar

Immagine

Qesto xe el panorama a metà del sentier da dove se vedi cucar la torre del castel

Immagine

Ripeto che el me ga incuriosì per la particolarità del fondo che me fa pensar a una sua importanza in pasà (forsi adeso che ve go dito dove che el xe me saverè spiegar questa importanza).

Tanto per ciarir el sentier mostrà da BT xe in terra; se vardemo el sentier dei pescadori che de Aurisina va zo, vedemo che xe tuto altro, sai meno curà. Eco perché che me pareva giusto meter sto quiz. Forsi che meterò qualche foto in più sui sentieri. Vederemo.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da Nona Picia »

E sì che ghe semo passai due volte de sora...... :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da babatriestina »

Esiste un libro intero su questo sentiero natura, che periodicamente viene rimesso a posto e periodicamente col tempo si deteriora. Sono anni che non lo percorro, l'ho fatto un paio di volte, sempre dal basso verso l'alto, e ai primi tempi avevo qualche difficoltà a capire dove lo si imboccava all'altezza di Miramare. vedo che adesso è perfino segnalato da nuovi cartelli. Non mi sono mai accorta della sua pavimentazione, io lo ricordo ripido e sconnesso, e finalmente si tira il fiato arrivando a Contovello, vicino allo stagno.
Sentiero Natura perchè avevano segnalato i punti in cui osservare particolarità naturalistiche. In realtà il sentiero natura originario continua poi sul Carso mi sembra fino a Sales.
Penso faccia parte dei tanti sentieri che collegavano i paesi dell'altipiano sul ciglione, di pescatori, con i porticcioli sotto. Le strade lungo il mare, Barcola, Costiera, sono successive ed un tempo sarà stato un po' come in Crimea o qua a Sistiana e Duino, i paesi in alto ed una pista che scende al mare.
La citazione di NonaPicia su sentiero della Rocca di Monrupino è pertinente nel senso che son certa che anche lì il fondo stradale sarà stato in origine così, non so se adesso è asfaltato, dovrei guardare nelle mie foto delle Nozze Carsiche.
La mia prima ipotesi era errata,m a coerente per il tipo di vegetazione, quella mediterranea della zona esposta al mare e riparata dalla bora.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da sum culex »

Quando che semo passai su quel sentier tanti ani fa, iero più interessà ala flora; go una sola foto che mostra el selciato de quel sentier.
Xè una foto piutosto vecia (dovessi esser circa del 2005) e assai scadente, ma ve la mostro lostesso perchè se vedi come che xè sistemade le piere che anche dopo tanti ani dala posa no se ga mosso gnanche de un milimetro.

Immagine

Perdoneme la qualità, ma no go pdù far de meno de zontarla.
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da babatriestina »

e questa?
la xe saltada fora de recente, me par...

Immagine
ovviamente posso dir dove che la xe, ma chi che la rappresenti, de dove la vegni e de quando no so..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da sum culex »

No go idea; no la go mai vista, nè de recente, nè precedentemente :( :( :(
ciao
sum culex


VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da VetRitter »

zero asoluto. el muro de drio par novo però..


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da babatriestina »

andè a san Giusto e zerchè..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da sum culex »

Mi no son andà a San Giusto a zercar, d'altro canto te ga za dà una meza risposta; comunque ieri go trovà una roba bastanza particolare: la xè in pien centro cità e ben visibile a tuti.
Cossa xè e dove la xè?

Immagine

No steme deluder! :twisted: :twisted: comunque come pupolo me par che no sarà facile de individuar cossa e dove che xè, però posso anche sbagliarme, ma se no che quiz saria?
In ogni modo se no ghe la fè a trovar una risposta go pronte le foto per mostrarve cossa e dove che xè sto sogeto!
Ve speto al varco con ansia :wink: :wink: :wink:
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da babatriestina »

un fanal, visto de soto propio in mezzo. Visto el fondo grigetto, no xe el ciel quindi el xe sotto un volto, probabilmente. la lampada paressi recente..

ovviamente no ve go dito tuto su san Giusto, perchè me par che un vero triestin ghe dovessi passar ogni tanto, e po.. ve lasso el piazer dela scoperta!!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Anche per mi l'ultimo xe una lampada (me pareria de veder el bulbo de una lampada alogena), ma assai strana. La doveria far luce de una parte, ma anche de l'altra.

Quanto alla testina de piera, rispondo per cortesia, ma no go proprio idea...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto: Quanto alla testina de piera, rispondo per cortesia, ma no go proprio idea...
va a san Giusto e zerchila, ovviamente vista la luce la xe in esterno..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da sum culex »

Efetivamente xè una lampada: bravi, ma me piaseria anche saver dove che la xè; in quel posto ghe ne xè diverse tute uguali.
ciao
sum culex


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi me ricordo de aver visto delle lampade strane con dei tiranti nella sede dell'Acegas dove che andavo a protestar, inutilmente, perché el box de mio fio pagava (e paga) 120 euro all'anno de noleggio contatori per due euro de consume de corrente...

Ma me par de ricordarme che le fussi diverse.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Altri quiz sul dove xè'?

Messaggio da sum culex »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Mi me ricordo de aver visto delle lampade strane con dei tiranti nella sede dell'Acegas
Ma me par de ricordarme che le fussi diverse.
Sì, veramente queste no le xè in quel posto. Go zà dito: le xè in pien centro cità, che più in centro de cussì no se pol. De là ghe passemo tuti, ma sempre tuti. Penseghe ancora un poco, prima che ve dago la risposta e resterè meravigliai de che posto comunissimo che xè!
ciao
sum culex


Torna a “Quiz triestini”