DRUSE MIRKO: un consiglio.

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

DRUSE MIRKO: un consiglio.

Messaggio da sum culex »

Ogi imperverso, perchè son serà a casa con un poco de febre e mal de gola, anche se per fortuna stago za meio, merito dei antibiotici che me ga da el dotor PER TELEFONO, ma vederè che col tempo me calmo! :-D :( :-D :(

Eco el consiglio/autorizazion che domando:
Ve ricordè che tanto tempo fa col Piccolo del lunedì iera alegada 'La Cittadella' ? No tuti poderà ricordarse. Ben bon, su quel giornal ghe iera le storie de DRUSE MIRKO che se ciamava anche MIRKO DREK. Mi go a casa le fotocopie de 5 libreti dele sue storiele in poesia editi nel 1948, 1953, 1954.
Pensè che possi andar ben se cola fiaca le riscrivo in qualche logo in sto forum? Chi che se le ricorda poderà esser più garantista nel suo giudizio.
Intanto grazie, se anderà a bon fin me ringrazierè anche Voi.
CIAO
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Le go anca mi, no solo i 5 che te disi, ma l'opera omnia e altri opuscoli vegnui dopo, magari in fotocopia. E so recitar a memoria i versi meno politicizai come quei dela "Genesi"

In prinzipio iera verbo
iera verbo iregulare
iera zielo terra e mare
tuto quanto in gran mismas

Mi no le postassi, le xe nate in un certo clima de guerra freda o dopoguerra , come che te preferissi, e i stessi autori col tempo ga ammesso che adesso el clima xe cambiado. E credo che ghe possi esser problemi de diritti d'autor, visto che o xe vivi o xe morti recentemente.


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Curta, ma breve: O.K. :(
Ciao sum culex


palpio

Messaggio da palpio »

Mi ne go un ...... "apocrifo" che iera stampado su un periodico studentesco del '59. Se ciama "Druse Mirko al Musichiere" e xe firmado.
Scominzia cussì...
"Tuta Italia je in fermento
trepidante di vedere
quel che Mirko al Musichiere
sarà bon de combinar"
e finissi...
" La domenica seguente
veramente fu festiva:
Druse Mirko, D'Itri e Riva
ai castelli li je andà..."

Per chi se ricorda quel programa e quei personagi...


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ogi me xe capitadi anche mi per man gli originali anni 40 de 'sti libretti e a parte le ben note strofe me xe cascado l'ocio sulle note biografiche de un personaggio, mai sentido prima, che me domando se sia reale o immaginario, ligado al Fronte dell'Indipendenza per il Libero Stato Giuliano. Testualmente scrivi :

KARL MARIA PUNZENGRUBER

Storico, filologo, prosatore 1887-1949, trovò la morte nella campagna elettorale di quell'anno. A lui vengono attribuite due cantiche che raccontano le battaglie sul Fronte dell'Indipendenza: la "Kapuzzerenmarsch" e la "Penalfedinenmarsch".
Viveva per lo più nella "Capuzzera", la famosa locanda da cui partirono le speranze e gli entusiasmi per l'indipendentismo triestino.
Sin dai suoi giovani anni gli era stato sempre accanto Teodoro Sporer (1898 -viv) che con lui divise lotte ed altro. Lo Sporer era noto per le sue lunghe fedine penali, che fra l'altro gli impedirono di presentarsi candidato nella famosa lista dei trentatré indipendentisti.


Logicamente Sporer (che xe un personaggio realmente esistido) xe morto, ma go riportado el "viv" del testo originale.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

In Internet no lo trovo. Ma... morto durante a campagna elettorale del 1949? No me par che a Trieste se fazessi votazioni, durante el Teritorio Libero. O sì?


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
LELA
citadin
citadin
Messaggi: 817
Iscritto il: mar 3 mar 2009, 18:32
Località: Sondrio (SO)

Re: DRUSE MIRKO: un consiglio.

Messaggio da LELA »

sum culex ha scritto:Ogi imperverso, perchè son serà a casa con un poco de febre e mal de gola, anche se per fortuna stago za meio, merito dei antibiotici che me ga da el dotor PER TELEFONO, ma vederè che col tempo me calmo! :-D :( :-D :(
Sum, te me spieghi come che gà fato el dotor a darte i antibiotici par telefono? O i antibioci i jera 'sai pici opur el cavo del tuo telefono el xe 'sai groso!
sum culex ha scritto:Eco el consiglio/autorizazion che domando:
Ve ricordè che tanto tempo fa col Piccolo del lunedì iera alegada 'La Cittadella' ? No tuti poderà ricordarse. Ben bon, su quel giornal ghe iera le storie de DRUSE MIRKO che se ciamava anche MIRKO DREK. Mi go a casa le fotocopie de 5 libreti dele sue storiele in poesia editi nel 1948, 1953, 1954.
Pensè che possi andar ben se cola fiaca le riscrivo in qualche logo in sto forum? Chi che se le ricorda poderà esser più garantista nel suo giudizio.
Intanto grazie, se anderà a bon fin me ringrazierè anche Voi.
CIAO sum culex
:roll:

No' rivo a capir come che ghe posi eserghe diriti de autor, come che disi babaTS, se quele storie le jera stade publicade anca come alegato del Piccolo: 'stì quà xe pròpio misteri che mi no' rivo a capir: d'acordo che son un fià carigada indrè, ma no' credevo fin a 'stò punto.
Pecà che babaTS la te gabi meso el "veto", mi le gaverìa lete suserio con grando piazer, parchè mi de "La Cittadella" gò leto solo quel che 'na volta - no sò se i la meti 'ncora - i meteva in seconda o terza pazina, ma se tratava solo che de 'na pazina.

Ciau ciau, con rinovada simpatia, Lela.


Il vero "giusto" è colui che si sente sempre per metà colpevole dei misfatti altrui!
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto: KARL MARIA PUNZENGRUBER
.
ovviamente possiedo el testo che te disi, e anche mi me go domandado se xe un personaggio vero o la personificazion de un modo de pensar. Certo che mio papà usava el nome "Punzengruber" come una specie de "il signor Rossi".


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

serlilian ha scritto:a... morto durante a campagna elettorale del 1949? No me par che a Trieste se fazessi votazioni, durante el Teritorio Libero. O sì?
che mi sapio, nel TLT ghe iera votazioni per el Comun. Che in mancanza de altro acquistava significato politico, perchè no iera altro che se podessi votar.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: DRUSE MIRKO: un consiglio.

Messaggio da babatriestina »

LELA ha scritto: No' rivo a capir come che ghe posi eserghe diriti de autor, come che disi babaTS, se quele storie le jera stade publicade anca come alegato del Piccolo: 'stì quà xe pròpio misteri che mi no' rivo a capir: d'acordo che son un fià carigada indrè, ma no' credevo fin a 'stò punto.
Pecà che babaTS la te gabi meso el "veto", mi le gaverìa lete suserio con grando piazer
Per rileggerle, te pol andar ala pagina suggerida de una nostra forumista, Bunbury, che me par però che gabi otegnudo personalmente l'autorizzazion dei autori.

No son mi che go messo veti, mi go ricordado la normativa, e la discussion fra aministratori al riguardo con i riferimenti e le responsabilità colegade la stemo per meter fora in evidenza, cussì che possi leger tutti e farse un'idea.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Post subject

Messaggio da Coce »

A Trieste se podeva votar per el parlamento Italian durante el T.L.T perche mi me ricordo una fiera campagna elettoral e noi ierimo orgogliosi de aver el previlegio de un voto democratico dopo tanti ani de dittatura, mi go lasa' Trieste nel 1952 durante el periodo del T.L.T. Ciao Coce :-)


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Alora preciso, fazendo riferimento a Carpinteri e Faraguna Trieste in anticamera MGS press 2004, che riporta i testi della Cittadella:
pag 105 1949:
" Nel suo primo numero del '49 La Cittadella dedica il suo editoriale intitolato " Al GMA ( per conoscenza)" alle ormai indifferibili elezioni amministrative, ma il cui significato politico non deve sfuggire ad alcuno.
Trieste è la sola città del mondo in cui, dopo la fine della guerra, non si sono svolte elezioni. Evidentemente gli alleati le consideravano tali da turbare non solo la tranquillità cittadina ma anche la pace del pianeta e l'armonia delle sfere celesti. I comunisti delle due specie da un anno all'altro andavano sollecitando a gran voce dal GMA una consultazione popolare e un desiderio altrettanto incontenibile di correre alle urne veniva manifestato dai militanti del fronte per l'indipendenza, ma quanto più gli uni e gli altri intensificavano la campagna per il voto tanto meno avrebbero gradito che il governo militare prestasse orecchio alle loro richieste"

ve risparmio de ricopiar el testo che segui, perchè ve consiglio de leggerlo nel libro original, anche se so che molti de Carpinteri e Faraguna preferissi leger solo le Maldobrie e dimenticar la Cittadella.
Dopo due pagine dedicade alle preparazioni, ai testi del Lavoratore de Vidali, se arriva ale pagine dedicade alle elezioni 12 giugno 1949, con 12 partiti in lizza, Per l'occasion se ga presentado anche i "grossi calibri" dei partiti italiani, De Gasperi, Almirante, ma no Togliatti, sostituido de Terracini
Vittoria della DC e sindaco Bartoli (e questo conferma la mia affermazion, che le elezioni, pur avendo significato politico, iera amministrative comunali )



25 maggio 1952, altre elezioni comunali con conferma de Bartoli.
Ve suggerisso la lettura anche della pagina del medesimo libro dedicada al riguardo, pag 158.

Sempre dal libro, pag 90, vien fora che al Mirko Drek dela Cittadella, dalle pagine del Primorski Dnevnik rispondeva in una dialetto altrettanto misto, ma con prevalenza slovena, col nome de Mirko Pek.

Invece per le elezioni del 48 in Italia, la cittadella così commentava:
p 88 del libro:
Di sinistra oppur di destra
stiamo tutti alla finestra
a guardar passivamente
quel che fa la nostra gente.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Go anche mi un per de fascicoli de Mirko. Qualcossa pol far sorider:
"Mi je andà a Cafè di Speci
ga dimandado risi e patate
me ga portà una ciculate,
mi ga dito: Ja je bon"
qualcossa no se capissi, dopo tanti anni, ma comunque xe una parodia ferocemente antislovena, che ormai dovessi esser anacronistica.
Me piasi sempre zercar de veder le robe come poderia vederle un de l'altra parte, in tuti i campi, e me domando cossa poderia dir un triestin de lingua italiana se publicassimo le aventure tragicomiche de un personaggio che se ciamassi Marco Merd@. :evil:


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

serlilian ha scritto:Gma comunque xe una parodia ferocemente antislovena, che ormai dovessi esser anacronistica.
Me piasi sempre zercar de veder le robe come poderia vederle un de l'altra parte, in tuti i campi, e me domando cossa poderia dir un triestin de lingua italiana se publicassimo le aventure tragicomiche de un personaggio che se ciamassi Marco Merd@. :evil:
Sempre Carpinteri e Faraguna, nel libro citato, pagg 89 e seguenti , parlano della nascita di Mirko nel clima del 1948: elezioni spartiacque in Italia e rottura fra Tito e Stalin con uscita della Jugoslavia dal Cominform.
Mirko nacque come parodia dello stile politicamente impegnato del Primorski Dnevnik di quei tempi.
Dal libro:
In seguito, satire del genere vennero considerate poiliticamente scorrette e addirittura criminalizzate come espressioni d'intollerabile razzismo.
Sul finire del secolo scorso, quando il console di Croazia a Trieste promosse un pubblico incontro con Carpinteri e Faraguna, che apprezzava coem autori sia delle Maldobrie, sia, soprattutto, della prima versione italiana di un classico della letteratura croata, la commedia cinquecentesca Dundo Maroje, rappresentata con il titolo I nobili ragusei anche al teatro Olimpico di Vicenza, un provocatore sloveno intervenne alla riunione , rinfacciando a C & F d'aver offeso il suo popolo.
L'episodio ebbe un seguito di polemiche sulla stampa d'oltreconfine e l'aver ospitato i responsabili dei versi di Mirko ( che risalivano a cinquant'anni prima) costò al console croato la rimozione dal suo posto

Carpinteri e Faraguna, op cit pag. 91

Personalmente, una delle strofette che adoro e che trovo estremamente attuale anche oggi, magari sostituendo telegiornale a giornale, è questa:

Mirko, ti no 'ver paura,
legi sempre mio jornale,
tuti altri conta bale,
ti fa qvel che scrivi mi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

serlilian ha scritto:No me par che a Trieste se fazessi votazioni, durante el Teritorio Libero. O sì?
Nel TLT se ga votado sia in zona A che in zona B, ma iera solo elezioni per i consigli comunali.
In zona A se ga votado nel 1949 e nel 1952, in zona B nel 1950. I risultati andava radicalizzandose, nel 1952 sia i fascisti che i indipendentisti ga raddoppiado i voti. Al primo posto la DC, al secondo il PCTLT e al terzo il Fronte dell'Indipendenza.

Per tornar a Mirko Drek, devo dir che, pur capindo l'atmosfera in cui el xe nato, no iera proprio una roba de bon gusto sconder offese sotto la parodia.


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

serlilian ha scritto:[...] un personaggio che se ciamassi Marco Merd@. :evil:
flag_ts magari xe un che conoso ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ... ... rider de se stesi xe una bona medicina per no ciaparse tropo su 'l serio ;-)
flag_fr peut-être que je le connais ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ... ... rire de soi-même est un bon remède pour ne se prendre pas trop au sérieux ;-)
flag_uk maybe I know him, perhaps ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ... ... laugh at oneself is a good medicine for not taking herself too seriously ;-)
flag_it magari e` uno che conosco ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ... ... ridere di se stessi e` una buona medicina per non prendersi troppo sul serio ;-)
1382-1918 ha scritto:['...]no iera proprio una roba de bon gusto [...]
flag_ts i gaveva apena finido de scortigarse vivi tra popoli ... no credo che i se preocupasi sai de 'l bon gusto ... xe robe che per fortuna podemo far noi, ogi che xe piu` calma, ma senza dimenticarse che pol ricominciar in ogni momento

flag_fr ils venaient juste de se cuisiner l'un l'autre ... vivants ... je pense qu'ils n'étaient pas très préoccupés par le bon ton ... _nous_ avons la possibilité de le faire, maintenant que nous vivons un période de calme relative, mais sans oublier que la situation peut se détériorer à nouveau à tout moment

flag_uk they had just finished to graze each other ... alive ... I think they weren't very concerned about being tasteful ... _we_ have the opportunity to do so, now that we are experiencing a period of relative calm, but without forgetting that the situation can deteriorate again at any moment

flag_it avevano appena finito di scorticarsi vivi tra popoli ... non credo che si preocucpassero molto del buon gusto ... possiamo farlo noi, oggi che viviamo un periodo di maggior calma, ma senza dimenticarci che la situazione puo` nuovamente precipitare ad ogni istante


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8716
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi lo steso me asocio a quel che ga scrito Serlilian.

Ghe gavevo pensà anche mi bastanza a lungo.

Femo finta che domani el Mesagero de Udine vegni fora con un fumeto o una filastroca dedicada a Giusto Merda (mi gavevo pensà al nome Giusto come più significativo), che no ga voia de lavorar e che el tenta de fregarghe i soldi ai boni furlani lavoradori, che però, sicome no i xe mona, ala fine i ghe dà sempre una bela ratada (go fato riferimento a quele che poderia eser le categorie doprade per rapresentar triestini e furlani, no perché le penso vere) credo che su questo forum ghe saria tante proteste che metà bastasi e probabilmente el Mesagero finiria col ritirar el fumeto. (ATENZION per quei del Mesagero de Udine, se i legi sto forum: se volè far una roba del genere, voio i diriti!)

Se, pasai sesant'anni, vali ancora la pena rabiarse o eser ancora rabiai senza tegnir conto che doveria eser cambiai i tempi e che ierimo diversi de quei che semo...
Se portemo ancora rancor pei sbagli che sesant'anni fa xe stai fati, più o meno in bona fede...
... questo xe un altro per de manighe, lo vedo un poco pericoloso e forsi dovesimo darse una giustada.

Penso, comunque, che nele intenzioni originali le filastroche de Mirko Drek volesi un poco eser ofensive (e per questo piaseva el personagio).

P.S. Gave visto Star trek in furlan con i triestini che fa i cativi e ala fine i mori? Bastanza divertente anche se go fato fadiga a capir el furlan.


Torna a “El nostro dialeto”