I veci zogatoli

Logo indove meter i ricordi e le memorie
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

I veci zogatoli

Messaggio da rofizal »

Questo xe un topic (dal vecio forum de Trieste Mia) bastanza longo: 68 mesagi. No li meterò tuti, probabilmente, ma sempre un lavoro longo sarà e lo farò un poco ala volta. Credo sia cocolo. :wink:

-------------------------

Da sergio on Fri, 17 Jan 2003 12:35

Son rivado a trovar dele vecie foto nele quali apariva, magari in un canton e per puro caso, due miei veci zogatoli: el caval a dondolo e el cavalucio de legno col careto. Gnanca no me ricordavo più de aver avudo un caval a dondolo, ma dopo averlo visto in foto me xe vignù a mente come un "sapor" (no so come definirlo, i inglesi usa la belisima parola "feeling") de cartapesta. Ghe devo aver molto zogado finché probabilmente el se ga roto. I ani iera tra el 1951 e el 1952.

Pecà no aver dele foto migliori, go ingrandido quel che podevo.

----------------

[continua...]
Allegati
zogatoli1.jpg


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

[...continuazion]


-------------------------------

Da SnowLeopard on Sat, 18 Jan 2003 19:19

Sergio, te ieri fortunado che i te comprava cavallini, mi invece dovevo accontentarme dell'ochetta con le rodele e cordin, per el mio primo S. Nicolò, el coniglietto e el mussetto per el secondo S. Nicolò!

----------------

[continua...]
Allegati
1946-02.jpg


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

[...continuazion]


-------------------------------

Da HECHT GRAZIELLA on Mon, 20 Jan 2003 13:28

:) Probabilmente, SnowLeopard, ti che te son femina come mi, a proposito de veci zogatoli, te se ricorderà senz'altro dei cartoncini con le pupe e relativi vestitini de ritaiar, mi gavevo una vera colezion de quele pupe che, me ricordo, 'ndavo a comprar nela cartoleria del "vecio Tenze" (el iera proprio vecio, vecio) in via Udine, che el me tegniva sempre de parte quele più bele e co' mio papà, che el lavorava per un carboner de piazeta Belvedere e che el gaveva una vera adorazion per mi, el gaveva qualche 20 lire de darme, alora o me 'ndavo subito a comprar la "sorpresa" in lateria ;) , o spetavo de far su 50 lire e 'ndavo de sto vecio Tenze a comprarme sti cartoncini con le pupe de taiar :-* .

In lateria, se podeva trovar in alora, anche le "spighete" rodolade de liquirizia col "bombonzin" in mezo che le costava 5 lire l'una, opur i bomboni, sempre de liquerizia, a forma de animaleto che i costava 1 lira l'uno. De liquerizia i vendeva anche i "stecheti" che pareva proprio tochi de legno, ma che iera sai boni e po i durava tanto: :D

De altri zogatoli no me ricordo, a parte tuti quei animaleti (come la tua papereta) cole riodele e che se tirava, apunto, col spago :( ::) Anzi no! Xe sta un tempo che iera tanto de moda l'hula-hop che iero sai brava de far girar con tute le parti posibili del corpo e anche el monopatino iera un zogatolo de quei tempi (el iera de legno anca quel), anche se 'desso el xe tornà de moda in forma "extralusso" e anche per i grandi ;D

Sempre per le putele ghe iera i vari modi de zogar co la corda de saltar e la pupa nera "ciau-ciau" - come che go dito za in una altra parte de sto forum - e coi punti dei formagini "I.........i" se vinzeva la "muca Carolina", ma anche de questa go zà dito de una altra parte :D

Iera bei tempi - come che disi sempre Sergio - non fussi altro parché ierimo fioi :D ;) :D
Lela.


---------------------------

Da SnowLeopard on Tue, 21 Jan 2003 05:16

No me ricordavo delle pupe de carta coi vestitini, le gavevo anche mi e anche la mucca Carolina. Immagina che go ancora un picio cagnetto de bakelite, saria Pluto quel de Walt Disney, che el ga un magnete nella bocca e un "ossetto" anche magnetizzado che te pol spostarlo e se te lo tien in una certa posizion el fa che Pluto apri la bocca. Le orece de Pluto iera de stoffa nera incollada, ma el le ga perse, doverò farghe un altro paio!

Mia mamma iera convinta che mi dovevo aver un sacco de bambole, cusì gavevo circa una dozzina, ma invece de giogar, ghe fasevo i vestitini con la vecia Singer de mia nona, de quelle con la grande roda sul lato destro e el pedal. Iero tanto picia che dovevo star in piedi per farla funzionar.

Invece delle pupe, mi gavessi volù un trenin elettrico, ma go dovù accontentarme de uno con la manovella per carigarlo e un picio cerchio de rotaie. Iera anche una Fiat 1100 de quei tempi e una motocicletta, sempre a carica. E finalmente S. Nicolò me ga portado un caval, assai moderno per quei tempi, el gaveva picie rodele sotto i zoccoli, e quando te lo carigavi el andava avanti al galoppo! Naturalmente ghe go fatto la covertina e anche una sella con un ritaglio de pelle che me ga regalà el caligher de via Vasari, e ghe go cusì una striscia de elastico per tenirla su. Bei ricordi!!!


------------------------------

Ursus on Tue, 21 Jan 2003 05:36

Zogatoli, in tempo de guera e nel dopoguera, no ghe ne jera ne per mi ne per nesun dei fioi e fie dela mia età. Però mi me ricordo del più importante zogatolo che gavesi mai gavù.

Subito dopo la guera, le compagnie de glubin de scarpe ELLE e TARGA, le mandava una bala a chi che ghe mandava me par cinquanta coverci de lucido de scarpe. Al steso tempo la compania de conserva de pomidori Cirio, la dava uina pupa, una bambola, insoma, per ogni... me par che jera un mile etichete de baratolini de pomidori Cirio.

Bon, mi andavo per tuti i busi, incluso un scovazon, in zerca de ste scatolete de ELLE e TARGA e, per far contenta mia mama, che la voleva sempre gaver una bambola de meter sul leto (mi no gavevo mai capì perchè). No so quanti mesi che me xe voludi, ma ghe la gavevo fata. Un bel giorno mia mama la ga mandà via i coverceti de ELLEW, quei neri e, un per de setimane dopo, gnanche no, me vedo rivar una bala. de goma.

Haaaaa! L'idilio sublime. Una vera bala. No più una calza con un tanto de straze, cusida a forma de bala. No! Una vera bala, che la dava un echo quasi metalico co' te ghe davi una piada.

Me la son goduda per un bon mese, quela volta.

Una sera mio papa' el jera vignido a casa imbriago e el me la gaveva tajada davanti ai oci.

Me pareva che el ma taii el cuor, tanto go pianto.

Ghe gavevo ingrumà anche a mia mama le mile etichete de Cirio, e anche ela le le gaveva mandade via e i ghe gaveva tornà la pupa. Me sa che ancora ogi la la ga, mia mama.

----------------

[continua...]


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

[...continuazion]


-------------------------------

Da HECHT GRAZIELLA on Tue, 21 Jan 2003 14:00

Purtropo :'( ogi ga tacà a nevigar anca qua a Sondrio e mi la neve no la soporto proprio :(

Prima de tuto devo ringraziarte :) Leoparda de le Nevi :-* per gaverme cusì cortesemente tradoto el tuo nome.
Bon, fato questo, me par de gaver capì che pur piasendote zogatoli pretamente de mas'cio, no te disdegnavi gnanca le robe dele mulete, infati te piaseva - e presumo che te piasi 'ncora - cusir. ;)

Noi, per quanto riguarda i zogatoli, ierimo più a livel de Ursus, nel senso che gavevimo sai poco, anca se no iera più guera e gnanca el primo dopoguera: ierimo , semplicemente, poveri! Ma no, no ierimo tristi :( , se divertivimo isteso, magari con poco. ;)

Ursus, de le racolte che te conti ti, proprio no me ricordo, ma me ricordo de l'usanza de meter le pupe, quele con quei larghi vestiti tipo otozento e le petinature elaborade, anzi 'na volta go tentà de petinar la pupa che gaveva mia mama sul leto, ma se ghe ga distacà tuti i cavei :-[ (no iera quei mesi a cioche dentro tanti buseti fati sula testa, i iera incolai tuti insieme). Dopo go tentà de rimetergheli suso, ma pena che mia mama la ga spostà la pupa per 'ndar in leto i xe cascai de novo, con conseguenze - per mi - che ve laso imaginar :'( .

Rivo capir benisimo el dispiazer che te pol gaver provà co tu papà el te ga taià la tua bela bala vera; anca mio papà el tornava ogni tanto imbriago a casa, ma el gaveva la "bala alegra" :D Me ricordo che gavevimo una vecia radio in camera (de quele grandi come cassoni), che però la iera tacada in cusina, in una spina che gavevimo soto la "capa" e, 'na sera che el xe tornà a casa in bala e iera pitosto tardi, el ga volù impizar la radio e, come che lù impizava la radio in camara, mia mama ghe distacava la spina in cusina; lù 'ndava a tacar la spina in cusina e mia mama ghe distudava la radio in camara :D: I se 'ndai avanti cussì per un bel toco con gran divertimento mio e de mio fradel ;D , anca parchè mio papà gaveva sai paura de la corente e iera tuto un rider per le "monade" che el faseva co'l gaveva de tacar la spina ;D


----------------------------------

Da Desert RAT on Tue, 21 Jan 2003 16:09

Zogatoli?? E cosa iera i zogatoli in quei tempi, l'unico che me ricordo iera una fionda fata con un toco de rano. Ah, si, anche una pistola che me iero fato col compensato.


---------------------------------

Da Ursus on Tue, 21 Jan 2003 16:30

E no, Pantigana mia!

Zogatoli de "shop" no se li gaveva, ma el cercio de bici che se lo sburtava su e zo par le strade e i trozi, le fionde, come che te dixi... o magari solo un steco tra una man e l'altra, come el manubrio dela moto, a corer in giro imitando el suono dela moto o del auto; le s'cinche, el zogo dele manete, (ma magari qel jera più el zogo dele mulete); rubar peri, fighi e uva e magari qualche melon nela campagna dei vizini, el zogo dele corse de bici, che se fazeva impignindo i coverceti de bira e aranciata con argila, e tacandoghe su el nome del coridor, "Fausto Copi" e cusì via, e dopo se li mandava avanti a colpi de dedi fin al traguardo....

Computers e "Star Wars".... me par che nesun li gaveva.

Forsi po', no jera gnanca tanto mal quel, dopotuto!


----------------------------

Da HECHT GRAZIELLA on Tue, 21 Jan 2003 16:50

A proposito de manubri e roba varia, me ricordo che a caval dei ani 50/60, su e zo per via Udine se vedeva sempre Pierino (el fio un poco stupidel de....) che in alora el gaveva za un quatordise ani e che - quando no'l voleva zogar ala fameia (chisà po' parché el voleva far sempre la mama ??? ) - l'andava in giro con un covercio de botisela con su tacà un interutor dela luce (dei quei che te tiravi su e zo) e el fazeva finta de 'ndar in machina :o , e cussì el se fazeva vanti e 'ndrio tuta la via Udine, magari per un intero dopopranzo, fin quando su mama no la rivava a recuperarlo tirandolo a casa per una recia e alora te lo sentivi zigar fin in Greta.


------------------------------

[continua...]


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

[...continuazion]


-------------------------------

Da sergio on Wed, 22 Jan 2003 11:36

Eh sì, gavevo avudo anche el caval a dondolo, ma dopo i tempi xe cambiadi, tanto che el mio sogno de aver l'automobilina a pedali el xe rimasto sempre un sogno, e credo de no eser mai gnanche montado su una de quele...

Me piaseva sai magnar i "ghiaccioli". Una volta che no gavevo schei in scarsela go cercado, inutilmente, de comprar uno per qualche elastico, una mentina e qualche figurina...

Ah sì. le figurine...

Iera le racolte de figurine de calciadori (iera i tempi de Colombin, quel calciador francese). Pecà no aver conservado i album...

Gavevo anche una fantastica racolta dei primi "topolini" (penso ancora de prima dela guera), credo che ogi i valesi milioni, ma mia mama me li ga butadi tuti via, la li vedeva come intrighi inutili.... sa che pianti co lo go scoperto.... :'(

E la racolta de "Pecos Bill"? Ogi credo el sia pasado de moda.

Altra roba che mia mama ga sbarazado (le sue manie de far ordine...), iera dele meravigliose barche, un velier grandioso, una barca a motor credo a mola e una a elastico, e altre ancora. Le gavevo ricevude in regalo da un altro mulo partido per l'Australia e co fasevo el bagno me zogavo con lore in vasca! ;D ;D

Co gavemo cambiado casa la ga pensado ben de regalarle a sua volta a un altro muleto, nonostante le mie proteste! :'(

I punti Cirio? gaveimo la casa piena de etichete....

Anche sai bel iera scoltar la radio. :)
Me piaseva el Festival de Sanremo, ma anche le comedie che i dava. Iera una che me xe rimasta impresa, dove una famiglia faseva finta de partir per le ferie per no consumar i soldi che lo zio rico ghe gaveva dado a quel scopo. Ricordo un toco de canzon "Ludovico, sei uno zio ma non amico...."

Tanta naturaleza e ingenuità.
A 6 o 7 ani go fato due mesi in colonia, in montagna. Xe stada dura, no vedevo l'ora de tornar a casa.
Bon, i gaveva fato un spetacolo dove i fioi cantava (quei che saveva cantar). Iera la canzon "Il pericolo numero uno: la donna...", ma per noi i la gaveva trasformada in "Il pericolo numero uno: la nonna..."

Altri tempi...


--------------------------

Da HECHT GRAZIELLA on Wed, 22 Jan 2003 13:25

Che ge fussi stada 'na racolta de "Pecos Bill", me giungi nova, el nome no, ma lo asociavo a altri dei giornalini (o forsi te intendevi proprio giornalini?), tipo: dal "Monello", Pedrito el drito con la sua Paquita, Arturo e Zoe o, dal "Corriere dei piccoli", a parte el stranoto "Signor Bonaventura", col suo milion e el suo basoto, iera la signora "Petronilla" con quel povaro disgrazià de suo marì che la lo ciapava sempre a bastonade, come del resto Paquita fazeva con Pedrito; "Cicibum" e "Pimpinella la sbrufoncella", poì iera due gemei - un biondo e un moro - che non me ricordo come i se ciamava, iera quei che i gaveva un zio sempre rabià !

Anche "L'Intrepido" legevo, ma no me sovien el nome nesun dei personagi dele sue storie ::) :-[ .

A proposito de Zoe, co iero picia, iera una feramenta vizin a casa mia e i muli che lavorava là i me ciamava cussì per via del taio de cavei - tipo: "taiai co la scudela e la franzeta" e d'istà, per far "colpo" su sti muli - iera giusto per cominciar ad alenarse - me ricordo che me metevo i zocoli del bagno coi tachi alti, che no rivavo gnanca a caminar, però me fazeva sentir "signorina" :-[

Ti te parlavi de gaver tentà comprar ghiacioli coi elastici ??? Mi inveze me ricordo che nela gelateria de "Arnoldo" in viale Miramare, fra la stazion vecia e quela nova, i vendeva i coni de gelato: i grandi per 50 lire e i pici per 30, ma a mi e a mio fradel, ogni tanto, i ne fazeva anche coni per 20 lire e con due gusti (mi me piaseva sai ciocolata e limon) :D .

Inveze per quanto riguarda i punti, mia mama fazeva la racolta de quei dela Star e, me ricordo, che con quei la se gaveva fato un belisimo servizio de piati de porcelana (roba de luso, in quela volta :)) .

El primo Festival de Sanremo che go sentì ala radio iera quel dove che Celentano cantava "Il tuo bacio è come un Rock", ma xe l'unico perché, se no sbaglio, i lo dava de sabato e de sabato mia mama la gaveva la bruta abitudine de darne un decoto de "finicula" - che iera una spece de purgante - prima de 'ndar a dormir e iera l'unica sera che noi fioi 'ndavimo in leto presto per tentar de svicolarla. Poche volte ghe la gavemo fata e, alora, tuta la note vanti e 'ndrio, anzi me ricordo che profitavo per tirar via i "bacoli" (con una paleta, perché i me fazeva schifo, ma anche compasion) de la polvere de - penso - DDT, che mia mama meteva longo tuti i muri dela casa :'( .


--------------------------

Servolo gaveva poi ricordado alcuni personagi de l'Intrepido e del Monello e altri ancora: Roland Eagle, l'aquila dei sette mari, Chiomadoro e la sua compagna Fiordistella, Cruciverba Cruck, Superbone, el professor Lambicchi e l'arcivernice, Pico Panda e Paco Serse, Nona Abelarda, Mandrake con Lothar.

-------------------------

Da sergio on Wed, 22 Jan 2003 22:31

Superbone, come te disi, chi lo dimentica? no se pol....
Te sa che co go visto che Nembo Kid iera diventado Superman son rimasto deluso? No iera più lui, iera un'altra roba, più freda, impersonale..

Pecos Bill iera giornalini, sì, e che altro? Gavevo tuta la racolta, poi come al solito finida in scovazon... :(

A proposito de Tex, te se ricordi che i iera in quei formati lunghi e streti? I gaveva fato una mostra su Tex che go visto in Tv, ma quei mini giornalini miga i li gaveva...

Un dei disegnatori italiani più famosi iera Jacovitti. Coi sui fumeti el ga fato epoca. El mio amico Paolo, bravisimo disegnador (el fa anche el grafico), el se gaveva tanto inamorà de lori da adotar lo stile per tuti i fumeti che anche lui el se gaveva divertido a disegnar per i amici. Tra l'altro el gaveva fato un megamanifesto, ciamado "Senape", che el gaveva fato furori e che el devi eser ancora in giro.

Poi nei ani '60 xe vignudo Linux.... ah, volevo dir Linus (deformazion profesionale) con el "tropo forte" Snoopy!
Che cocolo che xe quel cagneto! ;D

Adeso, in chiusura, me xe vignudi in mente anche Cucciolo, Beppe e Tiramolla! Uuuuhhh! Quasi me li dimenticavo..

----------------

[continua...]


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

[...continuazion]


-------------------------------

Da HECHT GRAZIELLA on Thu, 23 Jan 2003 15:36

Devo ringraziar per aver ricordà "Chiomadoro" e "Fiordistella" nela quale me identificavo de più parché la gaveva i cavei neri come mi (anche se la iera sai più bela de mi :( (naturalmente, ma mi me identificavo isteso in ela: iera una maniera per sognar!!!) e me par che la storia la se svolgeva in gran parte in una spece de jungla.

E ringrazio anche per aver ricordà Mandrake, che giusto stamatina stavo pensando, insieme con l'eroe amico dei Pigmei, che me par fussi proprio "L'Uomo Mascherato".

Me ricordo anche de Cuciolo e de Tiramola e de Nona Abelarda (veceta arzila, altroché Larry ;) ) naturalmente, come anca del gato "Felix" e del coniglio "Bud Bunny" (che però in talian se ciamava altrimenti, ma no me ricordo come) e del sior Toldo (quel cola bombeta nera) che ghe dava sempre la cacia col fucil, ma no lo rivava mai ciapar ;) :D .
Me ricordo anca de "Tex Willer" (Killer no) e de quando el giornalin iera a striche.
Grazie per tuti sti bei ricordi che - pian. pian - vien fora :-* oni a tuti, xe tropo bel gaverve trovà! :D


---------------------------

Da sergio on Thu, 23 Jan 2003 17:01

Ancora adeso mi talvolta digo "no son miga Mandrake"... ;)
Anzi, me piasi dirlo al'italiana, proprio "mandrake" e no "mandreik" come andasi dito.
HECHT GRAZIELLA ha scritto:...del coniglio "Bud Bunny" (che però in talian se ciamava altrimenti, ma no me ricordo come)...
LOLLO ROMPICOLLO !
Quanti nomi sparidi nel dimenticatoio...
E che fine ga fato tuti quei personagi come nona Abelarda, Tiramolla, etc. Chisà se i esisti ancora, magari in qualche altro paese (USA, Francia...) o se i xe proprio scomparsi del tuto, forsi dopo la scomparsa de chi li disegnava?


--------------------------

Da Ursus on Sun, 26 Jan 2003 17:33

El mio eroe dei eroi jera el Picolo Scerifo, Kit, col suo caval Black, el suo coyote, Rocky, Garret el suo compagno, Flossie la sua confidante... ecc


--------------------------

Da sergio on Thu, 30 Jan 2003 12:34

Me ze vignudo in mente un altro vecio zogatolo.
Iero sai picio, quindi cerco de ricostruir qualcosa andando a rovistar nela memoria, ma no sarà facile...

Dunque, iera un zogo eletrico, me par che iera dele schede tipo quele dela tombola.... forsi iera dei cartoncini che se meteva sora una matrice...

Insoma, la sostanza xe che iera tanti.... buseti? contati? insoma, qualcosa de tocar con dei bastoncini de fero per far contato. Iera domande e risposte, e se se dava la risposta giusta, se impizava la lampadina. Me par anche che iera in tedesco...

Molto confuso eh? ???
Magari, se qualchedun se ricorda, pol descriver mejo sto zogo.

Ghe iera poi i zoghi de costruzioni, come el Meccano e el Matador, poi gavevo un zogheto che se podeva costruir le case con una specie de travi de legno a incastro, e un altro, de anteguera, che inveze se podeva costruir un aereo (de metal) e che devo aver butà via pochi ani fa... :(


---------------------------

Da sergio on Wed, 12 Mar 2003 08:59

Rovistando nele foto de famiglia, go trovado questa de mia nona che la compari con quel mai dimenticado zogo del cercio e baston (come se ciamava?).

La foto xe datada 1900 (proprio quel anno) e per la cronaca, el fotografo
xe "Francesco Benque Successore a Sebastianutti & Benque"
se trovava in piazza della Borsa 10.
Una nota stampada sul retro dela foto dixi
"Vengono conservate le negative"
chisà se le esisti ancora. Chisà che archivio de foto che doveva eser.... che sia andado tuto perso?


----------------

[continua...]
Allegati
liucy1900.jpg


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

[...continuazion]


-------------------------------

Aurtom ricordava ancora tra i personagi dei fumeti: Bibì e Bibò e el marì dela Tordella che se ciamava Capitan Cocoricò.

-------------------------------

Da sergio on Mon, 26 May 2003 10:21

Eco un vecio zogo (e parte dele istruzioni), tipo el zogo de l'Oca, in tedesco e dedicado al... Cellophan!
Lo go zogà qualche volta co iero picio, con l'aiuto de mia mama per la traduzion.


----------------

[continua...]
Allegati
cellophan1_208.jpg
cellophan2.jpg


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

[...continuazion]


-------------------------------

Da sergio on Thu, 05 Jun 2003 07:21

La prima foto xe stada fata nel marzo 1955.
Se no me sbaio el Luna Park se trovava davanti ala Fiera, dove tra l'altro se stava svolgendo (no so se se riva a leger sula foto, ma su l'originale si) la "IV Esposizione Internazionale Canina".

Nela seconda foto ghe xe inveze una de quele barchete de legno, con sui se se divertiva cusì tanto, da costruirsele anche de soli. E che ben che le vigniva! ;D Le iera fate (no questa che la devi eser de "fabrica") de cortecia, intaiada col temperin. Ah... averghene conservada qualcheduna... ;) Dovè scusarme per la qualità de questa imagine, ma xe un picolo particolare dela foto stessa, za picola pure ela.

----------------

[continua...]
Allegati
lunapark55_198.jpg
barcheta1_176.jpg


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

[...continuazion]


-------------------------------

Da sergio on Thu, 05 Jun 2003 07:31

Xe el 1954 e iera apena uscidi quei ociai, de carton e carta colorada in roso e blu, che permeteva de veder le robe in rilievo.


----------------

[continua...]
Allegati
ociairb_191.jpg


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

[...continuazion]


-------------------------------

Da lupopietro on Thu, 05 Jun 2003 07:38

Ricordo anca mi quei primissimi ociai de carton, cole lenti de celuloide una verde e una rossa, allegai a un giornal che publicava le foto a do colori sfasai, e se doveva far una fadiga per zercar de veder efetivamente le imagini in tre dimensioni come che i prometeva!
Doveva esser proprio el 54, come ano de riferimento!


------------------------------

Aurtom confermava e ricordava, oltre ai fumeti, un numero speciale de "Epoca" e el film in 3D "Bwana Devil" dado nel 1954 al Cine Viale.


-----------------------------

Da macondo on Tue, 02 Mar 2004 13:38

Tornando a parlar del giogo del cercio, me ricordo che lo gavevo visto per la prima e forsi l'ultima volta in quel ricreatorio che Ervino menziona in un altro thread (via San Marco). Za quela volta (1952-53) iera un zogo vecio che pochi zogava...


------------------------------

Da Lucio Coceani on Thu, 04 Nov 2004 06:43

Cos'che gavessi da` per un'auto a pedaj. Ma chi gaveva soldi per quela roba nel nostro rion. ::)

Piu` tardi, co gavevo un dieze ani, se fazeva monopatini con legno "ruba" :oops: al scalo legnami, e baliniere che mio papà portava a casa dala fabrica machine.

Per la bicicleta go avu` de 'spetar co gavevo comincià a lavorar, anche se gavevo imparà de andar in bici sula Torpado de mio fradel.

Eben, son sopravisudo lo stesso.

----------------

[continua...]


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

[...continuazion]


-------------------------------

Da babatriestina on Thu, 04 Nov 2004 06:48

Mi gavevo el Matador, che bel, cossa che go costruido!!
I Topolini li go butai via, purtropo, ma i Albi del rosa che ocupava poco posto li go tignui e venti ani fa li go vendui in quel negozieto che xe in Piaza Barbacan che me li ga pagai ben.

Pupe de carton, zurlo (trotola, per chi che no sa), etc co go cominicado a prepararme per el trasloco go dado tuto a una amica, ex maestra dele elementari, casa grande e una nipotina, ogni volta che vado a trovarla riconosso qualcossa.

Ma el più bel zogatolo per mi xe stada la casa per le pupe che me ga costruido papà nel tempo libero, la Villa Betta: iera un capolavoro a do piani, 4 camere e terazza, in legno, credo che el sia partido de una cassetta de vin e po el ga ingrandido, le lampadine su ogni sufito, i mobili, le tendine... ghe go zogado per ani, po la xe finida in sufita, po la go ricuperada.. e al momento de prepararme al trasloco go trovado un'altra amica che me la ga ciolta e... adesso la ga avudo una fia picia!!! cussì spero che la mia casetta tornerà in uso e magari la vegnerà restaurada. :D

L'auto a pedai la sognavo anca mi, ma le xe restada nei sogni, insieme con la corazza de antico Roman e le pistole de cowboy.
Ma i mii diseva che per i fioi no se devi spender tropo... per l'auto a pedai son andada un poco in quela dei mii amici, i iera i fioi de Grandi, quel dela concesionaria Fiat.. auti no ghe mancava!

E dimenticavo: el teatro dei buratini!!! El iera ancora de mama, po mi go comprado un pochi, per esateza marionette, quele col fil, po cole amiche ghe fazevino vestiti coi biechi dei vestiti de mama... anca quel, regalado a una mia amica che ga un nipotin, ma in realtà xe per ela, che la me ga contado che la xe restada cussì mal co sua mama ga dado via el suo senza domandarghe.

(io ho.. quel che ho donato, me diseva papà che gaveva imparà con Danunzio)


--------------------

Da Lucio Coceani on Thu, 04 Nov 2004 08:22

El teatro dei buratini!!!!!!!!!!

Co jero muleto, andavo dei Salesiani. Fra i preti de quei giorni, ghe jera un ciama` don Stefano. El jera el diretor dei Luigini (seguaci de Domenico Savio) e el fazeva 'ssai loterie per fondar certe sue idee, piani e progeti.

Un giorno el gaveva comincia` a vender biglieti per sta loteria de un teatro coi buratini.

No jera una gran che, vardando la roba in retrospeto, jera tuto fato de carton. Ma mi me jero inamora de sto teatro e go compra` un milion de biglieti nela speranza de vinzerlo.

E mi go sempre credu` che el prete, bona anima che el jera, el me lo ga lassa` vinzer.

Praticamente jera la sola roba che go mai vinto in vita mia.

Ma per qualche giorno, jero el più contento muleto de tuto el mondo.


-----------------------

Da babatriestina on Wed, 08 Dec 2004 07:45

Mi go tegnudo per tanto tempo i mii zogatoli, magari lassadi in un armeron che la casa iera grande.... no go fioi e po' magari quei de mia mama no xe che li aprezzavo tanto... insoma, co mama iera vecia e malada e mi sentivo che iera aria de cambiar casa go cominciado a regalar, un poco a amici che colezionava pupe, orseti, parochia, amiche che ingrumava roba de fioi, che adesso vado de ela e me par de esser casa mia... insoma ala fin go salvado solo una scatola cola mia colezion de ometi e donete pici de legno, che go zogado tanto!
La mia casa de pupe par che la mia amica la aprezzi perchè la ga una fia picia, go una pupa de una prozia ma ormai xe quasi antiquariato, anca mi gavevo la pupa col guardaroba e i capei ghe li gaveva fati la modista de nona.. spero che chi che ga ciolti li gabi ancora.. i dischi anca quei via... son contenta de gaver fato un poco de repulisti, co qualcossa no se dopra bisogna far posto per la roba nova. Magari far una foto per ricordo, salvar la foto e dar via el toco.. e go la casa piena istesso...

----------------------

FINE del vecchio topic


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Go trovado sta foto del 1957. No la xe stada scatada a Trieste, ma comunque testimonia com in quel anno i zogasi ancora col cercio (no me par che sia Hoola Hop :wink: ).
Allegati
Foto<br />Collezione: Rofizal<br />Data: 1957
Foto
Collezione: Rofizal
Data: 1957


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]

Torna a “Mio nono me contava che ...”