el mio viaggio in Australia

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
pacifico

el mio viaggio in Australia

Messaggio da pacifico »

Nel ringraziar ancora tutte quelle care persone che oltre a darme el benvenudo, ga aprezza' quel che go scritto riguardo la partenza da Trieste verso un paese lontan e ignoto. Molti de voi se ga espresso che go avudo coraggio, ma in questo caso diro' che gavemo avudo fiducia in Dio. Gavemo zerca' sempre el Suo aiuto in tutte le circostanze della vita. Purtroppo la mia compagna che no esito a dir la iera incomparabile
la se trova nella Casa celeste. Quattro anni fa son restado vedovo.
Se devo ricordar el viaggio, el xe sta magnifico sulla motonave Oceania.
Solo dovevimo star assai attenti con i nostri cinque fioi tutti piccoli che non i se fazeva mal. Infatti una sera una delle fie piu' grandi, la xe cascada zo dalla cucetta e el dottor de bordo ghe ga dovesto farghe 4 punti sulla testa.Gavevimo fatto tante amicizie con compagni de viaggio come noi e alcuni de bordo, uno de questi un musicista, el sonava el violoncello, dove per diversi anni gavemo ricevudo sue notizie.
Dopo 28 giorni semo rivadi a Fremantle, e dopo gaver presenta i documenti alle autorita' Australiane semo andai in terra. Che strana senszion xe stada de posar i piedi sulla terra ferma. Poder amirar quei loghi.Ierimo tutti contenti, go fatto una scoperta anche; quasi tutti i negozi de frutti e verdure i iera gestidi da italiani. Dopo pochi giorni semo rivadi a Melbourne, questo grande porto e la citta' immensa. Semo sbarcai e i ne ga trasporta in una stazion ferroviaria, dove poco dopo semo de novo ripartidi al nord del stato del Victoria fino a Bonegilla vizin el confin con el NSW a oltre 300Km da Melboune. Iera un ex campo militar pien de baracche de lamiera, intorno se vedeva solo campagne ma gnente case.
De notte fazeva assai freddo e se strenzevimo insieme per scaldarse, mentre de giorno iera diverso fazeva caldo.De magnar i preparava lori;
ricordo iera un cogo polacco che el zercava de far de magnar sul tipo nostran, solo el sugo della pasta iera fatto con grasso de castron.
Dopo due giorni del nostro arrivo, gavemo avudo la sorpresa de ricever una visita. Iera una credente scampada dalla Serbia insieme alla sua famiglia. Per diverso tempo i iera stadi a Trieste, e tutti i Cristiani Evangelici compresi anche noi, li gavevimo aiutadi in tutto quel che podevimo. I iera partidi piu' de sei mesi prima in Australia e i se gaveva sistema' a Sydney. Ben la ga viaggia' una notte intiera per incontrarse.
e darne el benvenuto. Che gioia xe stada quella visita. Credo che pochi
gavaria imitada questa credente che la iera de un`altro paese, ma per noi no esisteva confini. Per mezzo suo piu' tardi gavemo podesto metterse in contatto con dei credenti Australiani che i ne ga aiuta' a sistemarse. (continua)
Pacifico

"Amore vuol fede, e fede vuol fermezza"
Prov.Cinese


Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Interessante! Grazie de condivider con noi i tui ricordi. :-D


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
pacifico

El mio viaggio in Australia

Messaggio da pacifico »

Come go scritto, el nostro arrivo nel campo emigrati, vivevimo nell`incognita. I gaveva istituido una classe per imparar la lingua Inglese;
ma el guaio iera che i scriveva su una tavola nera delle parole e delle frasi. Ma se trovavimo come el turco alla predica, perche' senza una traduzion come podevimo capir. Dopo un per de settimane i ne ga ciama' disendo che iera lavor per noi. Iera de andar su nel Queensland a taiar a man la canna de zucchero. Pero' i ne ga dito che le famiglie le doveva star in un`altra parte a 400 Km de distanza. No per mi ghe go dito, mi vegno de una citta' e go un mestier son un meccanico qualificado e gave promesso che iera tanto lavor nelle officine. L`interprete un`italian el ga zerca' de far pression su de noi. Ma lo gavemo messo a posto.
Un per de lori i xe andai, e gavemo savudo, che dopo una settimana no xe renta' gnanche un.Xe passa' ancora un poco de tempo, e de novo i ne ga ciama' per andar a lavorar. I ne ga proposto de andar a lavorar nelle ferrovie del Victoria esattamente a Melbourne. Bon gavemo dito, almeno
xe una proposta che se pol ragionar. Infatti semo partidi, ma le famiglie le xe restade nel campo. Mi pensavo che i me mandava nelle officine della ferrovia. Inveze i me ga consegna un stagnaco e delle straze
e dovevimo netar le finestre dei vagoni. Se dovevimo impicar de fora
ligadi con una cintura. La paga iera miserabile, credo che iera la piu' bassa che un manoval podeva guadagnar. Ierimo nel mese de Giugno o luglio e qua xe pien inverno, gavevo le man ingelade. Poi i me trattegniva
meta' paga per el sostentamento della famiglia, mentre quasi l`altra meta'
dovevo pagar l`ostello che iera fatto de baracche de lamiera tipo tunel.
El magnar iera orribile. La mattina i ne dava zuf e dentro navigava una luganiga de castron. Per portarme via per el pranzo iera tre o quattro sanwich fatto de fettine de pan de quel tipo matton taiado per meta'
e dentro in uno iera un pochi de fasoi in scatola, l`altro una foia de salata senza condimento e credo che iera una fettina de erbeta rossa. l`altro iera un zavai che solo guardar me girava el stomigo. Dovevo pagarme l`abbonamento settimanale per el treno a meta' prezzo dato che lavoravo in ferrovia per andar al centro de Melbourne dove iera el deposito.
I muli che iera con mi i pianzeva. -"Ma dove semo capitai! E lontani della famiglia. Fora de questo ostello iera un posto assai malsan dove la gente buttava le scovaze e iera un acquitrino. Bisognava sta attenti dove mettevimo i piedi. Mi da bon Cristian zercavo de tegnirli su con el moral.
"Gave' fede in Dio ghe disevo e vedere che ben presto le robe le cambiera'." Fora della stazion principal iera un vecio con un careto che el vendeva frutti. Me fermavo e con quei pochi spiccioli che me restava me compravo un poche de banane che le iera assai mature, quindi a meno prezzo. E con quelle me sostegnivo. Una domenica mattina, me son alza'e son anda' a piedi (iera un per de km de far) dove iera el centro abitado. Go visto una vecia che la scovava fora della sua casa, e ghe go domanda con quel poco che savevo. Con la man ghe go fato un segno in giro della via, e ghe go dito:"Italians family?" La ga capido e la me ga mostra' una casa. La go ringraziada, e son anda a batter la porta de quella casa. Se ga presenta' un giovine, ghe go domanda se el iera Italian. -Si el rispondi semo de Pola. Ghe go spiega' la situazion come me trovavo e della mia famiglia. Ghe go domanda se el conoseva qualche persona che afittava qualche alloggio.- Si el me rispondi xe una signora che la zerca de afittar qualche stanza. Lo portero la de ela. El ga tira' fora
la macchina e el me ga porta' in un`altro rion vizin el mar. Go veramente ringrazia el Signor. In poche parole Questa signora una Polesana, la gavudo compassion e la me ga da' una stanza con una piccola cusinetta e un bungalov dove go podesto sistemar i fioi piu' grandetti. Go impianta' dopo el lavor nella ferrovia senza darghe nissun avviso, e go zerca' per conto mio, e go trova' in un`officina parastatale, ma lavoravo come manoval specializzado. Go trova' un grande ostacolo con le Union
(I sindacati Australiani)noi voleva riconoser la mia qualifica Che gioia xe sta per tutti noi de poderse riunir un`altra volta e viver insieme.
Purtroppo a Nadal i ga sera' el stabilimento, e me son trova senza soldi.
Se alzavimo alle 5 de mattina e andavimo sulla spiaggia vizina dove zercavimo bottiglie svode de birra, e le vendevimo a 9 penny alla dozzina.
Vizin de noi viveva un vecio australian el gaveva un cagneto. Propio in quella zona ogni tanto saltava fora qualche serpente i li ciama tiger snake.
I xe velenosissimi. El cagneto diverse volte el gaveva sentido el serpente che se gaveva infila' nella casa. E lui lo ga fatto fora. Bon! Propio a Nadal
el fio piu' grandetto el me fa'. Te sa papa' che el vecio Bil el ghe ga da una torta al cagneto. Mi no gavevo piu pan per metter sulla tavola.
E ghe fazo col cuor che me pianzeva, cosa te va veder quelle robe, lasa che el se rangi. La signora che ne ospitava la se ciamava Virginia, la vegniva ogni tanto a far un per de ciacole, e la capiva in che ristretezze che se trovavimo, e ogni tanto la ne portava qualche cosa. La segaveva tanto affezzionada ai mii fioi. (Continua)


pacifico

El mio viaggio in Australia

Messaggio da pacifico »

DISCRIMINAZIONI
Certamente dopo che la guerra iera finida za da tempo, no pensavo mai de trovar nella mentalita' de certe persone delle forme de discriminazion nei nostri confronti. Specialmente verso i meridionai, tante volte gruppi de muloni i li bastonava, mandandoli in ospedal. A loro volta i Calabresi o Siciliani i ga impara' de andar fora in gruppetti, e tutti i se portava drio el cortel. La stampa immediatamente i se dava de far disendo che portar el cortel xe un atto de criminai. Alle volte iera una discriminazion in forma sottile, subdola. Nel caso mio per esempio le due mie fie piu' grandi le ga incomincia' a frequentar la scola, piu' tardi go savudo che la maestra le maltrattava e la ghe diseva parole offensive. Un giorno un putel ga buttada zo de un scivolo una delle fie, e la se ga rotto un brazo.
Go savu' dove che el stava, e volevo parlar con i genitori.
Ma quando che go batu alla porta, el pare no ga volesto verzerme. "I'l see you late!" el me ga dito. (Se vedaremo piu tardi). Ghe go da un pugno alla porta che go fatto tremar la casa. Nei posti de lavoro se trovava sempre qualche persona anche se non el diseva gnente te capivi che el te trattava con disprezzo. Te considerava un nemico.
E pensar che durante la guerra go combattu con la divisa inglese
nel reggimento San.Marco contro i tedeschi e i fascisti. Comunque
iero certo che un giorno la mentalita' doveva cambiar, ifatti oggi la vita
dei italiani xe diversa, semo integradi e consideradi per quel che valemo
e godemo el rispetto delle masse. Un capetto in una fabbrica el me stava sempre drio, guardando cosa che fazevo, Un giorno me lo son visto de fianco, mentre ghe fazevo la punta su una matita sulla mola a smeriglio. Son anda su de giri. Lo go insulta' e lo go invita' de andar fora della porta, che ghe imparavo un poco de creanza. No! el me ga risposto mi son capo qua.
Ghe go dito una parolaza, ma me son penti' non iera bon per un credente. Ma ieri sotto pression giorno dopo giorno. Go trova' un`altro lavor. E me son rimesso con i nervi. (continua)


ClaireS

Messaggio da ClaireS »

caro pacifico...
seguo il tuo racconto; lo trovo molto bello.


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: el mio viaggio in Australia

Messaggio da Elisa »

pacifico ha scritto: Se devo ricordar el viaggio, el xe sta magnifico sulla motonave Oceania.
Grazie Pacifico d´aver espresso le tue esperienze da emigrante con tanto sentimento. Tutta la tua descrizione certamente attraerá l´attenzione dei forumisti emigrati nel mondo, come succede a me, e ne deriveranno conseguenti curiosi confronti.
Mi meraviglia, e mi compiaccio con te di questa tua esperienza di viaggio!
Credo, per aver sentito dire, che ben pochi ricordano un viaggio in nave -di quegli anni e a quello scopo-…..addirittura come magnifico. Va bene che se si possiede almeno la salute….tutto si puó considerare magnifico e magari chissá, come complemento, la tua nave sará stata confortevole……! Tutto é possibile, anche il tuo bel ricordo che non ho assolutamente l´intenzione di intaccare!
Mi commuovono, credimi!, le peripezie alle quali sei andato incontro nella nuova Terra, che hanno sottomesso te e la tua famiglia ad ogni sforzo.

Diverso é stato quanto successo a me nel viaggio in nave come pure al mio arrivo in Argentina.
Eravamo un gruppo di tre famiglie, tre mamme e dieci figli che viaggiavamo in compagnia. Tutto sommato fu un viaggio discreto, soltanto che a causa di un episodio imprevisto io ero la costante preoccupazione di mia mamma (che viaggiava con cinque figli!) Difatti non appena imbarcata mi ero pescata una bronchitaccia……e tossivo penosamente mentre mia mamma mi diceva: “dai, no stá a tosir che i ne manda zó da la nave”! C´era minaccia…….di sbarcare i passeggeri ammalati nel prossimo porto di scalo e…non sarei stata io la prima…., con tante di conseguenze immaginabili! Superato il problema, ritornata la tranquillitá! Almeno gli altri nove bambini goderono di perfetta salute come pure le mamme!

Siamo arrivati in Argentina. Nel porto ci aspettava nostro papá che dandoci il benvenuto ci presentava la nuova Terra, con la garanzia della sua presenza di padre e protettore. Anche sostegno..... almen fin quando sen deventadi boni de guadagnarne el pan!


"Todo lo bueno me ha sido dado"
pacifico

UN DEBITO DE RICONOSENZA

Messaggio da pacifico »

UN DEBITO DE RICONOSCENZA DA PARTE DELL`AUSTRALIA
ALL`ARGENTINA.
grazie cara Elisa per la tua partecipazion a questa pagina.Molto gentile!
Desidero farte una domanda, ma che pol anche partecipar altri utenti
nel dar una risposta alla mia domanda.

Te sa che l`Argentina ga salvado l`Australia de un grave disastro economico nel secolo scorso? :roll: :?:

Pacifico


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: UN DEBITO DE RICONOSENZA

Messaggio da Elisa »

pacifico ha scritto:
Te sa che l`Argentina ga salvado l`Australia de un grave disastro economico nel secolo scorso? :roll: :?:

Pacifico
Non mi rendo conto a quale intervento argentino verso l`Australia ti riferisci, ma mi piacerebbe avere un tuo indizio da poter fare una ricerca in merito.

Invece so che alcuni anni fa l`Argentina ha venduto all` Australia un reattore nucleare di fabbricazione nazionale argentina, considerato il più moderno del mondo nel suo tipo e destinato a applicazione in medicina, che fu istallato nella città di Sydney.
E`previsto anche l`arrivo in Argentina di un gruppo di ricercatori australiani in visita e allo scopo di studio su temi di ingegneria in fisica nucleare all` Istituto Balseiro e Centro Atomico della città di San Carlos de Bariloche.


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Messaggio da Elisa »

In riguardo a quanto ho detto nel post precedente dovrò essere più precisa.
Se si informa che il reattore atomico è istallato nella città di Sydney è tanto per facilitare l` orientamento. Invece la centrale si trova in una località situata a circa trenta chilometri a sud di Sydney.


"Todo lo bueno me ha sido dado"
pacifico

UNA PSTE IN AUSTRALIA

Messaggio da pacifico »

L`ARGENTINA GA SALVADO L`AUSTRALIA
Nel 1830 (Data imprecisada) un agricoltor Australian iera andado in America del Nord. Nel Texas el gaveva visto un bel fior giallo su una pianta grassa della famiglia dei fighi d`India.(Opuntia stricta) El ga pensa de portarla in Australia. La se gaveva moltiplicado, e el ghe gaveva regala' alcune piante a dei amici dove molti de lori i ga recinta' le case con ste piante. Le resisteva alla siccita' e non la gaveva dei predatori. Dopo un certo tempo le campagne iera invase.
I ga prova distruggerle col fogo, gnente da far; i le buttava zo,
pezo che pezo, da ogni foia creseva un`altra pianta, I ga prova con diserbanti chimici. No iera possibile. Nel 1920 i coverzeva 4 milioni de ettari. I contadini iera costretti de abbandonar le terre nel NSW e nel Queensland. Nel 1925 sta peste gaveva invaso 24 milioni de ettari. Per fortuna un entomologo che lavorava nei laboratori scientifichi del governo; se ga ricorda' che quando el iera studente, i gaveva studia' de un insetto che vivi in Argentina e in altri stati del Sud America. El ga presenta sto fatto, e immediatamente i lo ga manda' in Argentina dove el ga trovado quell`insetto; se ciama:[iCacoblastis cactorum[/i]La farfalla xe simile delle farfalle notturne, mentre le larve le ga un color rosso matton co striscie nere. Dopo un certo numero de prove in laboratorio, che non portava danno ad altre piante, i ga visto che el cacoblastis cactorum iera interessado solo de de piante grasse. Nel1926; 2,000,000 de ovi i xe stadi rilasadi vicin a Chinchilla , una cittadina nel Queensland. Meraviglia delle meraviglie le larve le etrava nelle piante, e le svodava, e le cascava in terra e le marziva. La lotta ga durado 10 anni. E la xe stada vinta da quell`umile insetto. Le terre ga podesto esser ricuperade. A Boonagra un piccolo paese nel Qld. I ga costruido una sala in onor dell'insetto, dove ancora oggi i lo mantien per riconoscenza e ricordo, Inveze nella citta' de Cairns i ga costruido un monumento per onorarlo. Sia la sala come el monumento xe unici in tutto el mondo per renderghe onor a un insetto benefattor dell`Argentina.[/i]


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: UNA PSTE IN AUSTRALIA

Messaggio da Elisa »

pacifico ha scritto: La lotta ga durado 10 anni. E la xe stada vinta da quell`umile insetto. Le terre ga podesto esser ricuperade. A Boonagra un piccolo paese nel Qld. I ga costruido una sala in onor dell'insetto, dove ancora oggi i lo mantien per riconoscenza e ricordo, Inveze nella citta' de Cairns i ga costruido un monumento per onorarlo. Sia la sala come el monumento xe unici in tutto el mondo per renderghe onor a un insetto benefattor dell`Argentina.[/i]
Si trova veramente da meravigliarsi di questa storia! Anche duvuto al 'merito dell`insetto trovato in Argentina'.
Ho visto appunto che "el Nopal, Opuntia ficus-indica o Fico d' India" aveva invaso quella zona australiana.
Poi quell' insetto è stato introdotto anche in altri Paesi, al medesimo scopo!


"Todo lo bueno me ha sido dado"

Torna a “Triestini nel mondo”