stemma su un palazzo a Siena

Conossè ben la nostra città ?
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41458
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

stemma su un palazzo a Siena

Messaggio da babatriestina »

A Siena, su un bel palazzo central, ghe xe questo stemma, che ga de far anche con Trieste, o se preferì, xe conossudo anche a Trieste.
Dove xe a Trieste un simile, e che colegamento ghe xe? ( facile, per chi che conossi la città e xe anche ben contado sul forum)

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Del XV secolo, vero ?


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41458
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Del XV secolo, vero ?
per poco, 1495, quasi sicuramente architetto Bernardo Rossellino
dopo ve metto le foto de resto del palazzo con el toco dela visita a Siena, per la visita alla mostra Arte genio e follia che mi ciamassi anche Xe no i xe mati no li volemo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41458
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ben, come xe qua? qualchedun altro ga riconossudo sto stemma? :-D :-D :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8729
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Habemus Papam?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41458
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Habemus Papam?
pare fosse della sorella :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
LELA
citadin
citadin
Messaggi: 819
Iscritto il: mar 3 mar 2009, 18:32
Località: Sondrio (SO)

Messaggio da LELA »

Scusa babaTS, ma mi el latin no lo capiso, comunque el zorno che te gà inserido 'stò quiz, te gavevi anca dito che el jera "ben contado" sul forum, mi gò vardado in te le sezioni che - a mio aviso - le poderìa riporta qulcosa de zenere, ma no gò trovado gnente.
Visto che no' xe proprio la "mia materia", ma che xe sempre ben imparar qualcosa, no xe che te me darìa un picio aiutin?

Ciau ciau, sempre con simpatia, Lela.


Il vero "giusto" è colui che si sente sempre per metà colpevole dei misfatti altrui!
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41458
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

LELA ha scritto:S no xe che te me darìa un picio aiutin?

.
senza darte troppe indicazioni, fra le foto de un monumento centralissimo a Trieste ghe xe una lapide che riprodusi sto stesso stemma con ste lune su una crose, no so ben descriverlo con termini tecnici araldici come che sa el nostro 1382-1918.
in latin iera ditto habemus papam, quindi se riferissi a un papa che ga avudo a che far con Trieste ( e con Siena). Se digo oltre, dago la risposta!! :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Messaggio da McFriend »

Potrebbe essere Enea Silvio Piccolomini - Pio II. Se non sbaglio è stato da giovane per un certo periodo anche su da noi.


My heart's in the Highlands
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41458
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Proprio lui: era senese, ma da vescovo viaggiò molto nel Nord Italia e Impero. Questo è il Palazzo Piccolomini detto delle papesse, che sembra sia stato fatto per una sorella di Pio II, Caterina Piccolomini, non Laudomia, la madre del nipote papa Pio III. Il medesimo stemma compare vistosamente sulla facciata della Cattedrale di san Giusto. Sembra comunque che i Piccolomini, come banchieri senesi, già nel trecento avessero avudo succursali in tutta Italia e d estero, inclusa Trieste:
http://it.wikipedia.org/wiki/Piccolomini
Piccolomini è il nome di una famiglia nobile italiana, influente a Siena a partire dal XIII secolo (di parte guelfa). Le sue origini sono molto antiche: un Martino di Piccolomo dichiarava di vivere sotto la legge longobarda in un atto del 1098; un Piccolomo di Montone fu console nel 1165. Nel 1220, Engelberto d'Ugo Piccolomini ricevette il feudo di Montertari in Val d'Orcia dall'imperatore Federico II come premio per i servizi resi. La famiglia acquisì palazzi e torri a Siena e vari castelli nel territorio della Repubblica, come Montone e Castiglione, poi venduti al comune nel 1321.

I Piccolomini ottennero grandi ricchezze tramite il commercio e stabilirono uffici contabili a Genova, Venezia, Aquileia, Trieste e in varie città francesi e tedesche.


http://it.wikipedia.org/wiki/Papa_Pio_II
era già canonico di Trento e parroco di Sarentino nel 1446. Uno dei primi atti del successore di Eugenio, Papa Niccolò V, fu quello di nominarlo vescovo di Trieste nel 1447.

Riporto questa sua battuta:
Rimane celeberrimo il suo detto sul malcostume italico della raccomandazione: «Quand'ero solo Enea / nessun mi conoscea / Ora che son Pio / tutti mi chiaman zio»
nel forum:
https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic.php?t=731

A Siena c'è un secondo palazzo Piccolomini, dove stavolta non son passata, dietro Piazza del Campo, anche perchè la famiglia diede un secondo papa, un nipote, Pio III, che durò pochi mesi, ma a cui si deve la stupenda libreria Piccolomini nel Duomo di Siena.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
LELA
citadin
citadin
Messaggi: 819
Iscritto il: mar 3 mar 2009, 18:32
Località: Sondrio (SO)

Messaggio da LELA »

Prima de tuto bon pomerigio!
McFriend, babaTS: se tropo "eruditi" - perlomeno in 'stà materia - par quanto me riguarda.
La prosima volta xe mejo che lezo e che stago zita. :oops:

Ciau ciau, sempre con simpatia, Lela.


Il vero "giusto" è colui che si sente sempre per metà colpevole dei misfatti altrui!
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41458
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Cara Lela, no stando a Trieste xe meno facile che te gavessi avudo presente la lapide che xe sul porton a san Giusto, però provando sul forum a zercar insieme " Siena " e "papa" vegniva fora poche risposte de zercar sul forum e se ritrovava el stemma riportado nel topic su papa Piccolomini.
El resto xe solo curiosità, co se ga interesse de una roba. E più che se trova, più le robe se incastra una con l'altra, come co se fa un puzzle.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Quiz triestini”