Arrotini a Trieste

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Arrotini a Trieste

Messaggio da Bilbo »

per chi pol interesarghe domani a Trieste ghe xe una mostra itinerante dei Arrotini dela val Resia

questo el programma


PROGRAMMA

Venerdì 12 agosto TRIESTE

Ore 09.20 Ritrovo in Piazza Goldoni

Ore 09.30 Sfilata verso Largo Barriera accompagnati dalla Filarmonica di Santa Barbara

Ore 10.00 Esibizione della Filarmonica S. Barbara in Largo Barriera

Ore 10.30 Visita al Mercato Coperto

Ore 11.30 Sfilata da Piazza della Borsa in direzione delle Rive attraverso Piazza dell’Unità

Ore 12.00 Arrivo alla radice del Molo Audace; esibizione del Gruppo Folkloristico di Banne – inaugurazione mostra - a seguire dimostrazioni libere in città


pecà che lavoro, me saria piaso andarli a veder.-


Bye '73 de Roby.-
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da VetRitter »

se te servi arodar cortei, la prosima setimana son su, no go la rioda, ma con l'aciarin de botega se fa un bon lavor lo steso.. ;--D ;--D
saluti


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da nonna ivana »

Che siano questi?

Nonantola/MO nel 2010
Salutatemeli! :wink: :lol:
Allegati
nonantola2010lugIS03arrotiniresia.jpg
nonantola2010lugIS03arrotiniresia.jpg (111.37 KiB) Visto 3087 volte
nonantola2010lugIS01arrotiniresia.jpg
nonantola2010lugIS01arrotiniresia.jpg (113.76 KiB) Visto 3087 volte


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Sì, sono loro!

li ho seguiti in Barriera e al Mercato coperto
Immagine
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Immagine
Immagine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Immagine
Immagine
Immagine
erano in tutto 7, 6 con bicicletta ad uno appiedato


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Immagine
ImmagineImmagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da babatriestina »

anche se io, forbici, cesoie e coltelli li faccio arrotare alla coltelleria Fantoma:
Immagine
Immagine
che ogni due tre anni mi rimette a nuovo le cesoie da giardino!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da nonna ivana »

Bene!!! :-D
Mi ritrovo il simpaticone, con cui mi ero intrattenuta!!! :lol:
Alla Festa del Belsòn (ciambella delle nostre parti!) non c'era la parata, parttecipavano solo per gli antichi mestieri!!!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da Ciancele »

VetRitter ga scrito:

Se te servi arodar cortei …

VetRitter! Più resentà de cussì se mori. I cortei no se aroda, se gua. L’arrotino = el gua. Mio pare xe gua e son gua anca mi ... Orpo! No me ricordo come che va avanti.
Resentà xe anca “I stagni”. Co’ legio I stagni me vien i brividi. El stagno xe un metal, simbolo Sn. Quel buso con aqua nuter (dentro, contenente acqua) xe el kalic. Uno dei quali è ubicato, ha la sua location, in quel di Bagnoli della Rosandra.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto:L’arrotino = el gua. Mio pare xe gua e son gua anca mi ... Orpo! No me ricordo come che va avanti.
Resentà xe anca “I stagni”.

Co’ legio I stagni me vien i brividi. El stagno xe un metal, simbolo Sn. Quel buso con aqua nuter (dentro, contenente acqua) xe el kalic. .
Xe che "el gua" ormai ga acquistado sempre più un significato traslado che xe meo no doprarlo tropo :oops: :oops: :oops: :oops:
te confesso che kalic no lo go mai sentido :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da Ciancele »

Baba triestina ga scrito:
Xe che “el gua” ormai ga acquistado sempre più un significato traslado
Me dispiasi. El mio problema xe che, come che go dito, parlo el dialeto de 60 ani fa e 60 ani fa voleva sempre dir sopratuto arrotino. Xe anca vero che el significato traslado iera conossù, ma noi putei no ierimo ancora cussì quela volta. Coregeme sempre se scrivo qualcosa che no devo.
PS: Kalic xe forsi più sloven. Comunque mi go sempre dito kalic e patoc (ruscello). Stagno go imparà ‘pena nela seconda metà dei ani 70 (quindi 76 o 77) in Francia, Provenza: Etang. In tedesco xe: Teich.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Forsi anche perchè de stagni o kalic in città no ghe ne xe più :-D :-D :-D
al massimo un poco de ploc'


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da nonna ivana »

Arrivando a stagno, dopo aver sbirciato sulla "traslazione" da un significato all'altro di termini dialettali, penso che anche a me questo termine italiano sia giunto tardi, proprio perché non veniva mai nominato per quegli invasi molto numerosi dalle nostre parti, circa 25.000 fino agli anni Sessanta, che servivano per la macerazione del tiglio della canapa, lo stelo rivestito di fibra tessile.
Le vene d'acqua per alimentare questi nvasi non mancano, siamo praticamente una zattera galleggiante su un lago!
Da gennaio 2012 sei comuni della Bassa Bolognese saranno costituiti in Unione Terre d'Acqua.

Il Macero:
ormai se ne vedono pochissimi in campagna, abbandonati, come abbandonate sono anche le case coloniche, i maceri sopravvivono quasi autonomamente, meta di pescatori della domenica, alla pésca di pesci gatti e carpe, ammesso che non ci sia arrivato il siluro!
Stagno per noi bambini era quello specchio d'acqua verdeazzurra che ospitava la R di Rana, nel sillabario! :-D
Allegati
macerobassabologneseIS00Acanapa.jpg
macerobassabologneseIS00Acanapa.jpg (32.02 KiB) Visto 2981 volte


ivana

la curiosità è il colore della mente
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da Ciancele »

Baba triestina ga scrito:
“Te confesso che kalic no lo go mai sentido.”
El problema xe, come al solito, un altro. Gavemo za dito che el dialeto xe la lingua che se impara de pici in familia. Dipendi ‘lora de dove che te vien, con chi che te parli, de chi che te impari. Mi son quel che in tedesco se ciama Promenademischung. Veramente xe un termine usà per i cani “di razza non purissima”, cioè una misianza de tute le raze. La sola raza che no xe misiada con mi xe quela taliana. Per motivi che no ga nisuna importanza el nome de papà xe sta italianizà cambiando una K con una C. Ma za ai tempi de mio nono. De parte de mia mama, se l’albero che ga fato mio cugin xe giusto, go visto solo nomi austriaci. Mia nona, con nome non austriaco, la iera nata a Canfanaro. Mio nono e mio papà i xe nati a Trieste, ma i gavarà senz’altro zumbà (assunto) termini austriaci e sloveni. Noi gavemo sempre dito glava (testa), kudic (diavolo), kalic (stagno), patoc (ruscello), clanz (viottolo di campagna), smir (sporco), slaif (freno). Frenare = darghe de slaif. Se mi metto di buzzo buono trovarò de sicuro qualche altro vocabolo. No bisogna dismentigarse che el mio dialeto xe vecio. Come in quel film dove che el mato se ga sveià dopo zento ani, serà nel iazo. I lo ga sbrinà (auftauen - si dice così?). Per lu iera tuto novo. Cusì xe nove per mi tante robe del dialeto de ogi. Anche i modi de dir. Le mule ne dizeva: Giovinoto, la se svilupi. Le voleva dir: Cici, pompa. Va pa’ le tue. Anda. Issa. Si allontani, per favore. Per questo, co’ son a Trieste, tuti me dizi che parlo ‘ssai ben el triestin. Dove te lo ga imparà? E mi ghe digo: Iero a Trieste durante la guera. No xe bugie.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da babatriestina »

Tranquilo Ciancele, che anche i mii xe un bel misiot, se se va oltre i bisnoni. Ma se vedi che a forza de star in cità i ga perso un pochi dei vocaboli dei posti de origine, presempio del grego dela bisnona Manarakis.. o i li ga considerai come altra lingua , come el tedesco dela bisnona Schwarz. O come kudic, che go sentido doprar spesso, de mia nona de dove che go ciapado el ramo sloven, ma sempre pensando che xe sloven e no triestin. Idem se digo che un ga trda glava, so che no stago parlando triestin! per no parlar del misiot fra triestin e istroveneto che me vien del lato istrian de famiglia..
Po come che te disi xe le generazioni, el voto insufficiente a scola noi lo ciamavimo picòn, ma una generazion prima lo ciamava una clanfa e adesso no so come che i lo ciami..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

El gùa

Messaggio da Zigolo »

Zercavo el gùa fra i veci mestieri ma no lo go trovà, cussì zonto qua una roba (anzi due) e po' vedè voi se xe de spostar, tanto l'evento xe ben che passà.

A ora de pranzo chi me sona ala porta? El gùa! A dir el vero go capì subito che no iera de quei de una volta, anche perché el gaveva l'aspeto un fià "arabeggiante", disemo. Ad ogni modo go aprezà, sia perché va ben che qualchedun - indiferente chi - riporti in vita veci mestieri, sia perché gavevo propio qualche cortel de guar.

Go tirà fora del cassetin quatro cortei e ghe li go dadi e lu me disi che li fa qua in piaza (forsi el gaveva un furgon o qualcossa de simile) e che tempo vinti minuti el xe de ritorno.

Puntuale (se no iera vinti sarà stà vintizinque) el torna con un compare, questo de carnagion decisamente più ciara. I comincia a tambascar che i vien de Toledo, indove, nel caso no savessi, i fa le spade, e che ai mii cortei el ghe ga fato un "tratamento laser al titanio" che cussì no ocori più guar che anzi più che te tai, inveze de perder el fil, meio i taia.

Po' el me spiega che devo desso tignirli per meza ora in acqua calda con detersivo e alcol e el me fa el conto: xe 4 cortei x 2 parti de tratamento per ognidun x 15 euri ogni tratamento fa 120!

Podarè capir che se ga instaurà un fià de tension che gnanche no ve conto e po' ghe go dito che i cortei cussì ben guai che se li tegni pur lori, tanto no i valeva un ostia. Go serà el cancel e go girà i tachi ma xe intervenuda mia molie, decisamente indignada anca ela ma la xe vignuda a pati e la ghe ga dà 40 euri, diese per cortel.

L'unica roba che me ga tirà un poco su xe sta che intanto che lo spetavo me xe tornà in amente el ritornelo del gùa, che però me ricordo solo l'inizio e la fine:

(sul'aria del tran de Opcina)
Chi ga cortei e forbici,
ogeti de guar,
.......
Bim bum bam,
che bel che xe guar,
le babe come mate
e avanti co l'afar!

:lol:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8717
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ma almeno i taia ben?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da Zigolo »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Ma almeno i taia ben?
Ara, son ancora cussì contrariado, per usar un eufemismo, che no li go gnanche vardai. :evil:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Arrotini a Trieste

Messaggio da Nona Picia »

Qualche anno fa, qua de mi in estate ogni tanto el passava ancora e anche l'ombrellaio..... e po' ombrellaio e gua tuto insieme...


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....

Torna a “Eventi”