Cypripedium calceolus

Tanto per far ordine, metemo qua le piante spontanee che no xe proprio del Carso o dei paraggi.
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Cypripedium calceolus

Messaggio da sum culex »

Voio meterve un poche de foto dela Scarpeta (pianella) dela Madonna perchè la xè piutosto rara. Xè un'orchidea che go trovado nele Dolomiti de Brenta nel 1980: dunque xè diapositive che ga 31 ani e le xè fortemente degradade. Alcune xè stade scanerizade col scaner de babaTS che me ga iutà; altre le go tirade su col scaner mio e le go corete come che go podù. Xè impossibile otignir de più coi mezi che go a disposizion.
La scarpeta dela Madonna xè forsi la più bela orchidea europea. Xè una pianta proteta in quanto la xè in via de estinzion. Oltre che per el curioiso labello a sacco de color gialo la ga anche due stami fertili anzichè uno come la magior parte dle orchidee.
Per confronto ve meto anche una foto original.

Immagine

Questa xè la stessa coreta

Immagine

Queste xè le foto del fior più in grande

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cypripedium calceolus

Messaggio da sum culex »

de fianco

Immagine


Immagine

Alcuni particolari in macro

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cypripedium calceolus

Messaggio da sum culex »

Immagine


Immagine

Come qualità no xè el massimo, ma me toca e ve toca contentarve. Go una montagna de diapo de flora dle Dolomiti, ma rinuncio a meterle in quanto la qualità no me sodisfa e in secondo logo perchè per sceglierle, scanerizarle e coregerle xè un lavor imane, con un risultato tropo modesto.
ciao
sum culex

P.S.: Go tirà su anche un poche de diapositive dela Sacra de San Michele in Val de Susa in Piemonte; queste xè del 1960 circa e ve lasso imaginar in che condizioni che le xè dopo 50 ani. Go zercà de far, anche con l'aiuto de bababTS, el meio che podevo: le meterò apena che go un poco de tempo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cypripedium calceolus

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto: Per confronto ve meto anche una foto original.
questa par una foto subacquea.
Mi le go trovade un per de volte anche nele Alpi regionali, sicuro sul sentiero che porta al Rifugio Flaiban Pacherini e credo nella zona dei Musi. Solo che iero in gite alquanto stancanti e no iera assolutamente tempo de fermarse a fotografar, quindi un scatto cola automatica e via.. forsi le ritrovo..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cypripedium calceolus

Messaggio da babatriestina »

eccole qua, ma fatte de furia: nel 1996, nel gruppo dei Brentoni, un poco sfioride:
Immagine
e nel 1997, una gita de luglio che no trovo adesso dove che iero, ma vedo che in cima gavevo casco e cordin..
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cypripedium calceolus

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: e nel 1997, una gita de luglio che no trovo adesso dove che iero, ma vedo che in cima gavevo casco e cordin..
30 giugno 1997, al Pramaggiore, proprio quela che semo andai suso per el Flaiban Pacherini, una gran rucada..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cypripedium calceolus

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

sum culex ha scritto:Alcune xè stade scanerizade col scaner de babaTS che me ga iutà; altre le go tirade su col scaner mio e le go corete come che go podù. Xè impossibile otignir de più coi mezi che go a disposizion.
In qualcheduna el verde se vedi che el xe andà, però, anche la prima corretta no la me par mal


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Cypripedium calceolus

Messaggio da Elisa »

sum culex ha scritto:Voio meterve un poche de foto dela Scarpeta (pianella) dela Madonna perchè la xè piutosto rara. Xè un'orchidea che go trovado nele Dolomiti de Brenta nel 1980:
Da queste stupende immagini posso dedurre che questo fiore è una meravigliosa rarità.
Non lo conosco e credo appartenga principalmente all' emisfero boreale.
Mi colpisce questa immagine autentica e preziosa di una babbuccia, ma.... piuttosto che "della Madonna" si adaterebbe meglio a Maria Bambina! :-) :-) :-)
Grazie d' avermelo fatto scoprire!


"Todo lo bueno me ha sido dado"

Torna a “Flora de fora”