CORSO DI CUCINA

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1075
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Zigolo »

babatriestina ha scritto:i xe.. una cadena furlana, quindi no me spetto triestin patoco. sarà valeriana.
Ogni tanto ciogo verdura su una bancarela de un veneto/furlan che sula casseta de matavilz el ghe metri el cartel con srito propio matavilz.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8729
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Zigolo ha scritto:
babatriestina ha scritto:i xe.. una cadena furlana, quindi no me spetto triestin patoco. sarà valeriana.
Ogni tanto ciogo verdura su una bancarela de un veneto/furlan che sula casseta de matavilz el ghe metri el cartel con srito propio matavilz.
I ghe darà la multa per no doprar i nomi ufficiai, come che xe suceso coi sardoni... :?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41466
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

in piazza ( Mercato Coperto) la mia Siora Annamaria ga el cartelin con su scritto matavilz. E de origini no la xe triestina, ma la se ga intriestinizzado bastanza ben. Solo no sempre la se ricorda cossa che xe i armelini e i articiochi.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

Per far veder a molighe el fil che zerco de miliorar, go una domanda a massaie e massai (no i negri: massai xe el plurale maschile de massaia!) con tasso de colesterolo ‘ssai basso. Ogni tanto me vanza i zali de ovo. La vecia zonta un ovo intiero e la fa ovi friti. Ma el zalo xe tropo zalo. Par mi la morte del zalo xe in tel zavaion. Gavè sentì se se pol meter zavaion za pronto in freezer? A futura memoria, se diria in termini legali. In triestin: Guai un mal de note! Sarà una monada, ma meno de quel che credè. Grato per qualsiasi informazione.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Nona Picia »

te sa che no so? Me pareria che co te lo tirassi fora el saria andà insieme e magari no se poderia refarlo....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia ha scritto:te sa che no so? Me pareria che co te lo tirassi fora el saria andà insieme e magari no se poderia refarlo....
Probieren geht über Studieren. Provar xe meio che studiar, si potrebbe tradurre. Dal momento che la pena de morte xe abolida, provo. No me sucedi gnente! Grazie comunque.


danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da danilo43 »

http://answers.yahoo.com/question/index ... 813AAqT30E
Tentar non nuoce, ma volemo saver el risultato. :doh_143:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8729
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Guardate che answers.yahoo è pieno di schifezze. Ho visto proporre soluzioni di problemi di matematica che mi hanno fatto rabbrividire.

Magari sarà tutto gliusto quello che scrivono, ma se dopo aver congelato e sgelato lo zabaglione vi viene la salmonellosi siete avvisati.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2875
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da mandi_ »

Dalle parti mie e non solo, in montagna, co tanti ovi se fa il bombardino ipercalorico e iperalcolico ma bon


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Nona Picia »

mandi_ ha scritto:Dalle parti mie e non solo, in montagna, co tanti ovi se fa il bombardino ipercalorico e iperalcolico ma bon
Lo go comprà 10 giorni fa ala fiera del cioccolato, solo una picia botiglieta...bonissimo e zà finido... :(


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

Putele mie, xe una domanda seria, anca se la fazo mi.
Nona Ivana e anca Baba Triestina ga parlado de “cime di broccoli” e, una volta, de “cime di rape”.
Mi i brocoli no i me piasi. Idem par le zime de rave. Forsi parchè che no son canibale.
Ma spiegheme cosa che xe. Qua i brocoli i te li tira drio. E te li trovi anca in betola (al ristorante). Cosa saria le zime?
Le zime de rave me par de ‘verle nominade una volta, ma solo nominade.
Che forma le ga? Qua forsi le rave no le trovo o forsi par mi le rave ga un’altra forma.
Qua te trovi Kohlrabi. El nome latin dovaria eser: Brassica oleracea var. Gonglydes L. Nona Ivana forsi lo conosi meo. I scrivi che xe dificile trovarlo fora dela Germania. Poco conosù. Ma el xe dela familia dele rave: rapa.
No che me meto a coltivar rave o brocoli, ma no volaria morir sempio.
Grassie par ogni informazion. E bon fine setimana a tuti.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41466
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

cime de broccoli xe quei verdi che i dopra per le famose orecchiette alla barese. Ghe somiglia ale zime de rave che però ga meno fior più foie e xe più amare de gusto. El tuto fa confusion perchè qua i ciama broccoli anche i cavoli bianchi ( cavolfior) co i xe più pici
foto ciolta su google
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto:cime de broccoli xe quei verdi che i dopra per le famose orecchiette alla barese. Ghe somiglia ale zime de rave che però ga meno fior più foie e xe più amare de gusto. El tuto fa confusion perchè qua i ciama broccoli anche i cavoli bianchi ( cavolfior) co i xe più pici
foto ciolta su google
Immagine
Grazie Baba Triestina. Insoma le zime saria quela specie de fiori come che ga i cavolfiori. Mi fazo però diferenza tra i cavolfiori (Blumenkohl) e cavoli bianchi (Weisskraut). Ti che te va speso in Baviera, te devi 'ver magnà i cavoli bianchi crudi in salata. Più che ottimi, col chimel. In Baviera i fa anca i cavoli rossi: o crudi in salata o coti con el rosto de porco.
Le zime (ponte) se cusina e se usa come verdura che compagna?
Ma contime anca dele zime de rava.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41466
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

no son un'amante de cavoli, rave e simili e son sicura de no gaver mai magnado cavoli crudi in salata, ma alora me par che semo sui crauti. quei ch ei fa col Kuemmel? no me piasi assai.
Queste zime se lessa e se pol magnar frede col oio e limon, calde come contorno- meo a vapor- classico per condir la pasta: se lessa ste zime, po se le tira fora e nela stessa acqua se cusina la pasta, intanto se le disfrizzi in oio, aio volendo e un poco de sardella sotto ioio ( acciuga) e se buta dentro la pasta e se spadella ( sfarsorar no go mai sentido..) Le zime de rava se fa istesso solo che le xe più amare e mi no le ciogo mai. Cavolfior bianco el più bon xe lesso magari a vapor e condido con buro e pangratado. Se pol anche disfrizzer in buro e pangratado e condir la pasta. O frizer le rosette. De un per de anni se trova un altro cavolfior, verde a punta, se lo cusina come el cavolfior. Imagino sia sempre el Blumekohl. Crauti no passa per la mia cusina.
Le zime de brocolo lesse se podessi anche missiar nel puré de patate.. passade o meno evegnissi un puré verde. Se le pol ripassar con oio e aio e se magna calde. No cusinar tropo che se no le perdi el verde e le buta sul amarotico


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: no son un'amante de cavoli, rave e simili e son sicura de no gaver mai magnado cavoli crudi in salata, ma alora me par che semo sui crauti. quei ch ei fa col Kuemmel? no me piasi assai.
Queste zime se lessa e se pol magnar frede col oio e limon, calde come contorno- meo a vapor- classico per condir la pasta: se lessa ste zime, po se le tira fora e nela stessa acqua se cusina la pasta, intanto se le disfrizzi in oio, aio volendo e un poco de sardella sotto ioio ( acciuga) e se buta dentro la pasta e se spadella ( sfarsorar no go mai sentido..) Le zime de rava se fa istesso solo che le xe più amare e mi no le ciogo mai. Cavolfior bianco el più bon xe lesso magari a vapor e condido con buro e pangratado. Se pol anche disfrizzer in buro e pangratado e condir la pasta. O frizer le rosette. De un per de anni se trova un altro cavolfior, verde a punta, se lo cusina come el cavolfior. Imagino sia sempre el Blumekohl. Crauti no passa per la mia cusina.
Le zime de brocolo lesse se podessi anche missiar nel puré de patate.. passade o meno evegnissi un puré verde. Se le pol ripassar con oio e aio e se magna calde. No cusinar tropo che se no le perdi el verde e le buta sul amarotico
La question dei brocoli go capida.
Mi go el problema dele rave. Se te me dà el nome latin, forsi trovo el nome gnoco.
PS OT: Sfarsorar. No te volarà farme concorenza coi neologismi? ;--D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41466
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da babatriestina »

le cime de rava su wiki tedesco
http://de.wikipedia.org/wiki/St%C3%A4ngelkohl


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

Putei e putele, bon giorno a tuti. La notte è fatta per amare, dice uno. La notte è fatta per dormire, dice l’altro. Tertium non datur. De mi va anca tertium. Stanote go pensà. Che cavolo hai pensato, vi chiederete. Go pensà al cavolo rosso (brassica oleracea con var. capitata var. rubra L) e al cavolo bianco (brassica oleracea con var. capitata var. alba). E za che iero go pensà anca ala verza (brassica oleracea con var. capitata var. sabauda). Qua co’i cavoli bianchi i fa i capuzi garbi. I ghe zonta vin, ma anca siampagna. Pai siori. Crudi, taiai a fete sutili (sottili), i vien mesi in salate crude. Coti i va specialmente con carne de porco lessa (porzina, piede o, qua, costoleta). Co’le verze i fa i involtini con carne masinada. I cavoli i li ciama Weißkohl o anca Weißkraut. I cavoli rossi, ciamai Rotkohl, Rotkraut o anca Blaukraut (crauti blu) i vien fati crudi, taiai a fete sutili (sottili), in salate crude miste. Coti i va coi ‘rosti, specialmente de porco.
A Trieste me ricordo de ‘ver magnà verze sempre e solo miste a patate cote per far patate in tecia con verze. Carne iera de solito quela del brodo. Le verze vien cusinade e misiade con le patate per far un paston. Parchè no sia tanto suto, se zonta un poco del brodo. Mai visto far altrimenti.
La question dele salate xe grave, parchè dipendi sempre del condimento. El più usado xe una emulsion de oio, asedo, sal, pevere e aqua. In certi ristorantini i prepara le salate za prima e i te le porta come antipasto o primo. L’asedo te macera le foie. Risparmieme el resto. E anca coi altri condimenti el pericolo che te senti solo el condimento xe grando. Paese che vai, usanza che trovi. Basta salute! Bona giornada a tuti.


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5363
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da nonna ivana »

Mi sto...incavolando anch'io!

Ciancele caro, per le cima di rapa e i broccoli ci ho fatto anch'io qualche anno fa una ricerca sul "campo"...
partendo dalle rape in primavera...per arrivare alle orecchiette cima di rapa nel piatto!

Sono oberata di lavoro e ansia, ma torno con foto concretamente descrittive, a mio modo!

Buona giornata!

A presto


ivana

la curiosità è il colore della mente
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da Ciancele »

nonna ivana ha scritto:Mi sto...incavolando anch'io!

Ciancele caro, per le cima di rapa e i broccoli ci ho fatto anch'io qualche anno fa una ricerca sul "campo"...
partendo dalle rape in primavera...per arrivare alle orecchiette cima di rapa nel piatto!

Sono oberata di lavoro e ansia, ma torno con foto concretamente descrittive, a mio modo!

Buona giornata!

A presto
Cara Nonna Ivana, non preoccuparti. Non è urgente. Anch'io ho qualche gatta da pelare e prima di metà gennaio non se ne parla. Grazie per il tuo interesse e buona domenica.


danilo43
ixolan
ixolan
Messaggi: 391
Iscritto il: mar 4 giu 2013, 23:30
Località: Venezia

Re: CORSO DI CUCINA

Messaggio da danilo43 »

Me vien rimorso perchè una volta, no me ricordo più dove, ghe go dito a Ciancele che la mia abilità in cusina la xe pari o inferior de la sua, lasando implicitamente far creder che pensavo che nol fusi bon de far niente.
Man man che legio i tui post me rendo sempre più conto de sta monada che me xe scampada e magari in ritardo vojo scusarme. Ma no xe questo el vero e proprio motivo.
Volevo domandarte Ciancele, come che te fa a meter la scharfes es, che go provà anche mi ma che no trovo inserida nei carateri speciali. Sarà forse una roba dei computer gnochi! :arf2_140:


Torna a “Ricete”