Le corde per la Bora

de Trieste, cenni storici, immagini vece e nove, ricordi..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Mi le corde le go viste ancora per diversi anni dopo che me iero sposada. Ma po' le xe totalmente sparide. Se vedi che la gente de ogi xe più stabile de una volta.... :? O forsi i ga speso i soldi per altre robe?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: La Bora

Messaggio da AdlerTS »

Nona Picia ha scritto:Stamatina bora con raffiche a 148 km, la durerà forte fin a domani pomeriggio. Notizia dell'ex gazzettino giuliano alla mezza.
Ieri adiritura 151 ! Quel che xe incredibile xe che con sto vento, che sposta auti de una tonnellata, a trieste xe tanti che gira comunque in motorin :-D

Un tipo de Bolzan che go conossudo, inveze, se sorprendeva de come non svola via le portiere dell'auto co dovemo smontar :lol:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto:E... le corde???
Me ricordo che una volta le iera de canapa, poi, vado a naso, dieci-quindici anni fa i le gaveva messe nove, dopo anni che no se le vedeva più. Ma me par de 'ver sentì che i le ga fregade. Chissà, magari qualche amico de BT del Cai, o qualche mariner dela Barcolana ne sa qualcosa... :wink: :-D

Ieri matina, in via Setefontane, un copo se ga fracassà su un auto e de rimbalzo ga ciapà un sior sul naso. Poco dano, per fortuna, al sior, ma sula machina, oltre al lunoto ridoto in polvere, un bel buso sula carozeria. Certo che se el ghe rivava drito sula testa al sior ... o sula mia che iero pena pasà per de là per 'ndar in farmacia Immagine ...


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: La Bora

Messaggio da Nona Picia »

AdlerTS ha scritto: Un tipo de Bolzan che go conossudo, inveze, se sorprendeva de come non svola via le portiere dell'auto co dovemo smontar :lol:


Se el vien un per de volte a Trieste co xe bora, l'impara anche lui come che se fa a evitar i danni! :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
gipnic
naufrago
naufrago
Messaggi: 4
Iscritto il: ven 29 feb 2008, 18:20
Località: Roma

Messaggio da gipnic »

Io ricordo un inverno particolarmente gelido, credo fosse il '58 o '59, con la fontana di piazza Garibaldi completamente trasformata in una cascata di ghiaccio e giornate di bora veramente forte: ricordo inoltre di aver visto le famose corde, ma non solo, in certi punti, specie in alcuni angoli di incrocio delle vie, c'erano dei corrimano di ferro ben fissati ai muri delle caseper sostenersi in caso di bora.
Direi che mi sono sorretto a dette corde nella zona dell'Ospedale, forse in qualche incrocio di via della Pietà...comunque ricordo che erano posizionate in pochi punti strategici e che venivano messe alla bisogna e poi rimosse.


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Corde ghe ne iera in vai Carducci angolo via Milano e anche in via Roma/piazza Vittorio Veneto sempre all'angolo con la via Milano: Xè punti maledeti.
L'inverno più rigido che me ricordo xè sta quel del '56. I gaveva serà anche le scole. El mar cominciava a iazarse e la bora portava acqua che se ingelava sule banchine e sui moli e gaveva va fato una crosta de jazo assai grossa. Purtropo no trovo più le foto che gavevo fato in quela ocasion: le devi esser imbusade a casa in qualche canton.
Me ricordo che quela volta gaveo becà paura: ve spiego.
Son andà in marina aposta per far foto, in bianoco e nero quela volta. Iero una decina de metri dentro al molo Audace co xè vignù un refolo, ma che refolo, el me sburtava verso l'orlo del molo e sul jazo sbrisavo e no rivavo a fermarme. Go risolto tuto sentandome per tera, cussì fazevo meno vela e anche la stofa del capoto fazeva de fren, ma al momento un certo piu piu no me ga mancà.

Un'altra che me ga tocà cola bora xè stada in Foro Ulpiano. Andavo ale medie al Dante e gavevo el tabelon de disegno. Co xè vignù un de quei refoli potenti come che Dio comanda me son trovà quasi senza saver come in mezo ala strada senza poderme fermar. Fortuna che quela volta no iera che pochissime machine e una me xè passada de drio bastanza vizin. Mi che la gavevo vista inveze che tentar de contrastar el vento go lassà che el me porti e cussì la go schivada, se ben me ricordo, con una certa facilità.

ciao
sum culex


Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Benedetta Bora!

Messaggio da Elisa »

Cari miei, mi voria dir anca la mia sul tema. En Argentina gaven la stesa stagion de l`Australia e temperature somiglianti e quando fa calt fa calt, l`è vera. Però mai preferiria mi la Bora che la me spaventa un poc dopo quela propaganda “giusta” che ghe fe lì a Trieste. No l`ho mai conosuda, l`ho sol sentuda nominar a Trent quando se cantava senza capirghen: “come la bora che viene e che va, e l`Impero l`è mezo fregà..”
Me tegno el me calt, tanto en sto genar no l`ha pasà i 37 gradi….
Ma eco che quel dì che aven desmentegà l`auto al sol, dopo al narghe su, termometro en man, un termometro minuscolo, preciso, fat a scatoleta, comodo da portarse drio e che per mi è novità, el segnava 47 gradi. Da stofegarse. :evil:
Tegno anca en cont quel grave caos soportà dai francesi ed altri paesi, a conseguenza del calt, credo nel 2006, tuti ciapadi per sorpresa con quele certe temperture non europee. Povereti!


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Le corde per la Bora

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Un par de giorni fa parlavimo de queste corde....

Immagine
Oggi, che xe giorno de bora e no dele minori, anca se per mi no tanto, son passada propio per sto canton:
la prima diferenza fondamental cola foto xe che adesso go avudo problemi a fotografarlo, perchè xe pien de machine!
ovviamente tute posteggiade fora dele zone permesse... le saria de multar tute..
Immagine
per cui go dovudo cambiar un fià la prospettiva

ecola qua, un poco più verso via Roma
Immagine
Xe una via assai ventosa, e far i tratto che la se incanala strenta e le piazze che la attraversa, dove che la se "slarga" la suffia forte: Piazza dele Poste, Ponterosso e Piazza del Borsa dove che la sbocca xe fra i punti più esposti in centro.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Le corde per la Bora

Messaggio da babatriestina »

comunque oggi no saria bisogno de corde: la bora fa sventolar la sciarpa dela mula
Immagine

el sior a destra se tira ben su el cappuccio orlado de pelliccia
Immagine

e la coppia ghe sventola un poco el fondo del capotto

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto:
Bilbo ha scritto:no dai Betta, me le ricordo anca mi, e le go viste dal vero.

me le ricordo in via carduci (ex via del torrente) angolo via milano.-
in quel canton me ricordo de un refolaz che nel 1962 o 63 me impediva de andar avanti, ma no le go mai viste, e dir che là ghe passavo, abitavo in via Carducci! ( che za nel 1913 co xe andadi i mii noni la se ciamava Carducci, i la ga sbatizzada un poco de tempo durante la guerra :wink: )
ecco el angolo via Carducci/via Milano, no xe più corde, ma sul canton ghe xe due piccoli passamani de ferro, de solito no se li nota ma sabato mattina un me ga fatto comodo. Oggi no..

Immagine


Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Le corde per la Bora

Messaggio da Nona Picia »

Stamatina qua de noi sufiava discretamente più che in cità, ma adesso sufia quasi come l'altro giorno.....con dei boni refoloni frequenti.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Le corde per la Bora

Messaggio da Ciancele »

Five o’clock tea (per mia gentile concessione alla terra che mi ospita, ho aggiunto del rum in luogo della crema o del latte) e legio dele corde antiboriche (neologismo = contro la bora). L’ultimo mio Nadal a Trieste xe sta nel 1953. Dopo vignivo sempre in estate o autuno (otobre). Nel 1952 iera corde in piaza dela Borsa, per traversarla e andar in via Roma. El mio colega Kurt xe vignù a Trieste (per imparar talian) in agosto e el rideva co’ ghe contaimo dele corde. Vol dir che le iera za prima del 1952. A Nadal del 1952 el ne ga credù. Le traversali del corso le iera in batuda una sì e una no. Via Roma iera teribile, via Dante calma, e cusì via. Co’ tirava la bora, via Roma iera squasi deserta. A marina iera de novo refoli. Ve go za contà una aventura co’ la bora. De giovini no xe problemi, ma per i veci che no ga forza de guantarse xe caligo. Noi, de muli, ‘iutaimo i veci a traversar la strada, specialmente co’ iera iazà par tera. Par questo mi go el posto riservato in paradiso. Ma no stè sburtar, no xe furia. cheezy_298: :cheezy_298:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Le corde per la Bora

Messaggio da babatriestina »

Ogni volta che la bora va oltre i 100 km/h, come che iera el mese scorso, se son in cità, vado sul famoso "canton dele corde" e me domando Come i farà adesso che no i le meti? ben bon eco stavolta..
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Le corde per la Bora

Messaggio da Ciancele »

Go leto dela disaventura de Sum Culex col tabelon. Me xe tocà anca a mi. E iero pizdrul, piciulat. Martin Muma. Ma dopo la guera go visto una putelina con una mantelina bianca de qualche plastica. La mantelina ga fato de vela e la muleta xe stada sbatuda contro el muro de una casa. Teribile. Caligo iera anca in via Crociferi. In pian 'ndava, ma 'pena che te giravi canton e riva in su el vento te sburtava indrio. E de solito ierà anca iazà. Se doveva 'ndar de l'altra parte dela strada e guantarse pal muro.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Le corde per la Bora

Messaggio da babatriestina »

eco qua el canton dele corde oggi, coi xe bora passo sempre
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Quartieri e rioni”