Città vecchia

de Trieste, cenni storici, immagini vece e nove, ricordi..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Me scrivi l'amico Mario, che me disi che la xe in Campo III e che

[img]Il monumento, a pianta quadrangolare, si compone di una struttura architettonica sulla cui faccia anteriore è posta un'edicola con eleganti colonnine scanalate e finemente decorate, che contiene la lapide commemorativa di Giuseppe de Marenzi. Le colonnine sono sormontate da un frontone curvo su cui è posto un globo in pietra con ali e croce in bronzo. Bronzei sono pure gli stemmi che decorano i frontoni laterali e il fregio festonato che orna lo zoccolo. La tomba è stata concessa il 12.08.1878 al Comune di Trieste

fatta dallo scultore Conti Luigi

Iscrizioni:

1. Iscrizione in lettere capitali ad incisione, entro l'edicola al centro: Al barone/ Giuseppe dei Marenzi/ patrizio triestino/ n. MDCCCIV - m. MDCCCLXXIV/ qui sepolto/ che a beneficio della pubblica educazione/ di ricco patrimonio volle erede il Comune/ questa memoria fu posta/ ad onoranza ed esempio

2. Iscrizione in lettere capitali a caratteri applicati, sul basamento a destra: L. Conti Trieste 1881[/img]


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
Sempre de quel libreto per le scole: i disi che el pianoterra de Palazzo Marenzi che delle scale molto particolari, larghe e basse: pareria che servissi per acceder al primo pian coi cavai :-D :-D
oggi go trovado averto e go fotografado le scale, restaurade. Ma i lampadari de cristallo no xe più.
per andar suso a caval... me sa che doveva esser cavai assai bravi..
Immagine

ben rifatti i stucchi, invece
Immagine
no go osado intrufolarme fin sul pianerottolo, dove che se intravedi un stemma ( immagino dei Marenzi..). Za la baba dela portineria me domandava cossa che voio.. ma con cortesia, ghe go spiegado che gavevo amici interessai ala storia de ste scale.
za che ghe semo, el cortil
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Città vecchia

Messaggio da babatriestina »

Via Crosada, verso la fine, zona in cui avevano fatto scavi archeologici per il tessuto medievale cittadino.. in luglio hanno tolto le erbacce e si presentava così:
Immagine
poi tutto fermo, estate, piogge.. ed ecco adesso!
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re:

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto:Qualche zona xe proprio ancora in lavor e se vedi le vece piere..
Immagine
adesso 2016 xe un hotel 4 stelle
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
striref
naufrago
naufrago
Messaggi: 3
Iscritto il: mar 27 dic 2016, 22:53

Re:

Messaggio da striref »

ve zonto una picia scultura su un architrave in via della Torretta, quasi di fronte al osmizza: scometto che pensando al calicetto e i tanti persuti impicai nissun la gaveva vista! :-D
Immagine
secondo voi cosa rappresenta? un ometto che abbraccia un animale? e dietro un albero a 5 fronde/rami?
Ultima modifica di sono piccolo ma crescero il ven 21 apr 2017, 19:20, modificato 1 volta in totale.
Motivazione: corretta la sintassi del quote


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Città vecchia

Messaggio da babatriestina »

sul significato volessimo saver... :?:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Città vecchia

Messaggio da babatriestina »

legio del Piccolo
Immagine
una piazzetta verde ( green), verde verticale ( sui muri?), finalmente restauro del palazzotto abbandonato. ma gli scavi abbandonati da due anni di fronte? il Comune rinuncia al proprio parcheggio,sempre di fronte?
certo la zona ora è abbandonata


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Città vecchia

Messaggio da Ciancele »

[link_button]Go vardà tute le foto e i post e anca mi devo ringraziar tuti quei che me ga fato veder una Trieste che no conoso più o che no go riconosù. Devo sempre ripeter che mi manco de Trieste del 1953. Governo militare aleato, zitavecia veramente vecia. Zerte vie (tipo via Capiteli) no iera de transito. Chi che ‘ndava là ‘ndava de sera, col scuro, e no vedeva le case. Urban, l’albergo, no esisteva. Ani fa, el gaveva ‘pena verto, la putela ga ciolto un deplian (prospettino). No i xe tanto a bon prezo e quela volta no i gaveva parchegi. Noi dormivimo a Opcina. Ala putela ghe piasi caminar par le rive, farse un cafè, un gelato (gelateria sul molo dela pescheria!) o un aperitivo e po no far chilometri par ‘ndar a spavar (a letto). Quela volta Urban iera anca a portada de tacuin (portamonete). Una volta gavemo dormì diversi giorni al Joly. Par Crosada e Sporcavila se pasava solo de giorno. De sera o de note iera Casbah. Se fazeva el giro più sicuro par piazeta Barbacan e Riborgo o via del Bastione e via dele Mura e Cavana. Via Cavazeni iera solo per gente suta (magrolina). Pai panzoni no iera posto. Dopo la guera, ma forsi dopo el 54, drio dela Portiza i ga verto un spaceto. Me par che una volta son ‘ndà là col mio amico (Edera Trieste) de Monaco a farme un otavo (a sorseggiare un calice). Le vie a destra e a zanca (sinistra) de via Cavana no le iera pal pasagio. No gavevo (e no go) la minima alba (idea) de dove che le finiva. Forsi xe androne. La paralela de via Cavana iera via Diaz (o Cadorna?) che finiva in piaza Granda. Go za scrito una volta dela strada dela cesa del Rosario, el palazo sula sinistra verso piaza Granda. Le case (Marenzi ecc.) no gaveva nomi. Par quel no so ‘ndove che le xe, ma me imagino che piturade le fa un figuron. Me piaseria vederle, ma go paura che resterà un desiderio. Go una età ciamemola avanzata e no i me lasa ‘ndar solo cusì lontan. La putela ga qualche aneto (anno) de meno, ma la va anca ela verso i novanta. Podemo caminar solo col deambulatore. O nolegemo qualchedun che ne sburti in carozela. Una specie de ricsciò (rickshaw). Pecà.
OT: Fazè in internet rikscha e vedè do veceti che i gira intuna specie de furgon in bici. Pedala naturalmente una giovine muleta. Qua i xe vignudi de moda in estate e i gira par la zitavecia, no i costa ‘sai. La zitavecia no esisti più del 1944. I la ga fata de novo: fora antico, drento moderno. Ma qua no xe rive e xe facile pedalar. Me imagino Salita del Promontorio, via Comerciale, Greta, via San Michele, Via Cereria, via San Vito e Via Tigor, via Crociferi. Solo col motorin. Chi che vol ‘ndar de piazeta Santa Lucia a piaza Cornelia Romana pol taiar pa’le scale de via dei Fabri.
Speto altri pupoli.[/link_button]


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Città vecchia

Messaggio da babatriestina »

xe tanti che, nostalgici de la citavecia de un tempo ( e dei casoti) la rimpianzi. El Urban sarà caro, ma i mii cugini uan volta se ga trovado bastanza ben al Albero nascosto, xe in via Felice Venezian poco oltre dels bocco de Cavana,. legio anch epublicità de un albergo Porta cavana e vedo- ma me par conuna stela sola un in via delle mira piazzetta Trauner...§ Se te scori el forum xe pien de pupoli, ma podemo sempre agiornar


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Città vecchia

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina, no te go dito 'ncora grazie pai pupoli. Iero un poco ciapà. No, no, solo nel senso di molto occupato. Sdrondonai la dolce metà, che no la xe più la metà de mi. :cheezy_298:
Sicome che là iera i frati, conoso un poco le viuze tacade ala via Catedrale o la cesa de Santa Maria Magiore. Dopo la guera no ghe son sta più. Mi le go 'ncora nel ricordo strete, sporche. Ogi piturade de novo xe tuto un'altra roba.
Penso che sabato e domenica me vardarò de novo tuto con più calma.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Città vecchia

Messaggio da babatriestina »

babatriestina ha scritto: lun 22 set 2014, 10:57 Via Crosada, verso la fine, zona in cui avevano fatto scavi archeologici per il tessuto medievale cittadino.. in luglio hanno tolto le erbacce e si presentava così:
Immagine
poi tutto fermo, estate, piogge.. ed ecco adesso!
Immagine
dopo xe rivada una giungla, adesso i ga netado tuto, xe roba privata e, ricerche archeologiche permettendo, par che i farà... un novo albergo a 4 stelle!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Quartieri e rioni”