Cercasi trattorie

a Trieste, dele grandi industrie el negozietto soto casa: de una volta e de oggi
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2957
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Cercasi trattorie

Messaggio da Piereto »

Zercavo una tratoria ,no per andar a magnar,ma de quele de una volta ,che gaveva nomi cusì strani e invitanti. Guardando un poco qua e la tra i post no la go trovada,e anzi go pensà che se podeva verzer un novo post in cui inserir ste attività commerciali. Se trata de la "Trattoria ai ragni",che la doveva eser verta a Trieste nei ani venti del 900,e forsi anche prima soto l'AU. Ve digo subito che el suo nome lo go trovà su una partitura musicale insieme alla data de la esecuzion : el 15 giugno del 1924. El complesin come che se usava quela volta el sonava nei cine,nei cafe,nei ristoranti e nei stabilimenti balneari.,e questo che gà sonà ,cinque de lori, el doveva aver el suo spazio,e quindi la trattoria no la doveva eser tanto picia. Purtropo no so el rion,ma forsi el nome vien fora su qualche vecio anuario o bedeker. Sperermo ben perchè el programa se pol risonarlo,e forsi nel steso posto. Chi sa se ancora la esisti e magari la ga cambià nome,o forsi el picon e la guera la ga butada zo.


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2875
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Cercasi trattorie

Messaggio da mandi_ »

Proprio un bell'argomento !

Anch'io avevo una richiesta, intanto che i esperti riva. Esiste ancora l'albergo Treviso in via Udine? Nel 1920 esisteva...


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2957
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Cercasi trattorie

Messaggio da Piereto »

Cara Mandi un albergo treviso,mai sentì.Stago pensando dove podeva eser in via Udine .Xe una via bastanza longa che parti drio de palazo ritmayer la riva fin a Roian ,poi vien salita de greta e po comincia la strada del friuli ,che come che disi el nome la portava in friul,e questo ogi.L'unico punto che me pareria probabile xe dove che iera un edificio locanda per el cambio dei cavai de posta che la devi aver funzionà fina a metà otocento,all'inizio dela via. Xe un edificio che la Region ga restaurà.Ma forsi ti te ga qualche elemento in più,tipo qualcosa de scrito ?.


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2875
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Cercasi trattorie

Messaggio da mandi_ »

Caro Piereto

Sì, ho trovato questa indicazione in un documento storico del 1920. Se vuoi, posso anche mettere una parte del documento...ma non penso che sia importante..

In pratica lì in quell'albergo alloggiarono, diciamo, i Capi della Missione che riportò mio nonno e tanti altri da Vladivostok. Me nono e i altri miserrimi dormirono sulla paglia a quanto pare a Trieste, perchè erano troppi e forse poco importanti.

Comunque il documento dice solo(come indicazioni ) : "Provvisoriamente ho stabilito la sede della Missione a Trieste in apposito locale dell'albergo Treviso in via Udine".

Sai che m'interessano ste cose...Probabilmente questo albergo sarebbe importante solo per me...

Trovo invece affascinante la trattoria che tu descrivi, per il nome ed anche perchè si poteva ascoltare la musica e ballare...Magari poter vedere qualche foto...

Io l'ho trascorsa a Grignano, l'estate scorsa...una serata così...


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Cercasi trattorie

Messaggio da Nini Naridola »

Piereto, in via Udine, angolo via Sant'Anastasio iera el ristorante da Elio e vizin -iera internamente anche una porta de comunicazion col bar Marsili. Di fronte iera el malfamato bar Spina. Più avanti, sul canton de via Gaspare Gozzi, quella che, nei ani 50, iera considerada la più vecia osteria de Trieste: la se ciamava All'antico persico ed oviamente la iera frequentada dai "ospiti" del dormitorio Gasparegozzi. All'altezza de via tor san Piero, dove i vendeva Clinton, iera l'osteria "alla bella Venezia" (me par). Adesso xe kebab


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8735
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Cercasi trattorie

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ho una copia anastatica di una guida alla città del 1857, quindi prima del periodo di cui si parla). Riproduco compunque la parte relativa agli alberghi ed alle osterie, anche se non si parla dei locali oggetto di questi post). Magari interessano altri

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Immagine

Per quanto riguarda l'albergo di via Udine ... non sarà stato proprio il Gaspare Gozzi? O in alternativa l'albergo Impero in via sant'Anastasio?


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Cercasi trattorie

Messaggio da Nini Naridola »

Me par de ricordar che in via Udine (circa al n° 37), prima de la "Casa del marinaio inglese" iera una tratoria bastanza grande, con un bel giardin sul retro. Qualcossa coi ragni no me sona novo. Dopo i gaveva fato una pizzeria e po' un ristorante


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2875
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Cercasi trattorie

Messaggio da mandi_ »

Tante grazie! Bella memoria !


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Cercasi trattorie

Messaggio da Nini Naridola »

Comunque, Mandi, domani ghe domanderò a un mio amico che suo papà e suo nono gaveva osteria in via Udine da dopo la grande guerra: i iera cabibi e i portava marsala.


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2875
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Cercasi trattorie

Messaggio da mandi_ »

Ebbene sì : son molto contenta! :-D

Mandi


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry

Torna a “Industrie e comerci”