I Parisi

a Trieste, dele grandi industrie el negozietto soto casa: de una volta e de oggi
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Tu1

I Parisi

Messaggio da Tu1 »

Al n 5 il palazzo Kalister, del 1881, e dal 1911 dei Parisi. E' opera dell'architetto Luigi Zabeo. Dal 1894 è pure proprietà Parisi.
Mi credo de esserghe stada una volta in visita de muleta, ma no iera dentro i Parisi, che po al epoca i iera za morti quasi tutti, ma solo la governante.
..ma i Parisi, almeno un pochi, xè ancora vivi....conosso uno che xè appassionà de treni....o xè un altro ramo dela famiglia?

Saluti


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Tuco ha scritto:
ma no iera dentro i Parisi, che po al epoca i iera za morti quasi tutti
..ma i Parisi, almeno un pochi, xè ancora vivi....conosso uno che xè appassionà de treni....o xè un altro ramo dela famiglia?
sì, dovessi esser i cugini, che xe subentrai dopo la morte de Rodolfo deto Rodolfino nei anni 70 , se ben me ricordo finido soto un autobus a Londra. Un giorno tiro fora una publicazion dela ditta Parisi dei anni 50 e ve ricostruisso la storia.


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

ma no iera dentro i Parisi, che po al epoca i iera za morti quasi tutti
..ma i Parisi, almeno un pochi, xè ancora vivi....conosso uno che xè appassionà de treni....o xè un altro ramo dela famiglia?



Sì xè un apassionà de trenini el Dr. Stani (Stanislao) Persona veramete coccola e ala man almeno co mi lavoravo per lui.
L'ultimo Parisi che ga abità in quel palazo xè sta Rodolfo, come che gavè dito morto a Londra, e proprio qua xè stada alestida la camera ardente.
Se no sbaglio, nela spartizion del'eredità sto palazo, ghe xè andà ala famiglia Berio (me par mama de Rodolfo) che po lo ga vendù.
El ramo principal dela famiglia xè finido con Rodolfo. Lù el gaveva due zii, ogi entrambi morti: Giannio (Giovanni Battista) ex diretor dela dita F.Parisi e papà de Stani (fio dela famiglia dei conti Vaselli), l'altro, me par Nico, diretor dela filiale de Milan, papà de Franceso attuale diretor dela dita de spedizioni che xè stada fondada dai antenati de Rodolfo nel 1807, che ga la sede in viale Miramare 5.

Spero che ste notizie possi esaurir la vostra fame di sapere :wink: :roll: perchè mi no me ricordo altro :'-( :'-(

Se xè qualche inesateza, me dispiasi, go scrito tuto a memoria.

Ciao
sum culex


Tu1

Messaggio da Tu1 »

Scusa...ma el dotor Stani quanti anni gà (circa...)?

Saluti


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto:El ramo principal dela famiglia xè finido con Rodolfo. Lù el gaveva due zii, ogi entrambi morti: Giannio (Giovanni Battista) ex diretor dela dita F.Parisi e papà de Stani (fio dela famiglia dei conti Vaselli), l'altro, me par Nico, diretor dela filiale de Milan, papà de Franceso attuale diretor dela dita de spedizioni che xè stada fondada dai antenati de Rodolfo nel 1807,
El baron Giannio e l'altro iera dei cugini, i zii de Rodolfino, premorti a lui , iera el zio Pino Parisi, morto nei anni cinquanta, scapolo, che mi conosso dele foto e che me gaveva colpido perchè el iera un belissimo omo (anche Rodolfino iera famoso come playboy, ma el xe morto anca lu scapolo, e anche lui gaveva perso el papà che el iera picio, a poca distanza del zio). E po el gaveva due zie, Matilde e Margherita, Matilde gaveva sposado in seconde nozze ( senza fioi) l'on Fulvio Suvich, quel che xe stado per un periodo ministro in epoca fascista. Margherita se ga sposado con un Piussi e la gaveva due fie femine, quindi esisti ancora eredi diretti, ma per via feminil. Forsi anche dele fie de un primo matrimonio de Matilde Parisi.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Tuco ha scritto:Scusa...ma el dotor Stani quanti anni gà (circa...)?

Saluti
El dovessi aver ocio e crose,sempre se no sbaglio, torno i 40-45, credo. Forsi sum culex el saverà qualcosa de più.
Ciao ciao


Tu1

Messaggio da Tu1 »

OK grazie...alora xè quel che conosso de vista...


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

babatriestina ha scritto: Rodolfo deto Rodolfino nei anni 70 , se ben me ricordo finido soto un autobus a Londra.
Rodolfo, deto Rodolfino, e anca el 'contino Parisi' iera un mito per noi muli nei anni 70. El iera spesso al Tergesteo e el parchegiava la sua Roll Royce sul marciapie come se la fossi una volgare 500...
El gaveva anca avudo una storia con la Brigitte Bardot, che per noi iera el massimo.

La morte, banalissima. Nol xe andado soto el autobus, ma el speceto retrovisor del autobus ghe gaveva dado sula testa quando el caminava sul orlo del marciapie in una via de Londra....


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Esatto, macondo. Se el fossi vissù, adesso el gavessi la mia età, ghe iera 10 giorni de diferenza tra mi e lui (più vecia mi, naturalmente). Mi lo go conossù che gavevimo circa 12 ani, all' ultima befana del'uficio che go ciapado e i lo gaveva costreto a far el primo discorsa publico dela sua vita.
Ciao ciao


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

La prima machina

Messaggio da sum culex »

Questa xè la prima machina che gaveva el baron Parisi e xè la prima machina che circolava in cità a Trieste (se no la prima, una dele prime sicuramente)! Quela volta girava ancora in carozza o landò chi che podeva: i altri a pie o coi primi tran a cavai!
Gavemo sta foto perchè l'autista del baron iera el nono de nona picia e de drio xè sentada sua fia (la mama de nona picia).
:wink:
ciao
sum culex
Allegati
nuovo-13.jpg


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Bel cimelio :wink:


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: La prima machina

Messaggio da ffdt »

sum culex ha scritto:[...]Gavemo sta foto perchè [...]
No c'entra co' i Parisi, ma cuei pra la` de drio de 'l auto i me da` de logo indove che i tien pecore ... te sa indove che la xe stada scatada e in che ano?

Grazie :-)

Franco


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: La prima machina

Messaggio da Nona Picia »

ffdt ha scritto:
sum culex ha scritto:[...]Gavemo sta foto perchè [...]
No c'entra co' i Parisi, ma cuei pra la` de drio de 'l auto i me da` de logo indove che i tien pecore ... te sa indove che la xe stada scatada e in che ano?

Grazie :-)

Franco
No so dove che i iera, penso de qualche parte in Carso e iera sicuramente tra el 1920 e el1925.
Ciao ciao


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

El monte drio paressi el Concusso


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Qunado che Zoomy ga postado el feral del ingresso de Villa Parisi a Cedas, qua
https://www.atrieste.eu/Forum3/viewtopic ... 8758#18758
me se ga impizzado anca a mi una lucetta, e zerca che te zerca, go trovado a casa una vecia rivista anni 50 con qualche foto de quella villa, cussì ve mostro come che la iera quela volta:
la vila i disi che la xe neogotica fatta fra el 1820 e el 1840,per i Vivante, ma se vedi che in sti anni 50 i la ga rifatta al interno:
la villa
Immagine

Immagine
la vista verso el porticciolo de Cedas
Immagine
Ultima modifica di babatriestina il ven 1 gen 2010, 16:38, modificato 3 volte in totale.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

i saloni interni
Immagine
la biblioteca
Immagine
una camera de bagno
Immagine
Ultima modifica di babatriestina il ven 1 gen 2010, 16:40, modificato 2 volte in totale.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41256
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

la camera de letto della parona de casa, el giornal precisa che el letto xe ricoverto de raso turchese e la tappezzeria a disegni corallo
Immagine
e quella del paron de casa
Immagine
Ultima modifica di babatriestina il ven 1 gen 2010, 16:41, modificato 2 volte in totale.


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

cocola ... cuaxi cuaxi me acontentasi ... ;-)


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

.......Anche mi..... ;-D
Sumculex ghe iera dentro, mi mai! :(


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:una camera de bagno
mai visti quadri impicadi sora la vasca :-D


Torna a “Industrie e comerci”