Beltrame ed altre sartorie

a Trieste, dele grandi industrie el negozietto soto casa: de una volta e de oggi
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
butterfly85
naufrago
naufrago
Messaggi: 6
Iscritto il: mar 17 feb 2015, 14:02

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da butterfly85 »

Qualcuno sa quando ha chiuso Beltrame in Corso?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da babatriestina »

La famiglia la ga ceduda nel 1988 e la nova gestion ga fallido nel 1994


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
butterfly85
naufrago
naufrago
Messaggi: 6
Iscritto il: mar 17 feb 2015, 14:02

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da butterfly85 »

Sì, avevano ceduto ai Basevi. Nel 1994 la società Beltrame spa fallisce...ma mi risultava che il negozio avesse comunque lavorato fino al marzo 1995. Risulta a qualcuno? Sto facendo una ricerca in merito...


butterfly85
naufrago
naufrago
Messaggi: 6
Iscritto il: mar 17 feb 2015, 14:02

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da butterfly85 »

Se qualcuno può aiutarmi a ricostruire la fine dei magazzini Beltrame gliene sarei grato!


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da babatriestina »

quello che ho riferito l'ho trovato sul solito Zubini, Borgo Teresiano, ma non dà altri dettagli. Immagino che alla Biblioteca Civica si possano consultare i Piccoli dell'epoca su cui ci saranno sicuro le vicende


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
butterfly85
naufrago
naufrago
Messaggi: 6
Iscritto il: mar 17 feb 2015, 14:02

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da butterfly85 »

Grazie, proverò così!


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da Piereto »

Chi se fa più i vestiti su misura dal sarto o le camise ? Chi compra più le stofe a metro ? Forsi le babe le va ancora da una sarta, ma credo se trati più de riparazioni o agiustamenti. Insoma semo di fronte a una categoria in estinzion, e quindi anche i negozi che ofriva confezioni su misura. La stesa roba per le pelicerie altro negozio in estinzion.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da babatriestina »

Beltrame no fazeva roba su misura. Vendeva roba pronta come i altri negozi de abigliamento.almeno, nei sui ultimi venti- trenta anni... più o meno come che iera Godina..
stofe a metro vendi el Emporio e le gente se fa i vestiti de carneval, tende, tovaie.. e po esisti ancora chi che sa doprar la machina de cusir. Quel che no vedo più xe i cartamodelli tipo Burda.. ma forsi per i appassionati sarà ancora qualcossa


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8683
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi no so se Beltrame fazesi vestiti su misura, ma di fronte all'ingresso dell'Oberdan in via Besenghi (ingresso dei professori) me ricordo che iera un grande edificio marcà Beltrame e me par che fusi el suo laboratorio de sartoria.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da babatriestina »

quanti ani xe passai de co te andavi al Oberdan? i gaverà avudo un reparto sartoria, ma mi i vestiti de Baltrame ( pochi, perchè iera per siore) li compravo e so che no iera de sartoria. El ultimo xe stado un tailleur del a boutique, penso nei anni 80 che me ga costado anche bastanza caro..lo go tegnudo assai anni per amortizzar el costo.. credo che el laboratorio de sartoria no fazessi più o quasi modelli per signore,almeno dopo la guerra, ma divise. forsi i fazeva quela dei bidelli per el carli... anche perchè de sartorie che fazeva abiti iera altre.. la Modelia, la Amy... ma stemo parlando dei anni 50-60...xe tramontado verso i anni 70..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da Nini Naridola »

Mi, difronte a l'Oberdan no me ricordo de Beltrame: iera le scole elementari, un per de case basse e il Bagno comunale, altre case basse e di fronte al da Vinci l'Onmi (??). Una Beltrame vegniva all'epoca mia all'Oberdan, me par Franca. El Laboratorio de sartoria del corso gaveva l'ingresso, almeno fin nei primi anni '70, su per via del Monte a sx.


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da sum culex »

Mia nona fin al 1963 me fazeva far el vestito (giaca e braghe) in sartoria de Beltrame; l'ultimo che me go fato xè el vestito per el matrimonio 52 ani fa. El sarto, 'ssai cocolo e bravo se ciamava Cespa. Comunque per andar in sartoria entravimo dal solito ingresso in corso Italia e se doveva andar in primo pian.
ciao
sum culex


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da Piereto »

Mi so che Beltrame fin i ani 60 gaveva la sartoria in via Besenghi e el fazeva tute e vestiti de lavor per tante dite, per el comun , per l'Acegat. Me ricordo che de Beltrame son andà a farme el mio frac personale , e entravo da via del Monte per cior le misure. La prima fornitura de frac per l'orchestra el Verdi le la ga fata co la dita de Beltrame che ga anche taià e cusì.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2934
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da Piereto »

Me par de ricordar da storie de mia nona che a Trieste a caval de la prima guera, ma xe restà anche soto l'Italia, ghe iera la sartoria Lorcet e forsi una Vogele in corso.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41257
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto: Vogele in corso.
Fiegele. Tacà del Torinese. Lavorava la sorella de mia prozia. I ga tegnudo verto fin i primi anni 50. Anche là i me ga ciolto vestitini de fioi ma pronti, e come che ricordo sempre, le me iera un tantin antipatiche perchè mi volevo el vestitin celeste e lore no, che celeste xe solo che per le bionde e che mi mora devo vestirme de rosa, color che odiavo perchè trovavo de pupa leziosa. Meti insieme mama e nona.. e quel vestitin rosa lo go ancora salvado in un baul..
Mama e nona se voleva un vestito fato su misura andava dela Modelia : che iera cara, ma no come la Amy. E per i capei, dela modista, la siora Giorgi in via san Spiridione. Go ancora qualche capel dela Giorgi de mama e de nona. Quei fati de piume e piumette... o coi fiori finti sora.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
butterfly85
naufrago
naufrago
Messaggi: 6
Iscritto il: mar 17 feb 2015, 14:02

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da butterfly85 »

sì, Beltrame aveva aperto lo stabilimento di forniture in via Besenghi negli anni venti. Ci lavorava mia nonna, facevano principalmente divise. Ha chiuso nei primi anni settanta.

Ieri mi domandavo se qualcuno si ricordasse in che periodo ha chiuso il negozio in centro. L'anno dovrebbe essere il 1994. Volevo andare a spulciare i numeri passati del Piccolo come mi ha suggerito babatriestina ma ho scoperto che quelli relativi agli anni Novanta li hanno solo in biblioteca a Gorizia...


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da Nona Picia »

Comunque mio marì e mio papà se fazeva le prove dei vestiti in pian de sora del negozio de Beltrame in Corso. Me ricordo ancora co iero picia, mi e mio fradel che corevimo ancora intorno a un tavolin basso che iera nel salotin e un giorno ne ga becà el maestro De Jurco e el ne ga fato far ginastica intanto che spetavimo che Cespa finissi con mio papà.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
butterfly85
naufrago
naufrago
Messaggi: 6
Iscritto il: mar 17 feb 2015, 14:02

Re: Beltrame ed altre sartorie

Messaggio da butterfly85 »

Qui non c'è nessuno che ha lavorato da Beltrame negli ultimi anni? O magari qualcuno che conosce ex commesse che ci hanno lavorato nell'ultimo periodo (anni 90)?


Torna a “Industrie e comerci”