Bitte e fonderie sulle Rive

el porto de Trieste deuna volta, de adesso, le navi che vien e va a Trieste, de una volta e de adesso
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Bitte e fonderie sulle Rive

Messaggio da babatriestina »

Incomincio con confessar una mia grave lacuna: no so la parola triestina per indicar le bitte, cioè quei manufatti per ormeggiar le navi.
se qualchedun me aiuta.. grazie!!
ben, passando per le Rive, guardavo: quele vece de piera no esisti più se no al canal ma no le xe più in uso, ma quelle de metallo porta spesso el nome della fonderia, ecco un per :
questa xe vizin dela Marittima:
Immagine
Fonderia Scabar Trieste
Immagine
Ve disi gnente? mi gavevo dei cugini Scabar (dopo Scabardi), ma no go mai sentido parlar de fonderie..

un poco oltre xe questi
Immagine
Galliate de Novara


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ecco el particolar
Immagine
e le ultime xe inveze verso el canal
Immagine
e queste xe la fonderia Osvaldella, che dovessi esserse trasformada nel attual Vidali, eredi dei Osvaldella
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

qua no ghe xe marchi de fabbrica, ma ve metto una del Molo che ciamassi Ancora un litro de quel bon..
Immagine
solo che iera quasi mezzogiorno e imagino la iera restada dela sera prima... :evil: :x
me par che iera un frizzantino


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Zigolo
Citadin
Citadin
Messaggi: 1073
Iscritto il: lun 31 mar 2008, 23:22
Località: Muggia

Re: Bitte e fonderie sulle Rive

Messaggio da Zigolo »

babatriestina ha scritto:Ve disi gnente? mi gavevo dei cugini Scabar (dopo Scabardi), ma no go mai sentido parlar de fonderie..
Sì, a mi me disi. La fonderia iera del nono de un mio amico. Fazeva opere civili ma anche lavorava per artisti importanti (no volarìa dir, ma me par anche Mascherini).

Non savevo dela sua difusion fin che non son tornà de una vacanza in Istria e ghe go dito: "Ciò, go visto un tombin col tuo nome, a Albona". Al che el me ga risposto che meza Istria ga i "sui" tombini.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Questa xe sul molo dove che xe el marina san Giusto, la devi esser stada tirada su del fondo del mar, e ve dà l'idea dela parte che resta interrada
Immagine
e là vizin un'altra bitta, stavolta fonderie officine meccaniche triestine
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: Bitte e fonderie sulle Rive

Messaggio da molighe el fil »

babatriestina ha scritto:Incomincio con confessar una mia grave lacuna: no so la parola triestina per indicar le bitte, cioè quei manufatti per ormeggiar le navi.
se qualchedun me aiuta.. grazie!!
ben, passando per le Rive, guardavo: quele vece de piera no esisti più se no al canal ma no le xe più in uso, ma quelle de metallo porta spesso el nome della fonderia, ecco un per :
questa xe vizin dela Marittima:
Immagine
Fonderia Scabar Trieste
Immagine
Ve disi gnente? mi gavevo dei cugini Scabar (dopo Scabardi), ma no go mai sentido parlar de fonderie..

un poco oltre xe questi
Immagine
Galliate de Novara
Dopo ani vedo questo mesagio perchè son notà de poco a questo forum-
Mi go sentì che la bitta vien ciamada garofolin.
La fonderia Scabar iera in via Carpineto in alto a destra e le oficine esisti ancora e le xe stade restaurade, no so che uso le ga adeso.
Xe un belisimo esempio de architetura industriale.
I due fradei Scabar dopo 'ver serà la fonderia i ga continua a far picoli lavoreti in bronzo (anche per Carà) in una camereta che ghe gaveva da un marangon in zona industriale.
Nei ani zinquanta i gaveva fato fusioni in bronzo per mio papà che doveva meter in castel de Miramar la feramenta che i americani gaveva ciolto per ricordo co i xe andadi via.
Uno dei mii fioi gaveva vintizinque ani fa al da Vinci una professoressa che iera fia de un dei due fradei,
Quela volta se usava ancora el cognome del marì e no me ricordo come la se ciamava.

A Trieste ghe iera un'altra granda fonderia in via dela Tesa, la se ciamava FOMT Trevisini


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Bitte e fonderie sulle Rive

Messaggio da Nini Naridola »

"Garofolin": a mi me par che no vol dir bita ma pitosto una bricola con feral per segnalar bassifondai.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: Bitte e fonderie sulle Rive

Messaggio da AdlerTS »



Mal no far, paura no gaver.
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: Bitte e fonderie sulle Rive

Messaggio da molighe el fil »

Un dotor che ga lavorado diversi ani al Museo del mar e che ga scrito i due cataloghi del museo me ga dito che in arsenal la bita i la ciamava anche "culata".
No xe una bruta parola ma i usava per bita quela parte del canon che se ciama cusì.
Per quel che riguarda el garofolin el se informerà de zente che ga lavorà in porto più de trenta ani perchè lui, esendo de Roma non xe sicuro dela risposta


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Bitte e fonderie sulle Rive

Messaggio da Nini Naridola »

"culata" per bitta no go mai sentì. Inveze, son quasi sicuro, che el garofolin xe una bricola, una meda luminosa o una boa de segnalazion. Un nostromo o paron de barca de Piran co gavemo posà in mar una boa cola crose de Sant'Andrea, el me gaveva dito:- Ciol el punto (gavevimo el Loran C) de sto "Garofolin"!


Avatar utente
TergesteUrbsFidelissima
naufrago
naufrago
Messaggi: 3
Iscritto il: mer 21 ago 2013, 11:58
Località: Triest

Re: Bitte e fonderie sulle Rive

Messaggio da TergesteUrbsFidelissima »

Queste bitte le fazeva anche el mio trisavolo che de profesion fazeva apunto el fonditor.


SERVUS
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Bitte e fonderie sulle Rive

Messaggio da babatriestina »

i " garofolini" di Sistiana ma non su rive, ma al bivio dei Tre Noci ( ma di noci ne son rimasti due)
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “El porto e le navi”