la profondità del porto di Trieste

el porto de Trieste deuna volta, de adesso, le navi che vien e va a Trieste, de una volta e de adesso
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babatriestina
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la profondità del porto di Trieste

Messaggio da babatriestina »

Leggo ripetutamente che i fondali del porto di Trieste sono particolarmente profondi fino a 18 metri e che ciò lo contraddistingue da tutti gli altri porti italiani e mediterranei.
La cosa mi ha incuriosita, anche perchè sembra che il principale uso che se ne faccia adesso siano le navi assai cariche che scaricano un po' a Trieste, poi alleggerite e richiedenti minor profondità, vanno a scaricare a Capodistria..
Bene, sono andata un po' a googlare in materia, al caso posto i link, ma io avrei trovato queste informazioni, che mi piacerebbe sapere se sono veritiere, da confermare, da modificare.. e ne trarrei qualche osservazione:

1 i fondali massimi a Trieste sono di 18 metri
2 nessun porto del Mediterraneo li ha così fondi
3 in contrasto a questo, un sito di Gioia Tauro si vanta di fondali a 18 metri
4 i porti del Nord, Anversa, Rotterdam, Amburgo hanno fondali di 16 metri
5 i 18 metri di profondità a Trieste si trovano solo da un lato del Molo VII
6 il terminale Adriaterminal del Porto Vecchio ha fondali di 12 metri


Mi fermo qua, e le osservazioni che mi vengono spontanee, ammesso e non concesso che quanto riportato sia vero, sono che

a) i 18 metri di profondità servono a navi grandi container di cui non so quante arrivino qua
b) se i porti del Nordi hanno solo 16 metri, sembra che ciò non li penalizzi poi tanto
c) se vanno sfruttati i fondali di 18 metri, si può farlo SOLO valorizzando il Molo VII, che è in Porto Nuovo, per chi ancora non lo sapesse
d) l'importanza dei fondali, relativamente al Porto Vecchio, sono ben inferiori a quanto sbandierato da qualcuno
e) mi chiedo comunque se altri porti non pensino di scavare i propri fondali, se ciò sia conveniente in fatto di costi/ricavi.
f) quali siano i traffici che richiedono i fondali di 18 metri.


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Piereto
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Re: la profondità del porto di Trieste

Messaggio da Piereto »

Leggendo l’articolo sui fondali ,allargo l’argomento includendo i dati riguardanti il porto di Monfalcone :
• I fondali hanno attualmente 2008 una profondità compresa fra i 9,5 e gli 11,7 metri, ma entro il 2010 si prevede possano raggiungere i 13 metri (attraverso un'opera di dragaggio)
• Il canale di accesso al porto è lungo 4,5 km e ha una larghezza di 166 metri
• Le banchine, dotate in totale di dodici accosti sono predisposte per accogliere qualsiasi tipo di mercanzia. Il pescaggio massimo delle imbarcazioni utilizzatrici degli accosti non deve superare i 10,9 metri.
Gli stessi dati valgono per il nostro porto vecchio-nord,e quindi a me sembra che si sia creato il porto di Monfalcone per non aver potuto o saputo utilizzare quello vecchio di Trieste. Leggo anche che la sua conformazione attuale risale alle ultime due decadi del XX secolo cioè anni 1980. Faccio anche notare che l’ultimo dragaggio del bacino san marco sia avvenuto per ospitare i traghetti greci che attraccavano alla marittima. Ma per il porto vecchio non so se sia stato dragato prima della seconda guerra. Comunque il porto di Monfalcone come tutti i porti della riva occidentale adriatica italiana fino ad Ancona,tendono a insabbiarsi ,sia per correnti,per bradisismo,e apporto di materiali dei fiumi. Aver valorizzato il porto di Monfalcone è sintomatico del modo di procedere della politica italiana,non ci sono linee guida,e se anche ci sono vengono aggirate,e ognuno si arrangia.
Mi sembra saltando ad un altro argomento come anche la facoltà di architettura della nostra università triestina andrà a Gorizia,cioè un altro esempio di come realtà triestine vadano altrove,e se tu reagisci ti danno del campanilista,ma vorrei che qualcuno mi citasse qualche attività pervenuta a Trieste da altre realtà della penisola,attività che altri enti italici hanno benignamente devoluto a Trieste.


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babatriestina
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Re: la profondità del porto di Trieste

Messaggio da babatriestina »

Oggi, su Bora.la leggo un intervento che riporto, sempre per aumentare la mia confusione:
La costruzione del porto nuovo si rese necessaria oltre che per l’aumento dei traffici anche per l’aumento del tonnellaggio medio delle navi che avevano bisogno di piu’ pescaggio, in effetti ora anche i fondali del Porto nuovo sono per la stessa ragione limitativi, il progetto di allargare i moli e’ per avere a disposiione fondali ben oltre i 10 mt. Gia con l’Austria esisteva il progetto del Molo VII costruito solo dopo la 2a Guerra .
Il PFV va da una profondita’minima di 3,65 Mt ad una Max di 8,82 solo il terminal Adria ha 12,77 mt ma e’ poco praticabile perchè se c’e’ bora le navi la hanno al traverso e per l’effetto vela rischiano di rompere gli ormeggi inoltre l’ingresso Nord che ha un pennello trasversale rende rischiosa la manovra d’ingresso.
Il PFN ha pescaggio da 8,51 a 10,03 mt
tranne il terminal ro-ro 12,16 mt mentre il VII va da 9,72 a 14,29 MT
e mi domando, secondo questi, dove sono i fondali di 18 metri?? :?: :?: :?: :roll:

attendo ulteriori dati se qualcuno ne sa di più. Insisto, perchè quello dei fondali è il tasto su cui vedo battere insistentemente.


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Re: la profondità del porto di Trieste

Messaggio da Piereto »

Probabilmente dipendi in che punto te fa le misure.Sull adria terminal in porto vecio xe la quota più alta per el porto vecio,e dove che iera el vecio deposito de petroli ex Au ,xe i 3,65 metri. La stesa roba xe per el porto novo. El molo setimo xe fato su pai che val sul fondo, e el riva ai 18 ,ma i moli del porto novo che ga fato l'austria i iera tuti soto costa e noi iera su pai e quindi in muratura ,e le quote xe come che te ga leto. Co riva bastimenti che pesca sai ,anche navi pasegeri ,i li manda al molo setimo.Anche la portaerei forestal una volta la xe vignù al molo settimo ,e po no più per ragioni de sicureza e rumor che fazeva i aerei. No vedo sto problema dei pescagi. Dove che xe baso basta trovar i bori per dragar,e che dopo se imbunisi a causa de le corenti , a noi ne riguarda marginalmente solo per el bacin San giusto e la sacheta,e san Marco. Anche la riva dove che xe la piscina de aqua de mar la xe sta scavada e aprofondida za soto l'Austria,e credo che se rivi oltre i cinque metri. . Ben più grave xe la facenda per vilaggio del pescatore,Panzan Monfalcon e tute le lagune e Portonogaro. Anche Aquileia iera un porto roman colegà co un canal a Grado e al mar .Nisun ga più dragà. Anche el porto roman de Classe che iera quel de Ravenna se ga imbuni. Tuta la linea de costa fin ala Conero ,in domila se ga sposta de diversi chilometri in fora. Basta poi un do maregiate de quele bone e ogni ano sparisi tochi de spiagia sia a Grado che a Lignan,che poi se reintegra,finchè xe i bori.


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Re: la profondità del porto di Trieste

Messaggio da Piereto »

Bisogna veder se i dati che cita la Bora xe agiornadi ,perchè nel corso dei ani el molo setimo xe sta prolungà e slargà più volte. Gavevo leto recentemente che anche i fondai del porto de Fiume i riva ai dieci metri e mezo,ma a ocio e crose dai ricordi me par che el mar davanti la cità riva anche ai meno 40.


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Re: la profondità del porto di Trieste

Messaggio da Piereto »

Quanto a scavar i fondai ,dipendi dai tipo de nave che te vol far rivar.Se tendi a costruir navi sempre più grandi perchè se risparmia sul carburante sui viagi e sul personal. Me par che sia più conveniente scarigar i container a Trieste inveze che a Gioa Tauro perchè costa de più far 2000 chilometri de autostrada che un giorno e mezo de nave in più venindo a Trieste. Gioia Tauro scariga i container dele navi transoceaniche su quele più picie che po va va in altri porti italiani. I armatori devi far calcoli sul fil del rasoio, tinindo conto dei giorni de viagio,del tipo de nave (velocità ,portata),dei tempi de scarigo e carigo,de come po i container riva a destinazion, se su goma o rotaia, e le tarife dei pedagi e i nolegi de cari feroviari e costo de l'autorasporto (spedizioneri)e no ultimo e forse sai importante xe la quantità de le tarife e dele tasse de stazionamento e imbarco. Ogni tanto i armatori prova a mandar una portacontainer transoceanica fin a trieste ,roba de 6000 teu,e pur avendo el fondal bon bisogna veder se tuto el mecanismo de inoltro de le merci xe veloce. Me par che do ani fa sul molo setimo noi iera preparai ,e noi saveva più dove che i gaveva meso qualche container. Ghe xe po anche le incognite dei scioperi,e el tempo xe denaro. Quando che i parla de Portonogaro i ga fato el calcolo che costa de meno dragar el canal e costruir nova banchina rivando fin soto la fabrica,che no far 40 chilometri de treno scarigando a Trieste.Quando che sento dir che bisogna colaborar tra i vari porti dell'alto adriatico no te polfar acordi co la Slovenia perchè el "sistema"Slovenia ga costi e tempi diversi e meno cari del nostro. I politici buta fumo nei oci.Aver i 18 metri xe importante ,ma xe relativo.Podesimo farghe concorenza anche a Roterdam che ga fondai de 16, e nonostante che i sta 4 giorni in più de viagio rivando dall'oriente,noi perdemo sti 4 giorni perchè semo lenti nel scarigar e no xe i treni(manca cari e locomotori) e le tarife feroviarie italiane xe più alte. L'Italia ga fato evidentemente el calcolo che convien spender per la terza corsia de l'autostrada ,perchè no se riva a meter i tir sui treni, perchè manca i rotabili e costasi farne de novi. La stesa roba ga pensà tuti i paesi danubiani balcanici. I bori che ga sti paesi va spesi per amodernar sti stati ,ma noi xe tanti per migliorar le ferovie che gà anche 150 ani,e cusì meio comprar autotreni e intasar le strade. Xe anche che le autostrade xe private, e se el trafico aumenta ghe va soldi ai azionisti. Nele ferovie no ghe xe privati,e quindi lo Stato resta fermo e imobile,spetando che cresi l'erba sui binari.


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babatriestina
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Re: la profondità del porto di Trieste

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto: Nele ferovie no ghe xe privati,e quindi lo Stato resta fermo e imobile,spetando che cresi l'erba sui binari.
ara che formalmente Trenitalia no xe più statal, ma xe una spa.
Comunque mi volevo aver dati certi, perchè ogni volta che qualchedun tira fora el Porto Vecio, tira fora i fondai.. e inveze paressi che sia una leggenda metropolitana.
Se passemo al discorso rotaia/gomma xe un altro per de manighe e e meritassi una trattazion tuta sua, e no solo in relazion ai porti.


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Re: la profondità del porto di Trieste

Messaggio da Piereto »

Formalmente Trenitalia sarà una spa,ma chi meti i bori xe lo Stato.E po Montezemolo ga dovesto far una sua compania feroviaria per farghe concorenza sulle tratte ad alta velocità,segno che nol podeva entrar ne la spa.(a parte che noi lasa partir sti treni privati) Tuti do pensa che Ferovia contro aereo sia un bon investimento. Ferovia contro autostrade no,ma no voio andar fora tema.


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sono piccolo ma crescero
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Re: la profondità del porto di Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Leggo di queste nuove navi portacontainer

http://www.repubblica.it/economia/2013/ ... ef=HREC2-9

Secondo wikipedia il loro pescaggio sarà di 14,5 m http://en.wikipedia.org/wiki/Maersk_Triple_E_class. Se bastassero i fondali fondi, potrebbe essere un'occasione...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
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Re: la profondità del porto di Trieste

Messaggio da babatriestina »

Attualmente quando le portacontainers sono troppo basse e hanno bisogno di fondali, mi dicono che scaricano un po' a Trieste, si alleggeriscono.. e finiscono a Capodistria!
per la Maersk, sono alcuni mesi che sta facendo richiesta di lavorare e di avere una concessione a Trieste, ma sembra che nessuno finora abbia nemmeno pensato di darle una risposta.. sono lì a palleggiarsi le responsabilità, mi sembra..


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Nini Naridola
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Re: la profondità del porto di Trieste

Messaggio da Nini Naridola »

Proprio negli ultimi mesi del 2012 è stata conclusa, dall'Oservatorio Geofisico, una ricerca di batimetria ad alta risoluzione negli specchi delle acque portuali di Trieste. I rilievi sono stati effettuati con un multibeam di ultima generazione “7125 Reson Seabat”: ecoscandaglio a multi fascio di segnali che hanno prodotto, dal rilievo tridimensionale, una ortofoto digitale. Il sistema multibeam naturalmente era integrato dal posizionamento GPS ad alta precisione. La ricerca è stata commissionata e finanziata (immagino) dalla S.Q.S. (Servizi Qualità e Sicurezza) dell'Autorità portuale di Trieste.
Ovviamente i dati non sono (ancora) pubblici essendo di proprietà del committente.


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