parole de portuali

el porto de Trieste deuna volta, de adesso, le navi che vien e va a Trieste, de una volta e de adesso
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

eccolo finido
nodo da gancio1.jpg
nodo da gancio1.jpg (7.15 KiB) Visto 2472 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

Adesso i ganzi, grandi o pici, i xe tuti con una sicura. Come questo
Gancioconsicura.jpg
Gancioconsicura.jpg (7.99 KiB) Visto 2472 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

Con i ganzi liberi, perchè nele virade e nei scassoni no salti fora l'anel de piomba de la braga se ligava cussì
gancio_sempl[1].jpg
gancio_sempl[1].jpg (3.9 KiB) Visto 2472 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

Nini Naridola ha scritto:Un altro tipo de braga, un poco più moderno, xe questo che ve mostro. Se lo stendeva in tera e po se stivava de su i sachi; se passava una zima nel'altro anel e se strenzeva ben, se meteva in tiro cola grua batendo con un ratapalz sul cappio che strenzi ancora de più
Braga.jpg
Definida sta operazion "braga a strozza"


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: parole de portuali

Messaggio da mandi_ »

Vardo con ammirazion la maestria co la quale se riusiva a ingegnarse per studiar sistemi novi per lavorar meio nel porto. Dall'abilità delle mani dell'uomo e dai particolari dei oggetti che tegniva fisi reti, corde, gomene,sachi e riusciva a farli smover, dipendeva un lavoro ben fatto e a volte anca la vita, perchè se te ieri soto en saco e la corda no tigniva...ciao muli...

Grazie Nini, bellissimo!


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8705
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: parole de portuali

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Mi resto sempre afascinà dai gropi (nodi), dala complicazion de certi, dala velocità con cui i vegniva fati.

La delusion più grande che ghe go dà a mio papà xe stada nel no ver mai imparà a far i gropi.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

Anca mi, devo confessar, no iero tanto bravo a far i gropi, sopratuto co iera de farli in furia.
A bordo, quando minaciava bruto, el nostromo fazeva el giro de la barca per assicurarse che tuto iera ligà; per prima roba el passava in cusina dove i preparava piatini con gallette e acciughe che el cogo meteva sui tavoli dela cafeteria, tirando su i bordi e metendo le tovaie bagnade perchè no le sbrissi e no sliti i piati. Po el passava nei laboratori disendome, el iera (el xe, el go novanta ani) de l'isola d'Elba, "mullo arrizza tutto". E mi no perdevo l'ocasion de domandarghe dele corde. El se incazava e'l me diseva per l'enesima volta: "a bordo non ci sono corde, l'unica corda è quella della campana" (i rintocchi servivano a segnalare i tiri di catena dell'ancora filata a mare). Mi savevo che, scrupoloso, el tornava a veder se el lavor iera stado fato ben; una volta ghe go fato trovar le casse rizzade a paratia ligade con un bel "fiocco"! Commento:- triestini, gente de basso mar! Per lu el mar iera el Tirreno!


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

Mi no go mai soferto de mal de mar, però aprofitavo per farme bele magnade de acciughe che me piaseva assai col burro. E a proposito de acciughe, la discussion regina a tavola -dove iera proibì parlar de lavor, pena pagamento bottiglia- iera la diferenza fra alici, sardoni, acciughe, papaline ecc. "come dite voi, a Procida, i ribaltavapori?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: parole de portuali

Messaggio da babatriestina »

Nini Naridola ha scritto:"a bordo non ci sono corde, l'unica corda è quella della campana"
sante parole!


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: parole de portuali

Messaggio da mandi_ »

Mi el mar me affascina ma a volte me fa paura. Son na dona de lago (Garda)e chissà perchè veder la riva vizina dall'altra parte me rassicura. Tegnì presente però che ho visto morire affondato nel lago un mio amico sub, espertissimo. Si è tuffato, iera padre de famiglia, e il corpo si è trovato dopo mesi di ricerca. Il fondale era molto profondo.
Ma volevo contarve de me marì: all'Elba è stato invitato alla pesca del pescespada, con un grosso peschereccio. Me marì previdente se ga meso 4 oveti sodi nello zaino. Capitano sicurissimo ed esperto. Partenza alle 4. Io non sono andata perchè avevo 2 figli pici. Il ritorno era previsto per sera. Verso il primo pomeriggio il mare improvvisamente ha cominciato ad alzarsi ed ho visto onde alte 4 metri. Le barche ormeggiate al molo hanno divelto le corde di ormeggio e sono state scaraventate dappertutto. Io ero lì con due figli per mano sulla spiaggia, guardavo il mare e mi sentivo assolutamente impotente. Ho rivisto il marito alle 2 del mattino, il peschereccio era naufragato, era però andato nelle vicinanze della riva. Gli uomini si sono salvati a nuoto e si sono arrampicati sulle rocce.
Insomma il mare è imprevedibile...campana o no


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

Mandi! ... cima, fune, cavo, gomena e non "corde di ormeggio"!


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: parole de portuali

Messaggio da Nona Picia »

Anche a mi me piasi el mar, ma el me fa paura...no andaria mai in crocera... e me vien anche mal de mar... :(


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: parole de portuali

Messaggio da mandi_ »

Mandi! ... cima, fune, cavo, gomena e non "corde di ormeggio"!
Ti ga reson, ma ho generalizzà! No va ben? Ma dopo te scrivo en tochetin del romanzo che lezo e per vendetta te devi riscrivermelo en triestin( o en via eccezionale in italiano comprensibile ! Te sfido, ma senza vocabolario, neh!


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

Nona Picia ha scritto:Anche a mi me piasi el mar, ma el me fa paura...no andaria mai in crocera... e me vien anche mal de mar... :(
Mi go partecipà a tante campagne oceanografiche; de le varie barche su cui go messo pie, se andade a fondo ben tre, anzi quatro, naturalmente co mi no iero, per fortuna, a bordo.
La prima, per una libeciada, xe stada sbatuda contro el molo piloti.
El Geomar (ex President Fly) del geofisico
Allegati
Geomar.jpg
Geomar.jpg (118.12 KiB) Visto 2448 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

Stessa sorte, ancora un neverin, per el Vercelli, sempre del geofisico. E pensar che quela barcheta, intitolada al grande metereologo Francesco Vercelli, presidente del talassografico-geofisico, nel '75 iera andà e tornà dal Congo
Vercelli.jpg
Vercelli.jpg (72.71 KiB) Visto 2447 volte


Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: parole de portuali

Messaggio da mandi_ »

Per Nini : SFIDA de traduzion!

Il capopezzo turò il focone nel momento in cui la palla sollevava uno spruzzo sul mare dalle onde brevi circa 400 iarde a sopravvento.Gli uomini agguantarono il paranco posteriore per trattenere il cannone entrobordo .
"Scovolare il cannone"
Il marinaio immerse lo scovolo di pecora nel secchio del compagno addetto a spegnere gli incendi e, ficcando la testa nello spazio limitato tra la bocca e la murata, infilò il manico nel portello e lo scovolo nella canna del cannone, rigirandolo ed estraendolo annerito.
"Caricare"
Il mozzo aveva pronto il sacchetto:lo scovolatore lo calcò con forza nell'anima e il capopezzo gridò: "A posto"
La "Sophie" era venuta al vento per sparare con cannoni de drittae se ne stava lì , beccheggiando, senza abbrivio"


Se no te ghe n'hai bastanza, te zerco qualcosa sul porto e le corde :wink:


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2874
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: parole de portuali

Messaggio da mandi_ »

A proposito : tratto dal libro "Primo comando " di Patrick o'Brian.
La Sophie era una corvetta.

Spero non se sia fatto male nessuno nelle imbarcazioni affondate da te mostrate...


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

Inveze la n/o Thetis nell'agosto del 2007, in Canal de Sicilia xe stà speronà dal msc Eleni de 300 m ed un ricercator russo xe morto.
Col Thetis gavevo partecipà a tante campagne in Jonio e basso Adriatico
Allegati
no Thetis.jpg
no Thetis.jpg (50.28 KiB) Visto 2447 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

E, ala fine, anche se go messo pie un solo giorno qua, nel golfo, la mitica Calypso di J.J. Cousteau che go vù la fortuna de conosser.
La Calypso xe stada speronada da una chiatta a Singapore nei anni 90.
Calypso.jpg
Calypso.jpg (44.41 KiB) Visto 2447 volte


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: parole de portuali

Messaggio da Nini Naridola »

Me par che iero andà un poco fora tema (OT): rimedio subito con un'altra parola che me xè vignuda vardando i mii nipotini vestidi de Banda Bassotti. I portuai usava un beretin come quei de la BB e se ciamava "RASCA"


Torna a “El porto e le navi”