Il sommergibile ed il bunker di Sistiana

el porto de Trieste deuna volta, de adesso, le navi che vien e va a Trieste, de una volta e de adesso
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
Larry
ixolan
ixolan
Messaggi: 480
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 18:39
Località: Nord-Ovest Inghilterra

Il sommergibile ed il bunker di Sistiana

Messaggio da Larry »

8) Mi go un amico che sta scrivendo una storia di Trieste durante la guerra. Ora voio posar una domanda. Si, si, lo so, sieti tutti troppi giovani per ricordar di quei tempi ma gavei genitori, no? Pol chieder a loro se ricorderanno qualcosa di quel che ti domando ora.
Mio amico e convinto che jera a Sistiana una base Tedesca dai mini-sommergibili. Quei da due omini or sono. Pensa anche che si ciamava il Molok o il Molog. Xe qualcun che pol dirmi qualcosa di questo? Non credo che sia piu "Top Secret". La domanda mi e stata posato stasera cussi no go avu il tempo da mettermi in contatto con qualcuno della nostra associazione BETFOR ancora.
In atteso di una cortese risposta da qualchidun,
Larry (mi no go mai sentito di questo)
P.S. Pero mi ricordo quando jera a Pola nel 1946 nella caserma Monumentale che jera una piccola isola in mezzo al entrata del porto e che jera anche un molo che andava fuori dalla caserma verso quest'isola e che la jera un ponte in mezzo e abbiamo scoperto, proprio sotto il ponte un mini-sommergibile. Era vietato andar zo per veder di cosa si trattava, se jera Inglese, Italiano o Tedesco. Ma jera li.)! 8) 8)


Auld acquaintance should ne'er be forgot
For the sake of auld lang's syne
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La base esisteva e per tanti anni ghe xe stado anche un mini sommergibile affondado sotto acqua.
Al museo de Henriquez xe uno de sti pici sommergibili, ma non me ricordo se xe proprio el stesso.
Stasera controllo e te so dir.


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Mi go un assai vago ricordo che in Tsmia se gaveva menzionado che ghe xe/iera una grota artificial propio sotto el el coston dove finisi la baia de Sistiana...Mi iero andado una volta in quela specie de galeria bunker che xe a metá del coston, ma no me ricordo assai ben.
Xe posibile che sta storia dei mini-sotomarini tedeschi la sia propio vera...


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Quel esposto al museo de Henriquez xe un somergibile tascabile classe C.B., denominado C.B. 22. Prodotti verso la fine della guerra, i fazeva 5-7 nodi de velocità in superficie, un pò meno in immersion.
Sembra che i li costruissi a Milano e i li portassi qua via treno: l'esemplar esposto xe stado mitragliado durante el viaggio e quindi non xe mai andado in lavor.
L'esterno xe stado restaurado per el museo, ma dentro el xe svodo, niente motori o comandi.
Qua el xe in Piaza Grande:

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Oggi el Piccolo annuncia una conferenza stasera sui sotterranei de Trieste ( la solita Kleine Berlin, etc..) e disi apunto che ghe iera una base de somergibili tedesca a Sistiana, per un momento che se parlava de un sbarco aleato nel Nord Adriatico ( uno de famosi SE dela storia...se i Aleati fossi sbarcai a Trieste prima che in Normandia... :-D )


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Si, anche mi so la storia de la baxe de Sisitiana ... i sotomarini i vigniva tigudi in te le galerie che se vedi ancora ogi e mesi in mar grazie a un scivolo de fero che dopo el vigniva de novo tirado su.

Cuei che i fa i subacuei i dixi che ghe ne xe ancora un afondado poco fora de Sistiana e che ogni tanto se lo vedi. No xe facile perche` la` soto xe sabia e la corente la tira su e cusi` no se vedi ben e toca de cascarghe per de sora per trovarlo. Par che le autorita` militari no gabi mai dado el permeso de recuperarlo, ma tigni` prexente che de tuto cuel che go scrito no go podesto verificar gnente altro che no el fato che efetivametne in te la galeria piu` basa de Sistiana un 10 ani fa ghe iera ancora resti de tochi de fero che i andava a finir in mar.

Tuto el resto pol eser vero ma mi poso solo darlo per notizie che i me ga contado.

Ciau

Franco


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Se Rofizal non se rabia, cito alcuni dati che el gaveva scritto tempo fa e dei quali gavevo ciolto nota:pareria che alla fine della seconda guerra mondiale a Trieste xe stati trovadi i resti delle seguenti navi:
(la sigla TA etc. indica che iera navi italiane sequestrade e riutilizade dai nazisti dopo l'8 settembre 1943. Infatti TA sta per Torpedoboot Ausland, cioè torpediniere straniere)

ex Torpediniera Giuseppe Missori TA22, armata il 21 gennaio 1916: bombardata il 25 giugno 1944 a sud-est di Trieste, viene rimorchiata a Trieste e disarmata l'11 agosto 1944; viene rottamata nel 1949;
Cacciatorpediniere TA 43 (ex Sebenico, ex Beograd) - Parzialmente emergente;
ex Cacciatorpediniere Antonio Pigafetta TA 44, affondato a Trieste il 17 febbraio 1945 , completamente sommerso;
Corazzata Conte di Cavour - Capovolta, con carena emergente;
Corazzata Impero - Scafo incompiuto;
Corvetta Berenice (C 66) Completamente sommersa (vallone di Muggia);
Rimorchiatore Proteo (ex Perso) - Incompleto e galleggiante al cantiere San Rocco;
Sommergibile CB... (22) - In secca nei pressi del Molo Legnami;
ex Torpediniera Pugnale TA 40, autoaffondata a Trieste il 1° maggio 1945 dopo esser stata colpita da bombe e razzi;
ex Torpediniera Lancia TA 41, autoaffondata al San Rocco il 1° maggio 1945;
ex Torpediniera Austro-Ungarica Tb 78 T; varata il 4 marzo 1913 allo Stabilimento Tecnico Triestino, armata il 23 agosto 1914, ceduta alla Yugoslavia dagli alleati nel gennaio 1920 e rinominata T3, conserva il nome quando viene catturata dagli italiani nell'aprile 1943. Il 16 settembre 1943 viene presa dai nazisti ed armata il 15 agosto 1944 con il nome di TA 48; viene bombardata dagli alleati e affondata a Trieste il 20 febbraio 1945, recuperata nel 1946 e venduta come rottame nel 1947;
Corvetta italiana Berenice, affondata dai tedeschi nel vallone di Muggia il 9 settembre 1943. La corvetta era attraccata allo scalo legnami per riparazioni ed aveva ricevuto gli ordini di trasferirsi a Taranto. Non era neanche armata al momento. Molti marinai perdettero la vita, ma altri venivano salvati dai pescherecci che si trovavano nelle vicinanze, molti feriti vennero trasportati all'ospedale di Ancarano.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Larry, I finally got it !

El nome giusto xe Molch !!!!!

http://www.centrosubtreviso.it/pagine/A ... MOLCH1.htm


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

Veramente un link interesante ... go leto cuaxi tuti articoli fin che no son rivado la` de cuel de 'l afondamento de 'l vapor che vigniva a Trieste ... me ga ciapado tristeza ... perche` un conto xe co' finisi soto barche de guera (i se la zerca e se i se la trova no me fa dispiazer) ma 'l pensar che finisi soto gente che no ghe fazeva mal a nisun me ga lasado senza voia de continuar ...

Pero` xe robe sai interesanti ... bravi i muli sub e grazie Adler pe' 'l link :-)

Ciau

Franco


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Parlando de bunker, questo xe quel del castel de duin: la bacheca sulla destra xe messa al giorno de oggi, per espor pici reperti.

Immagine
Ultima modifica di AdlerTS il sab 30 dic 2006, 19:35, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ocio come girè canton: se rischia bruti incontri !!

Immagine


takker
naufrago
naufrago
Messaggi: 7
Iscritto il: mar 12 dic 2006, 15:04

Messaggio da takker »

Salve a tutti.

Riguardo al famoso bunker andate a vedere qui http://www.cpristavec.it

Sito interessante dal punto di vista storico e con alcune foto d'epoca.


takker
naufrago
naufrago
Messaggi: 7
Iscritto il: mar 12 dic 2006, 15:04

Messaggio da takker »

Comunque anche molto interessante il bunker del castello di Duino di cui ho visto le foto qui. Essendoci stato quando hanno fatto l'innaugurazione la mia curiosità è cresciuta sapendo che oltre la porta a sbarre la galleria continua e chiedendo notizie mi hanno detto che i lavori non erano ancora finiti.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Scusè, ma mi no go capido molto. :?:

Se parla del bunker de Sistiana? I lo ga verto al publico? O xe un altro soto el Castel de Duin (no credo che sia el steso) :?: Mo no ghe entra coi somergibili?

No rivo a capir...


takker
naufrago
naufrago
Messaggi: 7
Iscritto il: mar 12 dic 2006, 15:04

Messaggio da takker »

Allora si parlava del bunker sito in baia di Sistiana, cui fa riferimento il link che ho inserito. Le foto invece messe nelle risposte precedenti riguardavano il bunker aperto nel mese di Marzo all'interno il castello di Duino che stava a difesa della baia di Sistiana.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3396
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Grazie!


takker
naufrago
naufrago
Messaggi: 7
Iscritto il: mar 12 dic 2006, 15:04

Messaggio da takker »

Bella vista.
Allegati
20.JPG


takker
naufrago
naufrago
Messaggi: 7
Iscritto il: mar 12 dic 2006, 15:04

Messaggio da takker »

La foto non si vede :(


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Se vedi assai ben!!!

Sucedi che la foto original la xe abastanza grande e ghe vol un poco perché la se carighi....


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

takker ha scritto:Bella vista.
come te ga fato a rampigarte in te 'l pian de sora? ... :-) ... mi de mulo no go mai rivado :-)


Torna a “El porto e le navi”