cinematografo a Trieste

pitura, scultura, fotografia, cine ...a Trieste o de artisti triestini
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Comunque assai bela la collezion de foto che sto sior Pierpaolo Saccari ga pubblicà su facebook. Basta eser iscriti su facebook e se la vedi, no ocori eserghe amici.
La nota che el metti sulle sue foto:
Ho costruito quest'album allo scopo di dare modo ai più giovani ed ai meno giovani di conoscere il passato di Trieste per mezzo di immagini, nient'altro. Gran parte delle foto provengono dagli archivi della Soprintendenza, dei Civici Musei di Storia e Arte, da IL PICCOLO, da cartoline e collezioni private. Dove possibile viene citato l'autore. Se qualcuno si riconosce nelle opere e qui ne considera illecito l'utilizzo, le rimuoverò dall'album. (anche se sarebbe un peccato)
cussì savè de dove che el le ga ciolte in general


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2873
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da mandi_ »

Per me questo signore ha ragione. Insomma, ha ciolto de chi e de là foto interessanti , inerenti un argomento e un' epoca circoscritti, e le mette in parte a disposizione DI TUTTI.
Questo permette a TUTTI gli interessati di "vedere" gratis un pezzo di storia dei costumi di un'epoca.
Ovvio che ste foto non le va a cercare chi magari s' interessa solo di uncinetto o, che so,di Storia romana, o di bricolage. Ma a loro volta , anche questi cercano immagini e informazioni inerenti i loro interessi.
Non uso Facebook e non so se riesco a vedere tutte le immagini ma qualcuna sì.

Resta il discorso copyright.
Il copyright( in questo caso) serve, da quel che so, a permettere ai proprietari di vendere libri con foto. Un libro è più interessante se corredato da foto. Se le foto vengono messe in rete, un eventuale libro perde di valore, perchè le foto sono già conosciute e diffuse.

Le foto per me sicuramente aiutano a capire meglio, poi ciascuno si fa un'idea personale e privata.

Ho acquistato due libri a Trieste da un signore che ha voluto scrivere una storia di Trieste per mezzo di foto e articoli,spesso desunti dal Piccolo. A me interessavano le foto e una breve spiegazione di quel che indicavano.

Mi ha raccontato che era una sua passione questa storia di Trieste e che s'è svenato acquistando da Musei la "possibilità" di inserire foto di proprietà degli stessi sul suo libro.
Da quel che so "l 'acquisto" del permesso di pubblicare una foto va dai 10 euro in su, presso un museo.


Tutta sta lunga ciacolada ha il solo scopo di ringraziare voi del Forum che permettete a tutti noi di "vedere" aspetti di Trieste di ieri e di oggi, corredati da commenti talvolta diversi e contrastanti, ma sempre appassionati.

Ciao Mandi


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da babatriestina »

mandi_ ha scritto: Da quel che so "l 'acquisto" del permesso di pubblicare una foto va dai 10 euro in su, presso un museo.
sì, presso i musei italiani c'è la proibizione di fotografare (a differenza di tanti altri musei europei, ecco qua una direttiva europea che uniformasse i diritti liberalizzandoli ci starebbe proprio bene) senza il permesso. permesso che viene concesso gratis per foto a scopo personale e senza pubblicazione ( a volte specificano a fini economici altre volte no) ma ci sono musei e musei, alcuni sono disponibilissimi a questa autorizzazione (il Museo di Taranto) altri la danno solo se richiesta ma si guardano bene dal pubblicizzarla( molti musei triestini) ed altri la ignorano volutamente (il Museo del mare a Trieste: sì occorre l'autorizzazione ma non sappiamo chi la può concedere, noi certamente no!), perchè io ho ormai l'abitudine, entrando nei Musei, di chiedere : avete il modulo per il permesso di foto a scopo personale?
ci sarebbe da discutere sulle foto di cui l'autore è morto da oltre 70 anni...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da Bilbo »

Zonto ancora un per de foto trovade sempre nel steso posto de quele prima.

Due cine che no savevo fusi mai esistidi

el cinema Music Hall Mondial
Immagine

el cinema Venezia
Immagine


Qual xe de novo la vecia porta del cine nazionale.
Immagine


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da babatriestina »

quel che no go ancora mai visto xe una foto del interno del Nazionale de allora, iera come un teatro, coi palchi e tutto decorado de legno scolpido, el gaveva l'anda de crollar de un momento al altro, bisogna dir. E no stemo dimenticarse che nei anni '50 anche el Politeama iera doprado solo che per cinema: me ricordo che ne portava i noni el dopopranzo de Nadal, e mi gavevo tanta paura perchè la muleria tirava petardi in Vial


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da sum culex »

Bilbo ha scritto: el cinema Venezia
Immagine
Mi nel cine Venezia, che iera in palazzo Costanzi, iero una o due volte dentro. Iera un 'bigoncio', bruto, sporco e mezo disastrà: le file de careghe no iera ben fissade per tera e le podeva alzarse. Bisognava star atenti che co le se sbassava de novo una 'gamba' no te montassi sui pie. I film che i proietava iera tuti taiai, tanto che nel medesimo tempo de un film completo i ghe ne proieta va almeno due se no tre. Me gaveva portà là dele cugine che stava in via Artisti, (iero muleto e iera ancora i americani in cità). Mi de mio no ghe son mai andà volentieri.
Xè OT, ma riguarda quel periodo: gaverò avù si e no diese, dodise ani. In via degli Artisti gavemo incontrà un grupeto de militari americani e mi, Dio solo sa perchè, go slargà i brazi e ghe go dito: Amore mio! I me ga soriso e i me ga regalà un per de gome americane: mi quela volta no savevo gnanche cossa che fussi quela roba.
Flash de ricordi senza nissun colegamento.
ciao
sum culex


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da Bilbo »

Su una foto vita in giro go trovado l'indirizo de questo

Immagine

Colle S.Giacomo, via dell'Istria 6


Bye '73 de Roby.-
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da Ciancele »

I cine indove che andavo mi de picio iera el cine Stela, sul canton de via Felice Venezian con Cavana. Chisa quando i lo ga serà e i ga fato un spaceto (spaccio vini). El cinema Savoia, drio l’albergo, el cine Radio, tra via dela Vale e via S. Michele, dove che xe la Rotonda. E el Venesia (cine Venezia). El cine verzeva (apriva) ale do e noi putei ierimo là za ala una a guantarse pa’ la cluca (trad.: per essere i primi ad entrare). Qua parlo dei ani prima dela guera e za ‘lora el iera un bigoncio. I fioi pagava 55 centesimi, adulti 80. Figurarse ai tempi che scrivi Sum Culex. Dopo la guera no son andà più in questi cine, perché lavoravo e gavevo qualche soldo. Co’ gavevimo qualche centesimo de più (una lira al Rex (Viale), Regina o Filodramatico) andaimo in questi cine. Durante la guera bisognava ogni tanto scampar fora per via de l’alarme. Ma no xe mai cascà bombe. I film iera de Risolini e altre robe che i gaveva in archivio. Uno dei pochi film che me ricordo, iera Luciano Serra pilota con Amedeo Nazzari. Semo andai a vederlo perché una parte de comparsa gaveva el nostro amico zio Nito (Benito), classe ’19 che fazeva rocia in Val Rosandra con Comici. El ga dimostrado la discesa in ghiaion.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da AdlerTS »

Adesso pareria che i doverà serar i cine de viale e d'intorni perché i lavora ancora su pellicola e dal prossimo anno i film sarà distribuidi solo in digitale.
Se dovessi salvar uno in qualche modo salveria l'ambasciatori, e voi ?


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da Bilbo »

ambasciatori e nazionale 2 ga za la machina digitale. e a mi non me risulta che i voli studar i altri.....se te vol me informo, go un canal preferenziale con i cine de maggiola.


Bye '73 de Roby.-
renevecia
naufrago
naufrago
Messaggi: 4
Iscritto il: dom 7 feb 2010, 20:36

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da renevecia »

Che ricordi che me ga ve porta ala luce robe che no ricordavo più :-D

Grazie :clapping_213: :clapping_213: :clapping_213:

Volevo domandare se qualchedun se ricorda el nome del cine che iera in via Dante?


Omnia vincit amor et nos cedamus amori
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da sum culex »

Me par el cine 'Italia', se me ricordo ben.
ciao
sum culex


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da AdlerTS »

Via S. Caterina, visavì la Posta .... sta vecia insegna che non se leggi ben par scriver CINE ... forse anche FILM ...poderia esser el retro dell'Italia ?

Immagine


Mal no far, paura no gaver.
molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da molighe el fil »

Ciancele ha scritto:I cine indove che andavo mi de picio iera el cine Stela, sul canton de via Felice Venezian con Cavana. Chisa quando i lo ga serà e i ga fato un spaceto (spaccio vini). El cinema Savoia, drio l’albergo, el cine Radio, tra via dela Vale e via S. Michele, dove che xe la Rotonda. E el Venesia (cine Venezia). El cine verzeva (apriva) ale do e noi putei ierimo là za ala una a guantarse pa’ la cluca (trad.: per essere i primi ad entrare). Qua parlo dei ani prima dela guera e za ‘lora el iera un bigoncio. I fioi pagava 55 centesimi, adulti 80. Figurarse ai tempi che scrivi Sum Culex. Dopo la guera no son andà più in questi cine, perché lavoravo e gavevo qualche soldo. Co’ gavevimo qualche centesimo de più (una lira al Rex (Viale), Regina o Filodramatico) andaimo in questi cine. Durante la guera bisognava ogni tanto scampar fora per via de l’alarme. Ma no xe mai cascà bombe. I film iera de Risolini e altre robe che i gaveva in archivio. Uno dei pochi film che me ricordo, iera Luciano Serra pilota con Amedeo Nazzari. Semo andai a vederlo perché una parte de comparsa gaveva el nostro amico zio Nito (Benito), classe ’19 che fazeva rocia in Val Rosandra con Comici. El ga dimostrado la discesa in ghiaion.
El cine VIALE sul canton co la via Polonio, fin la fine dela guera se ciamava REALE e no REX, el gaveva do schermi e le poltrone iera divise da un tendon scuro.
Me ricordo anche del cine VITTORIA che iera in via sete fontane angolo Donadoni e in ista iera anca el cine al aperto.
In aquedoto, visavì el Reale ma un poco più in zo iera el cine AZZURRO.
El cine Savoia per la epurasion dopo la guera ga combià nome in ABBAZIA
I cine al aperto che me ricordo iera la ARENA DIANA in via Revoltella (la ghe go dado el primo baso a mia molie), la ARENA DEI FIORI in via ghirlandaio.
A san Giovanni ghe ne iera do, uno dela parochia, drio la rimesa del tran e uno nel zardine dela casa del popolo dove adeso xe la palestra dela Libertas.
Un dei do se ciamava SECOLO ma no saveria dir qual.
Co me pien in amente altri cine, farò un altro post
In viale D'annunzio iera el cine BUFFALO BILL, ma credo de no averlo mai visto, ma solo i me ga contà.
El iera sul canton de via rafineria dove iera una volta la feramenta Pauletta prima che i lo spostasi nela casa nova fata dove iera el garas dela SEA.
El cine MASSIMO iera dove fin do ani fa iera la Upim de bariera.
El cine REGINA che dopo se ciamava ALABARDA iera la de le coperative de bariera.
El cine IMPERO iera la dela botega Center casa de via Gatteri
El MODERNO iera al posto dela coperativa de san Giacomo che i ga serà da un ano.
El IDEALE iera in campo san Giacomo al posto dela Cassa de risparmio


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da Ciancele »

Me par che tra i cine a l’aperto no xe sta nominà el cine Garibaldi. In quela casa iera l’asociazion sportiva Edera. Noi muli (1946-1947?) de istà ierimo ogni sera a zogar cotecio (ma no steme domandar come che se zoga), o pin pon. Ale 9 cominciava el film. Finestre verte e … pin pon pin pon. I xe vignui a lagnarse. ‘lora gavemo fato un compromeso. Noi no zoghemo più pin pon e lori i ne lasa vardar el film. De quel momento iera tante più famiglie che vigniva a l’Edera. Vardaimo el film a gratis.
El Bufalo Bill me par che i ga dà Bozambo. Mi son 'ndà a veder, ma dopo diese minuti i me ga butà fora e cusì no go visto el film. Iero tropo picio per saver protestar. Che Dio ghe mandi ... tanta salute. ;--D


molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da molighe el fil »

El cine Aurora xe sta costruido nei ani zinquanta.
Prima del cine in via del bosco iera el ospedaleto dei fioi con un grande giardin sula strada, nol iera tanto grando perchè el gaveva solo vintiquatro leti.
El ospedaleto xe sta la dal mile otozentosesantanove fin la fine dela seconda guera quando xe el sta trasferido insieme a quel de via Manzoni e quel de via feriera al novo Burlo in via del Istria.
Dopo la guera per un per de ani, prima che i lo buti zo, in quela palazina xe stade alogade fameie de esuli istriani.
Ste notizie no riguarda el cine ma credo che no sia tanta zente che se le ricordi
molighe el fil


molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da molighe el fil »

Deso me son ricordà cge el cine Savoia, che iera drio del hotel Savoia, dopo la guera se ciamava ODEON, pri de cambiar de novo el nome in ABBAZIA,
Co i ga serà el cine i ga verto un de quei saloni dove le babe va ciapar la solada in inverno.
Deso xe una gelateria.


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da Nini Naridola »

El cinema Odeon iera in piazza Oberdan, inizio via Carducci, palazzo Vianello. Dopo la chiusura xe vignù la banca delle Comunicazioni.


Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da Nini Naridola »

Forsi, prima de ciamarse Abbazia iera Savona?


molighe el fil
ixolan
ixolan
Messaggi: 232
Iscritto il: ven 2 ago 2013, 21:59
Località: Trieste - quasi San Giovanni

Re: cinematografo a Trieste

Messaggio da molighe el fil »

Te ga ragione me son confuso coi nomi.
Purtopo me son confuso perchè go scrito a memoria senza consultar el quaderno coi apunti sui cine.
molighe el fil


Torna a “Arti figurative”