morto Béjart

a Trieste ghe xe un teatro Comunal che de oltre 200 anni fa opere, balletti, concerti... e altri teatri che fa spettacoli musicali de tipo classico: contene storie vece e resoconti de spettacoli attuali..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

morto Béjart

Messaggio da babatriestina »

e morto a 80 anni Maurice Béjart, grande coreografo de balletto moderno.
dificile descriver la sua arte, perchè balletto moderno xe tante varianti.
El gaveva avudo per tanti anni a Bruxelles el Ballet du XXème siècle, famoso per aver fatto coerografie come l'uccello di fuoco, simbolo della libertà ( e visto che el iera rosso fra celesti, el vegniva preso anche a simbolo dle comunismo, che quela volta iera de moda fra i intellettuali), el sacre du printemps, e el famoso Bolero, dove una ballerina- ma podeva anche esser un ballerin omo- balla sono su una pedana circolar, sul ritmo ossessivo e ripetudo de Ravel, come un invito a una danza a tutti, alla fin el gruppo intorno al palcoscenico sali e sofiga el tutto.
Tanti ballerini ga ballado con lu Eric Vu An, Jorge Donn, la Savignano.. una tecnica che partindo del classico stirava le lineee creava posizioni diferenti, spesso in tension.
El ballet du XXème siècle xe stado una sola volta a Trieste, al Rossetti, per un spettacolo nei anni '70 portado... dela Democrazia Cristiana! in occasion de festival de l'amicizia, che voleva farghe concorrenza a livello alto culturalmente ai Festival de l'Unità (questo me par che el Piccolo no lo ga miga ricordado :-D .
Mi go visto anche sti balletti a venezia nel 74 o 75, el iera alora in crsi mistica oriental e i balletti iera ispirai del Iran ( alora pre Khomeini) e del India ( balletto Bhakhti).
Po, come se el gavessi za fato tutto, el ga serado sto balletto, proibindo anche per diritto de autor la riproduzion no autorizzada dele coreografie, e el se ga trasferido a Losanna dove che el ga averto el Ballet de Lausanne e con quel el xe anche vegnudo a Trieste.
però gavemo visto le vece sue coreografie al Verdi anche in occasion dela visita de una compagnia giapponese, che gaveva el permesso de ripeter alcune dele sue coreografie famose.
El cartellon de un dei sui ultimi spettacoli a Losanna, ottobre 2005
Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Xe un personaggio checonosso molto poco, ma un "eterno riposo" non se nega a nissun. RIP.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41309
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: morto anche Roland Petit

Messaggio da babatriestina »

e per non far tanti post, oggi ne ga lassado Roland Petit. Gavemo visto più volte al Verdi i sui Ballet de Marseille, inlcuso lui in Coppélia, come ch eve contavo. Un abbraccio alla moglie Zizi Jeanmaire, anche ela una gran ballerina che invece credo che qua no sia arrivada mai.
ela
[y2b]xtIrhTpxhog&feature=youtu.be[/y2b]
lui in Coppélia
[y2b]0jumyILrQQk&feature=youtu.be[/y2b]


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Musica clasica”