Modi de dir triestini

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
angiolina

Messaggio da angiolina »

Ehm, sarà eredità comune? Anche qui si dice esattamente così :lol:


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Quella della padella è anche nostrana.

Il fatto è che...molte cose che si pretendono "locali" sono...guarda un po'..."italiane" ^_^


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8706
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Dialogo, vero, tra due mamme, una triestina ed una milanese:
La triestina:
- Come va su fio a scuola, el va pulito?
- E come vuole che vada! - Rispose perplessa la milanese![/list]


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

un che conoso el me contava che anca lu, che de muleto el viveva sai piu` a ovest de noi (no me ricordo se milan, ma isteso iera cualcosa verso de la` ;-D), c'o 'l xe rivado de sua zia in friul sta cua la ghe ga domandado se 'l sta pulito (no conoso 'l furlan e go tradoto :-)) e lu, perpleso, el ghe ga risposto che 'l se gaveva fato la docia el giorno prima ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

La se paga

Messaggio da babatriestina »

Un'espression che in casa mia no go mai sentido doprar e che me ga fato assai de rider co la go sentida per la prima volta, xe stado co, per domandar el conto in gelateria, inveze de "la me porti el conto" come che gavessi dito mi, la mia amica ga dito al camerier "La se paga"
Mi go trovado comico, perchè a pagar son mi, e no lu a pagarse de solo.. ma par che l'espression fossi stada piutosto diffusa ,anche se adesso xe raro che la sento


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ffdt ha scritto:e ga domandado se 'l sta pulito (no conoso 'l furlan e go tradoto :-)) e lu, perpleso, el ghe ga risposto che 'l se gaveva fato la docia el giorno prima ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D
no ocori esser furlani, mai sentido ai fioi dirghe: saluda pulito la signora! in sto caso pulito xe el poli francese


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

:-D in effetti è particolare e non l'avevo mai sentita...un uso diverso del verbo, direi :)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: La se paga

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:Un'espression che in casa mia no go mai sentido doprar e che me ga fato assai de rider co la go sentida per la prima volta, xe stado co, per domandar el conto in gelateria, inveze de "la me porti el conto" come che gavessi dito mi, la mia amica ga dito al camerier "La se paga"
Mi go trovado comico, perchè a pagar son mi, e no lu a pagarse de solo.. ma par che l'espression fossi stada piutosto diffusa ,anche se adesso xe raro che la sento
Per mi xe tanti che usa ancora sta espression "la se paga"


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Re: La se paga

Messaggio da ffdt »

flag_ts
babatriestina ha scritto:[...]La se paga[...]
per mi se dixi cusi` cuando che se ghe da` piu` bori de cuel che se ghe devi e che se speta 'l resto ... el mato el se paga solo e 'l te torna cuel che vanza ... speso xe fato anca in fiducia senza controlar el centeximo :-)

se inveze te domandi 'l conto prima te controli e dopo o te ghe da` giusto o comuncue te cuchi che 'l te li torni tuti giusti :-)

isteso per mi xe una cuestion de fiducia ... no miga a tuti se ghe da` che i se paghi soli :-)

flag_fr
babatriestina ha scritto:[...]payez vous-même[...]
pour moi on dit de cette façon quand on donne plus d'argent qu'il est necessaire et on attend la monnaie ... le garçon se paie soi-même et il vous rend ce qui reste ... souvent on le fait aussi avec confiance sans controller le centime :-)

quand, au contraire, on demande l'addition on vérifie en avance et ensuite ou on paye exactement ou on va surveiller que le garçon il nous donne la monnaie correctement

pour moi c'est une question de confiance ... on ne donne pas à tout le monde l'argent pour se payer soi-même :-)

flag_uk
babatriestina ha scritto:[...]pay by yourself[...]
to me we told so when we gives more money than it is necessary and we expect the currency back ... the waiter is paying by herself and give you back the remainder ... often it is done with confidence and even without verifying the penny :-)

when, on the contrary, we demand the bill we verify in advance and then we pay exactly or we do monitor the waiter to be certains he give us back the money correctly

for me it is a matter of trust ... we don't give at all to everyone the money to pay herself :-)


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Grazie Franco per la spiegazione...non avevo mica capito il senso...adesso ha un senso! :)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

forsi lo gavemo za dito ?
mauri ha scritto: Purtropo no me trovo a scriver poesie in dialeto, le me vien solo che in lingua
questa espression "parlar in lingua" fa sai rider quei che non xe de Trieste :-D


duralex
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 64
Iscritto il: lun 10 dic 2007, 12:08

Messaggio da duralex »

Tre robe volessi saver. Primo: mia nona ciamava el purè de patate "la pirea". La iera solo ela, o xe un modo de dir comune? Secondo: quando che la gaveva sono, la diseva " Go una sonna". La domanda xe uguale. Terzo: mio papà, quando che litigava con qualchedun, diseva "ma va in casin a Viena". I triestini no i xe arabiava tanto, ma una volta ga dito a uno a Lignan e ancora un poco i va in Tribunal. Xe o nol xe un modo de dir comune?


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

"Pirea" lo diseva anche mia nona, e anche mio papà ogni tanto.
Del "casin a Vienna" la gavevo za sentida ma no me xe tanto familiare mentre la terza proprio no la conossevo.
'Speto lumi dai esperti.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

"Va in casin" go sentido, me mancava Vienna :lol:
Per la sonna, non so de dove vignissi i tuoi, ma in Istria go sentido spesso invertir el maschile col femminile: jera un mio conoscente de Isola che beveva sempre la latte :-)


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

duralex ha scritto:Tre robe volessi saver. Primo: mia nona ciamava el purè de patate "la pirea". La iera solo ela, o xe un modo de dir comune?
purée in francese xe feminil e anche in italian go sentido dir "la purea".


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:forsi lo gavemo za dito ?
questa espression "parlar in lingua" fa sai rider quei che non xe de Trieste :-D
xe de osservar che la lingua xe per antonomasia el italian :-D :-D :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

vedo che in un post sui topolini a Barcola Sonopiccolo ga ricordado che andar al bagno xe espression triestina per Andar al mare.
E precisassi:
  • el bagno nella fattispecie dovessi vegnir in origine del nome del stabilimento balnear : Bagno Savoia, Bagno Maria, Bagno alla Lanterna...
    in alternativa come significato de Vado a far un bagno ( de mar)
    el bagno come stanza d'appartamento contenente i sanitari xe piuttosto in triestin Camera de bagno
    e se se ghe va, se disi vado in bagno, perchè se ghe entra dentro.
    un triestin che disi vado al mare , vien de domandarghe: te va a Grado? a Lignan? cioè se interpreta Mi reco in un luogo di soggiorno balneare
go descritto giusto? almeno mi la vedo cussì.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

l'uso delle preposizioni xe ancora missiado col tedesco e col sloven:
per esempio in italia i disi "andare al" parlando del cinema, mentre noi disemo "vado in" cine, che per mi parti dal tedesco "ins Kino".
D'altronde, anche Svevo ga avudo problemi perché traduseva letteralmente "bei mir" :-D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41312
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Io Vado a teatro, vado al Cinema, vado al circo.. ed entro nel palco, nella sala, sotto il tendone.. ma non vado alla stanza da letto, non vado alla cucina, e almeno a casa mia non vado al bagno.
credo che quel andare al sia riferito ad una rappresentazione.
vado alla toilette? sì perchè se andassi nella toilette temo che mi bagnerei troppo.. qua non credo ci sia una rappresentazione :-D

Vado anche a Vienna, ma in Austria...


Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

babatriestina ha scritto:(cut) el bagno come stanza d'appartamento contenente i sanitari xe piuttosto in triestin Camera de bagno
e se se ghe va, se disi vado in bagno, perchè se ghe entra dentro (cut)
E se inveze de camera de bagno se disi "condoto" cossa se intendi?
Xe la stessa roba dita solo in modo più - come dir - volgare, opur xe una camera de bagno col solo water? O xe piutosto una camera de bagno tignuda pitosto mal e sporca?


Torna a “El nostro dialeto”