Modi de dir triestini

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: sab 21 set 2019, 6:01
Ciancele ha scritto: ven 20 set 2019, 10:31 Xe veramente dialeto magnacia?
I vocabolari lo dà come dialettale e l'etimologia dal romanesco "magna" che, a dir el vero, xe anche triestin. Però la zonta "acia" no me par triestina. A Trieste gaveria fato "aza" o forsi "azo", ma mi (no xe che sia sai esperto :-D anche se de giovine gavevo fato volontariato in citavecia con un doposcuola) sto termine lo go sentido solo per television o leto sui giornai.

Ma perché te xe vegnù in testa che el termine podesi eser dialetal?
No, no, go pensà che no pol eser dialetal de qua. Me xe vignù inamente per caso, pensando a magnon. Che no son più de ani. :(


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Gavemo discuso in longo e in largo sui casoti. Ma mi volevo saver se se conosi la parola magnon, che noi usaimo bastanza.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

ecome. Non son magnona, ma ingrasso isteso.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

No so se gavemo in qualche logo. Co' i risi i xe stracoti diseimo: I risi i me xe vignudi incontro fina in porton.
Ogi la putela ga fato un toco de merluzo in forno in una salseta con pana, quela par montar. E la ga cusinà risi. Braveta. I risi no i ne xe vignudi incontro. E iera più bon che no frito con patate lese.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Mia mama me diseva: Te son una bona lana. Xe bon o xe mal? Chi me conta giusto?


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Oltra che scavezà, diseimo anca stravirà in colomba. Xe vero?


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8663
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ciancele ha scritto: lun 11 nov 2019, 11:02 Mia mama me diseva: Te son una bona lana. Xe bon o xe mal? Chi me conta giusto?
Xe anche in italian e, secondo el vocabolario Devoto Oli, "Lana ... smbolo delle caratteristiche individuali, generalmente non buone." Quindi fa ti...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8663
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ciancele ha scritto: mer 13 nov 2019, 17:24 Oltra che scavezà, diseimo anca stravirà in colomba. Xe vero?
Te confesso che mi go sempre sentido "Scavezà"... Me go stravirà un pie.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

Guido Cecchelin ha ricordato su Facebook un'espressione che usava mio papà " nol se dà pati" ( non viene ad un accordo con s e stesso non si rassegna) o anche " a tuti pati" a qualsiasi condizione.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Tepa. Fazemo tepa. Rambagio ala guardia. Probabilmente no se usa più dir cusì.
Far tepa voleva dir facciamo a metà. Nel senso: Io mi prendo una metà e tu puoi tenerti l'altra. Il rambagio ala guardia significava invece: Io mi prendo tutto. In questo modo i più grandi depredavano i piccoli inermi.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

No, ma me ricordo inveze che co rivava la coriera a Grignan per tornar casa del bagno noi muli saltavimo su per primi e un vecio comentava Al arambagio.
Inveze disevmo che sta muleria xe tepa. ma credo che vegni del teppa italian da cui teppista


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: mar 10 dic 2019, 16:16 No, ma me ricordo inveze che co rivava la coriera a Grignan per tornar casa del bagno noi muli saltavimo su per primi e un vecio comentava Al arambagio.
Inveze disevmo che sta muleria xe tepa. ma credo che vegni del teppa italian da cui teppista.
Andiamo all'arrembaggio, pirati della morte. Dal film "Il pirata sono io" con Macario.

Tepa si diceva nel '33/'34. E solo nel senso sopra detto: fazemo tepa = facciamo a metà. Nel senso che io mi prendo una tua metà.
Tito po ga copià: Tvojega necemo i svojega ne damo = Il tuo non vogliamo e il nostro non diamo. Ma tra comunisti, quel che xe tuo xe mio.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2920
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Piereto »

No so se xe stado za scrito, ma me xe vignu de dir che.....le robe no se le fa in un TIC TAC , per dir che no se fa subito . Quindi un diverso significato per tic tac.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2920
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Piereto »

Nol ga' un poco de quel che se ciama. Scarsa memoria de chi che parla? :cheezy_298:


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Ciancele »

Piereto ha scritto: mer 22 gen 2020, 15:49 Nol ga' un poco de quel che se ciama. Scarsa memoria de chi che parla? :cheezy_298:
Penso che voli dir che el mato no ga bone maniere, che no'l sa comportarse come che se devi.


Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2920
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Piereto »

Stavo pensando che esendo un paese de litigiosi , sbarufoni, e per no ciapar querele, volemo far anche i finoti , ma cusì se stemo inveze involvendo , perchè tornemo a doprar dei giri de frase o a doprar più parole al posto de una sola. De solito tutte le scienze per spiegar un concetto inveze de doprar tante parole la conia un novo vocabolo ad hoc, altre volte se dopra i acronimi. Ad esempio sembra che sia offensivo ciamar un lole, cofe, mona, schincà, scavezà,e alora disemo la stesa roba ciamandolo diversamente abile. E quindi coremo el riscio de no sentir più certe parole del nostro dialeto, pardon de la nostra lingua. Quindi niente più pane al pane e vino al vino, bensì grano macinato e cotto al forno e spremuta di uva fermentata. :cheezy_298:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

i termini che te ga citado però vol dir spesso robe diferenti.
Ma ghe xe un libro- le brutte parole- che gavevo una volta e che spiegava che ogni volta che te dopri un eufemismo, dopo un poco el deventa volgare, pensa a gabinetto, cesso ( da luogo appartato come recesso) e simili Per no dir bagno, che a casa mia el bagno iera de una parte del a casa e el cesso de l'altra... e una m e fa Volessi lavarme le man.. e la go portada del a parte sbagliada.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41236
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da babatriestina »

Anno bisesto, anno senza sesto
Per gli anni bisestili come il nostro attuale.
ma bisesto - forse solo per il proverbio- non lo trovo nel vocabolario


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8663
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto: mer 5 feb 2020, 9:25 Anno bisesto, anno senza sesto
Per gli anni bisestili come il nostro attuale.
ma bisesto - forse solo per il proverbio- non lo trovo nel vocabolario
Adesso sì, te trovi la parola e el modo de dir.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2920
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Modi de dir triestini

Messaggio da Piereto »

Quando se parlava de un vestito o de un tessuto bon, me ricordo de aver sentido dir che " Nol xe miga fato de verdindusia".
Go zercado sta parola e credo che no la gavemo sul vocabolario. Verdindusia, termine veneto, sarià un cason de la laguna provisorio e fato de frasche . Quindi una roba precaria no robusta, ...de verdindusia po.


Torna a “El nostro dialeto”