intun, int'un, in tun, in t'un?

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.

Secondo voi qual è la grafia corretta o che vi piace di più

intun, intuna, intel, itela, intei, intele
0
Nessun voto
int'un, int'una, int'el, int'ela, int'ei, int'ele
1
25%
in tun, in tuna, in tel, in tela, in tei, in tele
2
50%
in t'un, in t'una, in t'el, in t'ela, in t'ei, in t'ele
1
25%
 
Voti totali: 4

Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8665
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

intun, int'un, in tun, in t'un?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ho scritto tutte le possibili grafie che ho trovato. Voi quale usereste? Io, sul web ne ho trovate diverse.

Aggiungo che c'è anche intel, int'el, in tel, in t'el e poi ci sono i femminili, i plurali,...

Ricordo che l'espressione non è solo triestina. Si trova anche, per esempio, nell'atto terzo scena prima dei Rusteghi di Goldoni e che proprio lì l'ho trovata scritta in due modi diversi.

Anche in altri dialetti ci sono espressioni simili.

Avendo cercato in giro ed avendone trovate diverse, non saprei più che soluzione proporre.

Mi piacerebbe l'opinione di ffdt, cultore della ortografia del dialetto, se mai ci legge ancora.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: intun, int'un, in tun, in t'un?

Messaggio da babatriestina »

non so motivare, ma mentre mi viene spontaneo in t'un ( con la t eufonica), mi viene naturale in tel senza l'apostrofo..

La mia antologia scolastica anni 60 in tun liogo


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: intun, int'un, in tun, in t'un?

Messaggio da Nini Naridola »

E tutintun capita i bravi. (Alessandro Manzoni)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41239
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: intun, int'un, in tun, in t'un?

Messaggio da babatriestina »

e in te la


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: intun, int'un, in tun, in t'un?

Messaggio da Nona Picia »

Intun no go mai usà, intel sì e anche tuto in tuntun.......


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8665
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: intun, int'un, in tun, in t'un?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Visto che in più de zinque anni no xe rivà una risposta definitiva (el sondagio ga dà 33% per ogni soluzion proposta, con tre risposte sole :( ), visto che el Doria scrivi tutinitun e pintel visto che in italian esisti le preposizioni articolate, go ciolto el rasoio de Occam :-D :wink: e go deciso de scriver

intun, intel, intela ...

semplice e li go zontai nel vocabolario scriti cusì (e cusì aumentemo el numero de parole ;-)).


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8665
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: intun, int'un, in tun, in t'un?

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

... anche se qualche volta me vegneria spontaneo scriver in tel ... comunque, come ga dito un più importante de mi "quod scripsi scripsi"!


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4742
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: intun, int'un, in tun, in t'un?

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: dom 25 nov 2018, 6:44 Visto che in più de zinque anni no xe rivà una risposta definitiva (el sondagio ga dà 33% per ogni soluzion proposta, con tre risposte sole :( ), visto che el Doria scrivi tutinitun e pintel visto che in italian esisti le preposizioni articolate, go ciolto el rasoio de Occam :-D :wink: e go deciso de scriver

intun, intel, intela ...

semplice e li go zontai nel vocabolario scriti cusì (e cusì aumentemo el numero de parole ;-)).
intun, intel, intela ...
in te la pol eser un raforzativo. Dove? In te la ...
Altra idea: Bisognaria domandarghe a chi che ga una gramatica del dialeto triestin se xe drento le preposizioni articolate. El dialeto forsi no le ga. O forsi le vien scrite cusì. :cheezy_298: Mi no me ricordo de gaver visto apostrofi in dialeto.


Torna a “El nostro dialeto”