Pagina 1 di 1

Angelo Cecchelin

Inviato: gio 23 feb 2006, 10:54
da babatriestina
Chi no lo conossi?
Ma volevo per oggi segnalarve un libretto che go trovado:
Angelo Cecchelin: L'amor no xe brodo de fasoi e L'avocato Strazacavei ed Metauro 2005 10 euro, con due comedie complete e un interessante introduzion, che fra l'altro conta che i scenari dele comedie de Cecchelin, che iera piutosto acurai, xe stai conservai, la Silvani la li ga regalai a Ariella Reggio che a sua volta li ga regalai el Museo teatrale Schmidt, chissà se i lo verzi a Palazo Gopcevic no poderemo veder, magari in occasion de qualche mostra, le scene originali, che descrivi ambienti triestini de alora con molto realismo ( mi go visto una sola volta La triestinissima, anni 50, Cecchelin iera ormai a Torin ma la Silvani recitava ancora).
E consiglio anche al Ns Amministrator del forum :wink: la lettura per confrontar la sua ortografia triestina con quela de Cecchelin :-D :-D :-D :wink: :wink:

Re: Angelo Cecchelin

Inviato: gio 23 feb 2006, 12:37
da AdlerTS
babatriestina ha scritto: el Museo teatrale Schmidt [...] chissà se i lo verzi a Palazo Gopcevic
ieri i dava 'sta notizia per certa.

Inviato: gio 23 feb 2006, 12:48
da babatriestina
Che i lo verzi prima o dopo no dubitavo, me domandavo quanto dela roba che adesso xe nele riserve sarà esposta al pubblico

Inviato: mar 5 giu 2007, 22:31
da AdlerTS
Go trovado sul libro "Poeti dialettali triestini" de Roberto Damiani, del 1981, la seguente biografia de Angelo Cecchelin: "Figlio di una montenegrina e di un veneziano datosi alla macchia, Cecchelin nasce a Trieste il 23-10-1894 in Androna del Pane.Giovanissimo esordiente [...] abbraccia con convinzione la causa degli ideali mazziniani e scopre a suo vantaggio che la satira antiaustrica e la parodia dei villici sloveni rappresentano la chiave per entrare nelle grazie delle platee triestine.
Internato durante la Grande Guerra insieme con altri irredentisti locali, in seguito per nulla inclini ad annoverarlo tra i resistenti all'Austria, C. torna in scena nel 1919. Sei anni dopo costituisce la compagnia teatrale la "ganga de le macie" [...] Accusato di aver fatto infoibare Nino d'Artena, suo ex scritturato, [...] subisce un clamoroso processo. Condannato a 5 anni di reclusione, ne sconta 2 al carcere del Coroneo. Rimesso in libertà, essendogli vietato dal GMA di lavorare a Trieste, inizia un doloroso calvario di esibizioni minori. [...] Muore nel 1964. Come si vede, una biografia poco esaltante, ove le uniche note piccanti [...] risalgono nei conti [...]delle donne sedotte [...] dei figli leggittimi e legittimati, del numero esatto di diffide, arresti ed ammonizioni [...]

Inviato: mar 5 giu 2007, 22:50
da babatriestina
La version che te ga trovado xe un fiadin riassuntiva e riduttiva.
esisti libri dedicai a Cecchelin, e testi completi delle sue commedie.
vera la famiglia, padre venezian e mare montenegrina, tanto xe vero che el iera de religion ortodossa e el xe sepolto al cimitero dei ortodossi.
te ga riassunto un poco tanto, el iera efetivamente sul mazzinian, ma la sua politica, anche se nelle sue memorie el se ne fa un poco de vanto, iera forsi secondaria alla sua vis comica, un poco ordinaria, indubbiamente, anzi tanto, ma mi che go visto una volta la sua compagnia ( lu no recitava più) devo dir che creava veramente un ambiente triestin patoco.
In genere la sua satira andava contro tuti quei che iera al poter, per cui se el ga cominciado a remenar el Austria ( per quel nol te piasi? :wink: ) xe noto che arivada el Italia el xe comparso vestido de Franz Josef col comento Lo volessi adesso??. Le sue remenade del fascismo ghe fazeva spesso aver problemi ( gavevo un disco che sfotteva la tassa sui matrimoni infecondi), ma come che el diseva in La vita xe tuto un bidon
Quei che iera prima- go sempre detestà
perchè la ditatura- xe roba che no va
ma se ogi esprimo un'opinion
i me tira drio col canon
che gran disillusion
xe stado un gran bidon

(sula musica de Lilì Marlene)

La storia de d'Artena xe stada poco bela, e xe quela che lo ga portado via de Trieste per un processo del dopoguerra, xe de dir che la roba no iera cominciada tanto per politica ma per questioni sindacali, e efetivamente d'Artena iera un fasciston . No per quel , almeno secondo mi, xe ragion per infoibar, ma forsi co Cechelin lo ga denunciado nol saveva del tuto le conseguenze.
Suo fio ( legittimo) dela prima moglie xe musicista e lavora a Trieste, la seconda moglie xe stada la sua compagna de scena Jole Silvani, che in realtà iera nome d'arte e adesso no me vien el nome vero.

Ghe iera un lungo thread su triestemia su Cecchelin, e in quela ocasion gavevo riportado parecchio de una sua biografia che gavevo letto, prestadame de un'amica quela volta.

Inviato: mer 6 giu 2007, 12:44
da AdlerTS
Veramente non posso dir che non el me piasi, semplicemente perché lo conosso poco, doveria approfondir.
Go riportado ste righe proprio perché me ga sorpreso questa descrizion cussì secca e priva de possibilità d'appello. Se vedi che nel 1981 daminai non jera ancora un politico de profession :wink:

Inviato: mer 6 giu 2007, 13:06
da babatriestina
AdlerTS ha scritto:. Se vedi che nel 1981 Damiani non jera ancora un politico de profession :wink:
o forsi la iera cussì secca propio perchè el ghe vedeva un lato politico.

Inviato: gio 7 giu 2007, 12:57
da AdlerTS
AdlerTS ha scritto:Go trovado sul libro "Poeti dialettali triestini" de Roberto Damiani, del 1981, la seguente biografia de Angelo Cecchelin
Per curiosità ve posto la copertina, che merita :wink:

Roberto Damiani.

Inviato: lun 11 feb 2008, 15:52
da Nona Picia
AdlerTS ha scritto:Go trovado sul libro "Poeti dialettali triestini" de Roberto Damiani, del 1981, la seguente biografia de Angelo Cecchelin
Bruta notizia: xe morto ogi l'ex vicesindaco Roberto Damiani.
Pace all'anima sua.

Inviato: lun 11 feb 2008, 20:55
da AdlerTS
Podeva esser el ritratto della persona "a posto" per antonomasia. Senza conosserlo, questa jera l'impression. R.I.P.

Cecchelin ortodosso

Inviato: gio 14 giu 2012, 16:43
da spritz_bianco
Scuseme se sbajo a postar qua sto argomento ma credo che el personaggio in ogeto el gabbi a tutti i efeti de esser definido un personaggio appartenente alla storia triestina...dunque: anche altrove nel forum me jera capitado de leger che Cecchelin el fussi de religion ortodossa, tra le spiegazioni della sua apartenenza se diseva che su mare jera montenegrina ergo ortodossa. Ma mi gavevo sentido de un anedoto dell'arcivescovo Santin che commentava el fatto che lui el jera passado dal catolicesimo all'ortodossia (me par, sempre per gaver sentido dir, per ategiamenti dell'arcivescovo che eufemisticamente disemo nol condivideva) disendo: "noi no gavemo perso sai, lori no ga guadagnado gnente". Qualchidun forsi sa qualcossa? Grazie!

Re: Cecchelin ortodosso

Inviato: gio 14 giu 2012, 17:15
da babatriestina
mi adirittura trovo che el pare de Cecchelin, venezian se gavessi fatto ortodosso per sposar la mare, montenegrina, fia del custode del cimitero. I misteri ceccheliniani..

Re: Cecchelin ortodosso

Inviato: gio 14 giu 2012, 18:25
da spritz_bianco
...ahhh insomma su pare el se gaveva convertido per motivi teologicamente rilevanti e pesanti...la question della dopia procesion del Spirito Santo (el celebre "Filioque") lo cruziava de continuo note e giorno...

Re: Angelo Cecchelin

Inviato: sab 5 mar 2016, 20:27
da babatriestina
ieri venerdì 4 marzo intitolada a Cecchelin una scaletta..
picia ma fra el teatro romano e el ex filodrammatico, dove che el gaveva fato spettacoli: insoma, fra due teatri

un per de foto della scaletta e della targa, fatti ala bona de sera. Occasion forsi per netar quel muro che iera pien de scritte

Immagine

Immagine

Re: Angelo Cecchelin

Inviato: mer 4 set 2019, 12:45
da babatriestina
Dal Museo Gopcevich e dalla pagina dei Musei
Immagine

Immagine

il fondale restaurato
Immagine

Re: Angelo Cecchelin

Inviato: mer 4 set 2019, 21:08
da Piereto
Par Bressanutti sto fondal.